All I wish for Aegean ( 2018 - 2023 )

  • Thread starter Thread starter 6circles
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

6circles

First-Class-Member
Εγγραφή
21/09/2006
Μηνύματα
798
Likes
1.613
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
NZAA
Δεν ξέρω τι συμβαίνει ακριβώς αλλά μετά από μια πολλά υποσχόμενη διετία ( τέλος 2013 με τέλος 2015 ) η Aegean δείχνει σαν μια εταιρία που να έχει χάσει την φόρα της…

Που πήγαν άραγε εκείνες οι περίφημες ανακοινώσεις για “καλά νέα” μια φορά τον μήνα, κάθε μήνα; Που πήγε το WiFi και το IFE ( εκείνο το υποτυπώδες έστω σε πτήσεις από 3 ώρες και πάνω; )

Είμαι άραγε ο μόνος που βλέπει πρόχειρες κινήσεις στην ανακοίνωση δρομολογίων και γρήγορες υπαναχωρήσεις;

Είμαι άραγε ο μόνος που βλέπει ένα μούδιασμα και μια σιωπή από την πλευρά της άλλοτε λαλίστατης Aegean;

Πιστεύω ( και φυσικά ΔΕΝ είμαι ειδικός ) ότι πλέον η Aegean με το παρόν επιχειρησιακό μοντέλο ( πτήσεις μέχρι 4 ώρες ) έχει φτάσει στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων της και προβλέπω μεγάλη στασιμότητα αν συνεχίσει έτσι.

Μήπως ήρθε ο καιρός για ανακάτεμα της τράπουλας και αλλαγή επιχειρησιακού μοντέλου;

Να τι θα ήλπιζα να δω να εξελίσεται εντός της πενταετίας:

Στόλος: Παραγγελία 35 Α32Χ / 737ΜΑΧ + 15 - 20 Ε170/Ε190 ή CS1000/3000 + ως 5 330-200 ( το να πάει όλη η παραγγελία στα Α320 / Β737 αφήνει κατ’ εμέ τεράστια κενά στην κατηγορία των 90 ως 160 θέσεων που είναι αρκετά κρίσιμη ).

Δίκτυο: Ισχυροποίηση υφιστάμενου δικτύου με νέες συχνότητες με μικρότερα α/φη ώστε στα επόμενα 2 ως 3 χρόνια όλοι οι προορισμοί που εξυπηρετούνται όλο τον χρόνο να έχουν μια τουλάχιστον καθημερινή πτήση ( δηλ. όχι απαραίτητα παραπάνω προορισμοί αλλά παραπάνω συχνότητες με μικρότερης χωρητικότητας περιφερειακά αεροσκάφη )…

Long Haul: Έναρξη μακρινών πτήσεων με Α330-200 στο μοντέλο της Norwegian. Μόνο premium economy και οικονομική με σχετικά πυκνή διάταξη καθισμάτων περίπου 290 ( 20 + 270 ) . Η Αθήνα σαν προορισμός είναι low yield / καθαρά τουριστικός και όχι επιχειρηματικός προορισμός, οπότε μόνο με στήσιμο τύπου Norwegian θα μπορούσε να γίνει κάτι. Έμφαση πέρα από Β. Αμερική σε εξωτικούς προορισμούς, π.χ Μαλδίβες, Μαυρίκιος, Μπάλι, Πουκέτ κλπ. ( με στόχευση την αγορά Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης, ενώ προς Αμερική στόχευση στους budget conscious Ισραηλινούς, Αραβόφωνους και Βαλκάνιους ταξιδιώτες ).

Εξυπηρέτηση εν Πτήσει: Μετάβαση σε ένα πιο low cost μοντέλο με κατάργηση της business class και αντικατάστασή της με premium economy με παροχές όπως priority check in, δωρεάν αποσκευές ως 30 κιλά, και δωρεάν γεύμα ή σνακ σε κουτί και ως 10 εκ. μεγαλύτερο pitch στα narrowbodies και ως 25 εκ. στα widebodies.

Inflight entertainment: Wifi σε όλα τα αεροσκάφη και το πρόγραμμα να διατίθεται για streaming στις συσκευές των επιβατών με το κατέβασμα συγκεκριμένης εφαρμογής. Ίσως έτσι να μην είναι απαραίτητη η προσωπική οθόνη στην πλάτη των καθισμάτων.

Σε καμιά περίπτωση δεν το παίζω ειδικός, ούτε τα παραπάνω είναι διεξοδικά ή αναλυτικά. Απλά είναι ένας “χάρτης” ίσως για το τι θα μπορούσε να κάνει η Aegean προκειμένου να αναπτυχτεί περαιτέρω.

