aakunz
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 27/09/2003
- Μηνύματα
- 4.216
- Likes
- 2.477
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- GRL
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGKC
Αφορμή για το άνοιγμα αυτού του topic στάθηκαν οι απορίες που διατυπώνουν πολλά μέλη του φόρουμ για τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, αλλά και πολλοί πελάτες μου. Πιστεύω ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να κατανοήσουν καλύτερα το τρόπο με τον οποίο λειτουργουν οι αεροπορικές εταιρίες ως προς τις κρατήσεις θέσεων και την έκδοση εισιτηρίων. Παρακάτω θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω ορισμένα σημεία της διαδικασίας, για να καταλάβετε καλύτερα πως λειτουργεί το όλο σύστημα και γιατί κατα τη γνώμη μου είναι προτιμότερο να κλείνετε τις θέσεις σας μέσω κάποιου ταξιδιωτικού γραφείου ή κάποιας αεροπορικής εταιρίας αντί για το ίντερνετ. Παρακάτω θα δείτε και τι σημαίνουν ορισμένες παράξενες έννοιες του ticketing όπως GDS, CRS, RBD, Τime Limit.
Πριν αρχίσουμε να κατακεραυνώνουμε τις αεροπορικές εταιρίες για την τιμολογιακή πολιτική τους, καλό θα ήταν να αποκτήσουμε μερικές γνώσεις για το πως λειτουργεί μία διαδικασία κράτησης θέσεων. Το κακό είναι ότι όσοι δεν έχουν κάποια προηγούμενη εμπειρία από το ticketing δεν μπορούν να καταλάβουν τη λεγόμενη yield policy (πολιτική εσόδων-κέρδους) που ακολουθούν οι αεροπορικές εταιρίες. Στο κάτω κάτω οι αεροπορικές εταιρίες δεν ειναι φιλανθρωπικά ιδρύματα (ασχέτως με τον κοινωνικό ρόλο που κάποιοι υποστηρίζουν ότι έχουν) και δεν μπορούν να πετούν όλους τους του επιβάτες για Λονδίνο με 115 ευρώ συν τους φόρους με πλήρες γεύμα, εφημερίδες, καλό seat pitch και άλλα τέτοια (αυτό δεν το κάνει ούτε και η U2 που σου προσφέρει μόνο την αερομεταφορά)
Θα πρέπει να ξέρετε ότι δεν πωλούνται στην ίδια τιμή όλες οι θέσεις της οικονομικής θέσης. Δεν αναφέρομαι σε συγκεκριμένες θέσεις μέσα στο αεροπλάνο (πχ. εκείνη η καταραμένη 12Β που είναι τόσο άβολη και πάνω στο φτερό) αλλά σε ένα συγκεκριμένο αριθμό θέσεων. Για παράδειγμα έστω ότι στο δρομολόγιο του Λονδίνου η ΟΑ προσφέρει 240 θέσεις στην οικονομική θέση του Α340. Από αυτές, ένα ποσοστό δίνεται στην τιμή των 125 ευρώ, ένα ακόμα ποσοστό προσφέρεται στην τιμή των 145 ευρώ ΄κ.ο.κ.
