Air Shows

philimonas":3bi1seju said:
Επίσης από τότε δεν έχουν γίνει άλλα Airshows στο Ramstein

Και στην Γερμανια γενικοτερα. Απαγορευθηκαν εκτοτε...
 
Αυτό που λένε για το βίντεο στο forum είναι ότι το αεροσκάφος είναι αρκετά ψηλότερα από αυτό που φαίνεται καθώς είναι τραβηγμένο από λοφάκι. Ενδεικτικά, αναφέρουν γύρω στα 15m απόσταση του ακροπτέρυγου από το έδαφος στο "χειρότερο" bank. Για το low pass...Έχουμε δει και χειρότερα (χωρίς φυσικά να υπονοώ ότι ο τύπος έκανε κάτι απόλυτα φυσιολογικό) ! Ενδεικτικά θα αναφέρο ένα πολύ διάσημο βιντεάκι με ένα Airbus A319 της Germanwings που κάνει κάτι ανάλογο. Κανείς ποτέ δεν είπε τίποτε για αυτό και όλοι το θεωρήσαν "καταπληκτικό".

Ένα κομμάτι στο οποίο θα διαφωνήσω είναι η υπόθεση ότι ανα πάσα στιγμή τα αεροσκάφη θα κινούνται με την ίδια ταχύτητα. Ένα μαχητικό θα κινείται άνετα με 250-300kn τη στιγμή που το A310 πρέπει να βρίσκεται γύρω στους 180-200kn, σε κατεύθυνση όπου δεν υπήρχαν θεατές (παράλληλα με το διάδρομο). Σε οποιαδήποτε κατάσταση βρέθηκε το Airbus, ένα μαχητικό θα ήταν πάντα σε μεγαλύτερη ταχύτητα.

Εισάγοντας τη Φυσική, λέω:
Για τη στροφή:
Το Airbus A310 που ζυγίζει γύρω στους 90 τόνους (με καύσιμα), με μια ταχύτητα 180kn (=92,52 m/s) έχει μια ορμή της τάξης των 8.326.800 kgm/s.

Ένα τυπικό σύγχρονο μαχητικό F-15 (παρόμοιο μέγεθος και βάρος με την πλειονότητα των σημερινών μαχητικών) το οποίο ζυγίζει 20 τόνους (με καύσιμα) με μια ταχύτητα 270 kn (= 138,78 m/s) έχει ορμή 2.775.600 kgm/s.

Άρα λοιπόν, η πτώση ενός A310 είναι μόλις 3x (ακριβώς ! :shock: ) πιο "έντονη" από ενός F-15. Στις χαμηλότερες ταχύτητες που προαναφέραμε, πιστεύω ότι η αναλογία αυτή μπορεί να γίνει 2.5x ή και 2x, ενώ θα δίνει και περισσότερο χρόνο σε άτομα που θα βρίσκονται στο διάβα του να ξεφύγουν.

Για το πέρασμα: (υποθέτουμε ότι και τα δύο αεροσκάφη έχουν ξοδέψει τα μισά καύσιμά τους)

Για το A310 υποθέτουμε μια μέγιστη ταχύτητα 250kn (=128,5 m/s) και ότι το βάρος του είναι 85 τόνοι. Η ορμή του είναι τότε 10.922.500 kgm/s.

Για το F-15 η αντίστοιχη ταχύτητα αγγίζει (με συντηρητική πρόβλεψη) τους 450kn (= 231,3 ms/) και το βάρος του είναι 17 τόνοι. H ορμή του θα είναι 3.932.100.

Έτσι λοιπόν το A310 είναι μόλις 2,7x πιο "δυνατό" στην πρόσκρουσή του από ένα F-15 και δεδομένου πάλι της μικρότερής του ταχύτητας, πάλι το impact του σε θεατές θα έχει μόλις 2x ή και λιγότερο κίνδυνο από ένα F-15 που κάθε μέρα κάνει επιδείξεις μπροστά σε κόσμο.
_________________

Ένα άλλο κομμάτι στο οποίο θα διαφωνήσω είναι ο παράγοντας "τύχη". Όπως προείπα, οι πιλότοι είχανε κάνει πολλές φορές το πρόγραμμα στον εξομειωτή και με πολλούς παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την "παράστασή" τους. Ίσως λίγο περισσότερο "φλού" από μια επίδειξη με μαχητικό, αλλά ήταν σίγουρα πολύ προπονημένοι.

Αυτά φυσικά είναι η άποψή μου και ίσως όχι η αλήθεια (αν εξαιρέσουμε την έντονη "προπόνηση" των πιλότων για την επίδειξη), και προσπαθώ απλώς να την τεκμηριώσω. Αναμένω τον αντίλογο με χαρά και ενδιαφέρον :D

Edit: Αυτό βασικά που θέλω να πω είναι ότι από τη μια, το A310 δεν είναι υπερβολικά πιο επικίνδυνο σε μια υποθετική (χτύπα ξύλο) πρόσκρουση από ένα τυπικό μαχητικό, και από την άλλη ότι υπάρχουν πολλές περισσότερες περιπτώσεις σε "μεγάλα" airshow όπου μεγάλα αεροσκάφη κάνουν εξίσου "εξωτικά" πράγματα. Προσωπικά πιστεύω ότι οι διοργανωτές και αυτού και των υπόλοιπων airshow έχουν γνώση του κινδύνου και δεν τον θεωρούν υπερβολικά μεγάλο. Τώρα, αν εγώ ημουν διοργανωτής, θα με έβρισκες σύμφωνο αγαπητέ Nondas και σαφώς θα ζητούσα κάτι πιο ασφαλές από οποιονδήποτε. :)
 
Top