Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκτ. 2013]

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

Δεν νομίζω ότι ολόκληρη Aegean με τις δομές που έχει σαν εταιρεία και το δίκτυο στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή, θα εξαρτήσει την απόφαση της να πάει στο JFK από την SkyGreece. Σε περίπτωση που το αρχίσει δε, θα σκοτώσει την SkyGreece λόγω κλίμακας κόστους (μην πω τι θα γίνει αν το livery φέρει και κύκλους). Και για αυτό, δεν βλέπω τον λόγο να θέλει η Α3 να ενωθούν, αλλά ίσως πάρει μια ιδέα παραπάνω για το δρομολόγιο. Μένει να δούμε τις εξελίξεις.
 
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

Εγώ πάλι θα έλεγα να ηρεμήσετε λίγο :)

Οι άνθρωποι έκλεισαν το deal της δεκαετίας για τις αερομεταφορές της χώρας (επιστρέφουμε σε μονοπωλιακές συνθήκες και σε συχνότητες εξυπηρέτησης του...1994), είναι απολύτως λογικό να έχουν τάξει τα πάντα (από υπερατλαντικά στη ΝΥ, μέχρι Q400 στη Νάξο) και να προσπαθούν να φανούν καταπληκτικοί και αθώοι...

Το τι λέει ο Ευτύχης στους εκπροσώπους των αγόνων μοιράζοντας και μερικά free έτσι να πορεύονται και το τι διαλαλεί για τα χρονοδιαγράμματα για longhaul είναι λόγια του αέρος (κυριολεκτικά). Στην πράξη θα φανεί και θα κριθεί εκ του αποτελέσματος.
 
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

Σε πείσμα κάποιων που θέλουν να μας "ηρεμήσουν" ;) , εγώ λέω να ξεκινήσω τον χορό και να μιλήσω συνοπτικά για αεροσκάφη και προορισμούς:

1. Προορισμοί: Nέα Υόρκη, Τορόντο, Σικάγο και ένας προορισμός στην Καλιφόρνια ή στην Φλώριδα ( βάσει ελληνόφωνου πληθυσμού ), Μουμπάι ( εξυπηρέτηση ναυτιλιακού κλάδου, τεράστια αγορά, μπορεί να γίνει μέσω Αμπου Ντάμπι χωρίς widebody ), Σανγκάη ( επιχιρηματικό και ναυτιλιακό κέντρο Κίνας ), Σεούλ ( ένας από τους πιο περιζήτητους προορισμούς από Αθήνα σύμφωνα με την ΤΗΥ ) και Τόκυο ίσως.
Για Νοτιανατολική Ασία δεν το πολυβλέπω για κάποιον λόγο αλλά ίσως 2 με 3 πτήσεις την εβδομάδα για Μπανγκόκ με Star Alliance codeshares απο κει για Σιγκαπούρη, Μανίλα και Χονγκ Κόνγκ. Η Σιγκαπούρη ως ναυτιλιακό και εμπορικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής μπορεί να "παίξει", αλλά δεν είναι τόσο καλή τοποθεσία ως κόμβος σε σχέση με Μπανγκόκ.

2, Αεροσκάφη: Εδώ, μάλλον θα είμαι πολύ πεζός. Πραγματικά δεν βλέπω την Α3 να αγοράζει ή έστω να μισθώνει καινούργια αεροσκάφη, τουλάχιστον για 5 με 6 χρόνια. Προβλέπω μίσθωση μεταχειρισμένων ( λέγε με Α330 / Α340 ) από μαμά Λουφτχάνσα ή ξαδελφούλα Swiss.

Αν με το καλό δει ότι το long haul κομμάτι πάει καλά και έχει προοπτικές, τότε νομίζω ότι θα κάνει και αγορές δικές της.

Το βασικότερο όλων, όμως, είναι ότι η Α3 δεν θα μπορεί να συντηρήσει εύκολα point to point δίκτυο μικρομεσαίων αποστάσεων της τάξης των 60 με 70 προορισμών, χωρίς να έχει feed από δικό της κυρίως δίκτυο μακρινών προορισμών, κάτι που προφανώς το έχει καταλάβει. Η ιδέα του LGAV ως hub είχε χλευαστεί από πολλούς εδώ μέσα, αλλά τελικά κάποιοι "χαζοί" εκεί στην Αιγαίου το σκέφτονται πολύ σοβαρά.

Συμπερασματικά, η Α3 άρχισε να σκέπτεται και να επιχειρεί όχι με εθνικά αλλά με υπερεθνικά κριτήρια, και αυτό πιστεύω ότι θα της βγει σε καλό.