Εννοείται ότι όταν η ζήτηση είναι χαμηλή, υπάρχουν περισσότερες διαθέσιμες θέσεις στις χαμηλές τιμές. Αντιθέτως, όταν η ζήτηση είναι μεγάλη, λογικό είναι να κλείνονται αρχικά οι οικονομικότερες θέσεις και βαθμιαία οι ακριβότερες από αυτούς που έχουν την ανάλογη δυνατότητα. Αυτές οι θέσεις ομαδοποιούνται σε κάποιες κατηγορίες ανάλογα με το ναύλο και τους περιορισμούς που τη διέπει. Αυτές οι κατηγορίες είναι τα επονομαζόμενα booking classes ή RBD's ή classes of service. Τα RBD's συμβολίζονται από ένα γράμμα του λατινικού αλφαβήτου και είναι το πρώτο γράμμα του fare basis δηλαδή της βάσης κατασκευής του ναύλου που έχετε πληρώσει ή κλείσει. Το RBD μπορείτε να το βρείτε στο κουτάκι "Class" ενός συμβατικού εισιτηρίου ή ανάμεσα στον αριθμό πτήσης και την ημερομηνία σε ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο (όχι πάντοτε). Προς το παρόν, παρ' όλες τις προσπάθειες της ΙΑΤΑ για ομοιομορφία στα RBD's η κάθε εταιρία τα κωδικοποιεί όπως εκείνη θέλει. Τα τελευταία χρόνια ορισμένες από τις εταιρίες εντός της star alliance (LH, ΟS) άρχισαν να κωδικοποιούν τους ναύλους τους με τα ίδια RBD's. To ίδιο άρχισαν ΑF & KL καθώς και SK & BT. Γενικά όμως ανάλογα με τη θέση, τα booking classes κατηγοριοποιούνται ως εξής:
ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ: F, P, A
ΘΕΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ: C, Z, D, I, J
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ: Υ, Μ, L, Q, B, N, G, H, K, S, T, V, X, Z
Concorde Class (έτσι για την ιστορία): R
ΠΩΣ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΝΑΥΛΟ;
α) Από τον τύπο του αεροσκάφους (στο Α340 έχεις περισσότερες θέσεις προς πώληση άρα και περισσότερες πιθανότητες να πετύχεις οικονομικό εισιτήριο βάσει του ποσοστού διαθέσιμων θέσεων σε κάθε ναύλο)
β) Από την ημερομηνία και την ώρα (οι φράσεις "Επιστροφή Στην Αθήνα", "Κυριακή" και "οικονομικός ναύλος" δε βρίσκονται συνήθως στην ίδια πρόταση ) Αυτό οφείλεται και στο ότι ορισμένα δρομολόγια παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση (Σαββατοκυριακα, Τριήμερα, παραμονές εορτών κλπ κλπ) Αυτό σημαίνει ότι αφ' ενός υπάρχει μεγαλύτερη πληρότητα (και αρα περισσότερες κλεισμένες θέσεις) και αφ' ετέρου ότι το κοντρόλ της αεροπορικής εταιρίας περιορίζει τις φθηνές διαθέσιμες θέσεις (για να τις πουλήσει ακριβότερα, ή να τις δώσει σε γκρουπ από τα οποία βρίθουν οι πτήσεις των γιορτων)
γ) Πολλές αεροπορικές εταιρίες χρησιμοποιούν συστήματα τα οποία κάνουν καταγραφή της ζήτησης και της πληρότητας στις πτήσεις τους σε σχέση με τις παραπάνω παραμέτρους και καθορίζουν αυτόματα πόσες θέσεις και σε ποια τιμή θα καθίστανται διαθέσιμες στα συστήματα κρατήσεων.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥΣ;
Ένα απο τα "προβλήματα" που παρουσιάζει το internet booking των scheduled εταιριών είναι ότι δε σας δείχνει πάντοτε απλά και κατανοητά όλες αυτές τις λεπτομέρειες. Για παράδειγμα αν ο ναύλος που κλείνεται ανήκει στα χαμηλότερα booking classes ή τα ψηλότερα. Αυτό είναι φανερό μόνο στα εταιρικά συστήματα κρατήσεων όπου μπορείς να δεις με ακρίβεια τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων για κάθε ναυλο και να έχεις ένα overview για 7 μέρες πριν και 7 μέρες μετά.
ΤΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ GDS ΑΠΟ ΤΟ INTERNET BOOKING
Πέρα από το internet booking που οι περισσότεροι γνωρίζετε, οι αεροπορικές εταιρίες και τα ταξιδιωτικά γραφεία χρησιμοποιούν εξειδικευμένες εφαρμογές για τη διαχείρηση των κρατήσεων. Πρόκειται για τα συστήματα κρατήσεων που παρέχουν μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία. Το σύστημα κρατήσεων μίας αεροπορικής εταιρίας ονομάζεται CRS (computer reservation system) ενώ τα συστήματα κρατήσεων των ταξιδιωτικών γραφείων ονομάζονται GDS (global distribution system ή συστήματα παγκοσμίου διανομής).
