Wizz Air στην Ελλάδα

  • Thread starter Thread starter Kyriakos Sahinidis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Η δήλωση του "δαιμόνιου" επιχειρηματία ειναι σοβαρό ολίσθημα για τους παροικούντες της Ιερουσαλήμ τουλάχιστον.
Το να αναφέρει το πλήρωμα ότι δεν ειναι σε θέσει να εκτελέσει το πτητικό του καθήκον σύμφωνα με τα πρότυπα ασφαλείας δείχνει υπευθυνότητα όχι ανευθυνότητα.
Το να έχει την απαίτηση η ακόμα και την προσδοκία, ως επιχειρηματίας, να πάει η παραγωγικότητα από το 0 στο 100 και να το ξεπεράσει σε ορισμένες (ίσως και σε πολλές) περιπτώσεις, δεδομένων το συνθηκών και αν δεν έχει ξυπνήσει μόλις από μακροχρόνιο κώμα, δείχνει από αποσύνδεση από την πραγματικότητα μέχρι παθολογική κατάστασή (χωρίς το ενα να αναιρεί το άλλο). Η αναφορά στα όρια που ορίζει η νομοθεσία εχει να κάνει με κανονικές συνθήκες, οι οποίες δεν υφίστανται για την ώρα. Καλό ειναι να το έχουμε και αυτό κατά νου.
Το να βάζουμε το πτητικό έργο, το ground handling, τα security checks, το management και την εστίαση μαζί και να κάνουμε έναν αχταρμά ειναι σουρεαλ.
Όσοι προσπαθούν να βάψουν αυγά με πορδες θα χάσουν την γη κάτω από τα πόδια τους, την εμπιστοσύνη του κοινού κλπ.
Όσοι "δαιμόνιοι" τζογαρουν αντι να προγραμματίσουν και να πληρώσουν ίσως να πάνε κουβά αυτή την χρονιά.
Let's wait and see.
 
Αν δεν ξαναπετάς με μία εταιρεία επειδή σε ένα τουίτ κάποιος είπε ότι κάποιος άλλος είπε κάτι με το οποίο ο πρώτος διαφωνεί, ζήτω που καήκαμε.

Ο CEO της Wizz λέει ότι ένα στα πέντε μέλη πληρώματος δηλώνει ασθένεια και δεν προσέρχεται επειδή απλώς νιώθει κουρασμένο
με αποτέλεσμα να ακυρώνονται πτήσεις την τελευταία στιγμή με τεράστιο κόστος και επιπτώσεις στους επιβάτες.

Επιπλέον, συμπληρώνω εγώ, υπάρχουν νόμοι και κανονισμοί. Κανείς δεν μπορεί να πετάξει πέραν του νόμιμου ωραρίου. Η προτροπή του CEO είναι "δουλέψτε όπως προβλέπεται", όχι (όπως μεταφέρεται) "δουλέψτε πέραν των νόμιμων ορίων περί κόπωσης".

Από εκεί και πέρα, ισχύει ότι οι αεροπορικές (όπως και τα αεροδρόμια, η εστίαση, οι πολυεθνικές, όλοι) έχουν χάσει το έδαφος κάτω απ' τα πόδια τους αφού δεν βρίσκουν προσωπικό και δεν μπορούν να συντονίσουν την προσφορά υπηρεσιών με τη ζήτηση και τις προσλήψεις. Το σουντόκου δεν βγαίνει, και ο καθένας κάνει ό,τι μπορεί.
Υπάρχουν πράγματι «νομοι και κανονισμοι, όμως οι έννοιες του max FDP ή του minimum rest υπαρχουν για να οριζουν τις ελαχιστες προυποθεσεις σε εξαρετικες συνθηκες, οχι σε καθημερινη βαση.
Κανεις δεν μπορει να εργαζεται επι μακρον με minimum rest, disruptive schedules, κλπ.
Για να το περιγράψω αλλιώς... το στροφόμετρο του αυτοκινητου σου εχει κοκκινη γραμμη στις 6,500 rpm. Μεχρι εκει μπορεις να οδηγείς σύμφωνα με τους «κανόνες» του κατασκευαστή. Απο εκει και πανω θα παθει βλαβη.
Εαν ομως αποφασίσεις να πας στη Θεσσαλονίκη με 1η και 6,500 rpm, παρ´ ολο που ειναι εντος του οριου του κατασκευαστη, μαλλον καπου στη Μαλακάσα θα ψάχνεις για οδική βοήθεια.
 
