Aegean: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων

Λίγο τολμηρό το βρίσκω. Αφενός χαίρομαι που εν μέσω διαφόρων προβλημάτων και κρίσεων υπάρχουν άνθρωποι που στηρίζουν την ανάπτυξη του εγχώριου αεροπορικού κλάδου. Θαυμάζω και εκπλήσσομαι ευχάριστα που παρά τις διαφορές μας καταφέρνουμε να κάνουμε μια ομαδική προσπάθεια που θα ωφελήσει ολόκληρη τη χώρα και όχι μόνο. Είμαι βέβαιος ότι θα αποδώσει καρπούς εφόσον βρεθούν οι κατάλληλοι συνεργάτες. Λογικά για να γίνεται τέτοια επένδυση έχει μελετηθεί και έχει καταστρωθεί ένα πλάνο. Απ' όσο γνωρίζω (αν κάποιος ξέρει, θέλει και μπορεί να το μοιραστεί) δεν έχει υπάρξει ενημέρωση για τα λεπτομερή σχέδια της επιχείρησης, αλλά αν τα νούμερα είναι ακριβή (3 000-10 000 πιλότοι το χρόνο) μιλάμε για ταχύτατη ανάπτυξη. Αναρωτιέμαι αν θα υπάρξει αντίστοιχη διεύρυνση στο στόλο και τα δρομολόγια, εφόσον όσοι κριθούν άξιοι και ολοκληρώσουν την εκπαίδευση θα πρέπει να απασχοληθούν. Προβληματίζομαι επίσης μήπως η τόσο απότομη αύξηση της επένδυσης από 30 σε 140 εκ. αποδειχτεί υπερβολική, αλλά υποθέτω ότι θα υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις από τη διοίκηση εφόσον χρειαστεί. Καλός ο ενθουσιασμός, αλλά μην ξεχνάμε και τους κινδύνους. Για να πετύχει το όλο εγχείρημα θα πρέπει να έχει τη στήριξη πολλών, τόσο από τη διοίκηση όσο και από τους εργαζομένους και όλους τους εμπλεκομένους. Σίγουρα θα υπάρξουν κάποιοι που δε θα καλοδεχτούν την επέκταση αυτή. Καλό είναι να πληροφορείται κανείς ώστε να αποφύγει κακοτοπιές, χωρίς να χάνουμε το θάρρος και την αποφασιστικότητά μας. Προσωπικά πιστεύω ότι η Αιγαίου χρειάζεται περισσότερους "πόντους συμπάθειας" από πολλές πλευρές, χωρίς όμως να συμβιβάζει τις αρχές της. Για μένα κάποτε υπήρξε πρότυπο και παράδειγμα προς μίμηση. Μερικές φορές οι εποχές αλλάζουν και χρειάζεται να προσαρμοστούμε. Συγγνώμη για το κατεβατό, εύχομαι να επιτύχουν οι στόχοι σας!
 
Διανύουμε προεκλογική περίοδο και καθένας δημοσιεύει επιλεκτικά ειδήσεις και σχόλια για να συντηρεί το κλίμα που βολεύει το κόμμα του. Δεν είναι η καλύτερη περίοδος για on-line συζητήσεις.
Το έχω κατά νου, δεν θέλω να επικεντρωθώ σε πιθανά πολιτικά κέρδη ή αξιοποίηση των συνθηκών. Διάβασα το άρθρο και αυτό είναι όλο. Δεν λέω ότι πιστεύω αυτό που διαβάζω ή δεν πιστεύω αυτό που διαβάζω. Θα δούμε ;)
 
Ουσιαστικά, ως προς την εκπαίδευση παίρνει θέση ενόψει της τεράστιας ζήτησης που αναμένεται για τα επόμενα χρόνια.

Δεν είπαν 10.000 πιλότους τον χρόνο, είπαν 3.000 πιλότους τον χρόνο και 10.000 μέλη πληρώματος (όχι μόνο για την Α3, φυσικά) όταν το εκπαιδευτικό κέντρο φτάσει σε πλήρη λειτουργία τα επόμενα 5-7 χρόνια.

Η τεχνική βάση είναι τεράστια εξέλιξη. Όχι μόνο, σε βάθος χρόνου, θα εκτελεί όλη τη βαριά συντήρηση της Α3 (που γίνεται σε μεγάλο βαθμό στο εξωτερικό), αλλά θα προσφέρει αυτές τις υπηρεσίες σε τρίτους.

