Αεροσκάφος παρασύρθηκε εκτός πίστας στη Σάμο λόγω ανέμου

  • Thread starter Thread starter Tolisshow
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Tolisshow

Business-Class-Member
Εγγραφή
12/10/2008
Μηνύματα
460
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDL
Πριν από λίγη ώρα στο αεροδρόμιο της Σάμου, λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή, ένα μικρό αεροσκάφος, ελαφρού τύπου, κατά τη διάρκεια της προσγείωσης και συγκεκριμένα κατά την τροχοδρόμησή του, παρασύρθηκε εκτός πίστας και βρέθηκε «να στέκεται στο ένα φτερό».

Ο πιλότος είναι καλά στην υγεία του και αυτή την ώρα άνδρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας βρίσκονται στον αερολιμένα, προκειμένου να «γυρίσουν» το αεροσκάφος. Οι πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού γίνονται κανονικά και κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει στην πίστα του αερολιμένα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?p ... 34&catID=3
 
Το δημοσίευμα δεν περιγράφει ακριβώς την πραγματικότητα. Πρόκειται για αεροπορικό ατύχημα. Το αεροσκάφος κατά την προσγείωση βγήκε εκτός διαδρόμου, καταλήγοντας σε τάφρο βορείως του διαδρόμου. Ο χειριστής και μοναδικός επιβαίνων, ευτυχώς δεν τραυματίστηκε, αλλά το αεροσκάφος υπέστη μεγάλες ζημιές.
Εδώ φωτό:
http://www.radiocafe.gr/index.php?optio ... Itemid=542

Διεξάγεται ήδη διερεύνηση από την ελληνική αρχή διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων.
 
Το αεροσκάφος είναι Aquila A210 (AT01) με γερμανικό νηολόγιο D-ERLM. Εδώ, αρχές Αυγούστου, στο Fly-In που έγινε στο EDXY σε "καλύτερες στιγμές".
 
Απίστευτο ότι υπάρχει βίντεο. Από ότι φαίνεται, υπάρχει καθαρό χειριστικό λάθος, ας με διορθώσουν οι ειδικοί, αλλά δεν θα έπρεπε να είχε "φτερό" προς την κατεύθυνση του ανέμου? Δείχνει να μην έχει βάλει καθόλου από την αρχή, διορθώνοντας μόνο με το rudder. Λίγο πριν την... έξοδο και ενώ ήταν ήδη αρκετά αριστερά του center line, φαίνεται, ίσως λόγω ξαφνικής ριπής ανέμου, ότι έχει εξαντληθεί η δραστικότητα του rudder, με αποτέλεσμα να εκτραπεί εντελώς αριστερά και να βγει από το διάδρομο. Σε καμιά περίπτωση δεν τροχοδρομούσε, αφού φαίνεται ξεκάθαρα οτι είχε μεγάλη ταχύτητα, ακόμη και όταν βγήκε στο στριπ... Εμφανώς σοκαρισμένος ( δικαιολογημένα βέβαια) ο χειριστής ( ευτυχώς οι ζώνες δούλεψαν καλά...).
 
Αναρωτιέμαι αν είχε δηλώσει κάποιο πρόβλημα από πιο πρίν.

Το gust το τρώει στο 0:42 και βγαίνει στον τροχιόδρομο. Στο 0:48 φαίνεται καθαρά το πυροσβεστικό του αεροδρομίου να το πλησιάζει και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα και το δεύτερο. Άρα τα πυροσβεστικά ήταν ήδη σε κίνηση όταν προσγειώθηκε. Εκτός αν είναι συνηθισμένο για Σάμο για κάθε άφιξη να είναι έξω.
 
Όντας έμπειροι οι Σαμιώτες ΕΕΚ από τον καιρό αυτό και όταν έχουν να κάνουν ειδικά με light α/φ (και στη συγκεκριμένη περίπτωση με unfamiliar πιλότο που είχε εν τέλει άλλο αεροδρόμιο προορισμού) βγάζουν τα πυροσβεστικά και είναι σε weather stand by για παν ενδεχόμενο. Αυτή η πρακτική ακολουθείται και σε άλλα α/δ υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.
 