Και τώρα, πυροβολήστε με! :D
 
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

Εγω πιστευω οτι περιμενει το πειραμα της skygreece η Α3, να δει πως θα παει προσωπικα αυτο δειχνει πολυ φοβο, να δει μια μικρη εταιρια σε σχεση με την Α3, απο ζητημα μακρινων αποστασεων κ αεροσκαφων ΗΠΑ ΚΑΝΑΔΑ, για αρχη βλεπω η με 767-300 της skygreece η Α340 της μητρικης Γερμανικης εταιριας, κ ειχα πει καποια στιγμη παλαιοτερα οτι πρεπει να κρατησει το ονομα ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ!!!
 
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

Επειδή η πραγματικότητα είναι αρκετά πιο πεζή από τα μεγάλα όνειρα, καλό θα ήταν να ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν 'εθνικά', ούτε 'υπερεθνικά' κριτήρια, παρά μόνο η οικονομική πραγματικότητα. Δεν είναι καθόλου 'εθνικό' για μια εταιρεία να έχει ένα υπερφίαλο δίκτυο απανταχού της γης αν αυτό προκαλεί ζημιές σε εκατομμύρια το χρόνο. Γιατί κάποιος θα τα πληρώσει. Τα όνειρα μόνο είναι δωρεάν, δεν κοστίζουν. Για όλα τα άλλα, έρχεται, αργά ή γρήγορα, ο λογαριασμός. Το πώς θα αναπτυχθεί η εταιρεία είναι ευθύνη αυτών που τη συντηρούν και επενδύουν σε αυτή.
 
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

Θα ήθελα να υπενθυμίσω στα σεβάσμια μέλη αυτού του φόρουμ, το κουτόχορτο που μας τάισε η MIG (συμπεριλαμβανομένου κι εμού) με τις Αναγεννήσεις Μύθων και τα πάρτι που τελείωσαν στην αντίστοιχη συνέντευξη τύπου με την παράλληλη διαπίστωση κάποιου μέλους αυτού του φόρουμ ότι διαφαινόταν ο πανικός στο βλέμμα του Ευτύχη. Καλό είναι να κρατάμε ένα μικρό καλάθι για αρχή και να μην αναλωθούμε στο πού πρέπει να κάνει τα υπερατλαντικά της, επειδή εκεί μένουν τα ξαδέλφια μας, που έρχονται το καλοκαίρι. Στη συνέντευξη τύπου, οι εκπρόσωποι μίλησαν γενικά και αόριστα για την επέκταση του στόλου, τη μείωση της κίνησης στο εσωτερικό, που ουσιαστικά αποτελεί ανοικτή πληγή και δείχνει το δρόμο προς την "εξωστρέφεια" και έγιναν πιο συγκεκριμένοι στα απτά στοιχεία της επέκτασης στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή από τις περιφερειακές βάσεις.

Η Αιγαίου έχει κάποια αξιόλογα ταμειακά αποθέματα, ξόδεψε κάποια από αυτά για να αγοράσει μία μικρή ετοιμοθάνατη αεροπορική εταιρεία και απέκτησε ένα μονοπώλιο στο εσωτερικό, συνεχίζει να πετάει με συνέπεια στο υπάρχον διεθνές δίκτυο και ετοιμάζεται για τις καλοκαιρινές υβριδικές "αρπαχτές-τσαρτεριές" από τις επαρχίες του Ελλάντα στις επαρχίες της Ευρώπης. Απέλυσε κόσμο για πολλούς και διαφόρους λόγους, πράγμα που δε συμβαίνει εύκολα όταν ετοιμάζεσαι να κάνεις το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός. Επίσης πριν ονειρευτείτε ανελέητο shopping στα εκπτωτικά χωριά της Νέας Υόρκης, βόλτες στην Τιεν Αν Μεν (άσε καλύτερα, βάζουν βόμβες) ή τη Shibuya (άσε τώρα, έχει ραδιενέργεια) με τα φτερά των Γλάρων, θυμηθείτε πώς έφυγαν οι Γλάροι από τη Βιέννη για να μην κοπεί το δρομολόγιο της Austrian, όταν η τελευταία κινδύνευε να βάλει λουκέτο στη γραμμή, αλλά και γενικότερα. Κοινώς: φοβάμαι ότι δε θα τους αφήσει η LH.

Μπορεί να είμαι υπερβολικός και μακάρι να κάνω και λάθος, αλλά προσωπικά, δεν πιστεύω πως θα αλλάξουν πολλά.
 
