Αποχαιρετισμος

  • Thread starter Thread starter makedonas
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Οι εποχές αλλάζουν και οι άνθρωποι που θέλουν να ασχοληθούν με σοβαρότητα μία αεροπορική εταιρεία μίας χώρας που δεν επενέδυσε ουσιαστικά στην αεροοπορία, κατά τη γνώμη μου, οφείλουν να κοιτούν μπροστά και να πορεύονται με αυτά που έχουν και αυτά που μπορούν να κάνουν. Αναφορές σε Ωνάσηδες, μεταξωτά, επάργυρα, υπερατλαντικά, 6 κύκλους, ομογένειες που θέλουν να βλέπουν τους κύκλους στον Καναδά και στο Σύδνεϋ και άλλα τέτοια, δεν έχουν θέση σε μία εποχή όπου έχει αλλάξει το ζητούμενο και το προσδοκώμενο στα αεροπορικά ταξίδια. Από την παλιά ΟΑ, δε μου λείπει σχεδόν τίποτα, ίσως μόνο ελάχιστοι άνθρωποι με φιλότιμο, που έκαναν τη διαφορά από εκείνους που δεν έκαναν τίποτα. Όλα τα άλλα τα έχω ήδη ξεχάσει.
 
Μπορεί να υπερηφανεύεσαι ότι έχεις ξεχάσει τα ποιο πολλά από την πΟΑ, αλλά δεν μας λες τι έχεις να καταδείξει από την νΟΑ; Με την ίδια φιλοσοφία και την ισοπεδωτική νοοτροπία, και εγώ αδιαφορώ για μια περιφερειακή (άντε Βαλκανική) εταιρεία που η εξυπηρέτησή της δεν διαφέρει από τις άλλες περιφερειακές (τα ίδια πλαστικά μαχαιροπήρουνα χρησιμοποιεί όπως οι άλλες, :lol: δεν είδα μεταλλικά) και το κόστος των εισιτηρίων της είναι τις περισσότερες φορές ακριβότερο από τις άλλες εταιρείες. Την δοκίμασα στην αρχή (που μας υπόσχονταν λαγούς με πετραχήλια) τώρα ούτε κατά διάνοια θα πάταγα το πόδι μου σε αυτή. Ευτυχώς από Αθήνα υπάρχουν και άλλες εταιρείες, τώρα εάν έμενα περιφέρεια μπορεί να μιλούσα διαφορετικά.
Σε 3 χρόνια δεν λέτε ότι θα κάνει κερδοφορία; Άντε 1 χρόνος ακόμη και ύστερα τα λέμε.
Το κακό με την π & ν ΟΑ ότι ακόμη σαν φορολογούμενοι πληρώνουμε το προσωπικό της είτε σαν ΥΠΑ είτε σαν ΟΑΕΔ που ο απλώς εργαζόμενος μετά από μερικό χρονικό διάστημα παίρνει τον –ούλο. Αυτό με λυπεί περισσότερο.
Άσε που όλο το παιχνίδι των επιδοτούμενων δρομολογίων το θεωρώ μια απάτη, και αφού οι περισσότεροι εδώ μέσα είναι υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων γιατί δεν αντιλέγουν για αυτή την πρακτική, που είναι έμμεση κρατική επιχορήγηση. Τότε θα σου έλεγα η νΟΑ πότε θα γινόταν κερδοφόρα. Ας πάει να κάνει κανένα codeshare να βγάλει χρήμα. :cry:
 
Belavia":yp4ycs29 said:
Μπορεί να υπερηφανεύεσαι ότι έχεις ξεχάσει τα ποιο πολλά από την πΟΑ, αλλά δεν μας λες τι έχεις να καταδείξει από την νΟΑ; :

