Τοποθετήσεις Aegean σε αεροπορική ημερίδα των Α.Π.Θ./Ι.ΜΕΤ.

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.827
Likes
213
agrodemm":19jqjt5u said:
Αλλα επιτρεψτε μου να παραθεσω καποιες απο τις σκεψεις μου κρινοντας τις κινησεις της Aegean απο επιχειρηματικη σκοπια.

Θα θυμαστε πριν απο χρονια το positioning της Aegean - " Πολιτισμος" . Μικρη εταιρεια, με δικα της α/φη με μια δοση πολυτελειας, πιο "προσωπικη" αντιμετωπιση του πελατη, ηταν οντως το κατι διαφορετικο.
Μετα ομως μεγαλωσε, ωριμασε, επεκταθηκε σε συγχωνευσεις και συνεργασιες, απο την αλλη περασε κριση ο κλαδος, εκλεισαν εταιρειες (βλεπε Hellas Jet)....... σιγα σιγα ο " Πολιτισμος" εγινε "Θελω να πεταξω τωρα" και "μακαρι να ηταν ολοι σαν την Aegean" .

Παίρνοντας έναυσμα από την συζήτηση περί αλλαγής του μοντέλου της Aegean, θα παραθέσω κάποιες ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις του κ.Δαλιάκα (Εμπορικός Διευθυντής της Aegean), σε ημερίδα για τις αερομεταφορές που διοργάνωσε η σχολή μου τη Δευτέρα:

:arrow: Η Aegean κάνει προσπάθεια να ανταποκριθεί και να είναι έτοιμη σε περίπτωση που έρθει low-cost εταιρεία στην Ελλάδα. Γι' αυτό το λόγο προσπαθεί να μειώσει το κόστος με διάφορους τρόπους, ενώ επίσης για τον ίδιο λόγο δημιούργησε ουσιαστικά το online-booking μέσω του site της, με οικονομικά εισιτήρια. Επίσης δημιούργησαν και ειδικό site, για χρήση από τους πράκτορες, το οποίο όμως έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των τελευταίων. Προς το παρόν "προστατεύεται" από το γεγονός ότι ο ΑΙΑ έχει υψηλά τέλη, αλλιώς οι low-cost εταιρείες, θα είχαν φτάσει ήδη στην Ελλάδα εδώ και 2-3 χρόνια.

:arrow: Αναφέρθηκε επίσης στις διάφορες διακρατικές συμφωνίες που υπάρχουν και οι οποίες επιτρέπουν την εκτέλεση δρομολογίων -π.χ. μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Τουρκίας, Αιγύπτου- μόνο στους κρατικούς αερομεταφορείς, τα συμφέροντα των οποίων προστατεύονται, από τις κυβερνήσεις. Η Aegean τον τελευταίο 1,5 χρόνο προσπαθεί να πετάξει προς τις χώρες αυτές, ερχόμενη αντιμέτωπη -σε κάθε περίπτωση- με την κωλυσιεργία και των 2 πλευρών (και της Ελλάδας αλλά και της άλλης χώρας, που προσπαθεί να διαφυλάξει τα συμφέροντα του αερομεταφορέα της). Κατάφερε να ανοίξει μονάχα το δρομολόγιο προς Σόφια, και αυτό μονάχα ύστερα από προσωπική παρέμβαση Βούλγαρου αξιωματούχου. Οι περιορισμοί αυτοί είναι και αποτρεπτικός παράγοντας για την κομβοποίηση του ΑΙΑ.

:arrow: Γενικότερο εμπόδιο θεωρεί επίσης, την λειτουργία 30 (!) ελληνικών αεροδρομίων ως slot-coordinated, όταν σε όλο τον κόσμο υπάρχουν 150.

