TOGA
Business-Class-Member
- Εγγραφή
- 12/07/2006
- Μηνύματα
- 256
- Likes
- 108
Δεν ξέρω πώς μου ήρθε η ιδέα (τη νύχτα!) να ανοίξω τέτοιο θέμα—αποσπάσματα παρόμοιων συζητήσεων έχουν μάλλον ξαναγίνει στο παρελθόν—αλλά σκέφτηκα μια "What If…", εναλλακτική ροή της ιστορίας όπου είμαστε στην αρχή του 2020, και η Ολυμπιακή (η παλιά, η ορθόδοξη ) δεν έπαψε να λειτουργεί, ούτε και συγχωνεύτηκε με την Aegean.
Παρόλο που, όπως είπα, τέτοιες συζητήσεις (πιθανόν σε μικρότερη έκταση) έχουν ξαναγίνει, νομίζω θα ήταν ενδιαφέρον αφενός να δούμε την σύγχρονη πραγματικότητα των αερομεταφορών στην Ελλάδα/Ευρώπη (που σίγουρα έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία 10-15 χρόνια), κι αφετέρου να ελέγξουμε—σε αυτήν την… αηδιαστικά ευφάνταστη υπόθεση εργασίας—το τι θα σήμαινε η συνύπαρξη της Ολυμπιακής με την Αιγαίου.
Για να μπορέσουμε να εστιάσουμε στην αεροπορική πλευρά του σήμερα, ας μην προσπαθήσουμε να σκεφτούμε «πώς», «γιατί», κλπ η οικονομική της κατάσταση βελτιώθηκε—ας υποθέσουμε ότι βρέθηκε (σοβαρός) επενδυτής, ότι έγιναν διαρθρωτικές κινήσεις, ότι σταμάτησαν τα ζημιογόνα δρομολόγια, ότι χαρίστηκαν τα χρέη, ή οτιδήποτε άλλο, κι ότι η Ολυμπιακή «σήμερα», στην πόρτα του 2020, είναι μια εταιρία περίπου του μεγέθους της Αιγαίου που εξυπηρετεί παρόμοιους προορισμούς.
Ερωτήσεις/food for thought:
1) Χωρίς την ΟΑ, τι θα έκανε η Aegean σχετικά με μικρά εσωτερικά δρομολόγια; Θα έπαιρνε Dash/ATR για να ανταγωνιστεί σε επιδοτούμενα της άγονης γραμμής; Μήπως θα αρκούταν σε τίποτα A319 (A318?) για Σκιάθο, Μύκονο, κλπ;
2) Τι θα σήμαινε η (συν)ύπαρξη ΟΑ-Αιγαίου (από περίπου ισότιμες θέσεις) για ανταγωνισμό του στυλ Volotea, Ryanair, κλπ;
3) Εάν υποθέσουμε ότι η Aegean ήταν και σε αυτήν την εναλλακτική ιστορία μέρος της Star Alliance, τι θα γινόταν αν η ΟΑ γινόταν μέρος της One World? Εννοώ από άποψη feeder flights και connections στο εξωτερικό. Θα πήγαιναν σε τέτοιου είδους ανταγωνισμό οι συμμαχίες (με βάση υπάρχοντα προηγούμενα);
4) Ίσως η πιο σημαντική ερώτηση: Μπορούν να συνυπάρξουν 2 εταιρίες μεγέθους Αιγαίου στην Ελλάδα και να είναι και οι δυο κερδοφόρες;
Παρόλο που, όπως είπα, τέτοιες συζητήσεις (πιθανόν σε μικρότερη έκταση) έχουν ξαναγίνει, νομίζω θα ήταν ενδιαφέρον αφενός να δούμε την σύγχρονη πραγματικότητα των αερομεταφορών στην Ελλάδα/Ευρώπη (που σίγουρα έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία 10-15 χρόνια), κι αφετέρου να ελέγξουμε—σε αυτήν την… αηδιαστικά ευφάνταστη υπόθεση εργασίας—το τι θα σήμαινε η συνύπαρξη της Ολυμπιακής με την Αιγαίου.
Για να μπορέσουμε να εστιάσουμε στην αεροπορική πλευρά του σήμερα, ας μην προσπαθήσουμε να σκεφτούμε «πώς», «γιατί», κλπ η οικονομική της κατάσταση βελτιώθηκε—ας υποθέσουμε ότι βρέθηκε (σοβαρός) επενδυτής, ότι έγιναν διαρθρωτικές κινήσεις, ότι σταμάτησαν τα ζημιογόνα δρομολόγια, ότι χαρίστηκαν τα χρέη, ή οτιδήποτε άλλο, κι ότι η Ολυμπιακή «σήμερα», στην πόρτα του 2020, είναι μια εταιρία περίπου του μεγέθους της Αιγαίου που εξυπηρετεί παρόμοιους προορισμούς.
Ερωτήσεις/food for thought:
1) Χωρίς την ΟΑ, τι θα έκανε η Aegean σχετικά με μικρά εσωτερικά δρομολόγια; Θα έπαιρνε Dash/ATR για να ανταγωνιστεί σε επιδοτούμενα της άγονης γραμμής; Μήπως θα αρκούταν σε τίποτα A319 (A318?) για Σκιάθο, Μύκονο, κλπ;
2) Τι θα σήμαινε η (συν)ύπαρξη ΟΑ-Αιγαίου (από περίπου ισότιμες θέσεις) για ανταγωνισμό του στυλ Volotea, Ryanair, κλπ;
3) Εάν υποθέσουμε ότι η Aegean ήταν και σε αυτήν την εναλλακτική ιστορία μέρος της Star Alliance, τι θα γινόταν αν η ΟΑ γινόταν μέρος της One World? Εννοώ από άποψη feeder flights και connections στο εξωτερικό. Θα πήγαιναν σε τέτοιου είδους ανταγωνισμό οι συμμαχίες (με βάση υπάρχοντα προηγούμενα);
4) Ίσως η πιο σημαντική ερώτηση: Μπορούν να συνυπάρξουν 2 εταιρίες μεγέθους Αιγαίου στην Ελλάδα και να είναι και οι δυο κερδοφόρες;