αεροπορικό γεγονός της χρονιάς 2005

LGAT":2wkvx7nq said:
OEO......B777-200LR....OEO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

Πρέπει να παρατηρήσουμε ότι το 772LR θα είναι marginal αεροσκάφος, 'ειδικών αποστολών'. Σε σχέση με το 772ER είναι αρκετά πιο ακριβό τόσο στην αγορά όσο και στη λειτουργία. ΑΛΛΑ, η μεγάλη διαφορά γίνεται από το ότι με το ίδιο 'κόστος ανάπτυξης' μετατράπηκε το 773 σε 773ER, και από ένα πολύ περιορισμένο φάκελλο payload-range, κατάλληλο μόνο για ενδο pacific-rim αποστολές (όπου και μόνο εκεί πούλησε, άλλωστε) σε ένα άριστο αντικαταστάτη του 747-400. Με κόστος λειτουργείας χαμηλότερο αρκετά από το 744, και 'νικώντας' στα σημεία το Α346, τώρα πλέον έχουμε να περιμένουμε πολλές, πάρα πολλές παραγγελίες για το μοντέλο αυτό. Προβλέπω να αντικαταστήσει τη μεγάλη πλειοψηφία των υπάρχοντων 744 μέσα σε 15 χρόνια από τώρα.

Ταυτόχρονα, το 787-800 & 787-900 πιάνουν το λίγο μικρότερο τμήμα της αγοράς. Μάλιστα το 789 κάνει -σχεδόν- τα ίδια με το 772ER! Kαι μάλλον αυτό θα πιάσει πολύ καλά. Βλέπουμε ήδη εφέτος μια δραματική, υπέρ της Boeing στροφή στον τομέα της αγοράς μεταξύ των 787-800 και 777-300ER. Και αυτή η στροφή ήρθε μετά από αρκετά έτη στα οποία η Airbus δημιουργούσε με επιτυχία, την εικόνα του leader.

Τι θα κάνει? Καλά θα κάνει να φτιάξει το Α350-900 έτσι όπως ακριβώς υπόσχεται, δηλαδή ένα 772ER killer. Eίναι άλλωστε το μόνο segment το οποίο δεν έχει ξαναδουλέψει η Boeing, για να μη σκοτώσει η ίδια τη χήνα με τα χρυσά αυγά, το καλύτερο, αυτή τη στιγμή μοντέλο της. Και το Α350-800 έτσι όπως το υπόσχεται, δηλαδή ένα ουσιαστικό αντικαταστάτη τόσο του Α332 όσο και του Α343.

Η διαφαινόμενη επικράτηση των 787 και 777-300 θα 'ταράξει τα νερά' for years to come. Γι' αυτό και ΕΙΝΑΙ το γεγονός της χρονιάς. Και ούτε φαινόταν έτσι 10 μήνες πιο πριν.

Αντίθετα, οι δόξες από το Α388 είναι καλές, αλλά ... τις περιμέναμε. Γι' αυτό και δεν είναι το γεγονός της χρονιάς. Έγινε σχεδόν ό,τι περιμέναμε, λίγο ή πολύ. Καμία έκπληξη, και γι' αυτό, παρά το ότι θα έπρεπε να είναι, δεν είναι κατά τη γνώμη μου το γεγονός της χρονιάς.

Όσο για το εσωτερικό, θα προτείνω μια παροιμία: 'βάζει η μυλωνού τον άντρα της μαζί με τους πραματευτάδες...'. Η πτώση της Ήλιος ήταν ένα δυστύχημα, και δεν προβλέπω να αλλάξει την πορεία της εσωτερικής αεροπορικής αγοράς ούτε προς το καλύτερο ούτε προς το χειρότερο. Σίγουρα μας βάζει σε βάζει σε μαύρες σκέψεις, αλλά ακριβώς αυτές τις σκέψεις τις είχαμε και με τα λιβανεζο-πορτογαλεζο-γκανα-νορβηγία νοικιάρικα των ΟΑ.

Τι θα ήταν; Μια πραγματική ιδιωτικοποίηση της ΟΑ. Η έναρξη πραγματικού ανταγωνισμού στην εσωτερική αεροπορική αγορά. Μια LLC με πραγματική έδρα τη Θεσσαλονίκη.
 
Top