Αεροπυρόσβεση

  • Thread starter Thread starter sv1xv
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Επί της ουσίας κανείς δεν απαντάει στην απλή ερώτηση : "Κατά την Wikipedia - εφόσον στο site της Πολεμικής αεροπορίας δεν αναφέρεται αριθμός αεροσκαφών - η Ελλάδα διαθέτει 11 ή 12 CL-215 παλιά 40ετίας και 7-8 CL-415 20ετίας αεροσκάφη" έστω 17 συνολικά εάν δεν έχουν συνυπολογιστεί δυστυχήματα πρόσφατα. Κατά τις τελευταίες πυρκαγιές σε Αττική και Κεφαλλονιά δεν είδα πουθενα να πετάνε περισότερα από 5-6 αεροσκάφη συνολικά. Μιλάμε για μια διαθεσιμότητα της τάξης του 30-40 % που είναι τραγική. " Επ.΄αυτού δεν δίνει κανείς αρμόδιος απάντηση !!
Σαφώς και η Ελλάδα έχει μεγάλο στόλο για το μέγεθος της χώρας, τα ελικόπτερα βοηθούν πολύ αλλά σαν τα αεροπλάνα δεν έχει ιδίως εάν η φωτιά δεν είναι δίπλα στην θάλασσα ο χρόνος του κύκλου πυρόσβεσης είναι λκατά πολύ μικρότερος για τα αεροπλάνα. Επίσης βάζουμε πολλές ώρες στα Chinook που έχουν άλλες αποστολές και πληρώνουμε σαν χώρα πολλά χρήματα σε ενοικίαση ελικοπέρων. Ενδεχομένως θα συνέφερε η εκκαθάριση - απόσυρση των περισσότερων πολύ γηρασμένων CL-215 και η αγορά είτε CL-415 είτε Beriev BE-200 που μας προτάθηκε σε περιορισμένο αριθμό 4-5 τεμ.
 
Κατ'αρχήν κάποιες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες στο internet ανέφεραν στις αρχές του καλοκαιριού διαθεσιμότητα "όχι πάνω από 8 αεροσκάφη". ΤΟ φαινόμενο της μειωμένης διαθεσιμότητας είναι γενικευμένο, από ελικόπτερα μέχρι F-16, ακόμαι και πολεμικά πλοία, δεδομένου ότι το Υπουργείο Οικονομικών δεν δίνει καθόλου χρήματα για ανταλλακτικά. Τρία ελικόπτερα του ΕΚΑΒ στα άχρηστα, κλπ.

Άσχετα με το προηγούμενο, σίγουρα θα έπρεπε να υπάρχει ένας κύκλος ανανέωσης των CL-415, μακροχρόνια παραγγελία με χαμηλούς ρυθμούς παράδοσης ώστε ο στόλος να ανανεώνεται σταδιακά και να αποφεύγεται το φαινόμενο της μαζικής παλαίωσης.

Μερικοί παλιοί στην Π.Α. προτιμούν τα CL-215 γιατί ο (προϊστορικός) εμβολοφόρος κινητήρας τους έχει πιό άμεση απόκριση στην εντολή αύξησης ισχύος συγκριτικά με το turboprop. Όμως πρέπει να πάρουν απόφαση ότι δεν μπορούν να συντηρούνται επ'άπειρον.

Πολύ σωστή η παρατήρηση σου για τα Chinook. Θα ήταν καλύτερα να είχαν αγοραστεί, συμπληρωματικά προς τα CL-415, με ευρωπαϊκή επιδότηση 6 S-64, που θα έκαναν και άλλες δουλειές (ειδικές μεταφορές ΓΓΠΠ, χιόνια, πλημμύρες κλπ), γιατί τα Chinook είναι πανάκριβο στρατιωτικό υλικό και όταν τα χρειαστούμε δεν θα τα έχουμε.

Το Be-200 δοκιμάστηκε και δεν απέδωσε, λόγω μεγέθους βασικά κατάφερνε να κάνει ρίψεις μόνο από μεγάλο ύψος. Πλανάται η υποψία ότι η πρόταση προμήθειας του ήταν ένα από τα γνωστά κόλπα προμηθειών του Δημοσίου, όταν όμως η κάνουλα είχε αρχίσει να στερεύει (2005-2006).