Γνωστά CRS είναι το SITA Reservations (πρώην Gabriel το οποίο χρησιμοποιούν μικρές αεροπορικές εταιρίες, καθώς και εταιρίες που προέκυψαν μετά την κατάρρευση του ανατολικού μπλοκ. Αυτό οφείλεται στο ότι έχει πολύ χαμηλό λειτουργικό κόστος), το Ζenon της CY (πρόκειται για την μετεξέλιξη του αμερικανικού Sabre που δημιουργησαν οι ΑΑ, o Eρμής ΙΙ (ΟΑ), το Troya (TK) καθώς και τα οι εφαρμογές των GDS που έχουν τροποποιηθεί για να εξυπηρετούν κρατήσεις αεροπορικών εταιριών (Amadeus, Worldspan, Sabre, Galileo, Abacus). Πρόσφατα μάλιστα αεροπορικές εταιρίες που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαν το Gabriel άρχισαν να χρησιμοποιούν το Αmadeus (VV, RO, MA). Αmadeus xρησιμοποιούν κυρίως οι περισσότερες star alliance εταιρίες (είναι μέτοχος η LH).
Στο Ιnternet Booking δεν υπάρχει δυνατότητα waitlisting. Αντίθετα, αν οι κρατήσεις σας γίνονται σε ένα GDS έχετε τη δυνατότητα να κρατήσετε μία θέση σε κάποια τιμή που είναι διαθέσιμη, και να εγγραφείτε στη λίστα αναμονής για κάποιο χαμηλότερο booking class. Στην περίπτωση που καποιος που έχει κλείσει θέση νωρίτερα από εσάς και έχει κατοχυρώσει χαμηλότερο ναύλο, την ακυρώσει, η θέση πάει σε αυτούς που είναι στη λίστα αναμονής του ανάλογου booking class.
Eπίσης στις περιπτώσεις που κρατάτε κάποια θέση μέσω διαδυκτύου, συνήθως είστε και υποχρωμένοι να πληρώσετε άμεσα το εισιτήριο. Στην περίπτωση που δεν έχετε κλείσει έναν χαμηλό ναύλο, θα πρέπει να πληρώσετε την τιμή προκειμένου να κατοχυρώσετε το ναύλο. Αντίθετα, σε ένα GDS έχετε τη δυνατότητα να κρατήσετε μία θέση και να εκδώσετε εισιτήριο μέσα σε ένα χρονικό διαστημα που καθορίζει ο ναύλος της αεροπορικής εταιρίας. Έτσι, έχετε τη δυνατότητα να δεσμέυσετε μία θέση για λίγες ώρες ή και ημέρες και να ψάξετε για τυχόν εναλλακτικές λύσεις.
Επίσης, έχοντας μία κρατημένη θέση, ο υπάλληλος του γραφείου με το οποίο συνεργάζεστε μπορεί να έχει κάποιες πολύτιμες γνωριμίες μέσα στην αεροπορική εταιρία που θα μπορούσαν να προωθήσουν το αίτημα για εύρεση θέσης σε κάποιο χαμηλότερο RBD.
Τα ΤΙΜΕ LIMITS
Συνήθως οι αεροπορικές εταιρίες δίνουν στις κρατησεις μέσω GDS κάποια προθεσμία για την έκδοση του εισιτηρίου. Κρατήσεις για τις οποίες δεν εκδίδεται εισιτήριο ακυρώνονται στη λήξη της προθεσμίας και οι θέσεις καθίστανται και πάλι διαθέσιμες στις λίστες και στα availabilities.
