Sukhoi SuperJet χάνεται από τα ραντάρ στην Ινδονησία.

  • Thread starter Thread starter flou 1908
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Σύμφωνα με την JakartaPost και την μαρτυρία ενός άλλου πιλότου , ο πιλότος του Superjet παραβίασε τους τοπικούς κανονισμούς :

The pilot who flew the Russia-made Sukhoi Super Jet 100 violated height clearance requirements set for airplanes flying near obstacles like buildings, towers or mountains, a pilot says.

“I can’t help but wonder myself, why did the pilot ask to descend to 6,000 feet? That’s a violation of the minimum obstacle clearance altitude [MOCA]. In that location, the minimum clearance is around 11,000 feet,” pilot Ronny Rosnadi, who has flown over 33,000 hours, said Thursday as quoted by kompas.com. “I strongly believe the accident was caused by human error.”

http://www.thejakartapost.com/news/2012 ... tions.html
 
Όλα δείχνουν πως είναι "pilot error" αλλά δεν καταλαβαίνω ένα πράγμα οι πιλότοι δεν ακούσαν προειδοποιητικά σήματα πριν την σύγκρουση ;
 
Ίσως όχι:

http://twitpic.com/9josmt

577265141.png
 
Η συγκεκριμένη εικόνα προέρχεται από το 'διάλειμμα' που έκανε το ΑΦ πριν την έναρξη του μοιραίου τρίτου σκέλους. Κανείς δεν γνωρίζει πώς ήταν η διαμόρφωση την ώρα της πτήσης. Ωστόσο, είναι πιθανό, δυστυχώς, σε πτήσεις επίδειξης, στις οποίες βασικοί κανόνες ασφαλείας παρακάμπτονται.

Θυμίζουμε τι συνέβη στο Α 320 της AF: οι πιλότοι δεν είχαν ξαναπετάξει στο αεροδρόμιο, οι χάρτες ήταν λάθος, η προετοιμασία ανεπαρκής... Δυστυχώς δεν μαθαίνουμε.

Πολλές φορές συμβαίνει στις επιδείξεις να πετά ένα ΑΦ πολύ κοντά στο έδαφος προς χάρι της ...επίδειξης π.χ. χωρίς καν το landing gear down (κατεβασμένη ταχύτητα, που λέει και η μετάφραση στο Mayday που βλέπουμε στο Nova και στο m.tv). Σε αυτές τις περιπτώσεις το TAWS θα βούιζε έντονα, και είναι πιθανό να ήταν όντως απενεργοποιημένο. Και σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες που δεν γνωρίζουμε να οδήγησε στο μοιραίο.
 
Σύμφωνοι.

Αλλά πιστεύω πως είναι πολύ νωρίς να το χρεώσουμε σε pilot error. Αν και όλα δείχνουν πως ήταν όντως πτήση επίδειξης :wall:

Διάβασα αυτό ( http://www.novayagazeta.ru/economy/51039.html ), είναι στα ρώσικα, μιλάει για το σκάνδαλο με το project του SuperJet-100. Τις σπατάλες, την ανοργανωσιά, τους 70 μηχανικούς του εργοστασίου που βρήκαν χθες με πλαστά πτυχία κ.α. Είναι ξεκάθαρο πως οι υπευθυνοι της Sukhoi έχουν "πλάτες" στο Κρεμλίνο και πέσαν πολλά δις στο συγκεκριμένο πρόγραμμα αν και υπήρχε το Tu-334 ( http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-334 ) που θα μπορούσε να είναι πολύ πιο πετυχημένο. Εδώ ( http://zyalt.livejournal.com/440891.html ) ένα post για την ποιότητα του εσωτερικού του Superjet-100. :wall:
 
