Υπουργείο Ανάπτυξης (Καστέλι, Περ. Αεροδρόμια, Νέα ΥΠΑ)

george1971

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
07/08/2009
Μηνύματα
59
Likes
0
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Συνημμένα θα βρείτε σύνδεσμο για άρθρο του Capital.gr που αναφέρει κινήσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης αναφορικά με την επαν-επαν-επαναπροκήρυξη του Καστελίου, την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών Αεροδρομίων και την Αναδιάρθρωση της ΥΠΑ με διαχωρισμό ελεγκτικών από εμπορικών υπηρεσιών.

Καλό διάβασμα!

http://www.capital.gr/News.asp?id=1631731
 
Ως τα τέλη του 2012, το ΤΑΙΠΕΔ ευελπιστεί ότι θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Τα αεροδρόμια της Ελλάδας είναι 37 (εξαιρούνται το «Ελ. Βενιζέλος» και του Ηρακλείου της Κρήτης). Από αυτά, θα ιδιωτικοποιηθούν 13-22, ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον. Πρωτύτερα, το Ταμείο θα έχει προχωρήσει στην ομαδοποίησή τους σε 2-3 υποομάδες. Αυτά που θα μείνουν εκτός (π.χ. αεροδρόμιο Κάσου), θα τα αναλάβει η Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας ελληνικού δημοσίου, που είτε θα τα διαχειρίζεται η ίδια, είτε θα εκχωρήσει το management σε τρίτο φορέα.

Τα αεροδρόμια δεν πωλούνται, παραχωρούνται για 30-35 έτη

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου «Νέα Εθνική Στρατηγική για τα Αεροδρόμια», ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Ιωάννης Εμίρης, η ομαδοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα γίνει βάσει γεωγραφικών και άλλων κριτηρίων (επιβατική και εμπορευματική κίνηση).

Η αξιοποίησής τους θα γίνει υπό τη μορφή παραχώρησης για 30-35 χρόνια, με το ελληνικό δημόσιο να διατηρεί την ιδιοκτησία των αεροδρομίων αυτών, καθώς και την εποπτεία και τον έλεγχο.

Στο ΤΑΙΠΕΔ θα καταβάλλεται εφάπαξ τίμημα από μέρους του ιδιώτη, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με την αποδοτικότητα του αεροδρομίου, πιθανώς τα κέρδη ή και τα έσοδα. Επιπρόσθετα, θα προκαθοριστεί η τιμολογιακή πολιτική, με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα του εκάστοτε αεροδρομίου.

Η διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων θα διαρκέσει περίπου 9-12 μήνες και θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις. Σε κάθε περίπτωση πρωταρχικός στόχος αποτελεί η προσέκλυση του διεθνούς και εγχώριου επενδυτικού ενδιαφέροντος για τη μέγιστη αξιοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων.

Για τα 3 πρώτα χρόνια της παραχώρησης θα απαιτηθούν επενδύσεις 239 εκατ. ευρώ σε υποδομές.

Αναλυτικά, η νέα εθνική στρατηγική για τα ελληνικά αεροδρόμια περιλαμβάνει τους εξής στρατηγικούς άξονες:

1)Προσέλκυση επενδύσεων από τον ιδιωτικό τομέα. Πολύ περισσότερο εφόσον το δημόσιο δεν είναι σε θέση λόγω των δημοσιονομικών προβλημάτων να πραγματοποιήσει το ίδιο μία σειρά επενδύσεων για τη συντήρηση και την αναβάθμιση των αεροδρομίων. Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε και από τα στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ.

2)Παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Καθώς με το σχεδιασμό αυτόν, θα αναβαθμισθεί η εικόνα των αεροδρομίων που αποτελούν τις πύλες εισόδου της χώρας.

3)Μετατροπή των αεροδρομίων από πίστες προσγείωσης- απογείωσης σε τοπικούς πόλους ανάπτυξης. Θα διαθέτουν εμπορικά κέντρα και υποδομές για άλλες δραστηριότητες, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.

4)Στήριξη του τουρισμού, καθώς αφορά στο 20% του ΑΕΠ της Ελλάδας και είναι άμεσα συνδεδεμένος με τις αερομεταφορές.

5)Δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για τους Έλληνες και ξένους αερομεταφορείς, προκειμένου να αυξηθεί η επιβατική κίνηση.

