Spotter σκοτώνεται στο St. Barthelemy

Ήταν αναμενόμενο ότι θα γινόταν κάποτε. Κάπου υπάρχουν και όρια.
Και στο κάτω κάτω άμα θες να τραβήξεις ένα αεροπλάνο από τόσο κοντά κάνε το μια και καλή στο έδαφος ή μπες μέσα!! (ή πάρε ορισμένα μέτρα προσωπικής και μη ασφάλειας)
Κρίμα πάντως :(
 
Βλέποντας τίς φωτογραφίες που είχαν τραβήξει οι δικοί μας "εκπρόσωποι" στην περίφημη πλέον εξόρμησή τους εκεί πρίν δύο χρόνια,είχα σκεφτεί κι'εγώ οτι μπορεί μέν το αεροδρόμιο αυτό να είναι παράδεισος γιά τους spotters αλλά είναι κι'επικίνδυνο.

Ειδικά η φωτογραφία μέ το Islander που σηκώνεται δυό μόλις μέτρα πάνω από την πλάζ,μέ τά παιδιά ακριβώς από κάτω σέ κάνει να φαντάζεσαι διάφορα.

Κρίμα γιά τον άνθρωπο...

Τό ερώτημα είναι τί μέτρα θά ληφθούν ώστε αφ'ενός να αποτραπή παρόμοιο δυστύχημα στο μέλλον,χωρίς όμως να χαθή η μαγεία τού συγκεκριμένου αεροδρομίου ώς spotting location.
 
κάτι τέτοιο θα είδε ο συγκεκριμένος spotter λίγο πριν το μοιραίο:
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=467679

Εμείς βέβαια ήμασταν σαφώς πιο τυχεροί αφού σκύψαμε:
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=466667

Τώρα που μου έρχονται στη μνήμη εκείνες οι μέρες σε συνδυασμό με το τραγικό περιστατικό του νεκρού spotter, συνειδητοποιώ ότι όντως ήταν επικίνδυνο το συγκεκριμένο σημείο. Βέβαια, αν βάλεις επί πόσες δεκαετίες έχουν πάει εκεί εκατομμύρια άτομα, το εν λόγω περιστατικό θεωρείται μεμονωμένο και δεν αντιπροσωπεύει τις συνθήκες του αεροδρομίου. Πόσες φορές όλοι μας βρεθήκαμε στην ευθεία ενός προσγειούμενου ή απογειούμενου αεροπλάνου για να το βγάλουμε φωτογραφία... Και τότε θα μπορούσε να υπάρχει η κακιά στιγμή, η οποία μάλιστα θα ήταν μια στο εκατομμύριο, όπως και το ποσοστό του SBH. Εξ' άλλου δεν γνωρίζουμε αν ο συγκεκριμένος spotter το... παράκανε και πχ μπήκε μέσα στο διάδρομο. :rolleyes:
 
Κατ'αρχήν να θυμίσω εις πάντας την γνωστή ελληνική παροιμία περί τής στάμνας που πάει στην πηγή.Βέβαια ο αντίλογος είναι οτι οι planespotters είναι άνθρωποι που ξέρουν από αεροπλάνα και επομένως ξέρουν και μέχρι πού τους παίρνει να πλησιάσουν έναν διάδρομο γιά να φωτογραφίσουν ένα αεροπλάνο (στίς δύο παρατιθέμενες φωτογραφίες,η μέν δική σου (GP707) φαίνεται οτι ήσουν "έξω από τον χορό" όταν τήν τράβηξες,τού δέ jerry φαντάζομαι οτι την τράβηξε ενώ ήταν σέ σημείο που ήξερε από προηγούμενη παρατήρηση πως τά αεροπλάνα βρίσκονται ήδη σέ ύψος μεγαλύτερο από αυτό ενός συνηθισμένου ανθρώπου (προφανώς το αεροπλάνο είχε κάνει rotate λίγο πρίν τά "piano keys" τού κατωφλίου.

Πάντως καί στην δική σας περίπτωση,αλλά και στό τραγικό συμβάν,το αεροπλάνο έκανε late takeoff (abnormally low γράφει το κείμενο το σχετικό μέ το δυστύχημα),πράγμα που σημαίνει οτι συνήθως κάνουν rotate αρκετά πιό μέσα στον διάδρομο κι'έτσι όταν φτάσουν πάνω από το σημείο που αρχίζει η αμμουδιά,είναι ήδη σ'ένα ύψος ασφαλές ώστε να μήν κινδυνεύουν να πάρουν παραμάζωμα κανένα κεφάλι.

Επίσης,πράγματι δέν ξέρουμε άν το θύμα μπήκε μέσα στον διάδρομο (έτσι όπως είναι αυτός ο διάδρομος,είναι μέγας πειρασμός,ακόμα και γιά τους πιό προσεχτικούς :D )

Αλλωστε θυμάμαι οτι κι'εγώ μιά χρονιά που είχα πάει στη Ζάκυνθο (είχα αναλογική μηχανή τότε,καί δέν υπήρχε και internet εκείνη την εποχή),την είχα στήσει πάνω στο λοφάκι που βρίσκεται ακριβώς έξω από το αεροδρόμιο στην ευθεία τού διαδρόμου (πρός τη μεριά τής θάλασσας,δέν θυμάμαι ποιός διάδρομος είναι) καί το ATαRάκι τής ΟΑ πέρασε αρκετά χαμηλά πάνω απ'τό κεφάλι μου (αργότερα δέ και ένα 757 τής Monarch).Ομως είμαι σίγουρος οτι ήταν απίθανο να κατέβαιναν τόσο χαμηλά ώστε οι ρόδες τους να μέ χτυπήσουν ακόμα και πάνω στο λοφάκι,γιατί αυτό θά σήμαινε οτι μετά θά ακουμπούσαν πρίν από τον διάδρομο και όχι μέσα σ'αυτόν.
 
Top