Θάνατος εργαζόμενου στο Schiphol απο εισρόφηση σε κινητήρα

  • Thread starter Thread starter airfan
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

airfan

Business-Class-Member
Εγγραφή
11/02/2018
Μηνύματα
292
Likes
172
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Ενα KLM Cityhopper Embraer ERJ-190, PH-EZL που θα εκανε την πτήση KL-1341 απο το Amsterdam στο Billund της Δανίας, εκανε pushback για αναχώρηση, θέτοντας ταυτόχρονα τον ενα κινητηρα σε λειτουργία. Ενας άνθρωπος βρήκε τραγικό θάνατο οταν τον τράβηξε ο κινητήρας(CF34). Κάποια ΜΜΕ αναφέρουν οτι ήταν εργαζόμενος, κάποια οτι ήταν η πρώτη του μέρα στη δουλειά και κάποια οτι μια απο τις αεροσυνοδούς του αεροπλάνου τον ειδε μάλλον να κινείται εσκεμμένα για να αυτοκτονήσει . Το αεροπλάνο παρέμεινε καθηλωμένο στο έδαφος.
 
Αν ήθελε να αυτοκτονήσει πιστεύω θα εύρισκε άλλο τρόπο. Και δεν χρειαζόταν να είναι η πρώτη του μέρα στη δουλειά. Η αλήθεια είναι ότι το μόνο που χρειάζεται είναι να είσαι απλά ζαλισμένος και μια μικρή απροσεξία της στιγμής.
 
Η αλήθεια είναι ότι το μόνο που χρειάζεται είναι να είσαι απλά ζαλισμένος…
Από πού προκύπτει αυτή η αλήθεια; Διότι εγώ δεν τη βλέπω πουθενά.

Στη διάρκεια του pushback δεν υπάρχει κανείς κοντά στους κινητήρες. Αυτό αποκλείει το "απροσεξία της στιγμής" και το "ζαλίστηκε". Πόσες στιγμιαίες απροσεξίες χρειάζεσαι για να πας από το πόστο σου ως τον κινητήρα; Πόσο ζαλίστηκε; Τόσο όσο να περπατήσει και τριάντα μέτρα;

Πριν το taxi οι κινητήρες δουλεύουν στις χαμηλότερες δυνατές στροφές. Δεν έχω πρόχειρα τα νούμερα, αλλά θυμάμαι ότι η απόσταση από την οποία μπορεί να εισροφήσει άνθρωπο ένας τέτοιος κινητήρας σε θέση idle είναι 3-4 μέτρα.

Δεν ξέρω τι έχει στο μυαλό του ο κάθε άνθρωπος και δεν ξέρω τι άλλο θα αποκαλύψει η έρευνα (προς το παρόν λέμε την αποψάρα μας με τα διαθέσιμα και μόνο στοιχεία). Αλλά εφόσον το άτομο βρισκόταν στην πίστα, σίγουρα είχε εκπαιδευτεί στις διαδικασίες ασφαλείας. Κάτι που με κάνει να πιστεύω πως μόνο σκόπιμα θα βρισκόταν τόσο κοντά στην εισαγωγή. Εκτός αν πρόκειται για ακραία περίπτωση υποψηφιότητας Darwin Award.

Από εκεί και πέρα, αν βγουν νέα στοιχεία το ξαναβλέπουμε.
 
Είναι γεγονός ότι το περιστατικό θα μπορούσε να οφείλεται σε πολλές και διάφορες αιτίες.
Μια που αναφέρθηκε είναι η αυτοκτονία. Δεν γνωρίζω όμως περίπτωση αυτοκτονίας όπου ο αυτόχειρας με τη θέλησή του να μπήκε σε μηχανή του κιμά. Σε όλες τις περιπτώσεις αυτοχειρίας που γνωρίζω, οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν διαφορετικές. Αυτός είναι ο λόγος που με κάνει να πιστεύω την περίπτωση της αυτοκτονίας μάλλον απίθανη.
Η περίπτωση της 1ης μέρας εργασίας χωρίς καμία εκπαίδευση στην πίστα, σημαίνει ότι ένα πλήθος κανονισμών καταστρατηγήθηκαν. Θέλω να πιστεύω ότι κάτι τέτοιο που δεν έχει συμβεί ούτε στην Ελλάδα, δεν συνέβη στην Ευρώπη και μάλιστα σε μια χώρα που υποτίθεται τηρεί όλους τους κανονισμούς.
Τη δεκαετία του 80, συνέβησαν μερικά τέτοια περιστατικά στο Ελληνικό. Ειδικότερα στις 28/6/1987 ένας τεχνικός της ΟΑ αναρροφήθηκε από κινητήρα. Επέζησε με σοβαρά τραύματα, χάρη στην άμεση κινητοποίηση όλου του προσωπικού που βρισκόταν τη στιγμή εκείνη και την άμεση διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα. Ο τεχνικός ήταν έμπειρος και μόνο η κούραση και κάποια στιγμιαία εσφαλμένη εκτίμηση, ήταν αρκετά για το αποτέλεσμα.
Σίγουρα στο idle ο κινητήρας είναι λιγότερο επικίνδυνος, αυτό όμως μπορεί να οδηγήσει ευκολότερα στο μοιραίο σφάλμα. Αν στην περιοχή το προσωπικό είχε στραμμένη την προσοχή του σε άλλα σημεία και δεν αντιλήφθηκαν αμέσως το θέμα, τα δευτερόλεπτα που μεσολάβησαν υπήρξαν μοιραία.
Μακάρι να βγει κάποιο πόρισμα. Σίγουρα θα ρίξει φως στο περιστατικό, το οποίο όμως είναι στα όρια. Στο παρελθόν τουλάχιστον, συχνά δεν έβγαιναν πορίσματα για παρόμοια περιστατικά.
 
Είναι γεγονός ότι το περιστατικό θα μπορούσε να οφείλεται σε πολλές και διάφορες αιτίες.
Μια που αναφέρθηκε είναι η αυτοκτονία. Δεν γνωρίζω όμως περίπτωση αυτοκτονίας όπου ο αυτόχειρας με τη θέλησή του να μπήκε σε μηχανή του κιμά. Σε όλες τις περιπτώσεις αυτοχειρίας που γνωρίζω,
"Δεν γνωρίζω, άρα δεν έγινε" αυτή η μάστιγα…

Εγώ ξέρω τουλάχιστον δύο τρεις πια, αλλά δεν θα κάνω τον ερευνητή για τον καθένα που βαριέται να ψάξει.
 
Last edited:
Και άμα τελειώσατε με τις υποθέσεις, να σας πω ότι η Marechaussee (κάτι σαν χωροφυλακή Ολλανδίας υπεύθυνη στο αεροδρόμιο) απεφάνθη πως πρόκειται για αυτοκτονία. Αναφέρουν πως πρόκειται για άτομο που εργάζεται σε εταιρεία στο αεροδρόμιο και δεν αναφέρουν άλλες λεπτομέρειες λόγω της φύσης του περιστατικού. Το άρθρο στα ολλανδικά εδώ
 
Top