Αεροσκάφος παρασύρθηκε εκτός πίστας στη Σάμο λόγω ανέμου

  • Thread starter Thread starter Tolisshow
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
pstratos":3blgio0y said:
Κάπου διάβαζα οτι δεν πήγαινε για Σάμο αλλά λόγω του ανέμου εκανε divert για εκεί.
Ισχύει. Αρχικός προορισμός ήταν η Χίος. Όμως ήταν κλειστή. Οπότε ίσως να μην έκανε καλό προγραμματισμό και δεν του βγήκαν οι ώρες ή δεν ήταν ενημερωμένος για τις ώρες λειτουργίας. Ήταν προφανώς unfamiliar με το τι εστί Σάμος και μάλιστα με τέτοιο καιρό. Μια ακόμη εναλλακτική ήταν η Μυτιλήνη που ήταν ανοιχτή, άγνωστο όμως γιατί δεν επελέγη. Ίσως λόγω μη επάρκειας καυσίμου και ισχυρού headwind. Η ΕΔΑΑΠ θα επιληφθεί για αυτά.
 
Ηδη στό 0:40 φαίνεται ότι έχει εκτραπεί και πάει γιά τον taxiway.Οπως λέει και ο σύντροφος ιππότης gonso,αυτά τα αεροπλάνα προσγειώνονται σε λίγα μέτρα άρα έπρεπε να είχε επιβραδύνει νωρίτερα ώστε να μήν τον πάρη ο αέρας παραμάζωμα.Ηδη μόλις έκανε touchdown έπρεπε να έχη επιβραδύνει,δέν είναι δά και κανένα jumbo.Αρα είτε είχε πρόβλημα στο throttle ή αιφνιδιάστηκε.

Κάτι άλλο που παρατήρησα είναι ότι τα χόρτα στο τέλος τού διαδρόμου λυγίζουν πρός τά αριστερά,δηλαδή την ριπή την "έφαγε" από την αριστερή πλευρά και πρός τα πίσω,κοντά στην ουρά.Αν την έτρωγε στο κέντρο τής ατράκτου θα εκτρεπόταν πρός τα δεξιά οπότε θα έβγαινε στην αντίθετη πλευρά τού διαδρόμου όπου όμως δέν υπάρχει τροχόδρομος...
 
Η διεύθυνση του ανέμου δικαιολογεί απόλυτα το ότι έφυγε αριστερά. Όλα τα αεροπλάνα είναι στην ουσία σαν ανεμοδείκτες. Επειδή η κάθετη επιφάνειά τους είναι στο πίσω μέρος, το ρύγχος πάντα θέλει να γυρίσει προς τον άνεμο (και παίρνει και το υπόλοιπο αεροπλάνο μαζί που ακολουθεί).
 
Μου κάνει εντύπωση το C-17 (;) που είναι σταθμευμένο στο apron. Εκτός αν με γελούν τα μάτια μου. Άλλο και τούτο... :| Στη Σάμο??

Όσο για το περιστατικό, είναι κρίμα για τον άνθρωπο. Το κόστος επισκευής κτλ κτλ. Αλλά η εμπειρία αυτή, τουλάχιστον, θα του είναι χρήσιμη για τη συνέχεια των πτήσεων του!
 
gonso":orxwzzgp said:
Η διεύθυνση του ανέμου δικαιολογεί απόλυτα το ότι έφυγε αριστερά. Όλα τα αεροπλάνα είναι στην ουσία σαν ανεμοδείκτες. Επειδή η κάθετη επιφάνειά τους είναι στο πίσω μέρος, το ρύγχος πάντα θέλει να γυρίσει προς τον άνεμο (και παίρνει και το υπόλοιπο αεροπλάνο μαζί που ακολουθεί).

Αν είχε δεχτεί το gust στο κέντρο τής ατράκτου (ήτοι κέντρο ροπών),θα ήταν σάν να τον έσπρωχνε μιά αόρατη χείρ παράλληλα με τον διάδρομο.Ετσι,θα ανατρεπόταν στην άλλη πλευρά τού διαδρόμου.Ενώ τώρα η ριπή και η δύναμη τριβής από τον διάδρομο και τον μπροστινό τροχό έκαναν ζεύγος και τον γύρισαν πρός τον τροχόδρομο.
Προφανώς ο πιλότος αιφνιδιάστηκε απ'την εξέλιξη και γι'αυτό..δέν είχε σταματημό.Αν είχε αντιδράσει άμέσως,θα είχε ακινητοποιήσει το αεροπλάνο στον τροχόδρομο χωρίς να πάθη ζημιά
Βέβαια υπάρχει και το ενδεχόμενο που λές,να είχε μηχανική βλάβη ("κόλλημα" στο thrust lever).Θα το μάθουμε εν καιρώ τώ δέοντι από το πόρισμα.

Mike_":orxwzzgp said:
Όσο για το περιστατικό, είναι κρίμα για τον άνθρωπο. Το κόστος επισκευής κτλ κτλ. Αλλά η εμπειρία αυτή, τουλάχιστον, θα του είναι χρήσιμη για τη συνέχεια των πτήσεων του!
Ο άνθρωπος υπήρξε τυχερός που βγήκε περπατώντας γιατί θα μπορούσε να πάθη χειρότερα.Οσο γιά το κόστος επισκευής θα τού το πληρώση η ασφαλιστική.
Το σίγουρο είναι πως θα βελτιώση την τεχνική του στο crosswind landing...
 
