Olympic Air : Το πρώτο πάρτι

  • Thread starter Thread starter jerry
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

jerry

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
04/01/2003
Μηνύματα
4.353
Likes
1.361
Website
www.air-born.gr
Πιστός στο ραντεβού μου με την αντικειμενική και επoικοδομητική κριτική των αεροπορικών εταιρειών θα σας παρουσιάσω τα ακόλουθα σκέλη πτήσεων με τη νΟΑ :

ATH-EFL 04OCT OA630 DH4 SX-OBA 0850-0945
EFL-ATH 05OCT OA631 DH4 G-ECOF 1015-1110

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τον aakunz για τις κρατήσεις. Δίχως τη βοήθειά του, τίποτε από τα παρακάτω δε θα είχε γραφτεί.

Στο αεροδρόμιο
To σχέδιο ήταν απλό (όπως φαίνεται και από το παραπάνω πρόγραμμα). Το προηγούμενο βράδυ της πτήσης αποφάσισα να τσεκάρω με το μάτι το e-checkin της εταιρείας, δεν είχα υπολογίσει όμως ότι το σύστημα είναι ίδιο με της πΟΑ. Που αυτό σημαίνει πως άπαξ και βάλεις στα στοιχεία σου και πατήσεις enter, το σύστημα θεωρεί ότι έχεις τσεκάρει, άσχετα από το αν εσύ εκείνη τη στιγμή πεθάνεις και δεν καταφέρεις να ολοκληρώσεις ποτέ το checkin. Παρόλα αυτά, εκτυπωτή δεν είχα, αλλά δεν ταράχτηκα γιατί και άλλη φορά που την έχω πατήσει παρόμοια (εμ, δεν έμαθες) και στο αεροδρόμιο δεν υπήρχε πρόβλημα.

Στο υπερ-hub LGAV έφτασα κατά τις 0730 και βάδισα αργά και με σταθερά βήματα για το checkin. Πολλά γκισέ (περισσότερα από παλιά). Ουρά μεγέθους γάτας Περσίας στις πτήσεις εσωτερικού, ουρά μεγέθους κροκοδείλου(όχι των μεγάλων) στις πτήσεις εξωτερικού. Στο γκισέ του echeckin κάποιοι ταλαίπωροι τουρίστες προσπαθούσαν να βγάλουν άκρη οπότε πήγα στα domestic. Η υπάλληλος της Olympic Handling είχε νεύρα εκείνη τη μέρα. Δε μου μίλησε σχεδόν καθόλου, της είπα για το ότι πιθανότατα είμαι τσεκαρισμένος, φάνηκε πως με αγνόησε αλλά τελικά βρήκε την άκρη και σε 1 λεπτό (κυριολεκτικά) μου είχε δώσει την κάρτα επιβίβασης. 2D (exit row).

Στο αεροπλάνο
Το αεροπλάνο (SXOBA) θα έφτανε στις 0745 (αντί 0800) από την Αλεξανδρούπολη. Έτσι δεν ήταν τυχαίο πως η επιβίβαση ξεκίνησε στις 0815 (35 λεπτά πριν) από το gate B19. Καμιά 50-60αριά επιβάτες πετάγαμε εκείνο το πρωινό για την Κεφαλονιά. Στις 0835 μπαίναμε στο καινούριο Dash 8 και το μέσα στην καλή χαρά πλήρωμα μας υποδεχόταν. Μιλάμε για πολύ χαρά όμως. Μάλλον δεν έχουν πυκνώσει ακόμα τα εξάσκελα. Φρεσκαδούρες στο χώρο λοιπόν, το οποίο εξηγεί και το γεγονός πως για πρώτη φορά σε πτήση εσωτερικού, μου έκαναν briefing για το πως ανοίγει η έξοδος κινδύνου. Εύγε στα κορίτσια λοιπόν τα οποία ήταν και πανέμορφα. Η Μεζίτη (η οποία φιγουράρει στο περιοδικό "THE REBIRTH OF A LEGEND") έκανε καλή δουλειά στα καλλιστεία για την επιλογή των κοριτσιών. Ευτυχώς πάντως, δε χρειάστηκαν πολλή βοήθεια από το ground για να κλείσουν την πόρτα (στις 0845 ακριβώς) και δε κόμπιασαν πάνω από 10 φορές στο safety demo (στο οποίο έγινε εκτενής αναφορά στις συσκευές με flight mode και πότε να τις ανοίξουμε, να τις κλείσουμε κλπ).