Περιμένω την γνώμη σας ή και τις …σάπιες ντομάτες σας :shock: :mrgreen:
 
Πολύ καλές ιδέες !!!!!. Στείλε σε παρακαλώ την Μελέτη σου μαζί με το Βιογραφικό σου και το αντίστοιχο κεφάλαιο και θα πάρεις απάντηση.
 
Τις γνώμες στα παραπάνω θέματα (και άλλα εκατοντάδες υποθετικά σενάρια) τα έχουν παραθέσει τα μέλη όλα αυτά τα χρόνια σε διάφορα topics και η εμπειρία από όλο αυτό λέει ότι αναλωνόμαστε σε ανούσιες συζητήσεις με το τι ονειρεύεται ο καθένας και παραθέτει το μακρύ του και το κοντό του σε μηνύματα άνευ χρησιμότητας. Γι αυτό και παρόμοια posts έχουν διαγραφεί κατά καιρούς. Δε νομίζω ότι η έναρξη μιας τέτοιας συζήτησης έχει νόημα.
 
Νομίζω πως το θέμα είναι μια χαρά, ειδικά αυτές τις μέρες που οι απολογισμοί, οι ευχές και οι καινούργιοι στόχοι δίνουν και παίρνουν.

Έγραψα για την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της χώρας μας σε ένα φόρουμ αερπορικών θεμάτων, και έγραψα τις απόψεις μου. Δεν βλέπω τι το μεμπτό.

Αυτό που τελικά με ενοχλεί αφάνταστα εδώ και πολύ καιρό εδώ μέσα είναι η ευκολία στην αγένεια, στην μικροπρέπεια και στην ειρωνία και ( εκ μέρους των moderator ) η υπερδιαχείριση σε σημείο πλέον να μην θέλει κάποιος να ασχοληθεί. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο το φόρουμ έχει φτωχύνει αντί να εμπλουτίζεται ( πάνμτα με κάθε σεβασμό σε κάποια αξιόλογα μέλη ).

Οπότε προτείνω το κλείσιμο αυτού του τόπικ από τους συντονιστές και εγώ φυσικά να διαγράψω τον λογαριασμό μου για να ησυχάσουμε όλοι μας. :banana:
 
Δε νομίζω ότι ειρωνεύτηκα ή ήμουν αγενής σε αυτό που έγραψα παραπάνω και γενικά θεωρώ ότι προσπαθούμε σαν Συντονιστές να είμαστε ουδέτεροι και όσο γίνεται να επεμβαίνουμε λιγότερο (αποφεύγοντας την... "υπερδιαχείριση"). Και το προσπαθούμε μέσα από τα τόσα χρόνια που διαχειριζόμαστε αυτό το φόρουμ και από τις εμπειρίες μας σε ότι έχει να κάνει με τα αποτελέσματα της διαχείρισης αυτής,
Είναι πολύ εύκολο για ένα μέλος που γράφει όποτε θέλει πχ μια φορά το μήνα ή τη βδομάδα να κατηγορεί αυτούς που μπαίνουν σχεδόν κάθε μέρα και αφιερώνουν πολύ χρόνο για να μπορείτε εσείς τα μέλη να βρίσκετε ένα φόρουμ έτοιμο. Και τα μέλη δεν είναι εύκολο να κατανοήσουν την προσπάθεια αυτή μιας και βλέπουν ένα σύνολο συζητήσεων συνήθως μετά τον Συντονισμό. Εξ άλλου πολύ σπανίως πλέον χρησιμοποιούμε την μερική αποβολή μελών και πάλι μετά από συνεχόμενες παρατηρήσεις που, όπως φαίνεται, αγνοούν. Κάποια παρατήρηση μας ή απόφαση που για κάποιο μέλος θεωρείται μικροπρέπεια, για τους Συντονιστές είναι μία ακόμα ενέργεια στις πχ 20 μαζεμένες που χρειάζεται να κάνουμε όταν μπαίνουμε και στο διάβασμα όλων των μηνυμάτων. Και όταν λες σε ένα μέλος 5 φορές να προσέξει κάτι σχετικό με τους όρους του φόρουμ και δεν το κάνει, σημαίνει απλά ότι συνεχίζει να απασχολεί χωρίς λόγο τον Συντονισμό. Θα θέλαμε πάρα πολύ ο Συντονισμός να διαρκεί 5 αντί για 25 λεπτά αν τα μέλη συμμορφώνονταν με τους όρους γιατί κι εμείς έχουμε τη δουλειά μας, τα προσωπικά μας, την οικογένεια μας κλπ. Γι αυτό και προσπαθούμε με προσωπικές παρατηρήσεις να το διορθώσουμε. Το φόρουμ έχει φτωχύνει από μέλη που δημιουργούσαν συνεχόμενα προβλήματα σε αυτό και όχι από "αξιόλογα" (όπως είπες) μέλη. Γι αυτό και προσπαθούμε να το διατηρούμε σε ένα ήρεμο επίπεδο.