Επιπλέον, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ακόμα και αν κάποιος ναύλος ο οποίος απαιτεί connections (π.χ. Αθήνα-Λονδίνο μέσω Μιλάνου με την ΑΖ) φαίνεται φθηνότερος από μία απ' ευθείας πτήση με ΟΑ ή ΒΑ, τότε θα πρέπει να ελέγξετε και τα τελικά ποσά των φόρων. Πτήσεις με ενδιάμεσα αεροδρόμια επιβαρύνονται με φόρους του ενδιάμεσου αεροδρομίου συν τους ανάλογους επίναυλους που ανεβάζουν την τελική τιμή του εισιτηρίου σε ανώτερα επίπεδα απ' ότι αν θα΄παίρνατε εισιτήριο με απ' ευθείας πτήσεις.
Πριν αρχίσουμε να κατακεραυνώνουμε τις αεροπορικές εταιρίες για την τιμολογιακή πολιτική τους, καλό θα ήταν να αποκτήσουμε μερικές γνώσεις για το πως λειτουργεί μία διαδικασία κράτησης θέσεων. Το κακό είναι ότι όσοι δεν έχουν κάποια προηγούμενη εμπειρία από το ticketing δεν μπορούν να καταλάβουν τη λεγόμενη yield policy (πολιτική εσόδων-κέρδους) που ακολουθούν οι αεροπορικές εταιρίες. Στο κάτω κάτω οι αεροπορικές εταιρίες δεν ειναι φιλανθρωπικά ιδρύματα (ασχέτως με τον κοινωνικό ρόλο που κάποιοι υποστηρίζουν ότι έχουν) και δεν μπορούν να πετούν όλους τους του επιβάτες για Λονδίνο με 115 ευρώ συν τους φόρους με πλήρες γεύμα, εφημερίδες, καλό seat pitch και άλλα τέτοια (αυτό δεν το κάνει ούτε και η U2 που σου προσφέρει μόνο την αερομεταφορά)
Θα πρέπει να ξέρετε ότι δεν πωλούνται στην ίδια τιμή όλες οι θέσεις της οικονομικής θέσης. Δεν αναφέρομαι σε συγκεκριμένες θέσεις μέσα στο αεροπλάνο (πχ. εκείνη η καταραμένη 12Β που είναι τόσο άβολη και πάνω στο φτερό) αλλά σε ένα συγκεκριμένο αριθμό θέσεων. Για παράδειγμα έστω ότι στο δρομολόγιο του Λονδίνου η ΟΑ προσφέρει 240 θέσεις στην οικονομική θέση του Α340. Από αυτές, ένα ποσοστό δίνεται στην τιμή των 125 ευρώ, ένα ακόμα ποσοστό προσφέρεται στην τιμή των 145 ευρώ ΄κ.ο.κ.
Εννοείται ότι όταν η ζήτηση είναι χαμηλή, υπάρχουν περισσότερες διαθέσιμες θέσεις στις χαμηλές τιμές. Αντιθέτως, όταν η ζήτηση είναι μεγάλη, λογικό είναι να κλείνονται αρχικά οι οικονομικότερες θέσεις και βαθμιαία οι ακριβότερες από αυτούς που έχουν την ανάλογη δυνατότητα. Αυτές οι θέσεις ομαδοποιούνται σε κάποιες κατηγορίες ανάλογα με το ναύλο και τους περιορισμούς που τη διέπει. Αυτές οι κατηγορίες είναι τα επονομαζόμενα booking classes ή RBD's ή classes of service. Τα RBD's συμβολίζονται από ένα γράμμα του λατινικού αλφαβήτου και είναι το πρώτο γράμμα του fare basis δηλαδή της βάσης κατασκευής του ναύλου που έχετε πληρώσει ή κλείσει. Το RBD μπορείτε να το βρείτε στο κουτάκι "Class" ενός συμβατικού εισιτηρίου ή ανάμεσα στον αριθμό πτήσης και την ημερομηνία σε ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο (όχι πάντοτε). Προς το παρόν, παρ' όλες τις προσπάθειες της ΙΑΤΑ για ομοιομορφία στα RBD's η κάθε εταιρία τα κωδικοποιεί όπως εκείνη θέλει. Τα τελευταία χρόνια ορισμένες από τις εταιρίες εντός της star alliance (LH, ΟS) άρχισαν να κωδικοποιούν τους ναύλους τους με τα ίδια RBD's. To ίδιο άρχισαν ΑF & KL καθώς και SK & BT. Γενικά όμως ανάλογα με τη θέση, τα booking classes κατηγοριοποιούνται ως εξής:
ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ: F, P, A
ΘΕΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ: C, Z, D, I, J
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ: Υ, Μ, L, Q, B, N, G, H, K, S, T, V, X, Z
Concorde Class (έτσι για την ιστορία): R
ΠΩΣ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΝΑΥΛΟ;
α) Από τον τύπο του αεροσκάφους (στο Α340 έχεις περισσότερες θέσεις προς πώληση άρα και περισσότερες πιθανότητες να πετύχεις οικονομικό εισιτήριο βάσει του ποσοστού διαθέσιμων θέσεων σε κάθε ναύλο)
β) Από την ημερομηνία και την ώρα (οι φράσεις "Επιστροφή Στην Αθήνα", "Κυριακή" και "οικονομικός ναύλος" δε βρίσκονται συνήθως στην ίδια πρόταση ) Αυτό οφείλεται και στο ότι ορισμένα δρομολόγια παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση (Σαββατοκυριακα, Τριήμερα, παραμονές εορτών κλπ κλπ) Αυτό σημαίνει ότι αφ' ενός υπάρχει μεγαλύτερη πληρότητα (και αρα περισσότερες κλεισμένες θέσεις) και αφ' ετέρου ότι το κοντρόλ της αεροπορικής εταιρίας περιορίζει τις φθηνές διαθέσιμες θέσεις (για να τις πουλήσει ακριβότερα, ή να τις δώσει σε γκρουπ από τα οποία βρίθουν οι πτήσεις των γιορτων)
γ) Πολλές αεροπορικές εταιρίες χρησιμοποιούν συστήματα τα οποία κάνουν καταγραφή της ζήτησης και της πληρότητας στις πτήσεις τους σε σχέση με τις παραπάνω παραμέτρους και καθορίζουν αυτόματα πόσες θέσεις και σε ποια τιμή θα καθίστανται διαθέσιμες στα συστήματα κρατήσεων.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥΣ;
Ένα απο τα "προβλήματα" που παρουσιάζει το internet booking των scheduled εταιριών είναι ότι δε σας δείχνει πάντοτε απλά και κατανοητά όλες αυτές τις λεπτομέρειες. Για παράδειγμα αν ο ναύλος που κλείνεται ανήκει στα χαμηλότερα booking classes ή τα ψηλότερα. Αυτό είναι φανερό μόνο στα εταιρικά συστήματα κρατήσεων όπου μπορείς να δεις με ακρίβεια τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων για κάθε ναυλο και να έχεις ένα overview για 7 μέρες πριν και 7 μέρες μετά.
ΤΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ GDS ΑΠΟ ΤΟ INTERNET BOOKING
Πέρα από το internet booking που οι περισσότεροι γνωρίζετε, οι αεροπορικές εταιρίες και τα ταξιδιωτικά γραφεία χρησιμοποιούν εξειδικευμένες εφαρμογές για τη διαχείρηση των κρατήσεων. Πρόκειται για τα συστήματα κρατήσεων που παρέχουν μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία. Το σύστημα κρατήσεων μίας αεροπορικής εταιρίας ονομάζεται CRS (computer reservation system) ενώ τα συστήματα κρατήσεων των ταξιδιωτικών γραφείων ονομάζονται GDS (global distribution system ή συστήματα παγκοσμίου διανομής).
