- Εγγραφή
- 04/05/2004
- Μηνύματα
- 6.807
- Likes
- 3.349
- Περιοχή
- LGAT, East Terminal
- Website
- www.flickr.com
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- AOA
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGAT
Τα λογότυπα της ΟΑ που ξέραμε ως τώρα ήταν το πρώτο με τον Κόνδορα και τους οριζόντιους παράλληλους κύκλους που μπήκε με την ίδρυση της εταιρίας το 1957 και το πασίγνωστο σε όλους με τους κύκλους που ξεκίνησε το 1959. Επίσης είναι σχετικά γνωστό ότι ο Ωνάσης θέλοντας να αλλάξει λογότυπο μετά την ίδρυση της ΟΑ, ήθελε να βάλει σαν λογότυπο τους 5 Ολυμπιακούς κύκλους κάτι που όμως η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αρνήθηκε λόγω πνευματικών δικαιωμάτων. Έτσι και προχώρησε σε μια παραλλαγή των Ολυμπιακών κύκλων με την πρόσθεση του έκτου κύκλου και την παραλλαγή σε πολυχρωμία σε κάθε κύκλο.
Πρόσφατα επικοινώνησε μαζί μου ένας Κινέζος, ψαγμένος με το DC-8 και βλέποντας εδώ στο airliners.gr (μέσω google translate) μια συζήτηση με θέμα την παραγγελία της ΟΑ για DC-8, με ρώτησε αν ήξερα κάτι παραπάνω για αυτή την παραγγελία. Του είπα πάνω κάτω αυτά που είχα εδώ:
Το 1957 και πριν την πρώτη πτήση του πρωτότυπου DC-8 η ΟΑ είχε παραγγείλει 2 DC-8-20 (45571 & 45572) αλλά η παραγγελία ακυρώθηκε στα τέλη του 1958 και μετά την πρώτη πτήση του DC-8. Ο Αμερικανός μου έγραψε ότι έχει φωτογραφίες από το roll out ceremony όπου, στη σκάλα του DC-8 καθώς και στο υπόστεγο, υπήρχαν τα λογότυπα των εταιριών που είχαν παραγγείλει το DC-8. Από τα 18 λογότυπα είχε αναγνωρίσει τα 17 και έμενε ένα το οποίο δεν μπορούσε να βρει ποιας εταιρίας ήταν. Ταυτόχρονα είχε όμως και το διαφημιστικό φυλλάδιο της μέρας εκείνης, 9/4/1958, όπου αναγράφονταν και οι 18 εταιρίες, ανάμεσά τους και η Ολυμπιακή.
Με βάση την πληροφορία ότι ο Ωνάσης το 1958 είχε καταθέσει το λογότυπο με τους Ολυμπιακούς κύκλους που ήθελε και εφόσον έχουν ταυτοποιηθεί οι υπόλοιπες 17 εταιρίες, βγαίνει το συμπέρασμα ότι το τελευταίο λογότυπο ήταν το προτεινόμενο από τον Ωνάση, το οποίο τελικά απορρίφθηκε από την ΔΟΕ. Όμως επειδή η Douglas ήθελε τα λογότυπα των εταιριών που είχαν παραγγείλει το DC-8, η ΟΑ έστειλε εκείνο.
Δυστυχώς δεν μπορώ να ανεβάσω φωτογραφίες της σκάλας και του διαφημιστικού φυλλαδίου που μου έστειλε ο Κινέζος όμως υπάρχει στο ίντερνετ μια πιο μακρινή φωτο που φαίνεται το λογότυπο στην πόρτα του hangar πίσω από το DC-8, την οποία επισυνάπτω και έχω κυκλώσει το σήμα. Το λογότυπο έχει τους 5 Ολυμπιακούς κύκλους με τα αυτούσια χρώματα πάνω και κάτω και στη μέση κάτι σαν δάδα με φλόγα.
Δυστυχώς το προτεινόμενο αυτό λογότυπο δεν υπάρχει πουθενά αλλού αλλά τουλάχιστον μάθαμε άλλο ένα κομμάτι της Ελληνικής Αεροπορικής ιστορίας
Πρόσφατα επικοινώνησε μαζί μου ένας Κινέζος, ψαγμένος με το DC-8 και βλέποντας εδώ στο airliners.gr (μέσω google translate) μια συζήτηση με θέμα την παραγγελία της ΟΑ για DC-8, με ρώτησε αν ήξερα κάτι παραπάνω για αυτή την παραγγελία. Του είπα πάνω κάτω αυτά που είχα εδώ:
Τύποι αεροσκαφών που ενδιαφέρθηκε αλλά δεν απέκτησε η Ο.Α.
Οι τύποι αεροσκαφών που χρησιμοποίησε η Ολυμπιακή Αεροπορία και Ολυμπιακή Αεροπλοϊα και μετέπειτα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές είναι λίγο πολύ γνωστοί σε όλους. Επιγραμματικά: Douglas DC-3 Douglas DC-4 Douglas DC-6 De Havilland Comet Boeing 707 Boeing 717 Boeing 720 Boeing 727 Boeing 737-200...
www.airliners.gr
Το 1957 και πριν την πρώτη πτήση του πρωτότυπου DC-8 η ΟΑ είχε παραγγείλει 2 DC-8-20 (45571 & 45572) αλλά η παραγγελία ακυρώθηκε στα τέλη του 1958 και μετά την πρώτη πτήση του DC-8. Ο Αμερικανός μου έγραψε ότι έχει φωτογραφίες από το roll out ceremony όπου, στη σκάλα του DC-8 καθώς και στο υπόστεγο, υπήρχαν τα λογότυπα των εταιριών που είχαν παραγγείλει το DC-8. Από τα 18 λογότυπα είχε αναγνωρίσει τα 17 και έμενε ένα το οποίο δεν μπορούσε να βρει ποιας εταιρίας ήταν. Ταυτόχρονα είχε όμως και το διαφημιστικό φυλλάδιο της μέρας εκείνης, 9/4/1958, όπου αναγράφονταν και οι 18 εταιρίες, ανάμεσά τους και η Ολυμπιακή.
Με βάση την πληροφορία ότι ο Ωνάσης το 1958 είχε καταθέσει το λογότυπο με τους Ολυμπιακούς κύκλους που ήθελε και εφόσον έχουν ταυτοποιηθεί οι υπόλοιπες 17 εταιρίες, βγαίνει το συμπέρασμα ότι το τελευταίο λογότυπο ήταν το προτεινόμενο από τον Ωνάση, το οποίο τελικά απορρίφθηκε από την ΔΟΕ. Όμως επειδή η Douglas ήθελε τα λογότυπα των εταιριών που είχαν παραγγείλει το DC-8, η ΟΑ έστειλε εκείνο.
Δυστυχώς δεν μπορώ να ανεβάσω φωτογραφίες της σκάλας και του διαφημιστικού φυλλαδίου που μου έστειλε ο Κινέζος όμως υπάρχει στο ίντερνετ μια πιο μακρινή φωτο που φαίνεται το λογότυπο στην πόρτα του hangar πίσω από το DC-8, την οποία επισυνάπτω και έχω κυκλώσει το σήμα. Το λογότυπο έχει τους 5 Ολυμπιακούς κύκλους με τα αυτούσια χρώματα πάνω και κάτω και στη μέση κάτι σαν δάδα με φλόγα.
Δυστυχώς το προτεινόμενο αυτό λογότυπο δεν υπάρχει πουθενά αλλού αλλά τουλάχιστον μάθαμε άλλο ένα κομμάτι της Ελληνικής Αεροπορικής ιστορίας