Oι αυτασφαλιζόμενοι στο ΙΚΑ χειριστές κολλάνε βαρέα και ανθυγειινά -άλλωστε το επάγγελμα δεν έχασε και μάλλον δεν πρόκειται να χάσει τον χαρακτήρα αυτόν ούτε με το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο-και δεν τους συμφέρει να βάζουν απλό (μικτό) ένσημο αλλά και το ΙΚΑ δεν το δέχεται γιατί εισπράττει μεγαλύτερες εισφορές.
Οι συνοδοί φροντιστές που έχουν προσληφθεί στην ΟΑ μέχρι και το 1993 έχουν το προνόμιο του ένα-ενάμισυ δηλ πληρώνουν και οι ίδιοι και ο εργοδότης τους αυξημένες εισφορές κατά 50% αλλά στοιχειοθετούν δικαίωμα σύνταξης με άλλα όρια. Δηλ με 16χρόνια+8 μήνες δουλειά=25 ιπτάμενα και όριο ηλικίας 48 οι γυναίκες και 52 οι άντρες βγαίνουν στη σύνταξη. Οποιοι έχουν πιάσει το όριο ηλικίας -κυρίως μεταταχθέντες- τους κρατάει εν ενεργεία μέχρι να πιάσουν τα 16+8 και μετά φεύγουν υποχρεωτικά.Οσοι δεν έχουν πιάσει το όριο ηλικίας αλλά έχουν πιάσει τα 16+8 τους κρατάει μέχρι να έρθει το όριο ηλικίας κι όσα ένσημα προκύψουν.Μέγιστο επιτρεπόμενο όριο εργασιακού βίου τα 37,5 χρόνια ασφάλισης, δηλ τα 25 χρόνια στον αέρα.Αυτή τη στιγμή η αρχαιότερη σειρά στην ΟΑ είναι η του 1988 δηλ έχουν 20 χρόνια δουλειάς δηλ 30 έτη ασφάλισης και είναι νεώτεροι των 52 ετών. Εκεί γίνεται και το χοντρό παιχνίδι διαπραγματεύσεων τώρα με την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ σχετικά με την τύχη αυτών των ανθρώπων καθώς έχουν όλοι και όλες μεγάλες ηλικίες,δεν θα μπορέσουν να βρουν δουλειά σε καμμιά αεροπορική εταιρία σε τέτοια ηλικία,δεν βρίσκονται σε συντάξιμη ηλικία οι γυναίκες (μπήκαν 19 χρονών και δεν μπορούν να πάρουν σύνταξη στα 34...,καθότι μια φορά έγινε "η μέρα της ντροπής" 26/11/2003 που ξωπέταξε ο Βερελής όλους τους ιπτάμενους καμπίνας που είχαν 16+8 ιδρύοντας τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, εφαρμόζοντας τσαμπουκαλίδικη και κοτζαμπάσικη εργοδοτική λογική "από αύριο οι ιπτάμενοι καμπίνας (όχι οι χειριστές-εκεί δεν το έπαιρνε να το κάνει) θα παίρνουν τις μισές αποδοχές απ΄ότι έπαιρναν μέχρι τώρα γιατί έτσι γουστάρω κι όποιος διαφωνεί να φύγει"και κάνοντας την ΟΑ σούργελο με τις 65 μέρες απεργίας )κλπ κλπ.
Οι μετά το 1993 προσλαμβανόμενοι στην ΟΑ και στις άλλες αεροπορικές εταιρίες έχουν εργασιακό βίο 28 ετών ως βαρύ και ανθυγειινό επάγγελμα αλλά με το νέο ασφαλιστικό θα παιχτεί το όριο ηλικίας 60- 65 κλπ.
Κι όπως διάβασες σε προηγούμενο post το ηλικιακό όριο του πτυχίου είναι τα 60 αλλά υπάρχουν αυτή τη στιγμή νομικές προσφυγές χειριστών στο Στρασβούργο ώστε να μπορούν -οι χειριστές -να πετούν εφόσον ανανεώνουν το medical certificate και οι γιατροί τους βρίσκουν ικανούς εντός των απαιτουμένων από τα JAR Part 3.