Μετά από τις καραμελίτσες και μία γρήγορη τροχοδρόμηση στις 0855 απογειωθήκαμε από τον 03R, καθοδόν για τη δεύτερη προσγείωση της Olympic Air στην Κεφαλονιά (Η πρώτη ήταν 2 μέρες πριν). Το service θα ξεκινούσε σύντομα με γευστικότατα sandwich γαλοπούλας (μιλάμε για 4-5 φέτες γαλοπούλα και μία χοντρή φέτα τυρί). Καφές, χυμοί, αναψυκτικά στο trolley. Το "Migazino" σαν περιοδικό μου φάνηκε βαρετό. Για την ακρίβεια, βαρέθηκα ακόμα και να το συγκρίνω σε βαρεμάρα με το "Blue" (ξέρετε, της άλλης). Το "Rebirth of a Legend" από την άλλη, είχε ενδιαφέρον λόγω των φωτογραφιών (και μόνο). Με λίγη μελέτη, η ώρα πέρασε και το νησί φάνηκε.

Το πλήρωμα μας ετοίμασε για προσγείωση όταν ο 32 άρχισε να αχνοφαίνεται (στη φωτό αριστερά). Η μία κοπελιά ήρθε τότε και μου είπε να κρατήσω τη μηχανή μου πάνω μου γιατί η προσγείωση είναι συνήθως "με δύναμη"... Χαμογέλασα συγκαταβατικά και στις 0940 πιάναμε (αρκετά smoothly πάντως) Κεφαλονιά. Το όνομα του κυβερνήτη μου ήταν γνωστό (από τα ATR της πΟΑ), το οποίο υποστηρίζεται και από το ότι κάναμε backtrack πριν το τέλος του διαδρόμου. Αποβίβαση και αποχαιρετισμός.

Η πτήση της επιστροφής
Την επόμενη μέρα, ήταν η σειρά του GECOF να εξυπηρετήσει την Κεφαλονιά. Ναι ναι. Υποψιάζεστε flybe καταστάσεις, οι οποίες επιβεβαιώνονται σε όλο τους το μεγαλείο. Η πτήση αφίχθη καθυστερημένη (στις 1005) από Αθήνα. Δε γνωρίζω το λόγο της καθυστέρησης (πάντως το αεροσκάφος είχε φτάσει από τον προηγούμενο προορισμό του (Κως) περίπου on-time). Λίγα λεπτά αργότερα βαδίζαμε για το αεροσκάφος.

Το πλήρωμα καμπίνας αποτελούσαν η Ειρήνη και η Josephine (ή κάπως έτσι). Η μία ντυμένη αλά Σήλια, ή άλλη ντυμένη αλά Flybe. Η μία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των απαιτήσεων της νέας εταιρείας (όμορφη και νεαρή, and so more easily manipulative), η άλλη μεγαλύτερη και βαρύτερη και κλασσική φυσιογνωμία της Αγγλετέρας. Κάθε φορά που δυσκολευόταν η μία, φώναζε την άλλη. Η Josephine με τα ελληνικά, η Ειρήνη με όλα τα υπόλοιπα. Στις ανακοινώσεις του PA, τονίστηκε πως η πτήση είναι σε συνεργασία με τη flybe και μετά δόθηκαν διευκρινίσεις, έτσι για να μη νομίζεις πως πετάς γι αλλού :

"Όπως βλέπετε οι 2 αεροσυνοδοί της πτήσης φοράνε διαφορετικές στολές, αλλά σας ενημερώνουμε πως έχουν εκπαιδευτεί με τον ίδιο τρόπο και για το ίδιο αεροπλάνο". Ο κυβερνήτης ήτο επίσης Άγγλος. Οι 10-11 κόμβοι φαίνεται πως δεν του επέτρεπαν απογείωση από τον "βολικό" 14 και έτσι ακολούθησε την τυπική διαδικασία απογείωσης από τον 32 (που περιλαμβάνει να φτάσεις στην Σικελία(σχεδόν) για να στρίψεις προς Αθήνα. Επίσης, σε αυτή την πτήση το safety demo ήταν ηχογραφημένο, ενώ για κάποιο λόγο οι καραμελίτσες μοιράστηκαν μετά το κυρίως service.

