Περί low cost και νορμάλ εταιριών

COMPUTERISE

First-Class-Member
Εγγραφή
01/09/2005
Μηνύματα
800
Likes
0
Το Σ/Κ που μας πέρασε πέταξα με LH για FRA και από εκεί με τρένο πήγα στη μαγευτική Heidelberg.Αντί να σας παραθέσω ένα βαρετό trip report σαν όλα τα άλλα θα ήθελα την γνώμη σας για κάτι.

Πέταξα με την απογευματινή LH3383 3FEB και γύρισα με την βραδινή LH3384 5FEB. Στο προκείμενο.Η πτήση μου στο πήγαινε είχε 1 και 15 λεπτά καθυστέριση και το αεροπλάνο δεν ήταν το γνωστό 321 αλλά ένα Α300-600 με αποτέλεσμα να είναι μισογεμάτο.(Ασχετο με το topic αλλά γνωρίζει κανείς γιατί άλλαξε το αεροσκάφος?) Το φαγητό θύμιζε ΑΖ δηλαδή επιεικώς απαράδεκτο και η μπροστινή μου θέση σπασμένη! Στο γύρνα τώρα είχαμε μόνο μισή ώρα καθυστέρηση το φαγητό είχε τα ίδια χάλια αλλά ευτυχώς η μπροστά θέση ήταν οk!!
Aπό την άλλη, μέσα στο Δεκέμβρη πήγα με EZY στο ΒΕR και δεν έφαγα τίποτε on flight, αλλά όλες οι θέσεις ήταν μιά χαρά δεν είχα λεπτό καθυστέρηση και πλήρωσα λιγότερα από τα μισά λεφτά που έδωσα για το ταξίδι μου στην FRA.

Tο ερώτημα που θέτω λοιπόν είναι, κατά πόσο αξίζει να δίνεις τα διπλά ή τριπλά χρήματα γιά να ταξιδέψεις με μιά official εταιρία που το μόνο(είναι το μόνο?) που σου προσφέρει παραπάνω από μιά low cost είναι ένα πιάτο φαί αμφιβόλου ποιότητος και ένα ή δύο ποτήρια κρασί.
 
Eksartatai gia pou taksideueis. Fisika kai aksizei parapano na pliroseis polli ligotera kai na dialekseis an theleis na fas i ohi sto aeroplano. To thema me tin Easy einai oti oi times tis einai analoges kai se merikes periptoseis hamiloteres me times sta magazia(auto gia tin Agglia, den gnorizo kata poso diaferoun oi times se alles hores), kai oti ta proionta einai gnosta proionta pou iparhoun kai sta Tesco's i Boots.


OA277
 
Είναι αυτονόητο ότι όταν πετάω, το τελευταίο που θα έπρεπε να με απασχολεί είναι το τί θα φάω. Για εμένα μετράει περισσότερο η άνεση μέσα στο αεροπλάνο (έχω ζήσει την επώδυνη εμπειρία της Small Class της Mærsk)παρά ο πλαστικός δίσκος με τρεις (και πολλές είναι) φέτες γαλοπούλα. Για το λόγο αυτό προτιμώ να αποφεύγω τις εταιρίες χαμηλού κόστους, ειδικά όταν κατεβαίνουν σε κάποιο περιφερειακό αεροδρόμιο. Επιπλέον, δε μου αρέσει ο τρόπος επιβίβασης της ΕΖΥ.

Τώρα βέβαια το θέμα είναι ότι και οι μεγάλες εταιρίες της ΙΑΤΑ, έχουν καταντήσει ολίγον τί Carrefour, με τιμές ντελικατέσσεν και περιοριστικούς ναύλους, οι περιορισμοί των οποίων απλά δεν επιτρέπουν ούτε αλλαγές (για refunds φυσικά, ούτε συζήτηση) οπότε, πραγματικά σε καταλαβαίνω που βρίσκεσαι απέναντι σε τέτοιο δίλημμα.