Το ότι το αντιμετωπίζουν όλο αυτό ως "οικοσύστημα", δλδ ως έναν οργανισμό που θα εκπαιδεύει ιπτάμενο προσωπικό, θα συντηρεί αεροσκάφη και θα παράγει μηχανικούς και στελέχη, μου λέει ότι το έχουν σχεδιάσει σοβαρά. Επιπλέον, κάθε κίνηση της Α3 εδώ και 20 χρόνια ήταν προσεκτική και αποδοτική, πράγμα που μάλλον λέει ότι οι πιθανότητες είναι με το μέρος τους.

Σε κάθε περίπτωση, είναι μια εξέλιξη καλή για τη χώρα και, κυρίως, για τα αεροπορικά επαγγέλματα στην Ελλάδα. Ας ελπίσουμε να ευδοκιμήσει με τον καλύτερο τρόπο.
 
Last edited:
καλά τα δημοσιεύματα, οι διθύραμβοι και τα νέα (προς το παρόν σχέδια) αλλά χωρίς να θέλω να γίνω αρνητικός και υπέρ του δέοντος επικριτικός, η ελληνική αεροπορική βιομηχανία τα είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και τις υπηρεσίες εδώ και δεκαετίες. Η ελληνική αερομεταφορά υποστηρίζονταν τεχνικά στην Ελλάδα, είχε και ελληνικά catering και εκπαιδευτικά κέντρα, ελληνικά ground services και καθετοποιημένη παραγωγή μέσω ενός φορέα που δημιουργήθηκε με χρήματα φτωχών ιθαγενών. Όλα αυτά λοιπόν έγιναν στάχτη και μπούρμπερη, για να φτάσουμε στο τέλος του 2022 να ακούμε για σχέδια που θα επαναφέρουν τον κλάδο εκεί που ήταν περίπου!
Μήπως κάτι δεν έχει πάει και τόσο καλά σε θέμα αντίληψης και αντιμετώπισης των καταστάσεων, σε μικρό και μακρο επίπεδο;
(Ξέρω παραβιάζω ανοιχτές πόρτες γέροντα, αλλά δώσε την ευχή :mrgreen:)
Με τόσο ακριβά σχολεία και μαθήματα είναι κρίμα να μένεις στην ίδια τάξη.
 
Τα είχε όλα αυτά αλλά στο πλαίσιο ενός απίστευτα ακριβού και ζημιογόνου περιβάλλοντος, φτιαγμένου με δημόσιο χρήμα που το έτρωγαν οι εκλεκτοί ΔΥ και οι πάτρωνές τους, χωρίς να γυρίζει το παραμικρό πίσω στην κοινωνία.
 
Καλημέρα , γνωρίζει κανείς τι είναι το compass test για την αξιολόγηση ως πιλότος (πολιτικής αεροπορίας) ; Τι χρειάζεται καποιος για να επιτύχει; Γενικώς, αν μπορει να δώσει κανείς πληροφορίες για τα προσόντα ως μελλοντικός πιλότος (πολιτικής αεροπορίας).
Ευχαριστώ!
 
Καλησπέρα. Υποθέτω ότι η ερώτηση αφορά υποτροφία και όχι assessment.
Το Compass αποτελείται από κάποια "παιχνιδάκια" (memory, multitasking, spatial orientation, slalom, coordination) και μαθηματικά/φυσική. Υπάρχουν διάφορα site online που μπορείς να προετοιμαστείς (επι πληρωμή).

Για τα προσόντα θα σου πω 2-3 γενικά πράγματα που έχω καταλάβει εγώ. Χρειάζεται να έχεις βασικές γνώσεις μαθηματικών, τριγωνομετρίας, φυσικής και Αγγλικά σε καλό επίπεδο. Το σημαντικότερο είναι όρεξη για διάβασμα και να πάρεις απόφαση ότι θα διαβάζεις για το υπόλοιπο της ζωής σου καθώς επίσης θα εξετάζεσαι κάθε 6 μήνες και κάθε χρόνο είτε για τις ικανότητες σου είτε για την υγεία σου. Είναι απαιτητικός ο κλάδος από πολλές απόψεις.

Ό,τι άλλο θες ρώτα ελεύθερα.
 
Last edited by a moderator:
Ευχαριστώ για την απάντηση! Η ερώτηση μου αφορά για τους νέους πιλότους με το νέο πρόγραμμα της Aegean . Γνωρίζω και εγώ στο περίπου για το compass test αλλά δεν γνωρίζω πως μπορώ να προετοιμαστώ πλήρως για να επιτύχω..
Έχω κάνει αίτηση και προσπαθώ να προετοιμαστώ.
Δεν ξέρω τι να γράψω στο βιογραφικό μου και με ποια κριτήρια σε επιλέγουν..
 
Last edited by a moderator:
Top