Ψάχνω να βρω στα βιβλία AIR LAW (εκδόσεις Oxford, Bristol, Cranfield, Jeppesen) που έχω και δεν βρίσκω καμμιά αναφορά, δηλ κανένα άρθρο ή νομοθέτημα σχετικά με την καταγραφή των ωρών πτήσεως στα Logbook των χειριστών.
Υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τα βιβλία? Μήπως το AIR LAW δεν ασχολείται με τέτοια θέματα? Μήπως υπάρχουν ερωτήσεις στο ερωτηματολόγιο της ΥΠΑ σχετικές με την πιστοποίηση ωρών, τήρηση logbook κλπ και την πατήσω αν πάω να δώσω εξετάσεις στην ΥΠΑ και δεν έχω δει ποτέ αυτές τις ερωτήσεις? Τουλάχιστον στο Aerosolutions που έχω κάνει συνδρομή, στις 24000 ερωτήσεις που περιέχει δεν είδα καμμιά ερώτηση σχετική με το θέμα ωρών και logbook.
Υποθέτω -ως απλός τυροπιττάς που είμαι- οτι το θέμα είναι αρμοδιότητος JAR FCL 1 επί του οποίου δεν εξετάζεται ο χειριστής και ο FI δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει. Απλώς, η σχολή στην οποία πρωτοεκπαιδεύεται ένας χειριστής, του δίνει το πρώτο logbook, του δείχνει (το πολύ) πώς να το γράφει και από κει και πέρα είναι δικό του θέμα η ακριβής τήρησή του. Εξ όσων γνωρίζω, επικυρώσεις ωρών πτήσεως δηλ σφράγισμα logbook δεν προβλέπεται και δεν γίνεται από καμμία κρατική αρχή και κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει κρατική αρχή να το κάνει*. Αυτό γινόταν κάποτε στα εθνικά logbook...
*Το λέω αυτό διότι έχω ζήσει ευτράπελη σκηνή, ο χειριστής να επιμένει να του σφραγίσει ο αερολιμενικός το Logbook εις απόδειξιν οτι προσγειώθηκε στο αερ/μιο, ο αερολιμενικός (ορθώς)να αρνείται απαντώντας του οτι το General Declaration είναι αρκετή απόδειξη οτι προσγειώθηκε κλπ κλπ