Συμπληρωματικά, για την Aegean αναφέρθηκε στην ομιλία του και ο κ. (Prof.) Ρήγας Δογάνης (πρόεδρος του European Aviation Club, μέλος ΔΣ Easyjet, ex-πρόεδρος ΟΑ), λέγοντας πως στο μελλοντικό αεροπορικό σκηνικό της Ελλάδας, μπορεί να παίξει ρόλο περιφερειακής αεροπορικής εταιρείας. Θα πρέπει όμως να μην πάρουν τα μυαλά της αέρα (και ανοίξει υπερπόντια δρομολόγια), ούτε να προσπαθήσει να αγοράσει την Ολυμπιακή! Προστατεύεται για την ώρα από τα υψηλά τέλη του ΑΙΑ, ενώ σημαντικό πλεονέκτημα της είναι το χαμηλό εργασιακό κόστος στην Ελλάδα. Στο μελλοντικό αυτό αεροπορικό σκηνικό της Ελλάδας, εκτός από την Aegean, υπάρχει πιθανότατα χώρος για μια low-cost εταιρεία, καθώς μια εταιρεία που θα αναλάβει τα επιδοτούμενα δρομολόγια (άγονες γραμμές). ;) :)

(O κ. Δογάνης πάντως υποσχέθηκε να προτείνει στο επόμενο ΔΣ την έναρξη δρομολογίων της Easyjet από SKG) :rolleyes:
 
Μετα απο τα ακρως ενδιαφεροντα που παραθεσε ο xristos, τα οποια ο απλος ταξιδιωτης δεν θα μπορουσε να ηξερε, αυτο που με κανει να (αρχισω) να σεβομαι ολο και παραπανω την Aegean, ειναι:

Το γεγονος οτι φαινεται να υπαρχει ενας στρατηγικος σχεδιασμος για την εταιρεια και μια διοικηση που να τον λαμβανει υποψη (δεν μπορω βεβαια να κρινω την αποτεσματικοτηατα τους, αλλα η πορεια των μεγεθων τους λεει κατι...)

Το γεγονος οτι η εταιρεια ειναι "προσγειωμενη", σεβεται και μετραει ρεαλιστικα τον ανταγωνισμο, εχει "Forward Looking" mentality, και δεν φοβαται να αναπροσαρμοσει τα πλανα της΄ισως λιγο και το corporate image της.

Και μια ερωτηση @xristos: τι εννοουμε οταν χαρακτηριζουμε ενα αεροδρομιο ως slot-coordinated?

Τελος θα προτεινα να μεταφερθουν οι τελευταιες απαντησεις σε καποιο αλλο thread (ισως στο Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί: ) οπου πλεον να μην συζηταμε τα "χαλια" της Aegean, αλλα να σχολιαζουμε τις επιχειρηματικες τις κινησεις.

Ευχαριστω
 
agrodemm said:
Το γεγονος οτι φαινεται να υπαρχει ενας στρατηγικος σχεδιασμος για την εταιρεια και μια διοικηση που να τον λαμβανει υποψη (δεν μπορω βεβαια να κρινω την αποτεσματικοτηατα τους, αλλα η πορεια των μεγεθων τους λεει κατι...)

xristos reported:
...ενώ σημαντικό πλεονέκτημα της είναι το χαμηλό εργασιακό κόστος στην Ελλάδα.

Κάποια στιγμή φυσικά και πρέπει κάποιος να κοιτάξει και προς το.."εργασιακό κόστος"/καθεστώς. Η στρατηγική είναι κάτι συνολικό και σε αυτό περιλαμβάνεται και το ανωτέρω κόστος/καθεστώς.
Και η Ryanair έχει δεδομένη στρατηγική που υλοποιεί, αλλά το προσωπικό της δεν χαίρει τις "τιμές" ελλήνων εργαζομένων.
(Ένα παράδειγμα έφερα και δεν είναι μακρυνά άσχετο. Μην αναλύσετε τώρα αυτό...)
 
xristos":1qz1e77m said:
Επίσης δημιούργησαν και ειδικό site, για χρήση από τους πράκτορες, το οποίο όμως έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των τελευταίων.