Μίλησε κανείς για τη νέα ΟΑ; Αν θες τη γνώμη μου, η νέα ΟΑ δεν έχει σχέση με την παλιά ΟΑ. Τη χρησιμοποιώ όπου και όποτε χρειάζεται, με γνώμονα το συμφέρον, όποιο κι αν είναι αυτό χωρίς συναισθηματισμούς. Είναι στενάχωρο το ότι η ΟΑ πετάει μόνο στα Βαλκάνια, αλλά δεν είμαι εγώ αυτός που παίρνει τις αποφάσεις. Υπάρχουν άνθρωποι πιο έμπειροι και με knowhow, που διοικούν την εταιρεία αυτή και υπάρχει πληθώρα εταιρειών που πετούν αξιοπρεπώς εκεί όπου δεν πετά η ΟΑ. Θα ήθελα να πετάει και αλλού, αλλά μέχρι τότε, ας είναι καλά η Swiss, η Αιγαίου, η KLM, η Lufthansa κλπ.

Ο καθένας μας ιεραρχεί προτεραιότητες και κάνει τις επιλογές του. Αν εσύ έχεις προτεραιότητα τα μεταλλικά μαχαιροπήρουνα, αυτό είναι δικαίωμά σου.

Όσο για το άλλο με τα επιδοτούμενα, το παράδειγμα της Athens αποδυναμώνει τον ισχυρισμό σου. Παρ' όλες τις επιδοτήσεις που πήρε, το λουκέτο ήρθε.
 
Παρενθεση για το θεμα της Athens....Το λουκετο ηρθε αμεσως μολις της πηραν τα επιδοτουμενα δρομολογια!Οχι πριν! :wink:
 
aakunz":6t80wr06 said:
Αναφορές σε Ωνάσηδες, μεταξωτά, επάργυρα, υπερατλαντικά, 6 κύκλους, ομογένειες που θέλουν να βλέπουν τους κύκλους στον Καναδά και στο Σύδνεϋ και άλλα τέτοια, δεν έχουν θέση σε μία εποχή όπου έχει αλλάξει το ζητούμενο και το προσδοκώμενο στα αεροπορικά ταξίδια.
Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ακόμα και επί Ωνάση η Ολυμπιακή με τα χρυσά μαχαιροπήρουνα δεν ήταν κερδοφόρα. Βέβαια ο σκληρός έλεγχος που ασκούσε ο Ωνάσης προσωπικά (*) δεν άφηνε να ξεφύγουν οι δαπάνες εκτός ελέγχου και να πνιγεί στο δανεισμό. Είναι όμως κοινό μυστικό ότι την επιδοτούσε για να καλύπτει σχετικά μικρές ζημίες με κέρδη από άλλες δραστηριότητες.

(*) Είναι γνωστή η ατάκα του με τα κλεμμένα μαχαιροπήρουνα...
 
Καταρχάς, sorry που ξέθαψα αυτό το topic....έχει κάποιος στατιστικά στοιχεία για τους επιβάτες της Ολυμπιακής? Π.χ ποιά ήταν η χρονιά της με τους περισσότερους επιβάτες?
 
Σύμφωνα με τα κατάστιχά μου το 1985 (~7.5εκ) ακολουθούμενο από το 1997 (~7εκ.) Δες και το γράφημα.

p.s. Μα τι cult που είναι αυτό το thread;! ποιος να ξερε το σεπτέμβριο του 2009 τι μας περίμενε μερικά χρόνια μετά
 

Attachments

  • OA_pax_stats1.jpg
    OA_pax_stats1.jpg
    93,8 KB · Προβολές: 1.255
sv1xv":2i1z9b5d said:
aakunz":2i1z9b5d said:
Αναφορές σε Ωνάσηδες, μεταξωτά, επάργυρα, υπερατλαντικά, 6 κύκλους, ομογένειες που θέλουν να βλέπουν τους κύκλους στον Καναδά και στο Σύδνεϋ και άλλα τέτοια, δεν έχουν θέση σε μία εποχή όπου έχει αλλάξει το ζητούμενο και το προσδοκώμενο στα αεροπορικά ταξίδια.
Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ακόμα και επί Ωνάση η Ολυμπιακή με τα χρυσά μαχαιροπήρουνα δεν ήταν κερδοφόρα. Βέβαια ο σκληρός έλεγχος που ασκούσε ο Ωνάσης προσωπικά (*) δεν άφηνε να ξεφύγουν οι δαπάνες εκτός ελέγχου και να πνιγεί στο δανεισμό. Είναι όμως κοινό μυστικό ότι την επιδοτούσε για να καλύπτει σχετικά μικρές ζημίες με κέρδη από άλλες δραστηριότητες.

