Αερόστατο!

  • Thread starter Thread starter air_boy
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

air_boy

Economy-Class-Member
Εγγραφή
21/09/2006
Μηνύματα
185
Likes
1
Περιοχή
Θεσσαλονίκη - Aλεξανρούπολη
Καλημέρα(για τους πρωινούς) / Καλησπέρα(για τους απογευματινούς) 8)

Λοιπόν.. ξέρουμε για εξομοιωτές πλοίων, υποβρυχίων, φορτηγών, τρακτεριών, γερανών, εξσκαφέων(μη γελάτε καθόλου κύριοι! :P Όσοι δε με πιστεύετε ρίξτε μια ματιά εδώ: http://www.11aviation.com/shop/index.php?cPath=136 ), και φυσικά αεροπλάνων, ελικοπτέρων, ανεμοπτέρων, μηχανοκίνητων αετών, τηλεκατευθυνόμενων μοντέλων( των προηγούμενων οχημάτων κτλ κτλ). Όμως δεν έχω δει πουθενά ούτε έχω ακούσει κάτι σχετικό με εξομοιωτή.. αερόστατου! :hello?:

Η ιδέα μου ήρθε συνειρμικά όταν αναρωτήθηκα: «πώς επιτυγχάνεται η πλοήγηση των αερόστατων?? Οεο? :roll: »

Σκέφτομαι πως ίσως να είναι τέτοιος ο χειρισμός του αερόστατου που ο εξομοιωτής του θα ήταν.. κοτσάνα να υπάρχει.

Ιδού η απορία μου λοιπόν.. Ξέρει κάποιος να μου πει πώς πετάει το αερόστατο? Μπορώ να φανταστώ ότι την άντωση την δίνει το «μπαλόνι» το οποίο ή το γεμίζουν με κάποιο ειδικό αέριο(ξέρω γω? φερ’ ειπείν με Ήλιο) ή με κάποιο είδος θερμασμένου αέρα.. more details όμως? Με ποιό τρόπο(σε γενικές γραμμές) το χειριζόμαστε? Φέρει επάνω του τα γνωστά όργανα: τεχνητό ορίζοντα, υψόμετρο, ενδίκτη πορείας, πυξίδα δε ρωτάω είμαι σίγουρος πως θα έχει.. ? Πού υπάρχουν(αν υπάρχουν και αν χρειάζεται να υπάρχουν) πεδία απο/προσγειώσεων αυτών? Αν νηολόγηση τους είναι όμοια με αυτή των υπολοίπων ιπτάμενων συσκευών? Που μπορεί να εκπαιδευτεί κάποιος σχετικά? Υπάρχει η δυνατότητα αυτή στην Ελλάδα?
 
Δεν νομίζω ότι απαντάει επαρκώς σε όλα μου τα ερωτήματα. Τα έχω δει αυτά (και τα λίγα που έχει στην ελληνική έκδοση του wikipedia..) . Δεν απαντάει στο με ποιό τρόπο ο αεροναύτης πετάει το αερόστατο ή ποιά όργανα χρησιμοποιεί κτλ. Σε καμία περίπτωση δε λέει για σχολές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Ή για το νομικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται η κατοχή και η πτήση αερόστατου...

Ζητάω μερικές ποιο χειροπιαστές απαντήσεις και όχι τα αποτελέσματα μιας απλής αναζήτησης στο google, όχι εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες αλλά μερικές ποιό.. αεροπορικές πληροφορίες εκ των έσω και από άτομα που γνωρίζουν κάποια πράγματα περισσότερα. Υπάρχει κάποιος στο forum που να έχει ασχοληθεί ή να έχει πετάξει αερόστατο?
 