6)Λειτουργικότερη συγκοινωνιακή σύνδεση όλων των περιοχών της χώρας. Ειδικά για την Ελλάδα, με τα πολλά νησιά που διαθέτει, αυτό είναι αναγκαίο για προφανείς κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους.

7)Διευκόλυνση μέσω των συνολικότερων ρυθμίσεων για την προσέλκυση αξιόπιστων επενδυτών και τη στήριξη των συμβάσεων παραχώρησης.

:cool:Εναρμόνιση όλου αυτού το ρυθμιστικού πλαισίου με το κοινοτικό δίκαιο και τις διεθνείς υποχρεώσεις της Ελλάδας.

9)Άμεσα οικονομικά οφέλη για το κράτος και για τους πολίτες. Το κράτος θα εισπράξει χρήματα από την παραχώρηση. Οι φορολογούμενοι δεν θα επιβαρύνονται από ένα μεγάλο μέρος των λειτουργικών εξόδων των αεροδρομίων.

Το 50% της επιβατικής κίνησης συγκεντρώνουν τα περιφερειακά αεροδρόμια

Να σημειωθεί ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια συγκέντρωσαν το 2011, το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης της χώρας, δηλ. περίπου 19,3 εκατ. επιβάτες. Από το 2003 παρουσιάζουν ετήσια αύξηση μεγεθών κατά 1,9%, ενώ συγκεντρώνουν το 67% του συνολικού επιβατικού κοινού από και προς διεθνείς προορισμούς.

Για το 2013 εκτιμάται ότι τα αεροδρόμια Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας και Χανίων θα συγκεντρώσουν το 71% της συνολικής επιβατικής κίνησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ το 21% τα αεροδρόμια Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας.
πηγή: metaforespress.gr
 
Ο Υπουργός ανακοίνωσε πως τα LGKZ και LGKA παραχωρούνται στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Έλα ντε όμως που η Περιφέρεια δεν ξέρει τίποτα...