Ένας φίλος ήρθε το Σάββατο από ΑΝΚ μέσω IST και μου είπε ότι το in-flight service της ΤΗΥ στο διεθνές σκέλος, ήταν εφάμιλλο της πτήσης εσωτερικού. Ο ίδιος φίλος είχε φτάσει την προηγούμενη ημέρα από το GYD με την J2 με ένα καταπληκτικό Α319, με full service, IFE στα καθίσματα και άνετο seat-pitch. Τα πάντα είναι σχετικά λοιπόν και θα πρότεινα να αποφασίζεις κατά περίπτωση. Έτσι τουλάχιστον πιστεύω εγώ.
 
den kserw an mporeis na to antiliftheis opws to ennow egw.

skepsou ti kaneis otan agorazeis roloi.
Thewritika panta, o mesos oros allagis rologiou einai ta 4-5 xronia.
i pairneis ena poly akrivo kai to allazeis tote giati to variesai, i pairneis ena ftino kai to allazeis tote epeidi xalase.

kataligontas. to feeling einai pou metraei.

to na les oti petakses me tin LH,AF,BA,AZ klp gemizei to stoma sou, enw to BambachaAir einai oligon kapws, kai as to exeis plirwsei to 1/3 tis timis kai as eisai kai stin wra sou, kai as epitrepetai onboard na fas baked zitti apo ta sbarro (yummi)
 
Υπάρχει και ένας άλλος παράγων που δέν τον έχουμε εξετάσει σ'αυτό το topic:η ασφάλεια τής πτήσης.

Προσωπικά προτιμώ μιά LH,AF,BA,AZ κλπ που ξέρω οτι έχουν την δική τους τεχνική βάση και κάνουν συντήρηση στά αεροπλάνα τους σύμφωνα μέ τά διεθνή standards και που έχουν πιλότους εκπαιδευμένους από τίς ίδιες,σέ δικές τους (ή επιλεγμένες ξένες) σχολές,παρά μιά BambachaAir που δέν ξέρω πού και κάθε πότε κάνει service τά αεροπλάνα της και που ενδέχεται ο κυβερνήτης να είναι ένας μέ 3 ώρες πτητική εμπειρία,που όμως δωροδόκησε την ΥΠΑ τής χώρας του για νά τού δώση το πτυχίο....
 
1.Kαλό το παράδειγμα με τα ρολόγια alexander αλλά άστοχο!! Ενα IWC το αγοράζεις για μιά ολόκληρη ζωή και έχει την αξία ενός κοσμήματος ενώ ένα "marmeladakis" έχει όπως σωστά είπες ημερομηνία λήξης.
2.Σίγουρα είναι καλύτερα να πετάς με ολοκαίνουργια A319 της EZY παρά με τα 737-400 της Ο.Α π.χ.
3.Το μόνο σοβαρό πραγματικά θέμα που θα με κάνει να πετάω με official εταιρίες είναι το θέμα της ασφάλειας και δίνω δίκιο γιαυτο στο Hastaroth. Έχω την εντύπωση όμως ότι οι σοβαρές low cost δεν δείχνουν να έχουν πρόβλημα ασφάλειας.Από την άλλη όμως ατυχήματα μπορούν να συμβούν και στις καλύτερες οικογένειες :?
 
Η ουσία τού ζητήματος είναι πως το αεροπλάνο είναι ασφαλέστατο μέσο μεταφοράς μόνο όταν όσοι εμπλέκονται μ'αυτό ακολουθούν πιστά όλους τους κανόνες χωρίς καμμία παρέκκλιση.Οποιος το κάνει αυτό,είτε official εταιρεία είναι,είτε Low cost ή ακόμα και απλός ιδιώτης που έχει ένα μικρό μονοκινητήριο (εντάξει,δέν είναι και τόσο...απλός αλλά λέμε τώρα :D ),έχει απειροελάχιστες πιθανότητες νά τού συμβή ατύχημα.

