Αγνοείται 777 της Malaysia AL

  • Thread starter Thread starter seven4seven
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Στη φωτογραφία του GEM το μικρό ασημί βαρελάκι είναι ο πολυπόθητος πομπός που προσπαθούν να ακούσουν τα sonars και το μεγάλο πορτοκαλί βαρελάκι το crash-proof κάλυμα με τις καταγραφές των στοιχείων πτήσης. Συνήθως σε μια συντριβή το ζητούμενο είναι να βρεθεί αυτό μεγάλο πορτοκαλί βαρελάκι έστω αποσπασμένο και καρβουνιασμένο (οι καταγραφές μέσα είναι προστατευμένες). Το άσχημο είναι ότι το μετά από 30 ημέρες το sonar θα πρέπει να περάσει απελπιστικά κοντά για να το ακούσει, και αν δεν γνωρίζεις τη θέση της συντριβής αντιστοιχεί στον πρώτο αριθμό του πρωτοχρονιάτικου λαχείου.
Ας ελπίζουμε ότι πράγματι το πέτυχαν.
 
Nick-K":27kizq8o said:
Βάλε ένα link φίλε καλύτερα.
Προσπάθησα,ελπίζω αυτό να σάς καλύπτει: http://i.imgur.com/cAczFdE.jpg
Η γνώμη μου πάντως είναι ότι οι μηχανικοί στην Τεχνική Βάση τών Μαλαισιανών Αερογραμμών ξέρουν περισσότερα σχετικά με το ιστορικό τού συγκεκριμένου αεροσκάφους και τα "χούγια" του,όπως και για όλο το σμήνος τών 777.Όπως έλεγε το Reply 157, πριν από χρόνια πανομοιότυπο αεροσκάφος απογειώθηκε από το Περθ με προορισμό τη Κουάλα Λουμπούρ και παρουσίασε παρόμοια συμπεριφορά που τελικά κατάφεραν να διορθώσουν οι πιλότοι.Τούς ρώτησε κανένας; Θυμάστε τήν περίπτωση με το DC-6 τής Ολυμπιακής και εκείνα τα μυστήρια πού είπε ο παλιός τεχνικός;
 
@GEM:Πολύ κατατοπιστική η διευκρίνισή σου,διότι ενώ ήξερα γιά το ELT,δέν ήξερα ότι υπάρχει και άλλος πομπός γιά την περίπτωση που τα αεροπλάνο θα πέση στην θάλασσα.

Πάντως μού κάνει εντύπωση ότι ενώ υπάρχουν ωραιότατες μπαταρίες στα ρολόγια μας που διαρκούν πάνω από ένα χρόνο (και είναι και πολύ μικρές σε μέγεθος),οι μπαταρίες τών εν λόγω πομπών διαρκούν μόνο 30 μέρες και κάτι.Δηλαδή άν αυτό το σήμα που έπιασαν τα sonar τών Κινέζων δέν προέρχεται όντως απ'το FDR τού αεροπλάνου,οι πιθανότητες να εξαντληθή αυτή η μπαταρία είναι πολύ μεγάλες,αφού ο καιρός περνάει άπρακτος και κάποια στιγμή το ULB θα πάψη να εκπέμπη,οπότε μόνο ψάχνοντας πόντο-πόντο όλον τον Ινδικό θα βρεθή το μηχάνημα,κάτι που πρακτικώς είναι αδύνατον.....
 
και πλησιάζει ο χειμώνας εκεί κάτω, ας μη το ξεχνάμε αυτό...
 
Hastaroth1":3j205ht1 said:
Πάντως μού κάνει εντύπωση ότι ενώ υπάρχουν ωραιότατες μπαταρίες στα ρολόγια μας που διαρκούν πάνω από ένα χρόνο (και είναι και πολύ μικρές σε μέγεθος),οι μπαταρίες τών εν λόγω πομπών διαρκούν μόνο 30 μέρες και κάτι.Δηλαδή άν αυτό το σήμα που έπιασαν τα sonar τών Κινέζων δέν προέρχεται όντως απ'το FDR τού αεροπλάνου,οι πιθανότητες να εξαντληθή αυτή η μπαταρία είναι πολύ μεγάλες,αφού ο καιρός περνάει άπρακτος και κάποια στιγμή το ULB θα πάψη να εκπέμπη,οπότε μόνο ψάχνοντας πόντο-πόντο όλον τον Ινδικό θα βρεθή το μηχάνημα,κάτι που πρακτικώς είναι αδύνατον.....

Το πρόβλημα είναι ότι ο συγκεκριμένος πομπός κατασκευάστηκε για να ακούγεται σε πολλές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιόμετρα απόσταση για να έχει κάποια χρησιμότητα. Πρακτικά, χρησιμοποιεί άριστες μπαταρίες αλλά αν δεν εκπέμπει με ικανοποιητική ισχύ είναι άχρηστος. Γιαυτό οριοθετείται η χρησιμότητά του στις 30 ημέρες (πρακτικά οι πρώτες 7 είναι οι καλύτερες). Δεν σημαίνει ότι αυτοκαταστρέφεται, αλλά ότι η ισχύς του εξασθενεί τόσο ώστε πρακτικά να είναι μη χρησιμοποιήσιμος.
 