Last edited:
Ναι, ναι, ωραία τα αστεία παραδείγματα, διασκεδάσαμε πάλι.

Προσωπικά δεν τους πετάω επειδή παραείναι Βαλκάνιοι για τα γούστα μου (αν και HU) και παραείναι ultra-loco για την άνεσή μου.
Δεν περίμενα τον CEO για να καταλάβω τι είδους εταιρεία είναι.

Από εκεί και πέρα, σε μια τόσο ασφυκτικά (με την καλή έννοια) regulated βιομηχανία, δεν υπάρχει χώρος, ειδικά στην ΕΕ, για τις «επικίνδυνες» καταστάσεις που περιγράφουν από προχθές όσοι φοβήθηκαν από τη δήλωσή του.

Διαβάζω ότι η Wizz τα έκανα σκ@τ@ με τον προγραμματισμό της και την έλλειψη προσωπικού κ.λπ., αλλά το ίδιο διαβάζω για KLM και άλλες σεβάσμιες αεροπορικές, συνεπώς το clusterfuck είναι industry-wide.

Ξανά, όσο τηρούνται οι νόμοι και οι κανονισμοί (για τους ανόητους: με αυτό εννοώ και από την πλευρά των εργαζομένων που καλώς κάνουν χρήση των δικαιωμάτων τους) δεν έχει κανείς να φοβηθεί τίποτα.

Τα υπόλοιπα είναι τζάμπα δημοσιότητα που μάλλον θα ωφελήσει παρά θα βλάψει τη W6.
 
Χαιρομαι που (εσυ τουλαχιστον) διασκεδασες με το «αστείο» μου παραδειγμα.
Οι υπολοιποι (που δεν πεταμε απλα σαν επιβατες) καταλαβαινουν πολυ καλα τι εννοω και σίγουρα δεν γελασαν καθόλου.
Καλη η πιστη σου στο αδιάβλητο των κανονισμών (Flight duty limitations) αλλά εαν είχες πρόσβαση στα classified incident reports των εταιρειών θα χλωμιαζες για αυτά που οφείλονται σε fatigue.
Πολύ θα ήθελα να συνεχίσω αυτή τη συζήτηση, δυστυχώς ομως η θεση μου στο FD της W6 (σχεδόν μια δεκαετια) δεν μου επιτρεπει να πω δημοσια περισσοτερα.
 
Εαν ο αντίκτυπος των δηλώσεων του CEO, όμως, παρει διαστάσεις και εκτός των αεροπορικών φορουμ - κοινότητας και κυκλοφορήσει ευρέως στις εφημερίδες κλπ, ΜΟΝΟ αρνητική δημοσιότητα μπορεί να ειναι.
 
Έχει μεταδοθεί αναλυτικά από Reuters, BBC, CNN, Fortune, Guardian κ.λπ. (εκτός από στενά αεροπορικά και επιχειρηματικά ΜΜΕ).

Μέσα στο χαμό που γίνεται με τις αεροπορικές συγκοινωνίες (η Lufthansa ακύρωσε 1.000 πτήσεις για τον Ιούλιο, η KLM έβγαλε «απαγορευτικό» για το AMS πριν μία εβδομάδα) ποιος να ασχοληθεί με μια δήλωση εκτός των άμεσα ενδιαφερομένων; (το κοινό δεν το εντάσσω εκεί, η πλειονότητα κοιτάει μόνο ποιος πουλάει τη θέση 0,5€ φθηνότερα).

Καλη η πιστη σου στο αδιάβλητο των κανονισμών (Flight duty limitations) αλλά εαν είχες πρόσβαση στα classified incident reports των εταιρειών θα χλωμιαζες για αυτά που οφείλονται σε fatigue.
Πολύ θα ήθελα να συνεχίσω αυτή τη συζήτηση, δυστυχώς ομως η θεση μου στο FD της W6 (σχεδόν μια δεκαετια) δεν μου επιτρεπει να πω δημοσια περισσοτερα.