Με τούτα και με κείνα, τροχοδρομώντας και αφήνοντας πίσω ένα από τα τελευταία charter του νησιού, η Josephine -που ήταν συμπαθέστατη φιγούρα και που φαντάζομαι πως όταν έπιανε δουλειά στη flybe δε φανταζόταν ποτέ ότι θα φτάσει ως την κεφαλονιά η χάρη της- έδωσε το cabin secure στις 1045 στον captain Riber, ο οποίος έδωσε όλα τα στοιχεία στο σαφώς πιο αθόρυβο από τα ATR, DH4 για να μας απογειώσει λίγα δευτερόλεπτα αργότερα. Η απογείωση από τον 32 προσθέτει στο χρόνο πτήσης για Αθήνα(η εκτίμηση ήταν για 50 λεπτά!), αλλά προσθέται και στη θέα του νησιού [Άποψη, Ληξoύρι, Αργοστόλι].

Το service ξεκίνησε άμεσα με τα κλασσικά πλέον (ίδια με την προηγούμενη πτήση). Γρήγορα βλέπαμε Πελοπόννησο (Άραξος και Καλόγρια) και τη γέφυρα του Ρίου-Αντιρίου. Το service πήρε κάποια ώρα για τους 72 επιβάτες της πτήσης και η ώρα περνούσε.

Ξεκινώντας κάθοδο για Αθήνα στις 1120 την προσέγγιση στην Αθήνα, περάσαμε το κλασσικό πλάνο πριν την προσγείωση, για να συνεχίσουμε με τα γνωστά θεάματα του τροχόδρομου Β. [1, 2]. Η προσγείωση έγινε στον 03R (παρότι υπήρχε ήδη αναμονή για απογειώσεις,
και την ίδια διαδικασία ακολούθησαν και τα επόμενα 2 DH4 της ΟΑ. Σταθμεύσαμε δίπλα στο έτοιμο για αναχώρηση CR9 της LN.

Αποχαιρετισμός από την Josephine, και τέλος στην πρώτη πτήση με τη νΟΑ.

Αποφώνηση
Ontime performance : Θέλει λίίίίίίγη δουλίτσα ακόμα.
Πλήρωμα : Θα ήθελα να τις δω μερικό καιρό μετά, όταν θα έχει στρώσει η δουλειά. Θα είναι το ίδιο φρέσκιες;
Αεροσκάφος / Άνεση : ΟΚ για πτήσεις εσωτερικού.
Inflight service : ΟΚ επίσης.

Δυστυχώς η επιλογή της νΟΑ για τα εσωτερικά δρομολόγια κάποιες φορές είναι μονόδρομος. Το τιμολογιακό της σύστημα προς το παρόν, παραμένει ίδιο με της πΟΑ. Αυτό σημαίνει ~90 ευρώ φθηνότερο ναύλο από Αθήνα, και ~70 ευρώ φθηνότερο ναύλο προς Αθήνα. Για κάποιον που τα κλείνει νωρίς, ναι, του φαίνεται ακριβός σε σχέση με τα 24ευρα πάρτι του ανταγωνισμού. Είναι όμως fully flexible και ενδεχομένως διαθέσιμος και λίγον καιρό πριν την πτήση, αντίθετα με της πτήσης του ανταγωνισμού (Η Α3 πουλούσε ATH-EFL στα 156 ευρώ o/w Σάββατο πρωί τις ίδιες μέρες). Για τη ZF τα έχω ξαναγράψει. Εφόσον, δεν πετάς από Παρασκευή μεσημέρι έως Κυριακή βράδυ, παίζει να και να πετύχεις κάτι φθηνότερο. Δε συνυπολογίζω Ας αναμένουμε λίγο ακόμη λοιπόν, για να δούμε, ποιο θα είναι το σύστημα ναύλων που θα ακολουθήσει η νΟΑ. Προσωπική εκτίμηση πως όποιο πάρτι(τιμών) γίνει, δε θα κρατήσει πολύ...

Σας ευχαριστώ που με διαβάσατε.
 