Οι μπαταρίες τών ρολογιών χειρός δέν εξασθενούν στίς 30 μέρες.Συνεπώς η τεχνολογία γιά την κατασκευή τέτοιων μπαταριών υπάρχει και μπορεί να εφαρμοστή και σε πομπούς (και δή τέτοιας κρισιμότητας όπως είναι οι πομποί emergency τών σωστικών ενός αεροπλάνου).Ούτε είναι απαραίτητο οι μπαταρίες αυτές να είναι ογκώδεις.Αν μιά μπαταρία ρολογιού έχη το μέγεθος νομίσματος (και μάλιστα μικρού,ούτε κάν ενός λεπτού τού ευρώ) και κρατάει πάνω από χρόνο,μιά μπαταρία σε μέγεθος ζαριού,π.χ. θα διαρκή ενδεχομένως ακόμη περισσότερο (αυτό εξαρτάται βεβαίως κι'απ'την ποιότητα τών υλικών και τα χαρακτηριστικά τους)..

Αύριο κλείνει μήνας απ'την ημέρα που εξαφανίστηκε το 777 (και συνεπώς απ'την ημέρα που συνετρίβη).Αν το σήμα που άκουσαν οι Κινέζοι αποδειχτή ότι δέν προέρχεται απ'το ULB του,πρακτικώς θα είναι αδύνατον να το βρούν μετά,εκτός κι'άν είναι τόσο τυχεροί που να πέσουν κυριολεκτικώς από πάνω του.Αν όμως ο πομπός είχε μπαταρία που να διαρκή πολύ περισσότερο από 30 μέρες,κάποια στιγμή σίγουρα θα το έβρισκαν.Δέν το άρπαξαν τα UFO το αεροπλάνο,ούτε πέρασε στην ζώνη τού λυκόφωτος.Ακόμη και διαλυμένο,στον πάτο του ωκεανού βρίσκεται-κι'αν όχι ολόκληρο,τουλάχιστον κάποια κομμάτια του....
 
Η διαφορά ανάμεσα στο ρολόι χειρός και το ULB είναι ανάλογη με εκείνη ενός αντιαεροπορικού προβολέα και ενός LED οθόνης. Το ένα πρέπει να φωτίζει χιλιόμετρα ολόκληρα και το άλλο απλώς να φαίνεται. Η μπαταρία του ULB είναι πολύ ισχυρότερη και καλύτερης τεχνολογίας από εκείνη των καλύτερων ηλεκτρονικών ρολογιών. Και το σίγουρο είναι ότι κάποιο έστω ασθενές σήμα θα βγαίνει επί αρκετούς μήνες. Θα είναι όμως τόσο ασθενές που στο βάθος των 6.000 μέτρων που είναι περίπου ο βυθός εκεί θα χάνεται μέσα στο θόρυβο του περιβάλλοντος.

Όσον αφορά από εκεί και μετά την πιθανότητα να βρεθεί το αεροσκάφος, οι Γάλλοι βρήκαν το AF447 δυο ολόκληρα χρόνια μετά. Και όταν ξεκίνησαν αυτή τους την προσπάθεια, βασισμένοι σε ρομποτικά βαθυσκάφη και όχι στο ULB, εγώ πρώτος τους κορόιδευα, λέγοντας ότι είναι πιθανότερο να βρουν το δαχτυλίδι του Οδυσσέα που έχασε στην περιπλάνησή του μέχρι την Ιθάκη, παρά το αεροσκάφος. Και ευτυχώς αποδείχτηκα λάθος. Το βρήκαν. Βρήκαν και το αεροσκάφος, και το Flight Data Recorder και το Cockpit Voice Recorder. Και επαληθεύτηκε ότι η αρχική τους υπόθεση για παγοποίηση των αισθητηρίων ταχύτητας (Ptot probes) ήταν σωστή.
Έτσι, τίποτε δεν μπορεί να αποκλειστεί. Αλλά όσο περνά ο καιρός, μειώνονται οι πιθανότητες.
 
Hastaroth1":3qu2jddq said:
Οι μπαταρίες τών ρολογιών χειρός δέν εξασθενούν στίς 30 μέρες.Συνεπώς η τεχνολογία γιά την κατασκευή τέτοιων μπαταριών υπάρχει και μπορεί να εφαρμοστή και σε πομπούς (και δή τέτοιας κρισιμότητας όπως είναι οι πομποί emergency τών σωστικών ενός αεροπλάνου).Ούτε είναι απαραίτητο οι μπαταρίες αυτές να είναι ογκώδεις.Αν μιά μπαταρία ρολογιού έχη το μέγεθος νομίσματος (και μάλιστα μικρού,ούτε κάν ενός λεπτού τού ευρώ) και κρατάει πάνω από χρόνο,μιά μπαταρία σε μέγεθος ζαριού,π.χ. θα διαρκή ενδεχομένως ακόμη περισσότερο (αυτό εξαρτάται βεβαίως κι'απ'την ποιότητα τών υλικών και τα χαρακτηριστικά τους)..

Συγγνώμη, δηλαδή ίδιου μεγέθους μπαταρία χρειάζεται για να λειτουργήσει ένα ρολόι χειρός, και για να εκπέμψει ένας πομπός FDR/CVR;

:thx: :thx:
 
Όχι γιατι το κύκλωμα του σύγχρονου ρολογιού δεν χρειάζεται να παράγει καποιον ισχυρό παλμό. Όμως παλιά τα πρώτα ηλεκτρονικά ρολόγια χειρός που είχαν ένδειξη με led έτρωγαν την μπαταρία πολύ γρήγορα.
 
Συγγνώμη για τη σύγχυση!
Το φοβερό και τρομερό ULB άνετα χωράει στην παλάμη ενός μέσου ανθρώπου. Οι μπαταρίες είναι περίπου σαν τις μεγάλες μπαταρίες όχι των ρολογιών αλλά του τύπου D.
Για τους ένθερμους αναγνώστες ο κύριος κατασκευαστής των ULBs είναι o Dukane:
http://www.dukane.com/seacom/products/ReplBattery.htm
 
Top