Aegean: Επένδυση στη Volotea ύψους €25 εκατ

  • Thread starter mxnk
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Tο κατατεθέν κεφάλαιο που φαίνεται στον αντίστοιχο ΓΕΜΥ της Ισπανίας μπορεί να είναι και 100€
Η αξία της εταιρείας μιας και δεν είναι εισηγμένη καθορίστηκε από τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο μερών.
Προκύπτει πως εάν η Α3 επιλέξει να συμμετάσχει και στις δυο αυξήσεις κεφαλαίου συνολικής αξίας 100 εκ. με το 50% θα έχει το 21%
Το οποίο σημαίνει πως κοστολογεί/αξιολογεί την αξία της Volotea στα 238 εκατομμύρια Ευρώ και κάτι ψηλά.
Ταυτόχρονα φαίνεται πως δικαιούται μερίδιο από τα κέρδη που (λογικά) θα παρουσιάσουν φέτος οι Ισπανοί.
Και επειδή αυτή η υβριδική αύξηση κεφαλαίου φαίνεται και ως δανεισμός μπορεί η Αιγαίου να μην επιλέξει να πάρει ποσοστό της Volotea αλλά να ζητήσει τα 25 πίσω. Αν κάτι στραβώσει στο όλο ντιλ.
Εάν δημοσιεύουν κάπου ισολογισμούς τους θα μπορούσαμε ενδεχομένως να βγάλουμε και το Ρ/Ε της συμφωνίας.

Edit: Εδώ κάνουν μια περίληψη της συμφωνίας, σημειώνω τα εξής:

- την ενίσχυση της εμπορικής συνεργασίας μεταξύ των δυο εταιρειών για cross selling μέσω των ιδίων καναλιών διανομής και πωλήσεων (κυρίως τα websites), την αύξηση των πτήσεων κοινού κωδικού, ώστε να ενισχυθεί η εμπορική παρουσία των δυο εταιρειών στις αγορές που δραστηριοποιούνται.

- την από κοινού ανάπτυξη και εκμετάλλευση δρομολογίων εξωτερικού από/προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω συμφωνίας διάρκειας 5 ετών (αρχικά κατά τα πρώτα 2 χρόνια από/προς Ηράκλειο, Χανιά και Ρόδο), προς τις 3 βασικές αγορές που έχει βάσεις και παρουσία η Volotea (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία). Η διαδικασία αυτή θα αφορά κοινό σχεδιασμό του δικτύου, συντονισμό των πτήσεων ώστε να έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και να δίνουν περισσότερες επιλογές στου πελάτες και συνεκμετάλλευση αυτών των πτήσεων.

-τη διερεύνηση από τις δυο εταιρείες της δυνατότητας εξυπηρέτησης μέρους των αναγκών της Volotea για χρήση εξομοιωτών πτήσεων, αλλά και υπηρεσιών συντήρησης μέρους των αεροσκαφών της στο νέο εκπαιδευτικό κέντρο και τη νέα τεχνική βάση της AEGEAN. Η AEGEAN ακόμη και αν ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση της αύξησης κεφαλαίου το 2025, θα παραμείνει μέτοχος μειοψηφίας, της Volotea. Η πλειοψηφία, παραμένει στην ομάδα των αρχικών μετόχων της Volotea. Παράλληλα το management της Volotea παραμένει και αυτό χωρίς καμιά διαφοροποίηση, υπό την ηγεσία του ιδρυτή και CEO της Carlos Muñoz.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SK
Στο ch-aviation.com το λέει ξεκάθαρα:

"Aegean Airlines (A3, Athens) has announced a commercial joint venture and equity investment in Volotea (V7, Barcelona El Prat) of up to EUR50 million euros (USD55.2 million), split into two tranches. This could potentially give the Greek flag carrier a 21% stake in the Spanish LCC."


Οπότε ούτε για δανεισμό μιλάμε, ούτε για διακόσμηση, ούτε παρατηρητή. Όλο το άρθρο εδώ.
 
Είναι δάνειο μετατρέψιμο σε μετοχές.
Απο ch-aviation

"The equity investment is structured through convertible loans, which could result in Aegean taking a 13% stake in the first tranche and up to 21% after the second"
 
"Η καλύτερη περιφερειακή και η καλύτερη low-cost εταιρεία της Ευρώπης (βάσει των αντικειμενικών πληρωμένων βραβείων Skytrax) ενώνουν τις δυνάμεις τους". Είναι μόνο κρίμα που η Volotea, σταμάτησε τις πτήσεις στο Cork (ORK) που στην ελληνική version του site αναφερόταν ως "Φελλός" και δε θα δούμε τις συνέργειες εκεί...

Για να σοβαρευτούμε λίγο όμως, η Volotea έχει 45 Airbus και πέρυσι μετέφερε >10 εκ. επιβάτες (τουτέστιν δεν είναι μικρή). Επίσης, φαίνεται πως έχει βρει το βηματισμό της με τις 20 βάσεις και με το να είναι ο μοναδικός παίκτης στο περίπου 50% των δρομολογίων της: κάτι σαν Ευρωπαϊκη Frontier θα έλεγε κάποιος.

Οικονομικά (γιατί το κασέρι μας νοιάζει σε τούτο το καπιταλιστικό περιβάλλον), το 2022 είχαν ζημιές 138 μύρια, ενώ το 2023 φαίνεται πως βελτίωσαν το EBITDA από -44 μύρια στα +96 μύρια (αλλά κουβέντα για net profit, οπότε εικάζω ότι ήταν πάλι στο κόκκινο). Όλα πάνε καλά δηλαδή, αλλά να δείτε και που είναι και η Frontier (η original) σήμερα...
 
Συμφωνώ, πιο πληρωμένα τα skytrax δε γίνεται.

Επίσης ανακοίνωσαν άνοιγμα στη Μαδρίτη με βάση για 10 σκάφη. Που θα τα βρουν τα αεροπλάνα να τα βάλουν στη Μαδρίτη is to be seen.
 
Top