Στο αερόστατο ο χειριστής μπορεί να ρυθμίσει το πάνω-κάτω (με την χρήση της βαλβίδας). Έτσι εκμεταλεύονται τα ρεύματα του αέρα που έχουν διαφορετική κατεύθυνση ανάλογα με το ύψος. Ίσως πιο συναρπαστικό να ήταν ένα παιχνίδι με αερόπλοιο 8)
 
Το hot air baloon υπόκειται στη συμπεριφορά των ανέμων γιαυτό και οι πτήσεις ξεκινούν πάντα πολύ πρωί.Τα οργανα που έχει σε μια κονσόλα μέσα στο καλάθι ο χειριστής είναι πυξίδα, υψόμετρο, vario αν θέλει να βλέπει τι γίνεται με ανοδικά-καθοδικά, οπωσδήποτε GPS απ όπου βλέπει την ταχύτητα και τη διεύθυνση του ανέμου και τα τεχνικά όργανα του καυστήρα δηλ μανόμετρα κλπ.Πετάει φουσκώνοντάς το με ζεστό αέρα από καυστήρες προπανίου. Απογειώνεται γρήγορα αφήνοντας έρμα ή κανονικά αν δεν έχει έρμα.Για να στρίψει έχει σχισμή ή σχισμές απ όπου διαφεύγει αέρας και στην κορυφή τρύπα που ανοιγοκλέινει με σχοινί απ τον χειριστή για άνοδο κάθοδο.

Το airship είναι ένα μεγάλο και αργοκίνητο αεροπλάνο χωρίς φτερά. Στην καμπίνα-κόκπιτ έχει τα πάντα δηλ οτι έχει ένα αεροπλάνο γενικής αεροπορίας συν όργανα που αφορούν το σκάφος δηλ μανόμετρο και θερμόμετρο για την πίεση και τη θερμοκρασία του αερίου κλπ. Ανεβαίνει μέχρι ένα ωρισμένο ύψος ανάλογα με το περιεχόμενο αέριο και εκεί μανουβράρει μικρομεταβάλλοντας το ύψος δηλ δεν μπορείς να ανέβεις στα 3000 πόδια και κόβοντας κινητήρες ή σπρώχνοντας μπροστά το πηδάλιο να αρχίσεις κάθοδο μέχρι το έδαφος ούτε βάζοντας φουλ τους κινητήρες μπορείς ν ανέβεις στα 10000 πόδια. Με το φούσκωμα που έχει μπορεί να κάνει συν πλην 1000 πόδια μεταβολή ύψους. Απο κει και πέρα θέλει πρόσθεση ή άφεση αερίου για να ανεβοκατέβει.

Από πλευράς νομοθεσίας αντιμετωπίζεται κανονικότατα ως αεροσκάφος δηλ θέλει τα κατάλληλα πτυχία για να το πετάξεις, πετάει με τους κανόνες πτήσεως όλων των αεροσκαφών, έχει μητρώα συντήρησης δηλ περνάει ετησία, 1000ωρη, 500ωρη, 100ωρη κλπ.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ούτε αερόστατα ούτε σχολή. Οσοι έφεραν αερόστατα (hot air) για εμπορική εκμετάλλευση δηλ τουριστικές πτήσεις πχ στα Μετέωρα και διαφημίσεις το μετάνοιωσαν φριχτά κι έφυγαν νύχτα και καταχρεωμένοι. Μόνο οι πτήσεις του airship στην περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων ήταν άνετες και κερδοφόρες γιατί ήταν κρατική υπόθεση.

Εκατοντάδες σχολές υπάρχουν στην Αμερική αλλά και στην Αγγλία, Γαλλία κλπ. Πάντως στη γειτονιά μας (Καππαδοκία) το hot air balloning σκίζει! Εμείς δεν έχουμε ανάγκη ούτε από τουριστικά λεφτά ούτε από εξεζητημένα σπορ (προτιμάμε το ραφτινγ στον Λούσιο, είναι πιο σινιέ, γιατί μετά τρώμε κόκορα κρασάτο με χυλοπίτες στη Δημητσάνα!)...Κράτος για κλωτσιές!
 
Top