Σύνταξη ενός πιλότου

airmaster

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
29/08/2008
Μηνύματα
10
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
dta
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgav
Καλησπερα,ειμαί καινούργιος στο forum πριν δυο μερες γραφτηκα και πρεπει να σας δωσω συγχαρητηρια γιατι ειναι πολυ ενημερωμενο και πολλες αποριες μου λυθηκαν .Η ερωτηση μου ειναι ποσο χρονων βγαινει στη συνταξη ενας πιλοτος και αν εχει δουλεψει σε παραπανω απο μια χωρες απο που και πως θα παρει συνταξη?
 
Re: Σύνταξη

1)Υποχρεωτικά καταθέτει το επαγγελματικό του πτυχίο στα 65.
2) Θα πάρει σύνταξη αναλογικά από τις χώρες με τις οποίες υπάρχει ασφαλιστική συνδρομή οι οποίες θα καταβάλουν στον τελευταίο ασφαλιστικό φορέα του το μερίδιο που αναλογει.Πχ έφυγε ένας κυβερνήτης μη συνταξιούχος από την ΟΑ στην οποία ήταν ασφαλισμένος στο ΙΚΑ και πήγε για 2 χρόνια στην Τουρκία. Εάν τον ασφάλισε η τούρκικη εταιρία σε ασφαλιστικό οργανισμό τύπου ΙΚΑ, αφού η Ελλάδα δεν έχει σύμβαση ασφαλιστικής συνδρομής με την Τουρκία, τα δύο χρόνια αυτά χάθηκαν για τον εργαζόμενο. Φεύγει αυτός ο χειριστής από την Τουρκία και πάει πχ στην Ιταλία. Εκεί έχουμε ασφαλιστική συνδρομή και τα ένσημα που του βάζει ο εργοδότης μετράνε για τη σύνταξη κι όταν κάνει τα χαρτιά του για τη σύνταξη θα συνυποβάλλει και τα ιταλικά ένσημα οπότε το ελληνικό ΙΚΑ θα απαιτήσει και θα πάρει από το ιταλικό ΙΚΑ την αναλογία σύνταξης.
Αν όμως υπάρχει πλαφόν πχ και για να στοιχειοθετήσεις δικαίωμα σύνταξης στο εξωτερικό πρέπει να έχεις κάποια χρόνια δουλειάς (πχ Ελλάδα 4050 ένσημα) τότε τα ένσημα χάνονται υπέρ του ΙΚΑ της χώρας που εργαζόταν ο χειριστής.
Γιαυτό και οι χειριστές που εργάζονται σε ξένες χώρες και εταιρίες, πληρώνουν από την τσέπη τους το ΙΚΑ στην Ελλάδα αυτασφαλιζόμενοι κι έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι μπορούν να εξαγοράζουν τα ένσημά τους ακόμα κι όταν δεν εργάζονται. Το κομβικό σημείο είναι οτι ένας χειριστής που βρίσκεται στην τελευταία 5ετία της καριέρας του πρέπει να αγοράζει μεγάλο ένσημο προσδοκώντας και μεγάλη σύνταξη πράγμα που επιβαρύνει πολύ τα οικονομικά του και πιθανόν ο εργοδότης του να μην του δίνει μεγαλύτερες αποδοχές για να καλύψει τη χασούρα του λόγω αγοράς ενσήμων στο ελληνικό ΙΚΑ.
Η ασφαλιστική τρέλα στην Ελλάδα είναι η εξής: Ενας εργαζόμενος πχ παίρνει συνολικές καθαρές αποδοχές 10.000 ευρώ το μήνα. Το ΙΚΑ του έχει κάνει κρατήσεις 2500 ευρώ. Οταν θα υποβάλει τα χαρτιά του για σύνταξη το ΙΚΑ θα του πει ότι η σύνταξή του θα υπολογιστεί σύμφωνα με το ανώτατο τεκμαρτό της ασφαλιστικής του κλάσης που σήμερα δεν ξεπερνά τα 2100 ευρώ. Δηλ θα του βγάλει σύνταξη υπολογιζόμενη σαν να έδινε στο ΙΚΑ την αναλογία κρατήσεων των 2100 δηλ 600 ευρώ το μήνα κι όχι τα 10.000 που έπαιρνε και κατέβαλε 2500 υπέρ του ΙΚΑ. Δηλ έτσι χάνονται εκατομμύρια εισφορές από τις τσέπες των ψηλά αμοιβόμενων προς χάριν των χαμηλόμισθων. Αυτό το παιχνίδι γνώριζε καλά ο Ωνάσης ο οποίος πλήρωνε τους εργαζόμενους με βασικό μισθό άρα κατέθετε στο ΙΚΑ τα ποσά που αναλογούσαν και έδινε μεγάλες εκτός έδρας αφορολόγητες κι ανύπαρκτες μισθοδοτικά αμοιβές στα πληρώματα ή είχε το FOAΡE των χειριστών κλπ κλπ ώστε να μην πληρώνει χαμένα λεφτά υπέρ τρίτων στο ΙΚΑ. Από τη στιγμή που η εταιρία έγινε κρατική και άρχισε ο αλληλοσπαραγμός,το ρουφιανιλίκι κι η κομματοδουλεία με τον διορισμό διοικήσεων στα ασφαλιστικά ταμεία ώστε το κράτος να ληστεύει ανεξέλεγκτα τον ιδρώτα των εργαζομένων, η ΟΑ πληρώνει στο ΙΚΑ δισεκατομμύρια ευρώ (αφού οι περισσότεροι εργαζόμενοι έχουν αποδοχές πάνω από 2100) τα οποία καταλήγουν στις γνωστές και μη εξαιρετέες τρύπες ενώ θα μπορούσε να καταβάλει το πλαφόν και τα υπόλοιπα να είναι άδηλες αμοιβές ώστε και οι εργαζόμενοι να είναι ευχαριστημένοι με το ύψος των αποδοχών και η εταιρία να κάνει μεγάλη οικονομία αφού στην πραγματικότητα θα κατέβαλε χαμηλότερους μισθούς από τους σημερινούς απαλλαγμένους από χαράτσια...
Πιστεύω να σε κατατόπισα έστω και με αγανάκτηση για τα συμβαίνοντα εν Ψωροκώσταινα...
 