http://www.youtube.com/watch?v=B379W73xuA0&feature=plcp
 
Εχουν μπουχτίσει τον κοσμάκη με ψεεεεεέματα !!
Οταν υπήρχαν προτάσεις απο συνδικαλιστικούς φορείς της ΥΠΑ για μείωση του σπατόσημου κατά τους χειμερινούς μήνες, ώστε να προσελκύσουμε κάποιες επιπλέον lo-co πτήσεις και να ξεκινάει η τουριστική σαιζόν πιό νωρίς, δεν ήθελαν ουτε να το ακούσουν, αφού προερχόταν απο φωνές των "κακών" συνδικαλιστών... τώρα μιλάνε για ευνοικές συνθήκες και τόνωση του τουρισμού...μα αυτοί χάρισαν τα τέλη το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ και όχι το χειμώνα. θα μας τρελλάνουν ?? ολα τα κρατικά είναι τσάμπα για τις εταιρείες , ο ιδιωτικός "Βενιζέλος" πανάκριβος και μιλάνε για τόνωση του τουρισμού μετά την ιδιωτικοποίηση !!!
Αυτά τα λένε τώρα, σε 1-2 χρόνια που θα έχει πέσει ο τουρισμός, θα λένε οτι προεκυψαν νέα δεδομένα και νέες απρόβλεπτες συνθήκες, όπως λέει κάποιος σήμερα, για τις τότε υποσχέσεις με την πώληση της ΟΑ... θυμόμαστε όλοι το " Ελλάδα ψηλά" και " το πάρτυ τελείωσε" και πού κατάντησε σήμερα η ΟΑ του Βγενόπουλου με συμφωνίες κάτω απο το τραπέζι αφού οι πάνω απο το τραπεζι δεν ευωδόθηκαν !! μήπως κέρδισε ο κοσμάκης ? αλλο απο κάποιους που έχουν την πολυτέλεια να αγοράζουν σήμερα φτηνα εισητήρια για να ταξιδέψουν (ως τουρίστες και όχι για δουλειές βέβαια) μετά απο 3-4 μήνες, ο κόσμος χρυσοπληρώνει μια μετάβαση με τιμές σχεδόν ίδιες και στις 2 εταιρείες.
και για να προλάβω κάποιους, ΝΑΙ συνεχίζουμε και σήμερα να πληρώνουμε την κρατική ΟΑ...ναι συνεχίζουμε να ξεπουλάμε ή να αφήνουμε να πεσει και άλλο η αξία της περιουσίας της π.ΠΟΑ
Τα αεροδρόμια είναι πολύ φτηνά, 12 ευρώ σπατόσημο με 42 των Σπάτων και μηδενικά τέλη χρήσης για τις αεροπορικές εταιρείες... όταν φτάσουν στο ύψος του "Ελ. Βεν" και ο κόσμος θα πληρώνει χρυσό το εισητήριο, τότε θα εφεύρουν μια νέα δικαιολογία, θα φταίει το Ιράν που αύξησε το πετρέλαιο κλπ κλπ... για το λόγο που εγκαταλείπουν η μια μετά την άλλη οι μεγάλες εταιρείες το Ελ. Βεν, δεν μιλάει κανείς.
Τα λειτουργικά έξοδα των αεροδρομίων που θέλουν να πουλήσουν - φυσικά τα 4-5 μεγάλα περιφερειακά - υπερκαλύπτονται και καλύπτουν και τα έξοδα των μικρών που είναι παθητικά και δεν τα θέλει κανείς ! Για ποια επιβάρυνση μας μιλάνε λοιπόν ? όταν μόνο η Κέρκυρα βάζει στα ταμεία του κράτους περίπου 5-7 εκ( συντηρητικά) κέρδη, ύστερα απο μισθούς, έξοδα κλπ και ας έχουν χαρίσει ένα σωρό τέλη στις εταιρείες ! πιό φτηνά παρκάρει ενα 737 παρά το αυτοκίνητό μου με ωραιαία κάρτα στο δρόμο !!
γιατί δεν μας λένε που πάνε αυτά τα κέρδη των μεγάλων α/δ ? γιατί τόσα χρόνια δεν χρηματοδοτούσαν ώς όφειλαν, αναπτυξιακά έργα, που θα έφεραν ακόμα περισσότερα έσοδα ? π.χ. επεκτάσεις πίστας με μεγαλύτερη χωρητικότητα σε μεγάλα και μικρά α/φ που θα άφηναν περισσότερα λεφτά ?
τα μικρά αεροδρόμια αν θα τα πάρουν ιδιώτες θα τα δουλεύουν επι 24ώρου βάσεως ? ίδια με τη σημερινή κατάσταση? ή λιγότερες ώρες ? θα ανοίγουν άραγε για περιπτώσεις ambulance κλπ?
τα μικρά αεροδρόμια που δεν θα τα θέλουν και θα καταλήξουν( όπως πολλές άλλες αμαρτίες) στην τοπική αυτοδιοίκηση, Δημους ή περιφέρειες, πιστεύει κανείς οτι θα μπορούν να τα χρηματοδοτήσουν? εδώ δεν μπορούν κάποια ελικοδρόμια, για αεροδρόμια θα μιλάμε τώρα... ρώτησε κανείς τους δημάρχους- περιφερειάρχες αν τα θέλουν?
Περιμένει κανείς να δεί εμπορικά κέντρα στα αεροδρόμια που το χειμώνα δεν έχει παρά 3-4 πτήσεις την ημέρα ? οι τοπικοί εμπορικοί σύλλογοι τί λένε?
Μιλάνε γα αύξηση θέσεων εργασίας.... μιλήστε σε κανένα εργαζόμενο της Swissport για τις συνθήκες λάστιχο εργασίας και την αμοιβή του και τα κουπόνια έναντι μισθού που παίρνει για αγορές σεσυγκεκριμένο σουπερ μαρκετ... αν μιλάνε για τέτοιες θέσεις εργασίας, να τις κρατήσουν για τα δικά τους παιδιά !!
Ναι, δεν τα πουλάμε λένε, τα νοικιάζουμε για 30 χρόνια, όπως νοικιάσαμε και τα Σπάτα και ενώ σήμερα έπρεπε να έχει περιέλθει στο κράτος, ήδη έχουμε παρατείνει την παραχώρηση μεχρι τα δισσέγγονά μας να το θεωρούν παλιό.. πληρώνουν φόρους λένε , ποιούς φόρους, που χρωστάνε τα εκατομμύρια σε ΦΠΑ και δημοτικά τέλη που δεν έχουν πληρώσει ποτέ !!! αν τέτοια εσοδα περιμένουν και απο τους επενδυτές στα περιφερειακά, σωθήκαμε !!! ούτε αλλα 10 μνημόνια δεν μας σώζουν
Επειδή "scripta manent" αυτή είναι η αποψή μου και θα την κρίνουμε μετά απο 2-3 χρονάκια, εδώ ελπίζω να είμαστε όλοι, υγιείς και πλούσιοι απο τα προσδωκώμενα έσοδα της παραχώρησής τους και της τεράστιας αύξησης του τουριστικού ρεύματος !
 