(*) Είναι γνωστή η ατάκα του με τα κλεμμένα μαχαιροπήρουνα...


Ρίχνοντας μια ματιά στο ξεχασμένο αυτό θέμα, έπεσα πάνω σε αυτή την ιστορία με την Ολυμπιακή του Ωνάση. Θα ήθελα λοιπόν να γράψω μερικά πράγματα που περνάν από το μυαλό μου και ζητώ συγνώμη για το μακροσκελές σημείωμα,

Σύμφωνα με τα θρυλούμενα μεταξύ των παλαιών υπαλλήλων, η Ελληνική Κυβέρνηση υπέγραψε με τον Α.Ω., την απίστευτη σύμβαση κατά την οποία προβλέπονταν ανάμεσα σε άλλα πως τα κέρδη από τη λειτουργία της έμεναν στα χέρια της εταιρείας, εάν όμως εμφάνιζε ζημιές, αυτές τις κάλυπτε το κράτος είτε απευθείας είτε αναλογιστικά... Η Ολυμπιακή δεν εμφάνιζε φυσικά ποτέ κέρδη, αντιθέτως της φόρτωναν ένα σωρό άσχετα, όπως για παράδειγμα τους λογαριασμούς της λειτουργίας του Σκορπιού, ενώ ο Ωνάσης άνοιγε το ένα μετά το άλλο γραφείο ΟΑ σε πόλεις και χώρες που φυσικά δεν υπήρχε καμιά περίπτωση να πετάξει αεροπλάνο με τους κύκλους. Είχα γνωρίσει σε χώρα της Λατινικής Αμερικής κυρία πρώην υπάλληλο της εταιρείας η οποία μου είπε πως ουσιαστικά δούλευε για τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του κου. Αρίστου και όχι τόσο για τις κρατήσεις θέσεων. Μου έδειξε μάλιστα και τα έπιπλα που είχαν στείλει από την Ελλάδα για την ΟΑ και τα οποία τα είχε δώσει στην τοπική Ελληνική κοινότητα για τις ανάγκες της...

Έχοντας λοιπόν μεγαλώσει μέσα στα αεροπλάνα της Ολυμπιακής ως υιός και συγγενής ιπταμένων και έχοντας γνωρίσει πολλούς παλαιότερους αλλά και πιο νέους υπαλλήλους μπορώ να πω ότι, όπως σε όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες, υπήρχαν και αυτοί που εργάζονταν εντατικότατα για να βγαίνουν τα δρομολόγια σωστά και αυτοί που λούφαραν συστηματικά ή ασχολούνταν με άλλα, όπως με την εισαγωγή λαθραίων ή με πιο προσωπικές ενασχολήσεις...

Ας διευκρινιστεί πως παρά τις αρλούμπες που γράφονται γενικά, πότε οι συγγενείς πρώτου βαθμού δεν παίρναμε θέση πληρωμένη από πελάτη, πετούσαμε stand-by, έχοντας πληρώσει φόρους, το γεύμα (αργότερα και το σπατόσημο) και 10% επί του ακριβότερου ναύλου στην πτήση, ενώ με είχαν κατεβάσει και από γεμάτη πτήση διότι εμφανίστηκε ο καθυστερημένος επιβάτης ή έχω μείνει και μέρες στη Νέα Υόρκη διότι δεν υπήρχε άδεια θέση κι ας ήταν ο πατέρας μου προϊστάμενος καμπίνας και εκπαιδευτής. Πιθανότατα να μπορούσαν οι δικοί μου να παρέμβουν σε αυτές τις περιπτώσεις, όμως αυτοί που ξεκίνησαν να δουλεύουν πολύ πριν την κρατικοποίηση, πιστεύω λόγω νοοτροπίας, νοιάζονταν και για την εικόνα και για τη λειτουργία της εταιρείας που δεν ήταν γενικά καλή για λόγους που σωστά έχουν αναφερθεί στο φόρουμ. Δεν ήταν όλοι έτσι φυσικά...

