- Εγγραφή
- 04/09/2003
- Μηνύματα
- 3.827
- Likes
- 213
agrodemm":19jqjt5u said:Αλλα επιτρεψτε μου να παραθεσω καποιες απο τις σκεψεις μου κρινοντας τις κινησεις της Aegean απο επιχειρηματικη σκοπια.
Θα θυμαστε πριν απο χρονια το positioning της Aegean - " Πολιτισμος" . Μικρη εταιρεια, με δικα της α/φη με μια δοση πολυτελειας, πιο "προσωπικη" αντιμετωπιση του πελατη, ηταν οντως το κατι διαφορετικο.
Μετα ομως μεγαλωσε, ωριμασε, επεκταθηκε σε συγχωνευσεις και συνεργασιες, απο την αλλη περασε κριση ο κλαδος, εκλεισαν εταιρειες (βλεπε Hellas Jet)....... σιγα σιγα ο " Πολιτισμος" εγινε "Θελω να πεταξω τωρα" και "μακαρι να ηταν ολοι σαν την Aegean" .
Παίρνοντας έναυσμα από την συζήτηση περί αλλαγής του μοντέλου της Aegean, θα παραθέσω κάποιες ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις του κ.Δαλιάκα (Εμπορικός Διευθυντής της Aegean), σε ημερίδα για τις αερομεταφορές που διοργάνωσε η σχολή μου τη Δευτέρα:
Η Aegean κάνει προσπάθεια να ανταποκριθεί και να είναι έτοιμη σε περίπτωση που έρθει low-cost εταιρεία στην Ελλάδα. Γι' αυτό το λόγο προσπαθεί να μειώσει το κόστος με διάφορους τρόπους, ενώ επίσης για τον ίδιο λόγο δημιούργησε ουσιαστικά το online-booking μέσω του site της, με οικονομικά εισιτήρια. Επίσης δημιούργησαν και ειδικό site, για χρήση από τους πράκτορες, το οποίο όμως έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των τελευταίων. Προς το παρόν "προστατεύεται" από το γεγονός ότι ο ΑΙΑ έχει υψηλά τέλη, αλλιώς οι low-cost εταιρείες, θα είχαν φτάσει ήδη στην Ελλάδα εδώ και 2-3 χρόνια.
Αναφέρθηκε επίσης στις διάφορες διακρατικές συμφωνίες που υπάρχουν και οι οποίες επιτρέπουν την εκτέλεση δρομολογίων -π.χ. μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Τουρκίας, Αιγύπτου- μόνο στους κρατικούς αερομεταφορείς, τα συμφέροντα των οποίων προστατεύονται, από τις κυβερνήσεις. Η Aegean τον τελευταίο 1,5 χρόνο προσπαθεί να πετάξει προς τις χώρες αυτές, ερχόμενη αντιμέτωπη -σε κάθε περίπτωση- με την κωλυσιεργία και των 2 πλευρών (και της Ελλάδας αλλά και της άλλης χώρας, που προσπαθεί να διαφυλάξει τα συμφέροντα του αερομεταφορέα της). Κατάφερε να ανοίξει μονάχα το δρομολόγιο προς Σόφια, και αυτό μονάχα ύστερα από προσωπική παρέμβαση Βούλγαρου αξιωματούχου. Οι περιορισμοί αυτοί είναι και αποτρεπτικός παράγοντας για την κομβοποίηση του ΑΙΑ.
Γενικότερο εμπόδιο θεωρεί επίσης, την λειτουργία 30 (!) ελληνικών αεροδρομίων ως slot-coordinated, όταν σε όλο τον κόσμο υπάρχουν 150.
Συμπληρωματικά, για την Aegean αναφέρθηκε στην ομιλία του και ο κ. (Prof.) Ρήγας Δογάνης (πρόεδρος του European Aviation Club, μέλος ΔΣ Easyjet, ex-πρόεδρος ΟΑ), λέγοντας πως στο μελλοντικό αεροπορικό σκηνικό της Ελλάδας, μπορεί να παίξει ρόλο περιφερειακής αεροπορικής εταιρείας. Θα πρέπει όμως να μην πάρουν τα μυαλά της αέρα (και ανοίξει υπερπόντια δρομολόγια), ούτε να προσπαθήσει να αγοράσει την Ολυμπιακή! Προστατεύεται για την ώρα από τα υψηλά τέλη του ΑΙΑ, ενώ σημαντικό πλεονέκτημα της είναι το χαμηλό εργασιακό κόστος στην Ελλάδα. Στο μελλοντικό αυτό αεροπορικό σκηνικό της Ελλάδας, εκτός από την Aegean, υπάρχει πιθανότατα χώρος για μια low-cost εταιρεία, καθώς μια εταιρεία που θα αναλάβει τα επιδοτούμενα δρομολόγια (άγονες γραμμές).
(O κ. Δογάνης πάντως υποσχέθηκε να προτείνει στο επόμενο ΔΣ την έναρξη δρομολογίων της Easyjet από SKG)