πολύ ωραία περιγραφή. απολαυστικότατη!
 
jerry":10zu61h8 said:
Στο αεροδρόμιο
δεν είχα υπολογίσει όμως ότι το σύστημα είναι ίδιο με της πΟΑ.

Μέσα στο πακέτο της αγοραπωλησίας συμπεριλαμβανόταν -ευτυχώς- και το AXSRES της EDS. Τρέμω στην ιδέα να τους είχε αγοράσει ο Θόδωρας και να είχαμε να κάνουμε με το GABRIEL της SITA (που χρησιμοποιεί, ξέρετε, η "άλλη").

jerry":10zu61h8 said:
"Όπως βλέπετε οι 2 αεροσυνοδοί της πτήσης φοράνε διαφορετικές στολές, αλλά σας ενημερώνουμε πως έχουν εκπαιδευτεί με τον ίδιο τρόπο και για το ίδιο αεροπλάνο".

Θεϊκή ατάκα! Υποθέτω πως το target group πρέπει να ήταν οι γριές με αλτσχάιμερ.


jerry":10zu61h8 said:
η Josephine -που ήταν συμπαθέστατη φιγούρα και που φαντάζομαι πως όταν έπιανε δουλειά στη flybe δε φανταζόταν ποτέ ότι θα φτάσει ως την κεφαλονιά η χάρη της

Και καλά η Κεφαλονιά. Έχει και ένα πρεστίζ. Το κακό είναι ότι με το DH8 η Josephine και οι φίλες της θα ανακαλύψουν τα κοσμοπολίτικα Τίρανα, το εξωτικό Βουκουρέστι, τη μαγευτική Σόφια, το ερωτικό Βελιγράδι, την ειρηνική Βυρητό...

jerry":10zu61h8 said:
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τον aakunz

Ήταν μεγάλη μας τιμή να σας φτιάξουμε ένα ακόμα PNR-υπερπαραγωγή. Τη 2Α στην έδωσαν στην επιστροφή;
 
Σαφώς. Βέβαια με έκπληξη διαπίστωσα πως ενώ στη 2D υπάρχει η έξοδος κινδύνου, δεν ισχύει το ίδιο για αριστερά (τουλάχιστον εγώ δεν είδα καμία έξοδο κινδύνου ούτε στην 1 ούτε στη 2 σειρά). Παρόλα αυτά τα μέτρα ασφαλείας (τσάντες κτλ όλες πάνω για απογείωση/προσγείωση) ισχύουν και αριστερά.
 
jerry":35m6l9bn said:
η Josephine -που ήταν συμπαθέστατη φιγούρα και που φαντάζομαι πως όταν έπιανε δουλειά στη flybe δε φανταζόταν ποτέ ότι θα φτάσει ως την Kεφαλονιά η χάρη της

Τι να κάνουμε, οι κυρίες της flybε έχουν συνηθίσει στους ποιο πολιτισμικούς προορισμούς της Γηραιάς Αλβίωνος.
Λες και τα πληρώματα (σε αυτές τις μικρές εταιρείες) κάνουν διανυκτέρευση στις πόλεις.
Δεν πειράζει, τα Βαλκάνια έχουν περισσότερο Πολιτισμό από μερικούς προορισμούς της flybe.
Εάν έχεις πάει σε αυτές τις πόλεις σε πληροφορώ το Βελιγράδι από καλλιτεχνική και βραδινή ζωή δεν υστερεί σε τίποτα από την Αθήνα. Η αρχιτεκτονική (κτίρια του περασμένου αιώνα) και ρυμοτομία της Σόφια είναι κατά πολύ καλύτερη της Αθήνας. Το κέντρο των Τιράνων (block area) με τις επαύλεις, Πρεσβείες, μπαρ και ντίσκο καλύτερα από την μερικές πόλεις της Ελλάδος. Τώρα για Βυρητό και Βουκουρέστι δεν έχω πάει και δεν μπορώ να πω τίποτα.
Για πες μας κανένα ισάξιο προορισμό της flybe.
 
Συγγνώμη Jerry που κάνω κατάχρηση του trip report σου, αλλά

Avignon, Bergen, Berne, Dubrovnik

Αυτές σου κάνουν φίλε Belavia?
 