...λοιπόν, τις προάλλες ένας πράκτορας μου έκανε ...κύρηγμα υπέρ ΟΑ γιατί λέει έχει ...καλύτερο φαγητό. Και ήταν να πετάξω χτές... Κάποιος πρέπει να τους πεί ότι το ψέμμα έχει κοντά ποδάρια.

xristos":1qz1e77m said:
:arrow: Γενικότερο εμπόδιο θεωρεί επίσης, την λειτουργία 30 (!) ελληνικών αεροδρομίων ως slot-coordinated, όταν σε όλο τον κόσμο υπάρχουν 150.

Κουφό αυτό. Αν πράγματι είναι αλήθεια, αυτό σημαίνει ότι το βαρύ χέρι του κράτους μέσω της γραφειοκρατίας του κάνει ό,τι μπορεί να επιβραδύνει την αεροπορική ανάπτυξη. Τι στο καλό, ακόμα και το LGAV είναι ακόμα 'αδειο'.
Γνωρίζει κάποιος κάτι περισσότερο γι' αυτό;;;


xristos":1qz1e77m said:
Αναφέρθηκε επίσης στις διάφορες διακρατικές συμφωνίες που υπάρχουν και οι οποίες επιτρέπουν την εκτέλεση δρομολογίων -π.χ. μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Τουρκίας, Αιγύπτου- μόνο στους κρατικούς αερομεταφορείς, τα συμφέροντα των οποίων προστατεύονται, από τις κυβερνήσεις. Η Aegean τον τελευταίο 1,5 χρόνο προσπαθεί να πετάξει προς τις χώρες αυτές, ερχόμενη αντιμέτωπη -σε κάθε περίπτωση- με την κωλυσιεργία και των 2 πλευρών (και της Ελλάδας αλλά και της άλλης χώρας, που προσπαθεί να διαφυλάξει τα συμφέροντα του αερομεταφορέα της). Κατάφερε να ανοίξει μονάχα το δρομολόγιο προς Σόφια, και αυτό μονάχα ύστερα από προσωπική παρέμβαση Βούλγαρου αξιωματούχου. Οι περιορισμοί αυτοί είναι και αποτρεπτικός παράγοντας για την κομβοποίηση του ΑΙΑ.

Για μια ακόμα φορά η γραφειοκρατία (δηλαδή η κρατικίστικη αντίληψη) προσπαθεί να 'προστατέψει' τις κρατικοδίαιτες εταιρείες σε βάρος του κοινονικού συνόλου. Στο όνομα της προστασίας των 'εθνικών' αερομεταφορέων σε τελική ανάλυση κάνουν ζημιά στην οικονομική δραστηριότητα του τόπου... Για να τα έχουν καλά με τους συνδικαλιστάδες και τους κομματικούς τους διορισμούς...
 
agrodemm":ymcyyzhi said:
Και μια ερωτηση @xristos: τι εννοουμε οταν χαρακτηριζουμε ενα αεροδρομιο ως slot-coordinated?

Slot: the scheduled time of arrival or departure available or allocated to an aircraft movement on a specific date at a coordinated airport.
Coordinated airport: an airport where a coordinator has been appointed to facilitate the operations of air carriers operating or intending to operate at that airport.
Fully coordinated airport: a coordinated airport where, in order to land or take off, during the periods for which it is fully coordinated, it is necessary for an air carrier to have a slot allocated by a coordinator.
 
Θυμάμαι πριν 1-2 χρόνια μια φιλική συζήτηση που είχαμε με τότε στέλεχος της Ολυμπιακής, ο οποίος μας έλεγε ότι στην ουσία το slot allocation στα ελληνικά αεροδρόμια (ίσως όχι σε όλα) το κάνει η ΟΑ. Τότε δεν είχα δώσει μεγάλη σημασία στο θέμα, γιατί η συζήτησή μας είχε μάλλον χαρακτήρα δημοσίων σχέσεων. Αργότερα μάλιστα ανακάλυψα ότι η ΟΑ έχει και αντίστοχο γραφείο slot allocation στο LGAV. Μερικά κομμάτια ακόμη από το -όλο...εκπλήξεις- παζλ του ελληνικού αεροπορικού σκηνικού, μιας και μιλήσαμε για το θέμα και πώς αυτό ενδεχομένως επηρεάζει και την Α3...
 
Top