Hastaroth":15rglnez said:
gonso":15rglnez said:
Η διεύθυνση του ανέμου δικαιολογεί απόλυτα το ότι έφυγε αριστερά. Όλα τα αεροπλάνα είναι στην ουσία σαν ανεμοδείκτες. Επειδή η κάθετη επιφάνειά τους είναι στο πίσω μέρος, το ρύγχος πάντα θέλει να γυρίσει προς τον άνεμο (και παίρνει και το υπόλοιπο αεροπλάνο μαζί που ακολουθεί).

Αν είχε δεχτεί το gust στο κέντρο τής ατράκτου (ήτοι κέντρο ροπών),θα ήταν σάν να τον έσπρωχνε μιά αόρατη χείρ παράλληλα με τον διάδρομο.Ετσι,θα ανατρεπόταν στην άλλη πλευρά τού διαδρόμου.Ενώ τώρα η ριπή και η δύναμη τριβής από τον διάδρομο και τον μπροστινό τροχό έκαναν ζεύγος και τον γύρισαν πρός τον τροχόδρομο.

Τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα, πάντα στρέφουν ή τείνουν να στρέψουν την κεφαλή τους προς τον άνεμο, σε όλες τις φάσεις της πτήσης. Είναι απλό αεροδυναμικό φαινόμενο, όπως το περιέγραψε ο gonso παραπάνω. Το gust που λες, το δέχονται στη μεγαλύτερη κάθετη αεροδυναμική επιφάνεια, ήτοι το κάθετο σταθερό για τα αεροπλάνα ή το ουραίο στροφείο για τα ελικόπτερα. "Σπρώχνοντας" το ουραίο προς τη μία πλευρά (μακριά από τον άνεμο), φέρνουν την κεφαλή προς τον άνεμο.
 
Σωστά τα λένε, φυσικά, ο gonso και ο vassdel. Η τριβή του ριναίου, ειδικά ενός τόσο μικρού τροχού, δεν είναι μεγάλη και εύκολα υπερνικάται απο την δράση του ουραίου. Ριπή ΜΟΝΟ στο κέντρο της ατράκτου είναι αδύνατον να δεχθεί οποιοδήποτε αεροσκάφος. Είναι σαν να λέμε οτι ο Αίολος πήρε καλαμάκι και φυσάει μόνο στο κέντρο της ατράκτου..δεν γίνεται αυτό, ο άνεμος σίγουρα θα πλήξει και το ουραίο.

Και παίρνοντας απλά ως αφορμή το ποστ του φίλτατου hastaroth θα ήθελα να επισημάνω κάτι που έχω παρατηρήσει στο φόρουμ.
Τα περισσότερα μέλη είναι ερασιτέχνες και ενθουσιώδεις της Αεροπορίας γενικότερα.. Ακούτε λοιπόν τι λένε οι επαγγελματίες που η αεροπορία και τα αεροσκάφη είναι η δουλειάς τους.

φιλικά. :great: :great:
 
Mike_":2k3ontxl said:
Μου κάνει εντύπωση το C-17 (;) που είναι σταθμευμένο στο apron. Εκτός αν με γελούν τα μάτια μου. Άλλο και τούτο... Στη Σάμο??
Δεν υπάρχει C-17. Είναι το SX-DIZ της Astra που έχει προσγειωθεί λίγο πριν το συμβάν. Στο βάθος αχνοφαίνεται και ένα πυροσβεστικό Kamov.
 
Όσο και αν το βλέπω ξανά και ξανά, δεν μπορώ να το πιστέψω! Η απόσταση ξεγελά όμως. Αλλά πραγματικά, τα χρώματα, το οριζόντιο σκέλος στο ουραίο τμήμα κτλ το έκαναν τόσο πολύ να μοιάζει με C-17!

http://bit.ly/Qra54w

LOL, thanks guys
 
Bladerunner":34yp6863 said:
Σωστά τα λένε, φυσικά, ο gonso και ο vassdel. Η τριβή του ριναίου, ειδικά ενός τόσο μικρού τροχού, δεν είναι μεγάλη και εύκολα υπερνικάται απο την δράση του ουραίου. Ριπή ΜΟΝΟ στο κέντρο της ατράκτου είναι αδύνατον να δεχθεί οποιοδήποτε αεροσκάφος. Είναι σαν να λέμε οτι ο Αίολος πήρε καλαμάκι και φυσάει μόνο στο κέντρο της ατράκτου..δεν γίνεται αυτό, ο άνεμος σίγουρα θα πλήξει και το ουραίο.
Δέν αμφισβητώ αυτό που λές,όμως στο βίντεο φαίνεται ότι το αεροπλάνο έστριψε σάν να έκανε χειρισμό ο πιλότος-και όχι ότι κινήθηκε πλάγια σε σχέση με τον άξονά του.Φυσικά και δέν παίρνει καλαμάκι ο αέρας να σημαδέψη το κέντρο τής ατράκτου.

Bladerunner":34yp6863 said:
Και παίρνοντας απλά ως αφορμή το ποστ του φίλτατου hastaroth θα ήθελα να επισημάνω κάτι που έχω παρατηρήσει στο φόρουμ.
Τα περισσότερα μέλη είναι ερασιτέχνες και ενθουσιώδεις της Αεροπορίας γενικότερα.. Ακούτε λοιπόν τι λένε οι επαγγελματίες που η αεροπορία και τα αεροσκάφη είναι η δουλειά τους.

φιλικά. :great: :great:
Εγώ απλά ερμήνευσα το γεγονός με βάση την γενική φυσική που ξέρω (γι'αυτό άλλωστε μίλησα γιά ροπές).Από εκεί και πέρα,αφού οι επαγγελματίες λένε αυτό που λένε,δέν επιμένω.
 
Top