Λυπάμαι που το λέω σε μερικούς, αν αν κάποιος πάσχει από ασχετοσύνη σε θέματα ασφαλείας αερολιμένων, δεν είναι ο συντάκτης του blog αλλά ορισμένοι που κάνατε κάποια σχόλια ελαφρά τη καρδία. Λέω λοιπόν:
α) Δεν προβλέπονται ειδικοί χώροι για ελικόπτερα στους ελληνικούς τουλάχιστον αερολιμένες, που είμαι σε θέση να γνωρίζω με πάσα υπευθυνότητα. Και όπου προβλέπονται τέτοιοι, αυτό γίνεται για λόγους λειτουργικούς και ΟΧΙ ασφαλείας. Παρομοίως ο όποιος διαχωρισμός γίνεται μεταξύ αερογραμμών και γενικής αεροπορίας πάλι γίνεται για λειτουργικούς λόγους. Κατά συνέπεια στο 95% των περιπτώσεων, τα airsides αποτελούν ενιαίους χώρους από πλευράς ασφαλείας και αυτό ακριβώς είναι το ζήτημα που ΟΡΘΟΤΑΤΑ θέτει το μπλογκ.
β) Η εξίσωση κοινών εγκληματιών/τρομοκρατών με ΕΠΙΣΗΜΟΥΣ κρατικούς στρατούς και του οπλισμού αμφότερων κατηγοριών πάσχει σε όλα τα επίπεδα.Άλλο το έγκλημα και η τρομοκρατία και άλλο η επίσημη κήρυξη προλέμου κατά της Ελλάδας. Διότι το σενάριο των πυροβολισμών εναντίον ελληνικού αερολιμένα από το πλήρωμα ξένου στρατιωτικού είναι αυτό ακριβώς: Κύρηξη πολέμου.
γ) Δεν ξέρω ακριβώς τί περιορισμούς έχουν οι αμερικανοί. Σίγουρα όμως δεν αφήνουν τον οποιονδήποτε, έτσι απλά να απογειώνεται από ένα χωράφι, χωρίς έστω να είναι με κάποιο τρόπο από πριν πιστοποιημένος, και εν συνεχεία να προσγειώνεται σε ενιαίους χώρους αερολιμένων σα να μη συμβαίνει τίποτα. Γι' αυτό στοιχηματίζω ότι θέλετε.
δ) Κανείς δεν πιστεύει στα σοβαρά ότι είναι δυνατό να αποτραπούν τα πάντα με προληπτικά μέτρα. Όσο χαζό είναι αυτό, άλλο τόσο χαζό είναι το άλλο άκρο που λέει ότι αφού δεν μπορούμε να είμαστε 100% βέβαιοι, ας μην κάνουμε τίποτα διότι "άμα είναι να γίνει θα γίνει". Και ένα περιστατικό λιγότερο να έχεις στα 10 χρόνια, είναι ΚΕΡΔΟΣ πώς να το κάνουμε.
Και κάτι τελευταίο, επειδή στο μεταξύ το έψαξα λιγάκι., κι αν κάτι μου διέφυγε, κάθε διόρθωση καλοδεχούμενη. Βάσει του αλληνικού προγράμματος ασφαλείας (ΕΚΑΠΑ και τεχνική οδηγία ασφαλείας, είναι και τα δυο σε ΦΕΚ του 2011 και ο οποιοσδήποτε μπορεί να τα βρει στο
http://www.et.gr ), ο χειριστής του κάθε αεροσκάφους που απογειώνεται από μη ελεγχόμενο χώρο είναι ο ίδιος υπεύθυνος για τον έλεγχο των επιβατών του. Αυτό και τέρμα. Αν αυτό φαίνεται σε κάποιους αρκετό, ΟΚ, απλώς διαφωνούμε. Γιατί κι εγώ το βρίσκω όντως κουφό άλλοι να περνάνε από μια σειρά ελέγχους καμιά φορά και υπερβολικούς και άλλοι να περνάνε μπάι.