Συγγνώμη βρέ παιδιά αλλά το είδατε στίς φωτογραφίες το μέρος όπου έπεσε το αεροπλάνο;Βουνό είναι.Τί επεδείκνυαν οι πιλότοι στους επιβαίνοντες (προφανώς στελέχη τών Ινδονησιακών Αερογραμμών που ενδιαφέρονται να εντάξουν το συγκεκριμένο μοντέλο στον στόλο τους);Πόσο καλά πετάει το αεροπλάνο κοντά σε ορεινό έδαφος;Δέν νομίζω πως μιά διαφημιστική επίδειξη επιβατικού αεροπλάνου περιλαμβάνει τέτοια ακροβατικά.Γίνονται βέβαια low passes από επιβατικά χάριν επιδείξεως,αλλά πάνω από αεροδρόμια ή εν πάσει περιπτώσει πάνω από πεδινές περιοχές,όχι σύρριζα στά βουνά......

Το ότι το TAWS φαίνεται στην φωτογραφία να είναι απενεργοποιημένο κατά την παραμονή τού αεροπλάνου στο έδαφος στο ενδιάμεσο τών δύο πτήσεων κατά την άποψή μου συνηγορεί στο ότι μάλλον οι πιλότοι το ξέχασαν πρίν ξεκινήσουν την μοιραία πτήση.Ετσι δέν άκουσαν τίς προειδοποιήσεις του την ώρα που προσέγγιζαν γιά την προσγείωση.Ασφαλώς δέν ξέρουμε τίς συνθήκες και το configuration που είχαν στα όργανα την ώρα τού δυστυχήματος αλλά άν το είχαν ανοίξει πρίν απογειωθούν,κι'άν γνώριζαν την περιοχή (αφού είχαν ξανακάνει προσέγγιση στο ίδιο αεροδρόμιο την ίδια μέρα) γιά ποιό λόγο να μήν ακούγαν τα warnings του;

ΥΓ.Το άρθρο γιά το εσωτερικό τού Sukhoi είναι στά Ρώσικα και δή εις Κυριλλομεθόδειον αλφάβητον.Οπότε δυστυχώς δέν μπορούμε να το διαβάσουμε.Πάντως στην φωτογραφία η καμπίνα τού αεροπλάνου φαίνεται ωραία (και η αεροσυνοδός επίσης).
 
χμμμ, η αεροσυνοδός και η γενική άποψης της καμπίνας φαίνονται μια χαρα!
Ο globetrotter εννοεί μάλλον τις πιο κάτω φωτογραφίες που φαίνονται τα κενά μεταξύ των linings (διακοσμητικά τοίχου καμπίνας) όπου μπορείς με το δάχτυλο να πιάσεις το εσωτερικό του skin!!! Βέβαια δεν ξέρω αν αυτη η φωτο είναι αντιπροσωπευτική για όλα του superjet.
Όσο για τα κυριλικά υπάρχει πάντα η λύση της μετάφρασης google αν και ειναι λίγο "κουλή" 8) ότι πίανεις απ τα συμφραζόμενα μόνο!
Κρίμα πάντως για τους επιβαίνοντες και το ά/φος να εμπλακεί σε τέτοιο δυστύχημα απ' την αρχή της καριέρας του... :(
 
Οντως είναι κρίμα γιά τον συγκεκριμένο τύπο αεροπλάνου να εμπλέκεται σε δυστύχημα πρίν κάν ξεκινήση η εμπορική του εκμετάλλευση-ωστόσο δέν ξέρουμε άν τα αίτια έχουν να κάνουν με τον σχεδιασμό τού αεροπλάνου ή με καθαρό ανθρώπινο λάθος (ή και με τα δύο).Ελπίζω να δημοσιοποιηθή το όποιο πόρισμα (η ύπαρξη και ενός Αμερικανού-που μάλιστα δέν θα ήταν κάποιος τυχαίος τουρίστας αλλά στέλεχος κάποιας αεροπορικής εταιρίας prospect customer-ανάμεσα στους νεκρούς ενδεχομένως σημαίνει ότι θα υπάρξη και συμμετοχή τού NTSB στην διερεύνηση τών αιτίων)....
 
Top