Μάλλον δεν έπιασες το χιούμορ μου. Δε θα ήταν και τόσο εύστοχο. Τίρανα δεν έχω πάει αλλά αφού μου έκανες τόσο καταπληκτική περιγραφή, ομολογώ ότι θα κλείσω εισιτήριο και θα πάω κατ' ευθείαν (θα πάρω και τη Josephine μαζί μου).
 
Belavia":3lpbr97t said:
Δεν πειράζει, τα Βαλκάνια έχουν περισσότερο Πολιτισμό από μερικούς προορισμούς της flybe.
Εάν έχεις πάει σε αυτές τις πόλεις σε πληροφορώ το Βελιγράδι από καλλιτεχνική και βραδινή ζωή δεν υστερεί σε τίποτα από την Αθήνα. Η αρχιτεκτονική (κτίρια του περασμένου αιώνα) και ρυμοτομία της Σόφια είναι κατά πολύ καλύτερη της Αθήνας. Το κέντρο των Τιράνων (block area) με τις επαύλεις, Πρεσβείες, μπαρ και ντίσκο καλύτερα από την μερικές πόλεις της Ελλάδος.

Zητώ σεμνά και ταπεινά συγνώμη σφε Jerry που το υποδειγματικό report σου κινδυνεύει να αλωθεί από οπορτουνιστές αλλά ορισμένα πράγματα πρέπει να λέγονται...

Υποκλίνομαι με σεβασμό στο nickname σου αγαπητέ belavia και υποθέτω ότι από την στιγμή που τα ηρωικά TU-154 τερμάτισαν άδοξα το κοινωνικό τους έργο στους Ευρωπαικούς ουρανούς η κομματική σου ενέργεια διοχετεύεται στα ανα τα Βαλκάνια πολιτιστικά και όχι μόνο δρώμενα...

Εξήγησε στους πολυπληθείς θαυμαστές σου σφε... όταν λες ότι η βραδινή και καλλιτεχνική ζωή του Βελιγραδίου δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από αυτή της Αθήνας τι εννοείς? Μήπως ότι οι underground θίασοι του Μεγάλου Μήλου μεταφέρθηκαν στα υπόγεια της μαγευτικής Παλιλούλα ή ότι το επόμενο γκουρμέ συνέδριο της Michelin θα απονέμει τα φετινά αστέρια του όχι στην πόλη του φωτός αλλά στο ανερχόμενο προάστιο του Βόζντοβατς στις παρυφές της μαγικής πόλης του Βελιγραδίου? Βροντοφώναξε την αλήθεια σφε και ξεμπρόστιασε τους ξεπουλημένους...

Κρέμομαι από τα χείλη σου σφε... πες μου το μεγάλο μυστικό... μην το κρατάς... είναι αλήθεια ότι ο πολιτιστικός θησαυρός της παλαιάς πόλης της Σόφιας με τα απαράμιλλα κάλλους Σοσιαλιστικού ρεαλισμού αρχιτεκτονήματα ξεπέρασε σε σχετική ψηφοφορία της Unesco την Ακρόπολη της Αθήνας?

Στα κοσμοπολίτικα Τίρανα δεν έχω πάει... έχω εμπιστοσύνη όμως στα λεγόμενά σου και κλείνω ευθύς τα εισιτήρια... είναι πασιφανές ότι η φαντασμαγορική μεγαλοπρέπεια των Τιράνων αφήνει παρασάγγες πίσω δεκάδες άλλες, τυχαίες πόλεις προορισμούς της Flybe... Aμστερνταμ , Βέρνη , Εδιμβούργο, La Rochelle...

Σφε κατανοώ την πικρία σου... τα ίδια περνάμε όλοι... δυστυχώς ο καπιταλισμός έχει ξεχαρβαλώσει τα πάντα... μέχρι και η Belavia ξεπουλήθηκε... κάνε κουράγιο... πάλι με χρόνια και καιρούς πάλι δικά μας θα είναι...
 
COMPUTERISE":1ag5ppbl said:
Υποκλίνομαι με σεβασμό στο nickname σου αγαπητέ belavia και υποθέτω ότι από την στιγμή που τα ηρωικά TU-154 τερμάτισαν άδοξα το κοινωνικό τους έργο στους Ευρωπαικούς ουρανούς η κομματική σου ενέργεια διοχετεύεται στα ανα τα Βαλκάνια πολιτιστικά και όχι μόνο δρώμενα...