Συνεπώς δέν υπάρχει "χρυσός κανόνας" γιά να επιλέγουμε μέ ποιά εταιρεία θα ταξιδέψουμε.Απλά οι μεγάλες official εταιρείες (αλλά και αρκετές γνωστές lo-co) έχουν,σε γενικές γραμμές,καλύτερο safety record αφού επιδιώκουν νά τηρούν όλους τους προβλεπόμενους κανόνες και τίς προδιαγραφές που απαιτούνται.

Ατυχήματα μπορούν να συμβούν παντού:π.χ. Swissair (μέ την πρό ολίγων ετών πτώση τού MD11).Εκείνο που τα διαφοροποιεί μεταξύ τους είναι οι συνθήκες υπό τίς οποίες γίνονται και το κατά πόσον θά μπορούσαν να αποφευχθούν ή-άπαξ και συνέβησαν-μέ ποιό τρόπο αντιμετωπίζονται ώστε να (επιδιωχθή νά) γίνουν επιβιώσιμα γιά τους επιβαίνοντες....
 
einai na pao gia business trip UK kai Germany...

eicha epileksei gia archi na pao UK me british na kano ena day return Berlin (pigene me ryanair kai ela me ezy) tou testin mazi me ta ksenodochia peripou 500euro

telika omos epidi den kathotane me tipota oi imerominies akirosa mia sinantisi kai tha pao athina berlin kai apo ekei tin epomeni uk kai meta athina pali (prin figo gia voria pali) mazi me ksenodochia 296 euro....

i BA mou kostize mono sto proto senario 232 euro (an thimame kala), otan zitisa fare gia one way apo london gia athens emina kaggelo... les kai ithela na pao Tokio (return) mou evgene.

gia short to medium haul efoson mporeis na kaneis authimeron tis doulies (day return) protino BA etc giati min ksechname kati mporei na paei strava kai na meineis london alles 5 ores (to eicha pathei) alla no problem tha sou ta kanonisoun etsi oste na min eiparchei provlima...

an tin patheis me loco...trecha kai gireue (eidika an den eiparchei diathesimotita i echeis orio stin credit card...pali to echo pathei)

opote den einai thema gia mena aeroporikis eterias alla poso convenience theleis na echeis
 
για μενα πρωτος και βασικος παραγωντας ειναι τα χρηματα....αν μπορεις να πληρωσεις bussines class τοτε καλα κανεις και επιλεγεις μια traditional. να και εδω πρεπι να κανω μια παρενθεση και να πω...μια traditional που να αξιζει....οχη καμια malev kai az....

μετα παιζει ρολο που θελεις να πας...αν πετας εντος ευρωπης δεν προκειται να πεθανεις της πεινας....αν πας αμερικη....παρε και καμια κατσαρολα με κοκκινιστο της μαμας... :D

επισης σημαντικος παραγωντας ειναι το ποσο καιρο θελεις να κατσεις....αν πας για μια-δυο μερες δεν ειναι καλα να προσγειωθεις στο hahn και να φας 4 ωρες πανε ελα απο και προς αεροδρομιο...

οσο για την ασφαλεια....πληροφοριακα η easy καινε service στην εταιρια (δεν θυμαμαι ονομα) poy eixe παλιοτερα το service της swiss...προσφατε υπεγραψε συμφωνια για 10 χρονια αξιας....1b dollars......

οσο για το την ανεση....η οικονομικη θεση σε ενα 737-300 μιας traditional ειναι πολυ πιο αθλια απο την θεση στο 737-700(poso mallon sto a319) ητς easy...

προσωπικα εγω ειμαι φανατικος οποδος των locos...αρνουμαι πεισματικα να μπω σε αεροπλανο κρατικης εταιριας εδω και 6 χρονια με μια εξαιρεση φετος που μπηκα σε οα για ath οπου δεν βρηκα ticket me a3 και επρπε να παω αυθημερον αθηνα
 
Top