Πρώτη διαπίστωση σχεδιάζοντας αυτό το ταξίδι προς το όνειρο = Machu Picchu,
ήταν ότι η Star Alliance δεν έχει διείσδυση στην Λατινική Αμερική από την Ευρώπη.
Παρά του ότι η
Avianca είναι μέλος της, οι συνεργασίες με τις Ευρωπαϊκές εταιρείες είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Η ΤΚ έχει code share συνεργασία με την AV αλλά αν προσπαθήσεις να κλείσεις εισιτήριο από την ιστοσελίδα της ΤΚ δεν σου βγάζει δυνατότητα. Η άλλη συνεργασία που έχει η AV είναι με την Τap αλλά και εκεί η ΤΡ σου βγάζει κάτι απίστευτες τιμές εισιτηρίου της τάξης των €3.400
και με δύο στάσεις πριν φτάσεις στην Λίμα. Η Air Canada στην ιστοσελίδα της δεν σου δίνει δυνατότητα. Καλά για την Α3 ούτε στα τρελά όνειρα να είχαν συνεργασία με την AV μέσω MAD. Φυσικά υπάρχει ο όμιλος της LH αλλά με τσουχτερές τιμές εισιτηρίων της τάξης των €1.700 και ανεβαίνουν, χρησιμοποιεί την TACA ως συνεργάτιδα και μερικές φορές την AC.
Έτσι έχουν αφήσει το παιχνίδι να το παίζει η AF/KL της Sky Team με κοντρολαρισμένες τιμές εισιτηρίων της τάξης των €1.400 στην καλύτερη των περιπτώσεων αλλά και με αδιάφορα α/φ. Μερικές φορές σου προσφέρει και κάτι τρελές διασυνδέσεις… άπα. πα…. ATH-CDG-AMS-LIM όπου η διάρκεια του ταξιδιού γίνεται ταλαιπωρία.
H μόνη συμμαχία που προσφέρει προσιτό εισιτήριο είναι η One world με την Iberia. Αλλά το προϊόν της Iberia είναι πολύ υποβαθμισμένο με παλιά α/φ Α340, IFE περασμένης δεκαετίας και εξυπηρέτηση καμπίνας επιεικώς υποφερτό και αγενές πλήρωμα. Εάν διαλέξεις εισιτήριο με την LANTAM, τότε θα πρέπει να υπολογίζεις κανένα τρακοσάρι ευρώ παραπάνω της ΙΒ. Ας ελπίσουμε με την έναρξη του δρομολογίου της ΒΑ από LGW-LIM τον Μάιο του 2016 με 3 πτήσεις την εβδομάδα, θα καλυτερέψουν οι τιμές των εισιτηρίων αλλά και την σημερινή επιλογή δρομολογίου ταλαιπωρίας της ΒΑ που για να πας Λατινική Αμερική σε πάει μέσω Λονδίνου ΚΑΙ Μαϊάμι.
Για τους ανωτέρω λοιπόν λόγους και γιατί η AV δρομολογεί το Β787 στη διαδρομή MAD-BOG κοίταγα πότε θα βγάλει κάποιο υποφερτό εισιτήριο. Επίσης δελεαστικό για μένα ήταν ότι η AV τo 2013 & 2014 έχει διακριθεί με την καλύτερη εξυπηρέτηση καμπίνας Best Airline Staff in C America /Caribbean από την Skytrax και το 2014 The Best Airlines in C America / Caribbean.
Τέλος - καθώς η
AV πετά στις
MAD, BCN, LHR αύξανε η πιθανότητα να βρω ικανοποιητικό εισιτήριο.
Η AV έχει 49% της κίνησης μεταξύ των Λατινικών εταιρειών Αμερικής με Ευρώπη και η LA το 51%, καθώς η
LΑΝ πετά
MAD, FRA, και η
ΤΑΜ με Β787 στο
MXP (τι ενθουσιασμός θα υπήρχε εάν το Α350 πέταγε ΜΧΡ
.
Επίσης η AV είναι η 2η αρχαιότερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο Oldest operating airline by date καθώς ιδρύθηκε στις
5/12/1919 με την ονομασία
SCADTA και Oldest operating airline in the Americas.