Γενικά οι πολιτικοί αντιπαθούν τις προμήθεις με σχετικά μεγάλους χρόνους παράδοσης, γιατί έτσι ξοδεύουν χρήματα που θα μπορούσαν να διαθέσουν πιο αποδοτικά για αγορά ψήφων και την κορδέλα κόβει κάποιος άλλος. Εξαίρεση φυσικά οι περιπτώσεις όπου υπάρχει πολιτικό χρήμα, αλλά στις μεγάλες παραγγελίες του εξωτερικού, τουλάχιστον από δυτικές χώρες, αυτό δεν παίζει πλέον. Μην ξεχνάμε ότι οι πολιτικοί έχουν τις δικές τους προτεραιότητες, οι οποίες δεν ταυτίζονται με τις ανάγκες της Ελλάδος.
 
Υπήρξε η πρόταση κάποτε της αναβάθμισης των 215 σε 215Τ, η οποία τελικά δεν έγινε αποδεκτή ( θα εξάλειφε από ένα μεγάλο μειονέκτημα κάθε τύπου: τον εμβολοφόρο κινητήρα με τις συχνές βλάβες του 215 και τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά του 415).
Τα ελικόπτερα, ειδικά όταν επιχειρούν κοντά σε θάλασσα είναι πολύ αποτελεσματικά, σε θέμα χρόνου που απαιτείται για την απογείωση τους, σε σχέση με τα CL. Επίσης πλεονεκτούν σε ευελιξία και πρακτικά δεν έχουν τους περιορισμούς που έχουν τα αεροπλάνα σε ότι αφορά την υδροληψία ( ύψος κύματος κ.λ.π.). Ωστόσο το κατώρευμα του κυρίως στροφείου κάνει ζημιά στην κατάσβεση, ενώ από την άλλη οι επιδέξιες βολές που αριστοτεχνικά πραγματοποιούν οι χειριστές των CL, πέφτουν με μεγάλη ταχύτητα στο στόχο και "καθίζουν" τη φωτιά. Θα έλεγα ότι και για τα δύο μέσα, αεροσκάφη και Ε/Π, υπάρχει πλούσιο πεδίο δράσης. Απλά χρειάζεται διαθεσιμότητα μέσων και έξυπνος συντονισμός τους :great:
 
Τελικά κάτω από την πίεση των γεγονότων εδέησε να αναφερθεί στο θέμα ο κ. Τόσκας, ο οποίος ανέφερε διαθεσιμότητα 9-10 αεροσκαφών.

Σε περίπτωση που διαβάσετε τις δηλώσεις ότι "το εργοστάσιο εκλεισε" κλπ, η κατάσταση έχει ως εξής: Η Bombardier σταμάτησε να παράγει ή/και να υποστηρίζει όλα τα utility και ελικοφόρα με εξαίρεση το DHC-8 Q400 (σαν αυτά της Ολυμπιακής).

Τα σχέδια και τα type certificates όλων των τύπων αυτών (διάφορα DHC και CL-215, CL415) τα μεταβίβασε στην Viking Air, η οποία έχει αναλάβει την υποστήριξη του παγκόσμιου στόλου. Αν ήθελαν να κάνουν κάτι σωστό, εφ'όσον αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει γραμμή παραγωγής, ας φροντίσουν να αξιοποιήσουν όσα αεροσκάφη δεν είναι διαθέσιμα.

Δείτε και την είδηση της τελευταίας στιγμής: Viking Air looking at new production of Bombardier CL-415 (του David Pugliese, Ottawa Citizen)
 
Το πολύ καλό άρθρο - αφιέρωμα στο http://portfolio.news247.gr/canadair εξηγεί τα περισσότερα από τα ερωτήματα που έθεσα ! Παρόλα αυτά δεν εξηγείται η πολύ χαμηλή διαθεσιμότητα των νεότερων CL-415. Το εντυπωσιακότερο κατ.΄ εμένα σημείο του άρθρου είναι η ακινητοποίηση αεροσκαφών λόγω έλλειψης ανταλλακτικών ........
Σήμερα δε στην Καθημερινή στο πρωτοσέλιδο έχει μια «πιασάρικη» δήλωση πιλότου ότι πετάει με το αεροσκάφος (CL-215) που πετούσε και ο πατέρας του (Το άρθρο δεν το βρήκα στο internet ).
Δεν έχω εμπειρία από την αποτελεσματικότητα των ελικοπτέρων ενώ έχω από αυτή των Canadair και δεν πιστεύω ότι μπορούν τα αεροπλάνα να υποκατασταθούν από αεροσκάφη λόγω ταχύτητας επανακύκλωσης και αποτελεσματικότητας σκόπευσης. Γιαυτό και χρειαζόμαστε CL-415
 