Μιλώντας λοιπόν για τον εαυτό μου αλλά και εν μέρει και για τους υπόλοιπους Συντονιστές, ξοδεύουμε πολύτιμο χρόνο από τον περιορισμένο ελεύθερο μας χρόνο για να έχουμε το παρόν φόρουμ στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Και σαφώς δεν περιμένουμε ευχαριστώ από κανέναν γι αυτό όπως επίσης και σαφώς δεν μπορούμε να τους έχουμε όλους ικανοποιημένους με τις αποφάσεις μας.
Απλά όταν τα μέλη είναι δυσαρεστημένα όπως εσύ, δεν μπαίνουν συχνά ή αποχωρούν ή δεν ασχολούνται. Αν οι Συντονιστές όμως κουραστούν από όλο αυτό που προσπαθούν να κάνουν - με καλή θέληση - γιατί τα ακούν κι από πάνω, απλά θα κλείσει το φόρουμ και το site γενικότερα.
 
...και να προσθέσω ότι ακόμα κι οι Συντονιστές είναι μέλη του φόρουμ και μπορούν να εκφέρουν τη γνώμη τους όπως όλα τα μέλη. Ούτε έκλεισα καμία συζήτηση, ούτε απαγόρεψα το λόγο σε κανέναν. Εξέφρασα τη γνώμη μου όπως θα το έκανε κάθε άλλο μέλος.
 
Φίλε 6circles, δεν είναι καθόλου υποθέσεις οι σκέψεις σου. Φαίνεται πως τις ίδιες ανησυχίες με εσένα έχουν και στην Αμερική, όπου τον Οκτώβριο δημοσιεύτηκε στο Marketwatch ένα άρθρο, που εμφανίζει την Αεροπορία Αιγαίου, τη Finnair, τη FlyBe και την Air Europa σαν τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς, που φαίνεται ότι είναι πολύ πιθανό να είναι οι επόμενοι που θα αντιμετωπίσουν οικονομικά προβλήματα, αν δεν περιορίσουν τα μεγέθη τους. Παρεμπιπτόντως, η ίδια μελέτη θεωρεί ότι οι low cost παίκτες, όπως η Ryanair, easyJet, WizzAir, Jet2, φαίνεται πως είναι πιο «ασφαλείς», μαζί με τους ομίλους της LH, IAG, SAS, που είτε έκαναν συγχωνεύσεις, είτε αναδιαρθρώσεις.

Τόσο η Finnair όσο και η Αιγαίου, διαφωνούν με την ανάλυση της Bernstein , υποστηρίζοντας, ότι τα οικονομικά τους μεγέθη και αποτελέσματα, δείχνουν το ακριβώς αντίθετο από τη μελέτη που δημοσίευσε η Bernstein.

Ωστόσο, η Αιγαίου φαίνεται πως αναβαθμίζει το ρόλο της ΟΑ, η οποία φαίνεται ότι ξεκινάει πτήσεις εξωτερικού (η αεροπορική σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου, περνάει στην ΟΑ από τα τέλη Μαρτίου 2018). Κάτι τέτοιο, πιστεύω ότι θα συνοδευτεί και από περαιτέρω διαφοροποίηση του προϊόντος. Ενδεχομένως η ΟΑ (που ακόμα δεν είναι μέλος της *Α) να αποτελέσει μία no-frills εκδοχή της Αιγαίου, ώστε να ανταγωνιστεί τους άλλους 5 αερομεταφορείς, που θα πετούν μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου.

https://www.marketwatch.com/story/plann ... 2017-10-23

https://www.bernstein.com/Content/Resea ... search.htm
 
Η απάντησή σου φίλε aakunz είναι ακριβώς ο λόγος που άνοιξα αυτή την συζήτηση ... :great:

Τελικά ίσως και να υπάρχει ελπίδα για αυτό το φόρουμ :)

Και εγώ "ανησυχώ" για το μέλλον της Αιγαίου, όχι απλά επειδή είναι ελληνική με ότι αυτό σημαίνει για την Ελλάδα αλλά και επειδή σαν άτομο σέβομαι το τι έχουν επιτελέσει οι άνθρωποί της σε αυτόν τον δύσκολο χώρο.

