Με αφορμή δική μου περιπέτεια με την Α3 που ακύρωσε εντελώς πτήση για ΑΘήνα <-> Αίγυπτο, και επειδή στην αρχή μου έλεγαν στο τηλεφ. κέντρο ότι "πολιτική της εταιρείας rebook και αλλαγές μόνο +- 15 ημέρες μετά την ακυρωμένη πτήση, αλλιώς να σας κάνουμε επιστροφή χρημάτων" και αφού έψαξα τη νομοθεσία ισχύει το εξής: σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό EK261/2004 σε περίπτωση ακύρωσης,ο επιβάτης δικαιούται "τη μεταφορά του, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, στον τελικό του προορισμό άλλη ημέρα που τον εξυπηρετεί εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα θέσεων.
Δηλαδή ο επιβάτης επιλέγει όποτε ΑΥΤΟΝ τον εξυπηρετεί και ΟΧΙ η εταιρεία. Άρα το +- 15 ημέρες για (δωρεάν) rebook, δηλαδή η προφορική αυτή πολιτική του τ/φ κέντρου είναι απλώς ΠΑΡΑΝΟΜΗ, γι'αυτό και δεν τολμούν να το γράψουν πουθενά στο σίτε τους. Το λένε προφορικά γιατί προτιμούν να επιστρέφουν χρήματα, και όπου πιάσει έπιασε .... Οπότε σου δίνουν τα χρήματα πίσω και άντε μετά εσύ ΜΟΝΟΣ και ξανακλείστα όποτε σε βολεύει, συνήθως βέβαια πολύ πιο ακριβά. Ο επιβάτης δηλαδή όπως λέει ο λαός "και κερατάς και δαρμένος" ...
Βέβαια ο Ευρωπαικός κανονισμός δεν ορίζει ποιες πτήσεις μπορείς να επιλέξεις αλλά αυτό είναι ξεκάθαρο ερμηνευτικά: όλες τις πτήσεις της ίδιας εταιρεία μεταξύ των ίδιων αεροδρομίων αναχώρησης και προορισμού και εφόσον έχουν διαθεσιμότητα (σε οποιοδήποτε ναύλο) και εφόσον βέβαια υπάρχουν στο σύστημα κρατήσεων (συνήθως ανοίγουν 1 έτος πριν).
Άρα ΜΗΝ δέχεστε την επιστροφή χρημάτων αν σας βολεύουν άλλες πτήσεις και ας είναι σε μακρινές ημερομηνίες! Επιμείνετε στα δικαιώματά σας, ιδίως τώρα που η Α3 το έχει παρακάνει στις ακυρώσεις σχετικά τελευταίας στιγμής!
Προσωπικά έτσι πέτυχα να κάνω rebook μέσα στο Πάσχα (που το κόστος ήταν τριπλάσιο) ενώ αρχικά μου έλεγαν για το +- 15 μέρες. Σημειωτέον κάποια σκέλη ήταν ήδη αναβαθμισμένα με κουπόνι σε C class και αυτά τα μετέφεραν στην ίδια κλάση (όπως τους υποχρεωνει εξάλλου ο κανονισμός για να είναι "συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς"). Πιο κάτω το μειλ που τους έστειλα και δεν χρειάστηκε κάτι άλλο, ελπίζω να φανεί χρήσιμο σε κάποιον:
=======================
"Αξιότιμοι Κύριοι,
Η κράτηση μου ΧΧΧ123 και οι πτήσεις της ακυρώθηκαν μονομερώς από την εταιρεία σας με αποτέλεσμα να ακυρώσουμε τις οικογενειακές διακοπές μας.
Επειδή ουδεμία υπαιτιότητα έχουμε ως επιβάτες για την ακύρωση των πτήσεών μας από την Α3 (ενώ μάλιστα άλλες εταιρείες συνεχίζουν κανονικά διεθνείς πτήσεις από και προς τον ίδιο προορισμό), παρακαλώ όπως προβείτε σε REBOOK όλων των εισιτηρίων και επιβατών της κράτησης, στις ίδιες κατηγορίες θέσεων, στις εξής ημερομηνίες όπου βλέπω ότι υπάρχει διαθεσιμότητα:
- ΑΤΗ -> ΑΑΑ : ΧΧ-Χ-2024,
- ΑΑΑ -> ATH : ΥΥ-Υ-2024.
Πράγματι, σε περίπτωση ακύρωσης πτήσεων από πλευράς εταιρείας, βάση του ευρωπαίκού κανονισμού ΕΚ261/2004 (υπάρχει και στην ιστοσελίδα σας) ο επιβάτης δικαιούται τη μεταφορά του, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, στον τελικό του προορισμό σε άλλη ημέρα που τον εξυπηρετεί.
Με εκτίμηση "
=======================
Ο ευρωπαικός κανονισμός υπάρχει στο σιτε τηε Α3 εδώ:
https://el.aegeanair.com/epikoinonia/?rdr=a_id/963
Πιο αναλυτικλα τα δικαιωματα επιβατων εδω:
hcaa.gov.gr