Η πίστη μου στην τήρηση των κανονισμών είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για να πετάω. Δεν έχω την εσωτερική πληροφόρηση που λες ότι έχεις, αλλά εφόσον συνεχίζεις να πετάς, μάλλον έχεις την ίδια πίστη κι εσύ.

Καλό είναι να μην εκτοξεύουμε τόσο γενικόλογες σπόντες για την ασφάλεια των πτήσεων («αν ήξερες θα χλώμιαζες, αλλά δεν λέω άλλα»). Αν αυτά που ξέρεις είναι σοβαρά, είμαι βέβαιος ότι τα ανέφερες εκεί που πρέπει.

Χειριστές, ενώσεις χειριστών και πληρωμάτων κ.λπ. έχουν συμφωνήσει και υπογράψει τους σχετικούς κανονισμούς. Σε αυτούς, το «αισθάνομαι κουρασμένος» προφανώς συμπεριλαμβάνεται ως λόγος να μην πετάξεις και ορθώς. Ο CEO ζήτησε κάτι που κρίνεται υπερβολικό. Οι ενώσεις των πιλότων τον έκραξαν, το θέμα (ως τώρα που κοιτάω) δεν έχει πάρει συνέχεια, εις άλλα με υγεία.
 
Στην εποχή μας, ο μέσος επιβάτης θυμάται περισσότερο ως πραγματική την ψεύτικη είδηση ότι η Ryanair θα χρεώνει την πρόσβαση στα lavatories, παρά το πόσες φορές έχει βγει εκτός διαδρόμου η Turkish ή το πόσο οριακά βάσει κανονισμού γεμίζουν οι δεξαμενές καυσίμου ορισμένων low cost, ώστε να ελαχιστοποιείται το βάρος. Πιστεύω ότι η δήλωση αυτή απλά θα ξεχαστεί, όπως τόσες άλλες και οι αεροπορικές θα εξακολουθήσουν να πετάνε, ο Ο'Λίρι θα συνεχίσει να κλαίγεται για τα πάντα, οι επιβάτες του θα συνεχίσουν να πηγαίνουν να κάνουν το number 1 τους χωρίς χρέωση και κάποια αεροπλάνα θα συνεχίσουν να βγαίνουν εκτός διαδρόμου. Το μόνο που θα θυμούνται για πάντα οι επιβάτες, είναι ότι η Ryanair σκοπεύει να χρεώσει τη χρήση της τουαλέτας.
 
Ολα θα ξεχαστούν, η ζωή θα προχωρήσει και ολα καλα :)

Ο τρόπος με τον οποίο εχει αποφασίσει να πορευτει ο κάθε επιχειρηματίας είτε αυτός ειναι ο O'leary είτε ο Varadi ειναι δικό του θέμα. Cards are on the table, Από εκεί και πέρα όσοι πιστοί προσέλθετε :)

Το να βγάζει τα βρακια του κάποιος για διαφήμιση μου κάνει λίγο αιρετικό, ωστόσο οποίος θέλει το αγοράζει. No problem with that.
Με το τσουβάλιασμα Wizz και KLM και το αδερφέ όλο το industry ειναι το ίδιο, sorry αλλα δεν νομίζω.

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν είναι πανάκεια και σίγουρα δεν καλύπτει τα πάντα, όσοι έχουν ασχοληθεί με αυτό κοματι το γνωρίζουν (δεν ειναι συνωμοσία). όσο για τις ενώσεις και τα σωματεία δεν νομίζω ότι ειναι σε θέση κάποιος να γνωρίζει τι συμβαίνει σε καθένα από αυτά. Εκτός αν κάποιος εχει το χάρισμα, οπότε πασο.