ευχαριστω, με καλυψες πληρως
 
Re: Σύνταξη

SCanavos":16uov5de said:
1)Υποχρεωτικά καταθέτει το επαγγελματικό του πτυχίο στα 65.


Τελειως παραπληροφορηση.
 
Την σύνταξή σου μπορείς και μόνος σου να την καθορίσεις. Υπάρχουν χιλιάδες συνταξιοδοτηκά προγράμματα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό - το θέμα είναι να βρείς κάποιο πρόγραμμα που θα ταιριάζει στις ανάγκες σου - δυνατότητές σου και φυσικά που θα είναι αξιόπιστο .
 
1) Air Law, Personnel Licensing, Introduction, Definitions 5.26 Age 65. Once the age of 65 is reached, a pilot shall not act as a pilot of an aircraft engaged in commercial air transport. Some JAA states limit this age to 60.

2)Πράγματι η ερώτηση αφορούσε ιδιωτικά συνταξιοδοτικά προγράμματα γιαυτό και διατυπώθηκε η απορία από πού θα πάρει σύνταξη ένας χειριστής αν εργαστεί σε δύο διαφορετικές χώρες.......και ακολούθως εγένετο και η υπόδειξη να επιλέξει αξιόπιστο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα......
 
SCanavos οι ιπτάμενοι τι ένσημο κολλάνε στον εαυτό τους όταν είναι αυτασφαλιζόμενοι? Απλό ή ένσημο ιπτάμενου? Γιατί το ένσημο των ιπτάμενων θεωρείται βαρύ-ανθυγιεινό και τουλάχιστον οι συνοδοί-φροντιστές βγαίνουν με αυτό στα 28 χρόνια στη σύνταξη....
 
