Συμβάν με Aegean στην Σαντορίνη

  • Thread starter Thread starter 6circles
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

6circles

First-Class-Member
Εγγραφή
21/09/2006
Μηνύματα
798
Likes
1.613
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
NZAA
Φαίνεται ότι υπήρξε σοβαρό συμβάν με separation loss ανάμεσα σε Α320 της Aegean και Α321 της WizzAir στην Σαντορίνη. Λέγεται ότι τα δυο αεροσκάφη τα χώρισαν μόνο 500 ποδια σε ύψος ενώ ήταν πλήρως ευθυγραμμισμένα σε μετωπική πορεία όντας και τα δυο σε φάση προσέγγισης. Το συμβάν συνέβη την Πέμπτη 29/8 και αφορούσε την πτήση Α3358.

Εδώ πιο πολλές πληροφορίες αλλά στα αγγλικά: Very close airprox in Santorini 29/08/24 - PPRuNe Forums

Υπάρχει ο ισχυρισμός ότι το αεροσκάφος της Aegean ακολούθησε εσφαλμένη πορεία προσέγγισης…
 
Δεν θα διαφωνήσω , αλλά πόσο έγκυρο είναι αυτό το σάιτ? Επειδή το έγραψε κάποιος σε ένα φόρουμ? Που είναι επίσημη αναφορά ως συμβάν?

Εγώ αυτό που βλέπω πάντως είναι ότι η Wizz δεν ήταν τελειώσω ευθυγραμμισμένη με το διάδρομο στην τελική προσέγγιση όπως η Αιγαίου, και έπρεπε να κάνει διόρθωση.
 
Last edited:
Προφανώς η συζήτηση γίνεται βάσει των δεδομένων του FR24 όπου όντως φαίνεται να έχουν περίπου 700 πόδια διαφορά. Η Wizz ήταν στην τελική για προσγείωση και η Aegean κατέβαινε πάνω από το αεροδρόμιο προκειμένου να στρίψει 180 μοίρες για τελική. Κανένα από τα δύο αεροσκάφη δεν έκανε την παραμικρή μανούβρα ούτε σε ύψος ούτε σε κατεύθυνση. Δύσκολο να ήταν όντως τόσο κοντά και να μην αντέδρασε κανείς από τους δύο.
Αλλά πόσο έγκυρα μπορεί να είναι τα στοιχεία του FR24; Αρκετά συχνά βλέπουμε bugs.
 
Πολλές φορές υπάρχει καθυστέρηση μετάδοσης των δεδομένων από το FR24, που σημαίνει ότι ενώ εμείς βλέπαμε 500 πόδια, η πραγματική διαφορά ύψους να ήταν πολύ μεγαλύτερη. Ορισμένες φορές φαίνεται ακόμα και η ευθυγράμμιση με το διάδρομο λάθος, χωρίς φυσικά να ισχύει κάτι τέτοιο.
 
Το θέμα είναι ότι όλα αυτά είναι ένα απομακρυσμένο δίκτυο υπολογιστών. Το πρόβλημα δεν είναι η εγκυρότητα των στοιχείων αλλά σε πόσο χρόνο μπορούν να απεικονιστούν τα στοιχεία "πραγματικού χρόνου". Στην πραγματικότητα αυτό που τελικά βλέπουμε είναι η "περίπου" θέση και όχι η πραγματική με ακρίβεια δευτερολέπτου. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στο αντίστοιχο σύστημα πλοίων, αλλά στα αεροσκάφη όπου οι ταχύτητες είναι πολύ μεγαλύτερες, το φαινόμενο γίνεται εμφανέστατο!
Απλώς πρέπει να συνηθίσουμε στις ανοχές που έχει το κάθε σύστημα. Δεν σημαίνει ότι δεν ξέρει τι γράφει (κάτι που μερικές φορές μπορεί να συμβαίνει, αν η ακρίβεια την οποία χρειαζόμαστε είναι κατά πολύ μεγαλύτερη των δυνατοτήτων του συστήματος).
 
Θεωρώ επίσης ότι με 500 πόδια διαφορά και εφόσον είχαν μετωπική πορεια το TCAS θα "φωναζε" μέσα στο πιλοτήριο.....TRAFFIC TRAFFIC.....
 
Θεωρώ επίσης ότι με 500 πόδια διαφορά και εφόσον είχαν μετωπική πορεια το TCAS θα "φωναζε" μέσα στο πιλοτήριο.....TRAFFIC TRAFFIC.....

Δε θα φώναζε TRAFFIC απλά με τέτοιο separation. Θα "φωναζε" CLIMB CLIMB η LEVEL OFF LEVEL OFF
Δεν θα διαφωνήσω , αλλά πόσο έγκυρο είναι αυτό το σάιτ? Επειδή το έγραψε κάποιος σε ένα φόρουμ? Που είναι επίσημη αναφορά ως συμβάν?

Εγώ αυτό που βλέπω πάντως είναι ότι η Wizz δεν ήταν τελειώσω ευθυγραμμισμένη με το διάδρομο στην τελική προσέγγιση όπως η Αιγαίου, και έπρεπε να κάνει διόρθωση.
Κι αυτό επειδή η Aegean είναι της χώρας σου, άρα η άλλη είναι η κακιά. Αν δεν είσαι πιλότος και δεν καταλαβαίνεις τις διαδικασίες μην παίρνεις θέση καλό θα ήταν.
 
τα συμπερασματα δικά σας....VOR DME APP ξεκιναει στις 126 μοίρες

conflict.jpg

Screenshot 2024-09-02 at 00-50-32 LGSR_1704_Chart_Alert.pdf.png
 
Με βάση τα όσα βλέπουμε και ξέρουμε (τα οποία και προφανώς μπορεί να αποδειχθούν λανθασμένα δεδομένα αργότερα), είναι αρκετά εμφανές ότι οι τρύπες στο τυρί μαζεύτηκαν σχεδόν (ευτυχώς μόνο σχεδόν) μέχρι μοιραίου.

Μερικές ερωτήσεις που έχω:

1) Έδωσε ο twr cleared VOR DME approach χωρίς το απαραίτητο separation? Μην ξεχνάμε (το αίσχος του αίσχους, ω αίσχος για τόση κίνηση) ότι η Σαντορίνη δεν έχει ραντάρ προσέγγισης. Έδωσε κάποιος από τους δύο λάθος απόσταση; Έδωσε σωστή απόσταση αλλά επιτάχυνε; Κάποιος στο pprune είπε ότι η Aegean έπιασε 250kn στο outbound (κι ενώσω η Wizz ήταν inbound). Δηλαδή, πέρα από το εμφανές λάθος πορείας, εδώ πιθανώς τίθεται και θέμα separation.

Edit: θα μπορούσε να μας πει κάποιος που ξέρει: Μπορεί ο twr να δώσει cleared for VOR DME approach σε περισσότερα από ένα α/φ ταυτόχρονα όταν δεν υπάρχει ραντάρ προσέγγισης;

2) Δεν λειτούργησε το TCAS? Αγνοήθηκε;

Είναι (και παλι, με τα παρόντα δεδομένα) εμφανές τόσο ότι τα πράγματα πήγαν εξαιρετικά στραβά όσο και το ποιος ευθύνεται.

Η ερώτηση είναι, Πώς;
 
Last edited:
Top