Το να εκφράσει κάποιος την εμπειρία του, χωρίς να βγάλει τα άπλυτα στην φορά δεν ειναι σπόντα και δεν εχει κανένα αντίκτυπο. Όταν είσαι μέρος αυτού του process (safety) εχεις αλλά ματια. Μην τα ισοπεδώνεις ολα, μην τα ισοπεδώνεις :mrgreen:

Η πίστη σώζει - μετανοειτε, ανάψτε και κάνα κερί (Αντύπας)
 
Έχει μεταδοθεί αναλυτικά από Reuters, BBC, CNN, Fortune, Guardian κ.λπ. (εκτός από στενά αεροπορικά και επιχειρηματικά ΜΜΕ).

Μέσα στο χαμό που γίνεται με τις αεροπορικές συγκοινωνίες (η Lufthansa ακύρωσε 1.000 πτήσεις για τον Ιούλιο, η KLM έβγαλε «απαγορευτικό» για το AMS πριν μία εβδομάδα) ποιος να ασχοληθεί με μια δήλωση εκτός των άμεσα ενδιαφερομένων; (το κοινό δεν το εντάσσω εκεί, η πλειονότητα κοιτάει μόνο ποιος πουλάει τη θέση 0,5€ φθηνότερα).



Η πίστη μου στην τήρηση των κανονισμών είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για να πετάω. Δεν έχω την εσωτερική πληροφόρηση που λες ότι έχεις, αλλά εφόσον συνεχίζεις να πετάς, μάλλον έχεις την ίδια πίστη κι εσύ.

Καλό είναι να μην εκτοξεύουμε τόσο γενικόλογες σπόντες για την ασφάλεια των πτήσεων («αν ήξερες θα χλώμιαζες, αλλά δεν λέω άλλα»). Αν αυτά που ξέρεις είναι σοβαρά, είμαι βέβαιος ότι τα ανέφερες εκεί που πρέπει.

Χειριστές, ενώσεις χειριστών και πληρωμάτων κ.λπ. έχουν συμφωνήσει και υπογράψει τους σχετικούς κανονισμούς. Σε αυτούς, το «αισθάνομαι κουρασμένος» προφανώς συμπεριλαμβάνεται ως λόγος να μην πετάξεις και ορθώς. Ο CEO ζήτησε κάτι που κρίνεται υπερβολικό. Οι ενώσεις των πιλότων τον έκραξαν, το θέμα (ως τώρα που κοιτάω) δεν έχει πάρει συνέχεια, εις άλλα με υγεία.
Φυσικά και συνεχίζω να πετάω, όχι όμως γιατί εχω εμπιστοσύνη στους κανονισμούς EU FTL οι οποίοι είναι κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα των εταιρειών.
Συνεχίζω να πετάω γιατί εμπιστεύομαι τα SOPs, τις ικανότητες, τον επαγγελματισμο και την ευσυνειδησία των συναδέλφων μου (όλων των εταιρειών).

Τα περιστατικά στα οποία αναφέρθηκα είναι γνωστά εντός των εταιρειών. Κυκλοφορούν με εσωτερικές εγκυκλίους ώστε να μαθαίνουμε όλοι από αυτά και, φυσικά, όποια ειναι mandatory reportable occurences, φτάνουν στις αντίστοιχες εποπτευουσες αρχές. Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο.
Η αναφορά μου δεν είχε σκοπό να αποτρέψει κανέναν να πετάει αλλά να επισημάνει πόσα περιστατικά προκαλεί το fatigue, απλά άνθρωποι σαν κι εσένα δεν τα μαθαίνουν ποτέ (εκτός εάν καταλήγουν σε ατύχημα).

Επειδή το προηγούμενο παράδειγμά μου με το αυτοκίνητο σου φάνηκε αστείο, ας σου δώσω ενα πιο «σοβαρό» μήπως και μπορέσεις να το καταλάβεις:

Δυο διαφορετικά πληρώματα, το “ROMEO” και το “JULIET” πετάνε το ίδιο δρομολόγιο από το σημείο Α στο σημείο Β και επιστροφή στο σημείο Α (Α-Β-Α).
Το σκέλος Α-Β έχει διάρκεια (C2C) 03:30 ενώ το Β-Α 03:00. Το C.I. είναι 1:10 πριν την αναχωρηση και το C.O. 00:20 μετά τα chocks. Ο προγραμματισμενος χρόνος για το turnaround ειναι 00:35.
Παρουσίαση για την πτήση είχαν στις 15:00 τοπική, που σημαίνει πως το Max FDP είναι 12:00 ώρες.

