Πτώση Chinook

  • Thread starter Thread starter SCanavos
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

SCanavos

Economy-Class-Member
Εγγραφή
06/01/2007
Μηνύματα
133
Likes
0
Παρ' ότι το θέμα είναι παλιό, τώρα που βγήκε το πόρισμα μπορούμε να πούμε την γνώμη μας κι εμείς οι αδαείς:

Το Chinook αυτό είχε στο κάθε στροφείο δύο λεπίδες φτιαγμένες από διάδοχο κατασκευαστή και μία λεπίδα από την Boeing.
Οσάκις του επέβαλαν οι χειριστές μεγαλύτερη κώνωση λεπίδων λόγω φόρτου, αλλαγής ύψους και ταχύτητος είχαν προβλήματα.
Το ελικόπτερο έπεσε όταν οι χειριστές αύξησαν την ισχύ για να αλλάξουν ύψος για να δουν οι επιβάτες καλύτερα το Αγιον Ορος.
Υπάρχουν αποτελέσματα stress analysis στις λεπίδες? Γιατί σ ένα στροφείο που υπάρχουν διαφορετικές λεπίδες από πλευράς βάρους, αντοχής, ευκαμψίας κλπ τα πράγματα εξελλίσσονται απρόβλεπτα.
Είπα μια άποψη...
 
Ανάλυση τάσεων, κόπωσης και οι αντίστοιχες δοκιμές σίγουρα έγιναν όπως προβλέπεται για κάθε Α/Φ. Μπορεί αρχικά να μην έγιναν με χρήση Η/Υ αλλά από ότι κατάλαβα δεν είχαν ιδιαίτερα προβλήματα τα στροφεία. Οσον αφορά τα διαφορετικά υλικά όντως υπάρχουν θέματα συστολής-διαστολής και ειδικής διάβρωσης αλλά είναι συνηθισμένη πρακτική πια και μάλλον οι κυριότερες αστοχίες οφείλονται σε κόπωση και όχι σε αποκόλληση στην διεπαφή. Σίγουρα πάντως δεν είναι απρόβλεπτα τα πράγματα...

Εάν υπήρξε αστοχία επειδή ο χειριστής βγήκε εκτός φακέλλου πτήσης τότε τα πράγματα είναι απλά. Οχι ότι δεν μπορεί ο χειριστης εύκολα να ξεπεράσει τα όρια αντοχής από καταπόνηση όπως γράφεις αλλά μου φαίνεται περίεργο αν όχι απίθανο με τόσο κόσμο "μέσα" εκτός εάν υπήρχαν αναταράξεις, μεγάλη ταχύτητα, απότομοι ελιγμοι.....

Το θέμα της κόπωσης και της "κακής κατασκευής" των πτερυγίων των στροφείων σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπήρξαν 2 κατασκευαστές είναι πάλι άλλου Παπά Ευαγγέλιο και αναρωτιέμαι που βρήκες τις σχετικές πληροφορίες..ομολογώ ότι τις οποίες έχω ακούσει κι εγώ..?! Το πόρισμα να υποθέσω δεν θα δημοσιευθεί ποτέ επίσημα.
 
Top