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

Τα slots της ΟΑ στο JFK που έχουν καταλήξει; Υπάρχουν ακόμα, τα κράτησε το κράτος, τα έχασε ή τα πούλησε; Αν δεν υπάρχουν slots κληρονιμιά είναι εύκολο να πάει η Aegean JFK; Εκεί δε θα κληθεί να αποφασίσει η Star Alliance / Lufthansa;
 
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

Αυτό με την Star Alliance/Lufthansa που "δεν αφήνει" την Α3 να ξεκινήσει δρομολόγια γενικά
το'χω ξανακούσει αλλά δεν ξέρω πόση δόση αλήθειας [μπορεί να] έχει.
Και εντάξει επί εποχές που η Α3 ήταν στα πρώτα της βήματα. Αλλά τώρα που έχουν μεγαλώσει λίγο
και προσπαθούν
να αναπτυχθούν γενικότερα και με αρκετά ταχείς ρυθμούς [ιδιαίτερα για ελληνική εταιρεία],
σίγουρα υπάρχουν περιθώρια "ανεξαρτησίας" στις αποφάσεις. . :D
Δεν μιλάω για long-haul αλλά γενικά για κάποιες
κινήσεις που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν έκανε. Όπως το code-share με εταιρείες εκτός Star Alliance όπως
η S7 Airlines αλλά και η επικείμενη συνεργασία με την Etihad που σίγουρα δεν πρέπει να χαροποιεί την
LH, εάν λάβουμε υπόψη την πάγια θέση της τελευταίας όσον αφορά τις MEB3.
 
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

aakunz":29h9ystv said:
.. θυμηθείτε πώς έφυγαν οι Γλάροι από τη Βιέννη για να μην κοπεί το δρομολόγιο της Austrian, όταν η τελευταία κινδύνευε να βάλει λουκέτο στη γραμμή, αλλά και γενικότερα. Κοινώς: φοβάμαι ότι δε θα τους αφήσει η LH.

Μπορεί να είμαι υπερβολικός και μακάρι να κάνω και λάθος, αλλά προσωπικά, δεν πιστεύω πως θα αλλάξουν πολλά.


Στην αρχή την κατάπια αυτή τη δικαιολογία,αλλά τελικά η Αιγαίου τόλμησε να σηκώσει κεφάλι στη μάμα-Λούφτυ και το επανέφερε, το κράτησε το δρομολόγιο και τώρα σχεδιάζει και εισβολή στα χωράφια της αδερφής-LX..Πως εξηγείται αυτή η επανάσταση της μικρής "δουλάρας"...εμ...συνεργάτιδας ήθελα να πω,απέναντι στη LH?
 
Re: Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκ

Μα δεν πρόκειται περί επανάστασης. Εξηγείται με δύο λέξεις και αυτές είναι ζήτηση και κόστος. Κατά την άποψή μου, η Lufthansa δεν ενδιαφέρεται να επεκταθεί στον τομέα των μικρών/μεσαίων αποστάσεων. Έτσι, το έργο αυτό αναλαμβάνουν οι θυγατρικές (π.χ. germanwings) ή οι συνεργάτες.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το Αθήνα-Βερολίνο. Το δοκίμασε η Aegean, δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί την easyJet και σταμάτησε. Όταν η αγορά άρχισε να ανακάμπτει, μπήκε στον σχεδιασμό να ξαναξεκινήσει η σύνδεση με αεροσκάφος της Lufthansa και πληρώματα της Aviation Power (χαμηλό κόστος). Τελικά έγιναν ανακατατάξεις στο εσωτερικό της Lufthansa, το σχέδιο της Aviation Power εγκαταλείφθηκε και το δρομολόγιο ξαναπέρασε στην Aegean, η οποία το προσπαθεί με τρεις πτήσεις την εβδομάδα.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Αμβούργο. Με τις ίδιες ανακατατάξεις στο εσωτερικό της Lufthansa και την ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης, η Lufthansa επέλεξε την germanwings για τη γραμμή της Θεσσαλονίκης και την Aegean για τη γραμμή της Αθήνας και πιστεύω ότι σωστά έπραξε, γιατί το προφίλ της κάθε εταιρείας ανταποκρίνεται καλύτερα στις δύο διαφορετικές αγορές.

Το ότι η Lufthansa επιτρέπει στην Aegean να πετά για Βιέννη και Ζυρίχη, είναι κάτι παραπλήσιο με την KLM που επιτρέπει στην Transavia να πετά από Άμστερνταμ για Αθήνα. Η Aegean θα χτυπήσει περισσότερο point-to-point με χαμηλό κόστος, ενώ οι Swiss και Austrian θα εστιάσουν εκεί που θέλουν, δηλαδή σε feeder flights.

Ας μην ξεχνάμε ότι η Lufthansa είναι ο μεγαλύτερος δολοφόνος αεροπορικών εταιρειών που τόλμησαν να την ανταγωνιστούν και στην Aegean γνωρίζουν πολύ καλά ότι αν τολμήσουν να αντιταχθούν στα συμφέροντα των Γερμανών θα το πληρώσουν πολύ ακριβά. Απλά πράγματα.
 
Top