Το πλήρωμα “ROMEO” εκτελεί το duty χωρίς κανένα απρόοπτο και επιστρέφει στη βάση του on schedule στις 23:35.

Το πλήρωμα “JULIET” έφτασε για το C.I. του, ομως μόλις τότε ενημερώθηκε πως το αεροπλάνο είχε καθυστερήσει στο προηγούμενο δρομολόγιο και θα φτάσει 01:30 αργότερα. Οι “JULIET” λοιπόν περιμένουν στο briefing room (ή στο τέρμιναλ, ανάλογα την εταιρεία) μεχρι να έρθει το αεροπλάνο τους.

Μετα απο 01:30 αναμονής αναλαμβάνουν καθήκοντα. Ετοιμάζουν το αεροσκάφος και ζητούν να ξεκινήσει η επιβίβαση. Όμως στο gate, λόγω έλλειψης προσωπικού, υπάρχει μόνο ένας υπάλληλος ο οποίος πρέπει να επιβιβάσει 225 ενήλικες, 9 παιδιά και 5 βρεφη. Μεταξύ των ενηλίκων υπάρχουν 2 wheelchairs C οι οποίες θα επιβιβαστούν με ambulift.
Η επιβίβαση διαρκεί 00:50 (αντι για το προγραμματισμενο 00:13) και φυσικά χάνεται το CTOT. Νέο στις 19:10.
Το FC στελνει ready message και περιμένει στωικά κάποια βελτίωση, η οποία δυστυχώς δεν έρχεται.
Εν τω μεταξύ το cabin crew προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα των επιβατών οι οποίοι μετά την 01:30 καθυστέρηση στο τέρμιναλ και την αργή επιβίβαση, έχουν εξοργιστεί που πρέπει να περιμένουν άλλα 00:40 μέσα στο αεροπλάνο.
Στις 19:00 (CTOT-10’) παίρνουν επιτέλους άδεια για push & start.
Απογείωση απο το Α και προσγείωση στο Β. Φτάνουν στα chocks, σβήνουν και....τίποτα. Δεν υπάρχει κανένας γύρω τους. Μετά απο πολλαπλές κλήσεις στο operations η απάντηση είναι “sorry, we are understaffed, we don’t have anyone for the time being to attend your aircraft”.
Οι, έξαλλοι πλέον, επιβάτες πρέπει να περιμένουν άλλα 00:30 πριν έρθουν οι σκάλες και μπορέσουν να αποβιβαστούν. Σε αυτά τα 30 λεπτά το πλήρωμα γίνεται αποδέκτης (για μια ακόμη φορά) της οργής τους. Χρησιμοποιούν ολα τα negotiation skills που έχουν αποκτήσει στην εκπαίδευση τους και αποφεύγουν, οριακά, το ξύλο.
Από τη στιγμή που άνοιξαν οι πόρτες η αποβίβαση διήρκησε 10’ όμως ambulift δεν υπήρχε οπότε οι δυο Cs είναι ακόμα μέσα.
Ελπίζοντας να επιταχύνουν τις διαδικασίες ο CM2 έχει κατέβει στα ακουστικά για να κάνει refuelling with pax onboard. Σε 15’ ο ανεφοδιασμός έχει ολοκληρωθεί κ μόλις τότε εμφανίζεται το ambulift. Εξω οι Cs, γρήγορο security search στην καμπίνα και έτοιμοι για επιβίβαση.
Οι επιβάτες ξεκινούν να επιβιβαζονται «στολίζοντας» στην είσοδο τις αεροσυνοδούς για την (μέχρι εκείνη τη στιγμή) άνω των 3 ωρών καθυστέρηση.
Boarding completed, all on board, loadsheet and LMC done, κλείνουν τις πόρτες αλλά το cargo 3 ειναι ακόμα ανοιχτό. Στην ερώτηση «γιατι;» Ο ramp agent απανταει “sorry guys, lack of staff, we will do our best to find someone to load the bags”.
Εν τέλει ολοκληρωνεται η φόρτωση και αναχωρούν, ευτυχώς αυτή τη φορά χωρίς CTOT στις 23:40.
Μετα απο πτήση 03:00 επιστρέφουν στη βάση τους και τελειώνουν τα καθήκοντα τους στις 03:00 τοπική!