Ως προς το τελευταίο, τα CL-215/CL-415 όταν μπορούν να κάνουν ρίψη σωστά είναι αποτελεσματικότερα από τα ελικόπτερα.

Τα ελικόπτερα όμως μπορούν να επέμβουν σε σημεία που λόγω εμποδίων το αεροπλάνο δεν μπορεί να πετάξει αρκετά χαμηλά. Επίσης μπορούν να κάνουν ρίψεις ακριβείας κοντά σε κτίρια με μικρότερο κίνδυνο πρόκλησης ζημιών.

Επομένως τα δυο μέσα δεν είναι ανταγωγνιστικά αλλά αλληλοσυμπληρώνονται.

Για το θέμα της έλλειψης ανταλλακτικών τώρα, το θέμα είναι οι προτεραιότητες των πολιτικών μας (διορισμοί, οκταμηνίτες κλπ) που φέρνουν ψήφους, καθώς και ορισμένα δημόσια έργα μεσαίου μεγέθους.
 
Προσπαθώ να βρω πληροφορίες πόσα Canadair έχουμε αγοράσει και πότε (και πόσα έχουμε χάσει)

https://el.wikipedia.org/wiki/Canadair_CL-215
για τα 215 από εδώ μαθαίνω λοιπόν ότι "Από το 1969 κατασκευάστηκαν 125 αεροσκάφη, τα οποία πουλήθηκαν σε πελάτες σε 11 χώρες." "Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία άρχισε να παραλαμβάνει τα πρώτα CL-215 τον Δεκέμβριο του 1975"

και έχει μία λίστα 9 ατυχημάτων (δεν ξέρω βέβαια αν καταστράφηκαν ή επισκευάστηκαν σε κάποιες περιπτώσεις)

εδώ http://www.redstar.gr/Foto_red/GR_AirF/Air_Power_CL215.html μαθαίνω ότι
"Τα πρώτα αεροσκάφη παραλήφθηκαν την περίοδο 1972 – 1975 (και το τελευταίο αποκτήθηκε το 1983) "
"Συνολικά η Π.Α. απόκτησε 20 Α/φη, από τα όποια σήμερα είναι ενεργά 13 Α/φη ενώ τα τέσσερα αεροσκάφη συνετρίβησαν στο καθήκον"

εδώ http://www.ellinikos-stratos.com/aeroporia/cl-415.asp εδώ αντίθετα λέει
"ενώ από τις πρώτες χώρες στις οποίες εξήχθηκε υπήρξε και η Ελλάδα που παρέλαβε σε διαδοχικές παραγγελίες 16 συνολικά αεροπλάνα. H χώρα μας υπήρξε και ο αποδέκτης του τελευταίου CL-215 παραγωγής, το Μάιο του 1990."

επίσης πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία
https://en.wikipedia.org/wiki/Canadair_CL-215
"Yugoslav Air Force: five CL-215s in service with the 676th Fire Fighting Squadron from 1981, until four sold to Greece in 1995"
Άρα να υποθέσω πως αγοράσαμε 16 και πήραμε και 4 από τη Γιουγκοσλαβία;

για τα 415
http://www.ellinikos-stratos.com/aeroporia/cl-415.asp
"Την 1η Φεβρουαρίου 1999 έγινε στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας (στην 112 ΠM, στο υπόστεγο συντήρησης της 355 MTM), η τελετή ένταξης του πρώτου πυροσβεστικού αεροσκάφους Canadair CL-415GR. Η Ελλάδα έχει παραλάβει μέχρι σήμερα 10 πυροσβεστικά αεροσκάφη του ίδου τύπου, αξίας περίπου 250.000.000 δολαρίων, με optiοn για πέντε επιπλέον. "

https://el.wikipedia.org/wiki/Canadair_CL-415
στη λίστα με τα ατυχήματα φαίνεται να έχουν χαθεί 3 ελληνικά αεροπλάνα
"Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία άρχισε να παραλαμβάνει τα πρώτα CL-415 τον Ιανουάριο του 1999." αλλά αναφέρεται πως σε χρήση είναι 10 (8 CL-415GR και 2 CL-415MP). Αλλά αν πήραμε 10 και χάσαμε 3 πώς έχουμε πάλι 10; "Από τα 95 που έχουν κατασκευαστεί..."