Προσωπικά πάντα ήμουν υπέρ της αποκρατικοποίησης των περιφ. α/δ, και αν είμασταν σε άλλη χώρα θα με κάλυπταν οι δηλώσεις Χατζηδάκη, ειδικά το κάτωθι απόσπασμα
...
Τρίτη βασική αρχή, ο συνδυασμός υψηλής ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών με διεθνώς ανταγωνιστικές τιμές. Σε αυτήν την κατεύθυνση θα αξιοποιήσουμε τη μέθοδο dual- till που χρησιμοποιείται διεθνώς. Με βάση αυτή τη μέθοδο, θα ορισθεί ένα συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους ειδικά για τα αεροπορικά έσοδα του παραχωρησιούχου. Επιπλέον, σε περίπτωση που το επιτρεπόμενο αυτό περιθώριο υπερβαίνει τον μέσο όρο των χρεώσεων αντίστοιχων αεροδρομίων, τότε θα αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω. Η επιδίωξη αποφυγής υψηλών χρεώσεων είναι κομβικής σημασίας για την κυβέρνηση. Ακόμη δε περισσότερο κατά την ώρα κατασκευής των νέων έργων.
...
Επειδή ωστόσο είμαστε στην Ελλάδα, προβληματίζομαι. Πάντως, το σημερινό -διαχρονικό- χάλι δεν μπορεί να συνεχιστεί, τι είναι τα α/δ για να τα διοικεί η Αθήνα, εγκαταστάσεις εμπλουτισμού ουρανίου? :rolleyes:
 
@ΟΑ701
δεν σε προβληματίζει επίσης οτι τελικά πάνε να δώσουν ΜΟΝΟ τα μεγάλα -προσοδοφόρα- περιφερειακά, ενώ τα υπόλοιπα - παθητικά- που ουσιαστικά εκτελούν κοινωνικό έργο τον περισσότερο χρόνο, θα τα κρατήσει το κράτος ? Αρα απο ποιό κόστος θα απαλλαγεί ? μήπως εννοει οτι θα απαλλαγεί απο τα κέρδη των μεγάλων που ώς και σήμερα συντηρούν έμμεσα και τα μικρά ?
Τι θα έλεγες αν ο Δήμος της περιοχής σου έπρεπε απο αύριο να συντηρεί και ενα αεροδρόμιο, τη στιγμή που δεν μπορεί να συντηρήσει ουτε ενα ελικοδρόμιο ??
ακουσα τις δηλώσεις του περιφερειάρχη Δυτ. Μακεδονάς σχετικά με την παραχώρηση στην περιφέρειά του των α/δ της Κοζάνης και Καστοριάς... είπε οτι δεν είχε ενημερωθεί, δηλαδή του τά φορτώνουν χωρίς καν να τον ρωτήσουν αν τα θέλει.
Δήλωσε δε θετικός με την κίνηδη αυτή... το κόστος λειτουργίας και συντήρησής τους όμως ποιός θα του το δώσει? η κεντρική κυβέρνηση, όπως έκανε με τα σχολεία και την παραχώρηση της συντήρησής και λειτουργίας τους στους Δήμους ?

