Η διαδικασία ειναι εξαιρετικά απλη:
1) οι 3 εμπλεκομενοι (2 PICs & 1 ATCO, ενδεχομένως και ο planner του) υποβάλουν έκαστος απο μια ASR (Air Safety Report) στην οποία περιγράφουν το περιστατικό απο την σκοπιά τους.
2) κατεβάζουν» την εικόνα του ραντάρ
3) γίνεται απομαγνητοφώνηση των συνομιλιών
4) το «2» και το «3» γίνονται coupled και εξάγεται ευκόλως το συμπέρασμα.
Τα σενάρια.
α) ενδεχομένως ο ATCO (ΕΕΚ) να έδωσε εσφαλμένη εντολή σε ένα ή και στα δυο αεροσκάφη.
β) ενδεχομένως ένας εκ των δυο PICs να μην ακολούθησε την οδηγία του ATCO ή να την εκτέλεσε με καθυστέρηση.
γ) ενδεχομένως λόγω κορεσμένης συχνότητας η εντολή του ATCO δεν μπόρεσε να διαβιβαστεί εγκαίρως (ή καθαρά)
Απλά πραγματα που ειναι εξαιρετικα εύκολο να αποδειχθούν.
Διάβασα σε προηγούμενα post οτι μπορεί να φταίει το σχέδιο πτήσης. Καμία σχέση!
Διάβασα επίσης οτι εαν προσφύγει επιβάτης στη δικαιοσύνη θα δικαιωθεί. Για ποιο πράγμα; Ούτε οι δικομανεις Αμερικανοί δεν λενε τέτοια αστεία.
Φέρει ευθύνη η αεροπορική εταιρεία; Οχι. Εκτός εαν αποδειχθεί οτι τα πληρώματα ηταν «καμμένα» λόγω fatigue.
Φέρει ευθύνη η ΥΠΑ; Η αλήθεια ειναι πως υπάρχει έλλειψη ελεγκτών και αναγκάζονται να εργάζονται με «κομμένες» βάρδιες για να βγαίνει η δουλεια. Αυτο σημαίνει λιγότερη ξεκούραση και συνεπώς fatigue που οδηγεί σε σφάλματα.
Φταιει ο εξοπλισμός; Στην προκειμένη περίπτωση πιστεύω πως οχι. Και CPDLC να είχε ο ATCO σε αυτό το ύψος δεν το χρησιμοποιεί για να διαβιβάσει εντολές. Το Ρανταρ λειτουργούσε και η συχνότητα της προσέγγισης (ή του director) σχεδόν ποτέ δεν εχει πρόβλημα λήψης.
Και τα τρία αυτά στοιχεία ταλανίζουν τη διαχείρηση της κυκλοφοριας στους υπόλοιπους en route τομείς καθημερινά και σίγουρα πρέπει άμεσα να βελτιωθούν.
TCAS RAs συμβαίνουν αρκετά σε καθημερινή βάση, άδικα το ανάγουμε σε τοσο σπουδαίο θέμα.
Το Documento εξυπηρετεί τη δικη του ατζέντα και συμφέροντα οπότε καλα κάνει για λογαριασμό του να το προβάλει.
Προς σύγκριση, δείτε τι κατάφεραν πριν λίγους μήνες οι πιο καλοπληρωμένοι ελεγκτές της Ευρώπης…
Aviation Herald - News, Incidents and Accidents in Aviation
avherald.com