Αλλά με προβλημάτισε το σημείο που ανέφερες, ότι σύμφωνα με τις μελέτες, πρέπει να περιορίσει τα μεγέθη της. Εγώ πάλι βλέπω ως πιο πιθανό ότι η Αιγαίου έχει ξεμείνει από ιδέες και "όραμα" και μαζί με αυτό θα αρχίσει να ξεμένει και από πιθανές / δυνητικές πηγές revenue. ( Και πάλι δεν είμαι ειδικός, απλά αξιολογώ με το δικό μου μυαλό τα όσα βλέπω να κάνει και τα όσα επίσης δεν κάνει η Αιγαίου ) .
 
Καταθέτω κι εγώ ορισμένες σκέψεις πάνω σε αυτό το θέμα. Θα προσπαθήσω ν' περιγράψω κάποια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της Aegean σε σχέση με ανταγωνιστές της. Επίσης, καθώς είναι προφανές ότι επιχειρεί να εδραιωθεί ως εταιρεία που προσφέρει ανταποκρίσεις μεταξύ Ευρώπης και Μέσης Ανατολής (+Τουρκία + Κύπρος), θα αναφερθώ και σε παράγοντες που έχουν να κάνουν με αυτές τις ανταποκρίσεις.

Πλεονεκτήματα:
Κατάλληλη γεωγραφική θέση για ανταποκρίσεις, νέο αεροδρόμιο χωρίς congestion.
Χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τους legacy αερομεταφορείς της Ευρώπης.
Σε αντίθεση με τις Ευρωπαϊκές εταιρείες, λόγω διαφοράς ώρας μπορεί να προσφέρει πρωινές πτήσεις και από την βάση της, και από τον εκάστοτε προορισμό, χωρίς να χρειάζεται να κάνει overnight, ρίχνοντας το κόστος. Αυτό συνεπάγεται το μειονέκτημα ότι ορισμένες "πρωινές" πτήσεις δεν είναι και τόσο πρωινές.
Λόγω της τοποθεσίας της, μπορεί να χρησιμοποιεί μικρά αεροπλάνα για ορισμένες προορισμούς, οι οποίοι για point-to-point πτήσεις (Ευρώπη-Μέση Ανατολή) θα χρειαζόντουσαν κάτι μεγαλύτερο οπότε δεν είναι συμφέρουσες. Αυτό όμως το βλέπουμε κυρίως σε Βαλκάνια/Ιταλία, και λιγότερο στα Ανατολικά. Πχ Ειλάτ, Πάφο, Λιβύη με DH4; Κανένα Μποντρούμ/Αντάλυα στην Τουρκία; (Νομίζω δεν προβλέπονται από την υπάρχουσα διακρατική συμφωνία.)
Γενικά, στην Ευρώπη έχει ένα αρκετά εκτενές δίκτυο, με αρκετές μικρότερες πόλεις.

Μειονεκτήματα:
Πολλές από αυτές τις μικρότερες πόλεις εξυπηρετούνται με 3-4 πτήσεις τη βδομάδα, που εξυπηρετεί τους τουρίστες αλλά δεν είναι ότι καλύτερο όταν χτίζεις hub.
Μικρότεροι προορισμοί είναι ελάχιστοι στο δίκτυο της Μέσης Ανατολής, πχ η Αλεξάνδρεια και το Σαρμ Ελ Σεϊχ.
Η Ελληνική αγορά (τόσο από Αθήνα, τόσο από περιφερειακά αεροδρόμια) είναι εποχική και low-yield αγορά.
Ουσιαστικά ένα μόνο connection bank, βράδυ από Δύση για Ανατολή και πρωί από Ανατολή για Δύση.
Η συντριπτική πλειονότητα των πτήσεων προς Μέση Ανατολή εκτελείται σε νυκτερινές ώρες, που βοηθούν με τις ανταποκρίσεις και επιτυγχάνουν μεγαλύτερο aircraft utilisation, αλλά δεν είναι ότι πιο βολικό για τους επιβάτες και σίγουρα δεν θα βοηθάει στην προσέλκυση high-yield επιβατών.
Δεν έχει τις πλάτες ούτε κάποιου ομίλου, ούτε του κράτους.