Σύμφωνα με το βίντεο το περιστατικό έγινε στις 17:00 Local ήτοι 14:00 Zulu.

Τα πλησιέστερα METAR για εκείνη την ώρα είναι τα ακόλουθα:

28/08/2012 14:20-> METAR LGSM 281420Z 31014G32KT 270V360 9999 FEW025 28/15 Q1010=
28/08/2012 13:50-> METAR LGSM 281350Z 31015G26KT 270V360 9999 FEW025 28/15 Q1010=

Το Aquila A210 έχει μέγιστο demonstrated cross wind component 15 κόμβους.

Το αεροδρόμιο της Σάμου είναι φημισμένο για τους "πονηρούς" ανέμους και τις παγίδες που κρύβουν εξαιτίας των ορεινών όγκων βορείως του αεροδρομίου.
Η διεύθυνση του ανέμου δίνεται μεταβλητή από 270 έως 360 μοίρες με μέση τιμή 310 μοίρες!

Από τα πλάνα είναι φανερό ότι το αεροσκάφος προσγειώθηκε στον 09!!!
Αυτό σημαίνει ότι είχε πλάγιο και ΟΎΡΙΟ άνεμο ο οποίος διαρκώς ήταν στα όρια ή και πάνω από αυτά του αεροσκάφους!

Η κίνηση και η ανασήκωση που κάνει το αεροσκάφος την στιγμή που δέχεται τη ριπή του ανέμου είναι χαρακτηριστική "πλάγιο-ουραίου" ανέμου.

Πιθανότατα ο χειριστής δεν έχει βάλει φουλ χειριστήρια στον άνεμο, αλλά και να είχε θα ήταν μάλλον αδύνατο να αποφύγει την εκτροπή του αεροσκάφους (το οποίο εκείνη την ώρα πρέπει να ζύγιζε μόλις 600-650 κιλά!) αφού δέχτηκε τόσο δυνατή ριπή από τέτοια διεύθυνση!

Δεν καταλαβαίνω γιατί χρησιμοποίησε τον 09 ;!;!


ΥΓ. η άμεση επέμβαση των πυροσβεστικών είναι εξαιρετική και πολύ καθησυχαστική για όσους πετάμε!
 
Κάπου διάβαζα οτι δεν πήγαινε για Σάμο αλλά λόγω του ανέμου εκανε divert για εκεί.
Από την ασφάλεια της καρέκλας θα έλεγα "που πας ρε έρμε με το πούπουλο -600kg- στον 09, με τον ούριο και πάνω από το max crosswind, και είσαι και "άβγαλτο" στη Σάμο"
Αλλά μετά από ώρα πτήσης σε σκ@τοκαιρο, μετα απο αλλαγή προορισμού και με τα καύσιμα να τελειώνουν μάλλον καλά του έκατσε που βγήκε περπατώντας (η ασφαλιστική άλλο θέμα, έχουν λεφτά αυτές)
 
Μου έκανε φοβερή εντύπωση το με πόση μεγάλη ταχύτητα βγήκε από το διάδρομο και ....ακόμα σταματημό δεν είχε. Υποτίθεται ότι αυτά τα αεροπλάνα προσγειώνονται σε ελάχιστα μέτρα. Ο ούριος άνεμος προφανώς δικαιολογεί την ταχύτητα, αλλά μέχρι ενός σημείου.

Εμένα μου έδωσε την εντύπωση ότι το ο κινητήρας είχε ακόμα στοιχεία και μετά το touchdown, ακόμα και κατά την έξοδο. Αν στην τρεμούλα του να προσγειωθεί και μετά στην τρεμούλα του να σταματήσει, "πάγωσε" το χέρι, μάλλον δεν θα το μάθουμε. Δεν έχουν FDR αυτά για να τα βρεί η επιτροπή. Αν παίζει τέτοιο έργο, θα το μαθαίναμε μόνο αν υπήρχε βλάβη (κολλημένη ντίζα?). Οπότε ο χειριστής θα το αναφέρει και η επιτροπή θα βρεί αν υπήρχε πρόβλημα τέτοιο.

Πολλά γκάζια ρε παιδιά !
 
Top