Βρέθηκε λοιπόν φτηνό εισιτήριο, αλλά κακή μου τύχη βρέθηκε μόλις άρχισαν τα capital controls στην Ελλάδα. Η αγορά εισιτηρίου από την ιστοσελίδα της AV ήταν προβληματική, καθώς έκανες την διαδικασία (μπορούσες να διαλέξεις θέση εάν ο ναύλος στο επέτρεπε) όταν πλήρωνες με πιστωτική κάρτα, δεν προχωρούσε η διαδικασία. Νόμιζα ότι λόγω των capital controls δεν μπορούσες να πληρώσεις με Ελληνική πιστωτική κάρτα. Δεν ήταν ο λόγος αυτός γιατί την επόμενη ημέρα με πήραν τηλέφωνο από το γραφείο της AV στο Μαϊάμι και ήθελαν επιβεβαίωση της κράτησης και θα με ξαναέπαιρναν τηλέφωνο για να επιβεβαιώσουν ότι ήμουν ο κάτοχος της πιστωτικής κάρτας. Έτσι και έγινε το βράδυ/χαράματα με πήραν τηλέφωνο από το γραφείο της AV στο Λος Άντζελες και έληξε η διαδικασία, με είχαν διαβεβαιώσει ότι κατά την διάρκεια της διαδικασίας θα ίσχυε ο ναύλος και δεν θα έχανα το φθηνό εισιτήριο. Κατά την διάρκεια της κράτησης είχα δώσει τον αριθμό της
Miles + bonus και αμέσως μου εμφάνισε τις επιλογές γεύματος που είχα προσδιορίσει στην Α3 (τέλεια κατασκοπεία). Δεν ήλπιζα ότι θα συνέλεγα μίλια στην κάρτα της Α3 αλλά τώρα που έγινε το ταξίδι και έλεγξα τον λογαριασμό μου είδα με ευχαρίστηση ότι έχουν προστεθεί 7.916 μίλια.!.!
Μπράβο AV/TA.
Η επιλογή του δρομολογίου ήταν ΜAD-BOG-LIM με Β787 με 1 και μισή ώρα για ανταπόκριση στην BOG. Στην επιστροφή υπήρχε η επιλογή του Β787 αλλά προτίμησα το
LIM-BOG με Α320 της TACA και BOG-MAD το Β787.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση κατά την διάρκεια της αγοράς εισιτηρίου από την ιστοσελίδα της AV, ήταν ότι υπήρχε ναύλος Business Discounted με €1.400 ανά κατεύθυνση. Δύο εβδομάδες πριν την πραγματοποίηση του ταξιδιού μου ήλθε e-mail όπου μπορούσα να αναβαθμίσω το σκέλος BOG-LIM σε business με $ΗΠΑ 200 επιβάρυνση.
24 ώρες πριν μπορείς να κάνεις check-in για μας τους φτηνίαριδες που ο ναύλος δεν επιτρέπει προεπιλογή θέσης. Προσοχή οι θέσεις 31 Α & Κ του Β787 δεν έχουν παράθυρο.
Η πτήση από ATH-MAD έγινε με Α3. Λόγω της περιόδου των Χριστουγέννων, το δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε με Α320 αλλά με Α321. Αποτέλεσμα το επίπεδο εξυπηρέτησης να είναι χαμηλότερο, καθώς δεν έχει διαμόρφωση business αλλά ούτε οθόνες. Επίσης το business lounge του ΑΤΗ ήταν γεμάτο κόσμο και το επίπεδο των φαγητών, χαμηλό προς αδιάφορο. Επίσης λόγω των ημερών, είχαν σοκολατένιους Αγ. Βασίλιδες για τα παιδιά αλλά όχι καραμέλες για τους μεγάλους. Μπορεί να μην πρόλαβαν να μας μοιράσουν τις καραμέλες, καθώς το α/φ ήταν πλήρες. Μόνο στην business υπήρχε 1 θέση άδεια. Business θέσεις ήταν στις 3 πρώτες σειρές. Τα σωστικά έγιναν με φυσική παρουσία και δεν υπήρχε τίποτα να μας απασχολήσει κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Η Α3 υστερεί δραματικά στο in flight entertainment. Ούτε στην business δεν προσφέρει διασκέδαση σε μορφή tables, ούτε κατά διάνυα να έχει application και να σου παρέχει διασκέδαση μέσω του δικού σου tablet. Αλλά και οθόνες να είχαν μόνο την διαδρομή σου δείχνουν, άντε και κάποιο αδιάφορο διαφημιστικό για την Ελλάδα. Λες και όποιοι μπουν στην Α3 δεν είναι αποφασισμένοι να δουν την Ελλάδα. Λες και η Α3 έχει μεγάλο ποσοστό μετεπιβιβαζόμενους ταξιδιώτες ?..!..( τώρα προσπαθεί να μεγαλώσει τα ποσοστά τους) ακόμη το μεγάλο ποσοστό των επιβατών της Α3 είναι τουρίστες. Οι ανακοινώσεις έγιναν στα Ελληνικά και Αγγλικά.