ενώ όλα τα πρόσφατα άρθρα (όπως αυτό http://www.protothema.gr/greece/article/705182/sta-oria-tous-oi-dunameis-aeropurosvesis/ ) αναφέρουν πώς αυτή τη στιγμή έχουμε 11+7=18
"από το στόλο των 18 πυροσβεστικών αεροσκαφών (11 CL-215 και 7 CL-415) ..."

παρόλες τις πληροφορίες το αρχικό μου ερώτημα δεν έχει απαντηθεί. Ποιες χρονιές έγιναν οι προμήθειες (οι συμφωνίες, όχι οι παραλαβές)
 
Πάλι τα ίδια - σε σχέση με πέρυσι - και πάλι δεν άκουσα κανένα σχόλιο από τους ανευθυνουπεύθυνους - Π.χ. Υπουργείο Εθνικής Άμυνας - για την υπερβολικά μικρή διαθεσιμότητα των πυροσβεστικών αεροσκαφών ιδίως CL-215 και δευτερευόντως CL-415. Βέβαια και οι δύο πυρκαγιές ήταν πολύ κοντά στην θάλασσα και τα ελικόπερα κάλυψαν το κενό !
 
Από ότι ακούω εντός του Αυγούστου 2 CL θα παραδοθούν στην Π.Α. από την ΕΑΒ και θα παραμείνουν άλλα 3 για προγραμματισμένη συντήρηση.
Υπάρχει 1 CL καθηλομένο εκτός Ελευσίνας.
Λογικά τα υπόλοιπα είναι επιχειρησιακά. Τώρα πόσα είναι; Το Wikipedia αναφέρει ότι η Π.Α. έχει 7 CL415 και 11 CL215, :?: αλλά νομίζω ότι 1 έχει πέσει και ότι η Π.Α. δεν έχει τώρα ποια τόσα πολλά CL215. :?:

Πάντως η Ιταλία μας έστειλε 2 CL και η Κροατία άλλα 2CL.
Ελικόπτερα μας στέλνουν οι: Γερμανία, Ισπανία, Κύπρο, Λιθουανία, Πορτογαλία.
 
Για να αποποιηθούν τις ευθύνες τους για την μεγάλη καταστροφή και τον θάνατο τόσων ανθρώπων, άρχισαν να πετούν λάσπη όπου μπορούν:

https://www.militaire.gr/quot-kampanaki ... aeroskafi/

για να αμυνθεί των θέσεων της ΕΑΒ ο σύλλογος Μηχανικών Αεροσκαφών έβγαλε ανακοίνωση.



Καλύτερα όμως να μας πούνε πότε έδωσαν στην ΕΑΒ το 1 εκατομμύριο € που απαιτείται για την αγορά ανταλλακτικών των CL του 2018;

Αυτό με την εργασία τα Σαββατοκύριακα στην ΕΑΒ που του ήλθε και τα αναφέρει; Αφού το αναφέρει να μας εξηγήσει γιατί βάσει του Ενιαίου Μισθολογίου πληρώνεται ο εργαζόμενος στην ΕΑΒ το Σάββατο €2,50 κάθε εργατοώρα.
Δεν μπορεί να θεωρείς τους εργαζόμενους στην βιομηχανία το ίδιο με τους εργαζόμενους στα Υπουργεία. Εάν ενστερνίζεσαι αυτή την άποψη τότε θα πρέπει να δέχεσαι / αναμένεις και ανάλογη παραγωγικότητα.
 

Attachments

  • ΣΕΜΑ1 (Copy).jpg
    ΣΕΜΑ1 (Copy).jpg
    88,2 KB · Προβολές: 2.641
  • ΣΕΜΑ2 (Copy).jpg
    ΣΕΜΑ2 (Copy).jpg
    113,8 KB · Προβολές: 2.641
Top