Θυμάμαι κάτι κυρίες υπέρβαρες που με δυσκολία περνούσαν στο διάδρομο για να σερβίρουν, με ύφος και τουπέ, θυμάμαι συνδικαλιστές και στο έδαφος και στον αέρα που δεν κατείχαν και πολύ καλά το αντικείμενο, θυμάμαι επίσης σταθμάρχες που φόρτωναν τα απίστευτα στα 727 κάνοντας λαθρεμπόριο, αλλά θυμάμαι και ευγενέστατους υπαλλήλους που φρόντιζαν όσο μπορούσαν να πάνε τα πράγματα καλά - ενδεικτικά ξέρω φροντιστή που ως προϊστάμενος αγόραζε χαρτί τουαλέτας στον ΑΒ σε μια περίοδο που η εταιρεία έστελνε τα 737 στην Ευρώπη με 5 ρολά για την μετάβαση και την επιστροφή. Είχα δει άλλον προϊστάμενο να δηλώνει ως σπασμένο ουίσκι από τα αφορολόγητα διότι είχαν βάλει στην business μόνο Μαυροδάφνες στην ανταγωνιστικότατη πτήση για LHR ή μου έτυχε να καθυστερήσει πτήση διότι ο πατέρας μου αρνιόταν κατηγορηματικά να μπουν οι επιβάτες στο Α300 για Παρίσι, διότι κατά την επιθεώρηση που έκανε ως προϊστάμενος βρήκε 2 θέσεις λερωμένες από εμετούς και δεν είχαν καθαριστεί... Αυτά ενδεικτικά.

Φυσικά και νοσταλγώ την εποχή που πετούσαμε στην Νέα Υόρκη ή την Αυστραλία, αλλά όπως αφέθηκε η ΟΑ να μπαχαλοποιηθεί, δεν υπήρχε κανένας λόγος να υπάρχει. Δεν ήταν μόνο τα παλαιά αεροπλάνα, η κάκιστη εξυπηρέτηση πελατών στο έδαφος ή στον αέρα πολλές φορές και γενικά το παμπάλαιο προϊόν σε σχέση με τους ανταγωνιστές, υπήρχε πλέον και ένας αέρας σήψης που δεν πιστεύω να μπορούσε να αναστραφεί. Έκανα την τελευταία μου πτήση το καλοκαίρι του 2009 προς Düsseldorf και δεν μπορώ να περιγράψω το τι έγινε και το πόσο μας ταλαιπώρησαν και στην Αθήνα, αλλά και στη Θεσσαλονίκη.

Όταν λοιπόν έκλεισε, φυσικά και αισθάνθηκα έναν κόμπο, αλλά όχι για αυτό που τελείωνε, αλλά γι αυτό που δεν αφέθηκε να γίνει και από τους συνδικαλιστές, τους πολιτικούς προϊσταμένους και τους προέδρους, τους αδιάφορους υπαλλήλους αλλά και από εμάς το κοινό που δεν κάναμε και κάτι παρά να τσιρίζουμε στα αεροδρόμια...

Κρίμα.
 
Ευχαριστούμε πολύ Παύλο, που έκανες τον κόπο να γράψεις αυτά, που πιστεύω πως νιώθουμε και ζήσαμε αρκετοί από εμάς μιας κάποιας ηλικίας :D Όντως, έτσι ήταν ...
 
Top