Και τα δυο πληρώματα, λοιπόν, πέταξαν εντός των νόμιμων ορίων των EU FTLs. Επίσης, σύμφωνα με τους ίδιους κανονισμούς και τα δυο πληρωματα μπορούν να πετάξουν ξανά μετά απο 12 ώρες.

Εσυ τι λες Ovelix, θα είναι εξίσου ξεκούραστα για να εκτελέσουν τα επόμενα καθήκοντά τους;

Επιπλέον, εαν το πλήρωμα “JULIET” έχει πολλαπλά συνεχόμενα τέτοια rotations (εμπλουτισμενα με disruptive roster patterns, MELs, unruly passengers, κακοκαιρία, diversion,...) τα οποία είναι «νόμιμα» βάσει των EU FTLs, αλλα την 4η/5η ημέρα δηλώσουν fatigue θα είναι αδικαιολογητοι τεμπέληδες που θέλουν να σαμποτάρουν τη λειτουργία της εταιρείας;

Κάποτε στην πολιτική σκηνή ειχε τεθεί το ερώτημα εαν το νόμιμο είναι και ηθικό.
Στην αεροπορία το ερώτημα που τίθεται είναι εαν το νόμιμο είναι και ανθρωπίνως δυνατό.

Με την εμπορική / διοικητική διάσταση του ζητήματος δεν θα ασχοληθώ γιατί εκεί, εν μέρει, συμφωνώ αλλά και πάλι δεν μπορώ να συζητήσω τα εν οίκω εν δήμο.
Επίσης θα συμφωνήσω πως την εν λόγω δήλωση πολλοί την άκουσαν αλλά την έχουν ήδη ξεχάσει, εφόσον η τιμή του εισιτηρίου είναι η χαμηλότερη δυνατή.
 
-Εξίσου ξεκούραστα δεν θα είναι.
-Είπα ήδη ότι ορθώς έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν κουρασμένοι και να μην πετάξουν. Κρούεις ανοιχτές θύρες εδώ.

Η αεροπορία είναι ένας χώρος όπου τα πάντα μετρώνται με ώρες, κύκλους κ.λπ. και υπάρχουν κανονισμοί για τα πάντα. Το μόνο που δεν μπορεί να μετρηθεί αντικειμενικά είναι το πώς «νιώθει» κάποιος. Άνθρωποι είμαστε, άλλες μέρες νιώθουμε σούπερμαν και άλλες σερνόμαστε, ακόμα και με παρόμοιο φόρτο.

Επί της ουσίας:
Οι κανονισμοί και οι νόμοι θεωρούν ότι τα δύο πληρώματα που περιέγραψες κινήθηκαν εντός του πλαισίου τους και ότι μπορούν να πετάξουν μετά από 12 ώρες. Δεν εργάστηκαν το ίδιο, αλλά προφανώς το «χρόνος ανάπαυσης» περιλαμβάνει και τις δύο περιπτώσεις. Τώρα, αν αυτό είναι δίκαιο ή όχι, ο καθένας έχει την άποψή του. Ωστόσο, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω στο ότι η ομαλή και ασφαλής διεξαγωγή των πτήσεων οφείλεται κυρίως στον ηρωισμό του προσωπικού και των πληρωμάτων. Οφείλεται εξίσου στην επιβολή κανονισμών και νόμων που έχουν γραφτεί κυριολεκτικά με αίμα. Για το πόσο αυτοί είναι «κομμένοι και ραμμένοι» είναι στα μέτρα των εταιρειών, θα δεχτώ αυτό που λες αφού έχεις προσωπική εμπειρία.
 
Top