YS-11A στην Χρυσούπολη Καβάλας

Ακης Φον Τσαπς

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
30/03/2012
Μηνύματα
3
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
καλημέρα , θα ήθελα να ρωτήσω αν θυμάται κάποιος ένα περιστατικό με YS-11A στην Χρυσούπολη Καβάλας , όταν στην προσγείωση κάθησε το δεξί σκέλος και η έλικα ξύρισε ολο τον διάδρομο ..... ευχαριστώ
 
Για να μπορέσω να βοηθήσω Άκη,θα σού προτείνω κάτι επειδή θα είναι πολύ δύσκολο μετά από 35 περίπου χρόνια
να βρεθεί κάποιος πού να το θυμάται.Θα έπρεπε να μας γράψεις ό,λα όσα ξέρεις εσύ ο ίδιος και από πού τα ξέρεις.
Κατ'αρχήν,είσαι 100% σίγουρος ότι συνέβη στην Καβάλα;
Ψάχνοντας στο google (Καβάλα) βρήκα στη σελίδα 11 ότι υπάρχει η εφημερίδα Πρωινή (http://www.proininews.gr) η οποία εκδίδεται από το 1952,άρα θα πρέπει να το είχαν καλύψει ειδησεογραφικά.Αν πατήσεις "Επικοινωνία" πάνω στη
μπάρα θα βγάλει μία σελίδα όπου, αφού συμπληρώσεις τα στοιχεία σου και γράψεις στο "μήνυμα" αυτό πού ζητάς,
μπορείς να επικοινωνήσεις με τη διεύθυνση της εφημερίδας.Αυτοί πρέπει να έχουν ηλεκτρονικό αρχείο να το ψάξουν
οι ίδιοι.Και τα λέμε...
 
Εννοείς για περιστατικό όταν τα αεροσκάφη πετούσαν για την Πολεμική Αεροπορία;
Ο αερολιμένας Χρυσούπολης Καβάλας άνοιξε στις 12 Οκτωβρίου 1981, χρονιά που τα τελευταία YS-11A αποχώρησαν από την Ολυμπιακή.
 
Ίσως είναι ο μόνος τρόπος να βρεθούν και φωτογραφίες.Η επισκευή θα κράτησε καιρό.
 
Το μόνο περιστατικό που μοιάζει με την περιγραφή, είναι η πτήση ΟΑ952 Αθήνα-Καβάλα, που συνέβη στο Αεροδρόμιο της Καβάλας στις 18/7/1973 13:54z (α/φος SX-BBH, YS-11).
Το αεροσκάφος είχε 56 επιβάτες και 4 άτομα πλήρωμα, από τα οποία δεν έπαθε κανείς το παραμικρό.
Κατά την προσγείωση στο αεροδρόμιο της Καβάλας το αεροσκάφος βρέθηκε σε πολύ χαμηλό ύψος με αποτέλεσμα το δεξιό σκέλος του συστήματος προσγείωσης να προσκρούσει στην αγροτική οδό 168 μέτρα πριν τον διάδρομο προσγείωσης και να αποσπαστεί.
Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά, αλλά τόσο τα πτερύγια καμπυλότητας όσο και η δεξιά έλικα υπέστησαν στρεβλώσεις από επαφή με τον διάδρομο. Επίσης έσκασε το δεξί μπροστινό λάστιχο.
Ο διάδρομος τώρα σχημάτισε πραγματικά κάποιο αυλάκι βάθους μέχρι 30 εκατοστά σε κάποια σημεία από το σπασμένο σκέλος προσγείωσης καθώς και κάποιες ελαφρές αυλακώσεις από την δεξιά έλικα.

Σύμφωνα με το πόρισμα που εκδόθηκε στις 15/10/1974 :
"Το ατύχημα ωφείλεται εις την μικράν ταχύτητα πτήσεως του αεροσκάφους κατά την προσέγγισιν δια προσγείωσιν, επιβραδυνομένη και μειουμένη μέχρι της τοιαύτης απώλειας στηρίξεως, εις οίαν ταχύτητα και προσέκρουσε το αεροσκάφος δια του δεξιού σκέλους του κυρίου συστήματος προσγειώσεως επί της ανισοπέδου αγροτικής οδού, προ του κατωφλίου του διαδρόμου προσγειώσεως." [αυτή είναι και η τελευταία πρόταση του πορίσματος.]
 
AGV":1ltubh6g said:
Το μόνο περιστατικό που μοιάζει με την περιγραφή, είναι η πτήση ΟΑ952 Αθήνα-Καβάλα, που συνέβη στο Αεροδρόμιο της Καβάλας στις 18/7/1973 13:54z (α/φος SX-BBH, YS-11).

Αν μιλάμε γι'αυτό το περιστατικό, πρόκειται για το αεροδρόμιο Αμυγδαλέωνα Καβάλας, και όχι για το αεροδρόμιο Χρυσούπολης Καβάλας.
 
σας ευχαριστω πολυ για την πληροφορια , λαθος μου η Χρυσουπολη , για το παλιο αεροδρομιο ρωτουσα , την πληροφορια την ηξερα απο μηχανικους εδαφους της Ολυμπιακης , και ο θειος μου ειχε κανει σαν σμηνιτης την θητεια του σαν μετεωρολογος στον Πυργο ελεγχου της Καβαλας ... με το μονιμα προβλημα της πρωινης ομιχλης ... ευχαριστω και παλι
 
Top