Το σημερινό χάλι δεν το συντηρεί η ΥΠΑ - τουλάχιστον σε μεγάλο ποσοστό- αλλά η νοοτροπία του να έχουμε το Υπουργείο Οικονομικών να εγκρίνει τα πάντα...απο την εγκριση προμήθειας κρίσιμων ανταλλακτικών μέχρι την αγορά γλαστρών για τις αίθουσες επιβατών !!!
Τυπικά , για παράδειγμα, αν σπάσει ενας σωλήνας νερού ή σπάσει μια λεκάνη τουαλετας, ή χαλάσει ενα μηχάνημα και θέλει ανταλλακτικό, θα πρέπει να ζητηθεί έγκριση πίστωσης για περίπου το κόστος, να περιμένεις 1-2 και 3 μήνες να έρθει η έγκριση και μετά να προβείς στην επισκευή..και ο προμηθευτής να πάρει τα χρήματά του μετά απο 2-3 ακόμα μήνες..μπορεί να δουλέψει έτσι ένας οποιοσδήποτε "ζωντανός οργανισμός" ?
Αν υπήρχε μια στοιχειώδης αυτοδιαχείρηση, όπως τυπικά ισχύει , αφού τα έσοδα απο τις υπερπτήσεις και τα τέλη (που σήμερα είναι μηδενικά στα κρατικά α/δ με απόφαση του υπουργού) είναι ανταποδοτικά, δεν θα είχαμε αυτό το χάλι για το οποίο διαμαρτύρεσαι... με το ίδιο σκεπτικό λοιπόν, λέω οτι τα όποια χρήματα πάρει το κράτος απο την παραχώρηση των κερδοφόρων α/δ, δεν τα τα δούμε να πηγαίνουν εκεί που θα θέλαμε, στο κλείσιμο της τρύπας δηλαδή, όπως και δεν είδαμε τα χρήματα απο τις μειώσεις που έχουν γίνει σχεδόν σε όλους να βελτιώνουν κάποια κατάσταση !
Θα χάσουμε δηλαδή και την κυριαρχία των α/δ και δεν θα δούμε κάτι που να μας πείσει οτι τουλάχιστον κάτι καλό έγινε ! Γιατί, με την πώληση της κρατικής ΟΑ, τι κατάλαβε ο κοσμάκης? μήπως; η πώλησή της μείωσε το χρέος? μήπως φτήνηναν τα εισητήρια? μήπως εχουμε ανταγωνισμό ? τι κερδίσαμε τελικά, γιατί εγω ακόμα ψάχνω !
 
Πάντως πρόσφατα κι εγώ διάβασα ότι θα ξεχωρίσουν τα μεγάλα κερδοφόρα αεροδρόμια από τα μικρά (άρα και μη κερδοφόρα) και θα "νοικιάσουν" τα πρώτα, ενώ τα δεύτερα θα τα κρατήσει το κράτος, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Οπότε κέρδος μηδέν. Το υγιές κομμάτι το πουλάμε και το παθητικό το κρατάμε. Ίδια λογική με την περίπτωση της Αγροτικής. Έτσι, το κράτος, από εκεί που τουλάχιστον δεν έχανε, τώρα θα είναι σίγουρα παθητικό.
 
Συνοπτικά και για να μην πλατιάζω, να ξεκαθαρίσω κάτι. Τα νησιωτικά αεροδρόμια είναι ύψιστης υπερτοπικής σημασίας, δεν νομίζω να αμφισβητείται αυτό, και πραγματικά ελπίζω να ληφθή σοβαρά υπ' όψιν το δεδομένο αυτό κατα την παραχώρηση τους και να υπάρξουν ασφαλιστικές δικλείδες για άμεσο & με συνοπτικές διαδικασίες τσους όποιου ενοικιαστή την δεί "αλλιώς".

Απο εκεί και πέρα, προσωπικά θεωρώ ότι θα πάρει αρκετά χρόνια (για να μην πώ κανένα 2 γενιές) στον κρατικό μηχανισμό να αλλάξει ρούχα, αν και όποτε βέβαια αποφασίσουν οι πολιτικάντηδες να του αλλάξουν και αν και όποτε αλλάξουμε κι εμείς νοοτροπία. Δεδομένου τούτου, καθώς και της προσωπικής πεποίθησης ότι το κράτος δεν χρειάζεται να είναι ο μάνατζερ των πάντων, θεωρώ ότι αν η ενοικίαση προχωρήσει σωστά και επιτρέψουν μάλιστα τη συμμετοχή σχημάτων τοπικής/περιφερειακής αυτοδιοίκησης όπως και φορέων , τότε όλοι έχουν να κερδίζουν.

Τέλος, πιστεύω ότι η περιφ. Δυτ. Μακεδονίας μπορεί μόνο να κερδίσει αν της παραχωρηθούν τα ΚΖΙ & KSO, αρκεί να πράξει τα αυτονόητα. Οικονομοτεχνικές μελέτες κτλ απο ειδικούς θα δείξουν τί, πώς και γιατί ενώ στη χειρότερη τα κλείνει. Το θέμα είναι ότι οι περιφερειακές και τοπικές δομές πέραν των πόρων στερούνται του κατάλληλου-εξειδικευμένου έμψυχου δυναμικού αλλά μήπως και οι κεντρικές δομές το αξιοποιούν σωστά όπου υπάρχει αυτό?
 
Top