CPL: Commercial Pilot Licence
Με το πτυχίο αυτό μπορείς να πετάς:
ως αμειβόμενος κυβερνήτης σε μονοκινητήρια (πιστονοφόρα) αεροπλάνα μικτού βάρους απογείωσης μέχρι 5700 kg σε πτήσεις εξ όψεως (Visual Flight Rules-VFR) ημέρας (ημέρας μόνο για την Ελλάδα).
Ενας ολοκληρωμένος επαγγελματίας χειριστής πρέπει να έχει το βασικό CPL το οποίο πρέπει να συνοδεύεται από
α) Ειδικότητα Πτήσεως δι΄ Οργάνων (Instrument Rating-IR)
β) Ικανότητα Πολυκινητηρίων Πιστονοφόρων Αεροπλάνων (Μulti Engine Piston-MEP Rating)
γ) Σειρά μαθημάτων "Συνεργασία μελών πολυμελούς πληρώματος" (Multi Crew Cooperation-MCC course completed)
Mε τα τρία αυτά πρόσθετα προσόντα μπορείς να πετάς
α) ως κυβερνήτης σε μονοκινητήρια και πολυκινητήρια αεροπλάνα μέχρι 5700 κιλά σε πτήσεις ημέρας, νύχτας και σε συνθήκες πτήσεως δι οργάνων
β) ως συγκυβερνήτης σε μονοκινητήρια και πολυκινητήρια πιστονοφόρα αεροπλάνα βάρους πάνω από 5700 ή αεροπλάνα οποιουδήποτε βάρους που έχουν στροβιλοκινητήρες (turbojet/turboprop), σε οποιεσδήποτε συνθήκες πτήσεως. (Tα πιστονοφόρα πάνω από 5700 και τα στροβιλοφόρα οποιουδήποτε βάρους απαιτούν type rating για να τα πετάξεις).
Εννοείται οτι κάθε αεροπλάνο πετάει κάτω από προσόντα χειριστών που έχει θεσπίσει η εταιρία στο Εγχειρίδιο Λειτουργίας της δηλ στην Ελλάδα δεν υπάρχει εταιρία που να επιτρέπει να πετάει
κυβερνήτης σε ελαφρύ πολυκινητήριο (κάτω από 5700) με 220 ώρες δηλ μόλις πήρε το πτυχίο του, διότι πρέπει να έχει μεγαλύτερη πείρα. Εάν πχ υπήρχαν ψεκαστικά, τότε ένας χειριστής με το βασικό CPL δηλ με 170 ώρες χωρίς ΙR, MEP, MCC θα έπιανε άνετα δουλειά με μια σύντομη εκπαίδευση στους βασικούς χειρισμούς και την προστασία από τα φάρμακα.