Γνωστά CRS είναι το SITA Reservations (πρώην Gabriel το οποίο χρησιμοποιούν μικρές αεροπορικές εταιρίες, καθώς και εταιρίες που προέκυψαν μετά την κατάρρευση του ανατολικού μπλοκ. Αυτό οφείλεται στο ότι έχει πολύ χαμηλό λειτουργικό κόστος), το Ζenon της CY (πρόκειται για την μετεξέλιξη του αμερικανικού Sabre που δημιουργησαν οι ΑΑ, o Eρμής ΙΙ (ΟΑ), το Troya (TK) καθώς και τα οι εφαρμογές των GDS που έχουν τροποποιηθεί για να εξυπηρετούν κρατήσεις αεροπορικών εταιριών (Amadeus, Worldspan, Sabre, Galileo, Abacus). Πρόσφατα μάλιστα αεροπορικές εταιρίες που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαν το Gabriel άρχισαν να χρησιμοποιούν το Αmadeus (VV, RO, MA). Αmadeus xρησιμοποιούν κυρίως οι περισσότερες star alliance εταιρίες (είναι μέτοχος η LH).
Στο Ιnternet Booking δεν υπάρχει δυνατότητα waitlisting. Αντίθετα, αν οι κρατήσεις σας γίνονται σε ένα GDS έχετε τη δυνατότητα να κρατήσετε μία θέση σε κάποια τιμή που είναι διαθέσιμη, και να εγγραφείτε στη λίστα αναμονής για κάποιο χαμηλότερο booking class. Στην περίπτωση που καποιος που έχει κλείσει θέση νωρίτερα από εσάς και έχει κατοχυρώσει χαμηλότερο ναύλο, την ακυρώσει, η θέση πάει σε αυτούς που είναι στη λίστα αναμονής του ανάλογου booking class.
Eπίσης στις περιπτώσεις που κρατάτε κάποια θέση μέσω διαδυκτύου, συνήθως είστε και υποχρωμένοι να πληρώσετε άμεσα το εισιτήριο. Στην περίπτωση που δεν έχετε κλείσει έναν χαμηλό ναύλο, θα πρέπει να πληρώσετε την τιμή προκειμένου να κατοχυρώσετε το ναύλο. Αντίθετα, σε ένα GDS έχετε τη δυνατότητα να κρατήσετε μία θέση και να εκδώσετε εισιτήριο μέσα σε ένα χρονικό διαστημα που καθορίζει ο ναύλος της αεροπορικής εταιρίας. Έτσι, έχετε τη δυνατότητα να δεσμέυσετε μία θέση για λίγες ώρες ή και ημέρες και να ψάξετε για τυχόν εναλλακτικές λύσεις.
Επίσης, έχοντας μία κρατημένη θέση, ο υπάλληλος του γραφείου με το οποίο συνεργάζεστε μπορεί να έχει κάποιες πολύτιμες γνωριμίες μέσα στην αεροπορική εταιρία που θα μπορούσαν να προωθήσουν το αίτημα για εύρεση θέσης σε κάποιο χαμηλότερο RBD.
Τα ΤΙΜΕ LIMITS
Συνήθως οι αεροπορικές εταιρίες δίνουν στις κρατησεις μέσω GDS κάποια προθεσμία για την έκδοση του εισιτηρίου. Κρατήσεις για τις οποίες δεν εκδίδεται εισιτήριο ακυρώνονται στη λήξη της προθεσμίας και οι θέσεις καθίστανται και πάλι διαθέσιμες στις λίστες και στα availabilities.
Επιπλέον, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ακόμα και αν κάποιος ναύλος ο οποίος απαιτεί connections (π.χ. Αθήνα-Λονδίνο μέσω Μιλάνου με την ΑΖ) φαίνεται φθηνότερος από μία απ' ευθείας πτήση με ΟΑ ή ΒΑ, τότε θα πρέπει να ελέγξετε και τα τελικά ποσά των φόρων. Πτήσεις με ενδιάμεσα αεροδρόμια επιβαρύνονται με φόρους του ενδιάμεσου αεροδρομίου συν τους ανάλογους επίναυλους που ανεβάζουν την τελική τιμή του εισιτηρίου σε ανώτερα επίπεδα απ' ότι αν θα΄παίρνατε εισιτήριο με απ' ευθείας πτήσεις.