Στην επιστροφή είχαμε πολύ καλύτερη εξυπηρέτηση, θα αναφερθώ αργότερα.
Φτάνουμε στο αεροδρόμιο της MAD τέρμιναλ 4, όπου η AV έχει κάνει υπερπαραγωγή για να διαφημίζει το νέο της α/φ.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24596
Δεν υπήρχε λόγος όμως γιατί, ο ανταγωνισμός της ΙΒ είναι ανύπαρκτος. Μπορείτε να μου πείτε ότι υπάρχει η LAN; δεν ξέρω, δεν απαντώ. Θα μπούμε στην LAN Peru από Χουλιάκα για Λίμα και θα σας την παρουσιάσω.
Το check-in έγινε γρήγορα χωρίς – πολλά – πολλά.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24591
το Β787 της AV ήταν παρκαρισμένο στο τέλος του κτηρίου Τ4S με αποτέλεσμα να υπάρξει αρκετό περπάτημα σε άδειο κτήριο καθώς ήταν στο μόνο α/φ που γινόταν επιβίβαση, στις 7 το πρωί – σκοτάδια έξω μέχρι που απογειωθήκαμε στις 8:05 δεν είχε ξημερώσει. Στο κτήριο περίμενε και το πλήρωμα όπου οι συνοδοί με τις κόκκινες στολές του ήταν ενδιαφέρουσες.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24595
Η επιβίβαση έγινε από φυσούνα, πρώτοι επιβιβάστηκαν οι ηλικιωμένοι και τα παιδιά και ύστερα 3 γκρούπ επιβατών. Οι επιβάτες business επιβιβάζονταν όποτε ήθελαν από την διπλανή πόρτα. Στο α/φ μπήκαμε από την μπροστινή είσοδο στην μέση της business class. Υπάρχουν 28 καθίσματα business σε 2-2-2 διάταξη. 5 σειρές στην πρώτη αίθουσα και 2 σειρές στην αίθουσα πριν την οικονομική.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24592
Ευτυχώς βρήκα λίγο χρόνο να τραβήξω φωτό από μερικές λεπτομέρειες των καθισμάτων business
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24593
και του διάκενου των ποδιών, όπου επεκτείνεται το κάθισμα και γίνεται κρεβάτι.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24594
Το α/φ ήταν πλήρες μέχρι και στην business δεν υπήρχε ούτε μία άδεια θέση. Λέτε η AV να είναι σαν την πΟΑ που πετούσαν έξω επιβάτες business για να βάλουν τους δικούς τους. Αν το κάνουν κακό του κεφαλιού τους.
Φτάνουμε στην θέση μας, συμπαθητική με αρκετό διάκενο για τα πόδια. Υπάρχουν 222 θέσεις οικονομικής σε 3-3-3 διάταξη. Πάνε πέρασαν….. οι Καλές εποχές της 2-4-2 διάταξης καθισμάτων στο Β787.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24599
Κάθισα στην θέση και άρχισα να παίζω με το IFE, δεν μπορούσες να κάνεις και πολλά, άρχισε να λειτουργεί μετά την απογείωση. Η απογείωση έγινε στην ώρα της. Μετά την απογείωση και την επίδειξη σωστικών στις προσωπικές μας οθόνες, πέρασε η αεροσυνοδός με τις ζεστές πετσέτες. Η λαβίδα ήταν πλαστική, πέρασε η εποχή της επάργυρης λαβίδας της πΟΑ. Μετά την συλλογή των χρησιμοποιημένων πετσετών, άρχισε η διανομή του welcome drink. Υπήρχε η επιλογή εκτός των χυμών και vodka, whisky, chin, κρασί και μπύρα
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24600
Με έκπληξη διαπίστωσα ότι στο IFE υπήρχε επιλογή Menu όπου έβρισκες πληροφορίες των διαθέσιμων επιλογών ποτών, φαγητών. Επίσης υπήρχαν επιλογές για τον χάρτη της διαδρομής, και επιλογή αξιολόγησης της πτήσης (δεν ήταν διαθέσιμη στην συγκεκριμένη πτήση), άλλη επιλογή ήταν Connecting Gates (που λειτούργησε 1 ώρα πριν την προσγείωση).