Εξήγησε στους πολυπληθείς θαυμαστές σου σφε... όταν λες ότι η βραδινή και καλλιτεχνική ζωή του Βελιγραδίου δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από αυτή της Αθήνας τι εννοείς? Μήπως ότι οι underground θίασοι του Μεγάλου Μήλου μεταφέρθηκαν στα υπόγεια της μαγευτικής Παλιλούλα ή ότι το επόμενο γκουρμέ συνέδριο της Michelin θα απονέμει τα φετινά αστέρια του όχι στην πόλη του φωτός αλλά στο ανερχόμενο προάστιο του Βόζντοβατς στις παρυφές της μαγικής πόλης του Βελιγραδίου? Βροντοφώναξε την αλήθεια σφε και ξεμπρόστιασε τους ξεπουλημένους...

...

Εάν όλα αυτά που λες συμβαίνουν στο Άμστερνταμ, Βρυξέλες, Γενεύη, Παρίσι, Φραγκφούρτη, συμφωνώ.
Αλλά ο μόνος προορισμός της Flybe στα Βαλκάνια είναι το Ντουμπρόβνικ και Σπλιτ, και αυτές είναι κωμοπόλεις και όχι πρωτεύουσες χωρών.
Εάν συγκρίνεις τα πάντα με πολιτικά κριτήρια στην περίπτωση μου έχεις λάθος γιατί εγώ μίλησα για την περιοχή των Βαλκανίων και δεν είμαστε Κεντρική Ευρώπη, και έχουμε και εμείς πολιτισμό. Η Κεντρική Ευρώπη δεν είναι το μόνο μέρος του κόσμου που έχει πολιτισμό.
Η Ασία είναι για τα σκουπίδια;
Αλλά και πολιτικά να το πάρεις το θέμα η Αγία Πετρούπολη δεν έχει πολιτισμό;
‘Όσο για την Belavia αυτή την στιγμή πετά με Β737-400/500 & CRJ-100 και διαπραγματεύεται να μπει στην συμμαχία της Lufthansa. Άρα δεν διάλεξα αυτό το ψευδώνυμο από πολιτικούς λόγους.
Πολλές φορές έχω αναφερθεί ότι εδώ είναι φόρουμ αεροπορικό και θα πρέπει να επικεντρωνόμαστε σε αυτό τον σκοπό.
 
Εγώ θα συμπλήρωνα προς το συμφορουμίτη Computerise ότι θα ήταν καλό πριν αντιμετωπίσουμε τους Βαλκάνιους γείτονες μας με αυτήν την ελαφροτάτη δόση ειρωνείας που διανθίζει το ποστ του, να κοιτάξει λίγο και τα δικά μας τα χάλια..Διότι Βαλκάνια είμαστε και εμείς και έτσι όπως μιλάει για Τίρανα, Σοφια,Βελιγράδι κτλ..έτσι μας αντιμετωπίζουν κι εμάς οι φίλτατοι Δυτικοευρωπαίοι και κάτοικοι του Μεγ.Μήλου..Διότι εκτός από το Βόζντοβατς και την Παλιλούλα έχουμε τα Καμίνια, τον Κορυδαλλό,τη Δραπετσωνα, το Γαλάτσι, το Ζεφύρι, τα Πατήσια, τον Αγ. Ελευθέριο και τόσες άλλες "αριστουργηματικές" συνοικίες, την απαράμιλλης ομορφιάς και υποδειγματικής αρχιτεκτονικής Πλατεία Ομονοίας στο καρακέντρο της Αθήνας, την πλατεία Βικτωρίας και τις 800.000 πολυκατοικίες που "κοσμούν", όταν κοιτάς από ψηλά, το τσιμεντένιο ταψι που λεγεται Αθήνα, στο οποίο ξεχωρίζει φυσικά η Ακρόπολη...και μόνο αυτή..Η καμπούρα μας ίσως να είναι μεγαλύτερη απ'όσο φανταζόμαστε,αλλά φυσικά πάντα βλέπουμε μόνο των άλλων..κλείνω το οφ-τόπικ.
 
Top