Σε ότι αφορά την απόκτηση αεροπλάνου 100-130 θέσεων:
Αυξημένο κόστος λόγω πολυτυπίας στόλου.
Αυξημένο κόστος ανά επιβάτη, σε σχέση με χρήση 320/321. Οπότε δεν θα περίμενα να τα δω ούτε σε πτήσεις από περιφερειακά αεροδρόμια, ούτε σε πτήσεις εσωτερικού, παρά μόνο ως "τσόντες" για να συμπληρωθεί το πρόγραμμά τους.
Δυνατότητα αύξησης συχνότητας πτήσεων σε thin routes, πχ από 3/εβδομάδα με 320 σε 4/εβδομάδα.
Δυνατότητα νέων προορισμών, οι οποίοι είναι πολύ μικροί για 320 και πέραν των δυνατοτήτων των DH4.

Σε ότι αφορά τις πτήσεις μακρών αποστάσεων...
Τις χωρίζουμε νοητά στα δύο, από τη μια προς Δύση (ΗΠΑ-Καναδά), από την άλλη προς Ανατολή (Αφρική-Ασία).
Προς ΗΠΑ-Καναδά:
Προφανώς υπάρχει κάποιο ψωμί, κρίνοντας από την δραστηριοποίηση ξένων εταιρειών, αλλά είναι εντελώς εποχικό. Αν ολόκληρη Δέλτα δεν μπορεί να διατηρήσει πτήσεις το χειμώνα, θα μπορεί η Α3;
Τί προορισμοί θα μπορούσαν να δουλέψουν; Νέα Υόρκη (καθημερινά;), Μόντρεαλ, Τορόντο (από 2-4/ εβδομάδα), καμιά Βοστώνη (2-3/εβδ.), μετά τί; Το Σικάγο;
Οι πτήσεις αυτές θα δούλευαν λογικά με ανταποκρίσεις από Μέση Ανατολή/ Βαλκάνια, κάτι που όμως δεν γίνεται με τον υπάρχοντα προγραμματισμό χωρίς αιώνια layovers. Θα πρέπει να δημιουργηθεί δεύτερο connecting bank.

Για πτήσεις προς Αφρική-Ασία τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα, καθώς δεν φαίνονται κάποιοι "προφανείς" προορισμοί. Ίσως κάτι σε Γιοχάννεσμπουργκ-Μπανκόκ-Πεκίνο-Σαγκάη ή και κανένα Τόκυο/Σεούλ, από 2-3/εβδομάδα; Με ανταγωνισμό τις μεσανατολίτικες με πολλαπλές καθημερινές αναχωρήσεις; Για τις προτάσεις του 6circles (εξωτικών προορισμών) αναρωτιέμαι πως θα μπορούσαν να δουλέψουν, ουσιαστικά μόνο με ανταποκρίσεις. Από την άλλη ίσως επειδή είναι καθαρά προορισμοί διακοπών, η (μοιραία) χαμηλή συχνότητα δεν θα ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα. Και φυσικά συμφωνώ σε ότι αφορά την καμπίνα κατά βάση οικονομικής θέσης.

Κάποια αεροπλάνα θα δουλεύουν 5-6 μήνες το χρόνο (βλ. εποχική Β. Αμερική), και τους υπόλοιπους είτε θα "κάθονται" είτε θα πετάνε ελάχιστα. Ειδικά για καινούργια αεροπλάνα αυτό είναι απαγορευτικό, θα μπορούσε ίιισως να δοκιμαστεί με μεταχειρισμένα πχ δεκαετίας. Σε πρώρη φάση 4-5 μεταχειρισμένα 330 ίσως για να "κόψει κίνηση"; Δεν θα είναι όμως πολύ υψηλο το κόστος;
 
Οι δυνατότητες του LGAV σαν hub αεροδρόμιο περιοριζονται ανάμεσα στα τείχη των hub της Ευρώπης και των hub του κόλπου.
Αυτό σημαίνει οτι κατά βάση απομένει η εξυπηρέτηση επιβατών ανάμεσα σε μέση Ανατολή και Βαλκάνια. Εκτός των απευθείας συνδέσεων που ήδη υπάρχουν ανάμεσα στις συγκεκριμενες γεωγραφικές περιοχές, η εναλλακτική μέσω hub ήδη υπάρχει βλ. LTBA.

Οι ευχές και τα όνειρα ειναι πάντα μοχλοί για βελτίωση και εξέλιξη. Αλλα όταν το προϊόν της εταιρείας με την πάροδο των χρόνων υποβαθμιζεται (διάταξη καθισμάτων,κατάργηση IFE κτλ) νομίζω ότι σε αυτό το νήμα θα προσέφερε περισσότερα μια εποικοδομιτικη κριτική προς την κατεύθυνση βελτίωσης των υπηρεσιών της.

Wifi on board για παράδειγμα θα ήταν μια καλή αρχή. Και παραλίγο να το ξεχάσω. ...ένα καινούριο livery επιτέλους
 
Top