Oι αυτασφαλιζόμενοι στο ΙΚΑ χειριστές κολλάνε βαρέα και ανθυγειινά -άλλωστε το επάγγελμα δεν έχασε και μάλλον δεν πρόκειται να χάσει τον χαρακτήρα αυτόν ούτε με το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο-και δεν τους συμφέρει να βάζουν απλό (μικτό) ένσημο αλλά και το ΙΚΑ δεν το δέχεται γιατί εισπράττει μεγαλύτερες εισφορές.
Οι συνοδοί φροντιστές που έχουν προσληφθεί στην ΟΑ μέχρι και το 1993 έχουν το προνόμιο του ένα-ενάμισυ δηλ πληρώνουν και οι ίδιοι και ο εργοδότης τους αυξημένες εισφορές κατά 50% αλλά στοιχειοθετούν δικαίωμα σύνταξης με άλλα όρια. Δηλ με 16χρόνια+8 μήνες δουλειά=25 ιπτάμενα και όριο ηλικίας 48 οι γυναίκες και 52 οι άντρες βγαίνουν στη σύνταξη. Οποιοι έχουν πιάσει το όριο ηλικίας -κυρίως μεταταχθέντες- τους κρατάει εν ενεργεία μέχρι να πιάσουν τα 16+8 και μετά φεύγουν υποχρεωτικά.Οσοι δεν έχουν πιάσει το όριο ηλικίας αλλά έχουν πιάσει τα 16+8 τους κρατάει μέχρι να έρθει το όριο ηλικίας κι όσα ένσημα προκύψουν.Μέγιστο επιτρεπόμενο όριο εργασιακού βίου τα 37,5 χρόνια ασφάλισης, δηλ τα 25 χρόνια στον αέρα.Αυτή τη στιγμή η αρχαιότερη σειρά στην ΟΑ είναι η του 1988 δηλ έχουν 20 χρόνια δουλειάς δηλ 30 έτη ασφάλισης και είναι νεώτεροι των 52 ετών. Εκεί γίνεται και το χοντρό παιχνίδι διαπραγματεύσεων τώρα με την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ σχετικά με την τύχη αυτών των ανθρώπων καθώς έχουν όλοι και όλες μεγάλες ηλικίες,δεν θα μπορέσουν να βρουν δουλειά σε καμμιά αεροπορική εταιρία σε τέτοια ηλικία,δεν βρίσκονται σε συντάξιμη ηλικία οι γυναίκες (μπήκαν 19 χρονών και δεν μπορούν να πάρουν σύνταξη στα 34...,καθότι μια φορά έγινε "η μέρα της ντροπής" 26/11/2003 που ξωπέταξε ο Βερελής όλους τους ιπτάμενους καμπίνας που είχαν 16+8 ιδρύοντας τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, εφαρμόζοντας τσαμπουκαλίδικη και κοτζαμπάσικη εργοδοτική λογική "από αύριο οι ιπτάμενοι καμπίνας (όχι οι χειριστές-εκεί δεν το έπαιρνε να το κάνει) θα παίρνουν τις μισές αποδοχές απ΄ότι έπαιρναν μέχρι τώρα γιατί έτσι γουστάρω κι όποιος διαφωνεί να φύγει"και κάνοντας την ΟΑ σούργελο με τις 65 μέρες απεργίας )κλπ κλπ.
Οι μετά το 1993 προσλαμβανόμενοι στην ΟΑ και στις άλλες αεροπορικές εταιρίες έχουν εργασιακό βίο 28 ετών ως βαρύ και ανθυγειινό επάγγελμα αλλά με το νέο ασφαλιστικό θα παιχτεί το όριο ηλικίας 60- 65 κλπ.
Κι όπως διάβασες σε προηγούμενο post το ηλικιακό όριο του πτυχίου είναι τα 60 αλλά υπάρχουν αυτή τη στιγμή νομικές προσφυγές χειριστών στο Στρασβούργο ώστε να μπορούν -οι χειριστές -να πετούν εφόσον ανανεώνουν το medical certificate και οι γιατροί τους βρίσκουν ικανούς εντός των απαιτουμένων από τα JAR Part 3.
 
Δηλαδή για να καταλάβω, μέχρι τώρα οι συνοδοί και οι φροντιστές έβγαιναν στη σύνταξη με 16 χρόνια και 8 μήνες υπηρεσία και τώρα θα βγαίνουν με το νέο ασφαλιστικό στα 65???
 
Και εγω θα ηθελα να κανω μια ερωτηση στο θεμα. Για τι υψος συνταξης μιλαμε σημερα για το θλεμα των πιλοτων της ΟΑ που θα θελησουν να αποχωρησουν?
 
Top