seven4seven
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 27/04/2004
- Μηνύματα
- 5.279
- Likes
- 790
- Περιοχή
- Airside
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- KLM
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- VHHH
Σαφως και μπορει
seven4seven":2otl13r5 said:... ξερω οτι για πολλους απο εσας, το overrun του 321 της Hermes ειναι πολυ πιο αξιο συζητησης, αλλα αν δεν σας πειραζει, εδω εχουμε ΣΥΝΤΡΙΒΗ 747 Cargo με - δυστυχως - 8 απωλειες........
Το λες και μόνος σου. Προσωπική άποψη. Κι εμένα , λοιπόν, απο καθαρά επαγγελματική και προσωπική άποψη μ ενδιαφέρει αυτο εδω το συμβάν. Οπότε, μπορείς να επιστρέψεις στο σχετικό θέμα, και να συνεχίσεις τον μονόλογο. Χρόνια Πολλά!BatMan":1d724o4e said:Όμως από καθαρά επαγγελματική και προσωπική άποψη.
είναι παράλογο.Δε συγκρίνονται έτσι ούτε οι πιθανότητες ούτε τα συμβάντα.Αντίστοιχο αυτού που συνέβει στο Αφγανιστάν μπορεί κάλλιστα να συμβεί σε επιβατικό ανά πάσα στιγμή,για πολλούς λόγους.οι περισσότεροι εδώ μέσα έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρεθούν είτε σαν πλήρωμα είτε σαν επιβάτες μέσα σε ένα Α320 που επιχειρεί προσέγγιση σε συνθήκες σχετικά χαμηλής ορατότητας, π
On Jun 2nd 2013 accident investigators by the Ministry of Transport and Civil Aviation of Afghanistan reported in a press conference that quickly shifting cargo, consisting of three armored vehicles and two mine sweepers totalling at 80 tons of weight, caused the accident. The cargo slammed so hard at the back of the aircraft, that parts of the aircraft separated and wiring in the back was severed. As result of the shift and loss of aircraft parts the center of gravity moved so far back, that the attitude of the aircraft could no longer be controlled, the nose of the aircraft rose beyond the flying envelope of the aircraft and the aircraft stalled destroying the aircraft and killing all crew in the resulting impact. Parts of the aircraft, that separated as result of the initial load shift, were recovered from the runway. The straps used to tie down the cargo were recovered from the accident site, although charred they provided evidence of having fractured before final impact, it was unclear however, whether the fracture(s) had happened before or after takeoff.
The FAA had released a Safety Alert for Operators on May 20th 2013 regarding securing heavy vehicles in aircraft, see News: FAA concerned about potential safety impact of carrying and restraining heavy vehicle special cargo loads.