Οι επιλογές των κινηματογραφικών έργων ήταν 58, αλλά για τα δικά μου γούστα με δυσκολία βρήκα 3 έργα που με ενδιέφεραν. Για τα παιδία υπήρχαν 3 κινηματογραφικά έργα και 9 τηλεοπτικές σειρές. Οι τηλεοπτικές σειρές για τους μεγάλους ήταν αρκετές, και για μένα σε μία τηλεοπτική σειρά που μου αρέσει (παίζετε και στην Ελλάδα ΣΚ απόγευμα) υπήρχαν 24 επεισόδια. Αν θυμάμαι καλά υπήρχαν 32 τηλεοπτικές σειρές με διάφορο αριθμό επεισοδίων ανά σειρά.
Υπήρχαν και κανάλια μουσικής, αλλά δεν ασχολήθηκα καθώς δεν με ενδιαφέρουν. Απογοητεύθηκα που δεν υπήρχαν κινηματογραφικές ταινίες Bollywood, αλλά η AV δεν πετά Ασία ούτε Αυστραλία.
Θαυμάσια ήταν τα ακουστικά, τα οποία ακουμπούσαν στο αυτί και δεν το ενοχλούσαν και απέδιδαν αρκετά καλά τον στερεοφωνικό ήχο.
Το επίπεδο θορύβου στο α/φ ήταν αρκετά υψηλό.
Το Β787 δεν είναι αθόρυβο α/φ.
Μετά το ποτό, ώρα να επισκεφτούμε τον απόπατο. Αρκετά ευρύχωρος χωρίς καλλυντικά, μόνο σαπούνι.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24598
Στο πίσω μέρος της καμπίνας προσπάθησα να εντοπίσω τον χώρο ύπνου του πληρώματος. Θεωρώ όμως ότι δεν υπήρχε, καθώς στην Αμερική μπορεί κάθε επιβάτης να παραδώσει 2 βαλίτσες χωρίς όριο κιλών, μπορεί να μην έχουν διαθέσιμο χώρο για ύπνο του πληρώματος καθώς δεν θα τους φτάνει ο χώρος αποσκευών. Η υποψία αυτή ενισχύεται από το ότι υπήρχαν 6 θέσεις απομονωμένες με κουρτίνες στο τέλος της καμπίνας.
Τέλος πάντων, επιστροφή στην θέση γιατί αρχίζει η διανομή συσσιτίου. Η επιλογή ήταν πρωινό με δημητριακά ή ομελέτα. Εγώ καθώς είχα special meal μου ήλθε κατευθείαν, και χωρίς πολλά πολλά.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24597
Προσοχή, πρέπει να ζητήσεις αλάτι & πιπέρι. Σε κανένα από τα φαγητά μας δεν υπήρχε αλάτι & πιπέρι. Μάλλον οι Λατινοαμερικάνοι, δεν το χρησιμοποιούν.
Μετά το ντερλίκωμα, νανούρισμα με έργο και ύπνο. Το κάθισμα, αρκετά άνετο και όταν κάνεις επίκληση μετατίθεται και το κάθισμα προσφέροντας επιπλέον αίσθηση ανακούφισης. Κοιμήθηκα ευχάριστα αν και ήταν μεσημέρι για το δικό μας βιολογικό ρολόι.
Κατά την διάρκεια της πτήσης, όποιος πεινούσε μπορούσε να πάει στην κουζίνα όπου υπήρχαν σάντουιτς και κράκερς και χυμοί. Ήταν όμως αυτοεξυπηρετούμενα. Υπήρχαν μόνο 2 μέλη του πληρώματος ξύπνια και αυτά δεν πολυενδιαφερόντουσαν για το τι έπαιρνες από την κουζίνα. Τώρα αν άνοιγες κάποιο τρόλεϊ μπορεί και να αντιδρούσαν.
2 ώρες πριν την προσγείωση άρχισαν να σερβίρουν το 2ο φαγητό που ήταν κυρίως γεύμα. Εμένα καλά να πάθω με τα special meals, μου έφεραν ψάρι.
Για τους άλλους επιβάτες υπήρχε η επιλογή του κοτόπουλου ή μοσχάρι.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24601
Φτάνουμε μετά από 10 ώρες στην BOG στις 12:12 δική τους ώρα, η πτήση χωρίς απρόοπτα. Η εξυπηρέτηση ευχάριστη, η επιλογή της AV άξιζε.
Σε λίγο η συνέχεια προς LIM και CUZ…….