Συμβάν με Aegean στην Σαντορίνη

  • Thread starter Thread starter 6circles
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Η αποτύπωση από το FL δεν προσφέρει και πολλές πληροφορίες, πέραν των ιχνών. Μπορεί να δοθεί εξουσιοδότηση σε δεύτερο αεροσκάφος για προσέγγιση ( ή και περισσότερα) ανάλογα με το πόσο "χώρο" έχει η τερματική περιοχή και ανάλογα του σχεδιασμού των διαδικασιών. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι σύνηθες το ΑΡΡ να εφαρμόζει διαχωρισμό καθ΄ ύψος. Για το συγκεκριμένο, χωρίς την ακριβή αποτύπωση από το ραντάρ, χωρίς να γνωρίζουμε τις εξουσιοδοτήσεις που είχαν λάβει τα δύο αεροσκάφη και χωρίς να γνωρίζουμε τι προσέγγιση έκανε ο καθένας, είναι παρακινδυνευμένο να προβούμε σε οποιαδήποτε σοβαρή ανάλυση η οποία ενδεχομένως μπορεί να εκθέσει αδικαιολόγητα είτε χειριστές είτε ΕΕΚ.

Δεν κάνουμε σοβαρή ανάλυση εδώ ούτε προδιαγράφουμε-μαντεύουμε τι θα βρει μια επίσημη διερεύνηση (αλήθεια εκκινήθει διαδικασία διερεύνησης συμβάντος στον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. ; ). Εδώ είναι ενα φόρουμ, ένα ιντερνετικό 'καφενείο' για όσους ασχολούνται με αεροπορικά θέματα, κομματι ων οποίων είναι και η ασφάλεια πτήσεων. 'Οσον αφορα το συγκεκριμένο συμβάν τα πράγματα είναι σχετικά ξεκάθαρα άσχετα από δεδομένα radar στα οποία και δεν έχεις πρόσβαση. Τα ίχνη στο FR24 σε σχέση με τα radials & ΑPP charts 'μιλάνε' νομίζω από μόνα τους....
 
Η διασταύρωση των ιχνών δεν πληροφορεί αν υπήρξε μείωση ελάχιστων. Αν υπήρχαν ακόμα δύο τρία αεροσκάφη στο holding και ένα δύο αναχωρήσεις από κάτω τους ( έχω δουλέψει APP/TWR Σαντορίνη, πίστεψε με πρόκειται για χαλαρο σενάριο) τι συμπέρασμα θα βγάζατε δηλαδή ότι όλα τα αεροσκάφη αυτά "ήρθαν κοντά "; .
Εφόσον υπήρξε αναφορά από χειριστή ή ΕΕΚ για το συμβάν, θα γίνει διερεύνηση συμβάντος.
Ακόμη και σε επίπεδο ιντερνετικου... καφενείου, καλό είναι να μη βγαίνουν ελαφρά τη καρδία συμπεράσματα,τα οποία βασίζονται σε εικασίες αντί για πραγματικά δεδομένα.
 
Last edited by a moderator:
Μάλλον στην ΠΑ δούλεψες στη Σαντορίνη και όχι στο πολιτικό Πύργο Ελέγχου . .αν είναι 2-3 Α/Φ σε holding θα ήταν ψηλά και αυτά ακόμα θα πετούσαν με την ίδια φορά. Εδώ μιλάμε για φάση τελικής προσέγγισης που είναι συγκεκριμένη διαδικασία, ακόμα και αν ήταν visual (και 800 πόδια υψομετρική διαφορά που είχαν) δεν έπρεπε να έρθουν ποτέ en face...
 
Ο κατακόρυφος διαχωρισμός θα πρέπει πράγματι να είναι (τουλάχιστον) 1000 πόδια (IFR από IFR) , δεν λέμε κάτι διαφορετικό.
Ωστόσο επαναλαμβάνω οτι δεν γνωρίζουμε τις εξουσιοδοτήσεις που είχαν λάβει τα αεροσκάφη, τα readback που έκαναν, τα πραγματικά ίχνη/ ύψη που ακολούθησαν και αν υπήρξε ενεργοποίηση του TCAS σε κάποιο ή και στα δύο αεροσκάφη ( και σε ποιο βαθμό). Από το FR και από τους θεατές / ωτακουστές της συχνότητας, δεν μπορεί να βγει οποιοδήποτε συμπέρασμα.
 
Καλά, τίποτε δεν γνωρίζουμε πλην μιας αναφοράς σε ξένο (αλλά έγκυρο) forum αλλά και των δεδομένων από το FR24 (επίσης έγκυρα). Αν τώρα εσύ θες να περιμένεις κάποια επίσημη ανακοίνωση από (κάποιο) ελεγκτικό μηχανισμό ή από τον όποιο εμπλεκόμενο καλή υπομονή και τύχη!
Εγώ συνεχίζω να απολαμβάνω τον καφέ μου στο διαδικτυακό 'καφενείο'. . . :cool:
 
Έχοντας ο ίδιος λάβει μέρος σε αρκετά investigation συμβάντων (ακόμη και και ατυχημάτων), γνωρίζω τη διαδικασία που ακολουθείται σε αυτές τις περιπτώσεις και όλα όσα επανειλημμένα ανέφερα ( αποτυπώσεις ραντάρ, απομαγνητοφωνησεις συνομιλιών, αναφορές χειριστών και ΕΕΚ κλπ κλπ) είναι τα πρώτα που συγκεντρώνει η ομάδα διερεύνησης. Τα συμπεράσματα / συστάσεις ασφαλείας προωθούνται στις αρμόδιες αρχές, μετά το πέρας κάθε διερεύνησης.
Αν πρόκειται για πολύ σοβαρό συμβάν, επιλαμβάνεται άμεσα η νεοσυσταθείσα αρχή διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Τα πορίσματα από την προηγούμενη αρχή (ΕΔΑΑΠ), ήταν ανεβασμένα όλα στο διαδίκτυο και συμπεριλαμβανόταν ατυχήματα και συμβάντα από το 2000-2001 και μετά (φαντάζομαι και η νέα αρχή θα τα συμπεριλάβει σε νέο σάιτ, μαζί με τα επόμενα δικά της πορίσματα).
Σε αυτά βρίσκει ο κάθε ενδιαφερόμενος όλες τις απαντήσεις, από τον πλέον επίσημο φορέα του κράτους.
 
  • Like
Reactions: GEM
Aς περιμένουμε λοιπόν τις επίσημες δηλώσεις - καταγραφές και το πόρισμα!
 
Αν τελικά έχει υπάρξει συμβάν !
 
Top