ΟΑ: Η "εταιρία μας" με...ευκαιριακές κινήσεις για "κέρδος"?

  • Thread starter Thread starter Sovjohn
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Sovjohn

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
05/04/2005
Μηνύματα
25
Likes
0
Περιοχή
Πειραιάς
Website
www.narfhosting.com
Καλησπέρα,

παραμένω θαμώνας στο όμορφο φόρουμ σας καθώς με ενδιαφέρει ο κλάδος των αερομεταφορών, ως καταναλωτής αν θέλετε και όχι ως χομπίστας, και θα ήθελα με την ευκαιρία των "κρίσιμων εβδομάδων" της ΟΑ να μοιραστώ μαζί σας τις απόψεις μου για κάποιες επιλογές της εταιρίας σε πτήσεις τόσο εσωτερικού όσο και εξωτερικού...

Όσον αφορά το εσωτερικό, είναι αδικαιολόγητη κατ' εμέ η εμμονή της ΟΑ να είναι "η αερογραμμή των καθυστερήσεων" εν έτει 2005...

Η τελευταία μου εμπειρία ήταν στο τέλος Ιουλίου σε κάποια πτήση ATH-CFU-ATH με την ΟΑ, όπου αν και στο σκέλος αναχώρησης δεν υπήρχε κάποιο σοβαρό πρόβλημα (...ίσως επειδή η πτήση ήταν στις 6:30? Δεν ξέρω), στο σκέλος επιστροφής η ΟΑ μου θύμισε τις...παλιές κακές εποχές της, δεκαετίας '90, όταν και η πτήση μου των 21:30 έφυγε στις 22:45 επειδή...το αεροπλάνο έφυγε ΑΠΟ ΑΘΗΝΑ στις 21:00 (αντί για 20:00) και μας καθυστέρησε όλους μαζί, λόγω no show μέλους του πληρώματος (που προτίμησε...να πάει για καφέ προφανώς!).

Σε συνδυασμό με τον απαρχαιωμένο και ανεπαρκή αερολιμένα της CFU, που είναι δημόσιος αλλά ελλιπέστατος (οι ιδιωτικές εταιρίες για καφέδες και σάντουιτς υπήρχαν, ΟΚ, αλλά...τα μόνιτορ τόσο όταν πήγα όσο και όταν έφευγα έδειχναν...το απόλυτο 0 αντί για τις αναχωρήσεις και αφίξεις!), ο τουρίστας ας πούμε θα σχημάτισε, και με το δίκιο του, την χειρότερη εικόνα για τις Ελληνικές αερομεταφορές...


Στο εξωτερικό, τώρα, τυγχάνοντας φοιτητής στην Μεγάλη Βρετανία, έχω περάσει από αρκετές πτήσεις στο δρομολόγιο ATH-MAN, με πολλές εταιρίες (απευθείας: Τ4, ΟΑ, / με ανταπόκριση: LH, BA, AF, KL). Η "χρυσή εποχή" για το δρομολόγιο ήταν, φυσικά, η εποχή όταν η Τ4 πήρε το δρομολόγιο, τον Μάιο του 2004, όταν και απολαύσαμε την καλύτερη εξυπηρέτηση και την πραγματικά απολαυστική εμπειρία πτήσεων που παρείχε η, αδικοχαμένη, Τ4.

Την ίδια περίοδο, είδαμε και μια συνεργασία Τ4 ΟΑ σε επίπεδο codeshare, προς τιμήν της ΟΑ φυσικά (...η οποία είδε να έχει την δυνατότητα να παρέχει πτήσεις σε 4 μέρες της εβδομάδας, αντί για 2 όταν ήταν μόνη της, έστω και με codeshare), και πλαίσιο πολύ ανταγωνιστικών τιμών (εκείνη την "χρυσή" περίοδο ήρθα με single εισιτήριο με 105 Ε, τιμή ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ για το δρομολόγιο...)

Όμως, θα ήθελα σε αυτό το σημείο να κατακρίνω βαρύτατα την ΟΑ για την κατακόρυφη άυξηση των ναύλων μόλις έμεινε πάλι μόνη της, με τις συνήθεις τιμές πλέον για ΑΠΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ να κινούνται στα 240-280 Ε, και αυτές οι τιμές να υπάρχουν 3+ μήνες πριν γίνει το δρομολόγιο (!!!!), τιμές φυσικά απαγορευτικές όταν με 350-380 Ε με εταιρίες -εκτός της Αλιτάλια- εξωτερικού κάποιος...γυρνάει κι όλας (και με Αλιτάλια γυρνάει με 250!)

Πιστεύω ότι η ΟΑ, προσπαθώντας να βγάλει "ρανίδες κέρδους" από δρομολόγια, άδικα και συμφεροντολογικά, καταστρέφει τα δρομολόγια της...

Θα επανέλθω με περισσότερες σκέψεις,όταν τις έχω. Εώς τότε, οι δικές σας απόψεις θα είναι πολύτιμες...

-Γιάννης
 
Φίλε Sovjohn καλωσήρθες. Όλα αυτά που λες σωστά απλά άσε με να εκφράσω κι εγώ λίγες απο τις απόψεις μου γνωρίζοντας κάτι παραπάνω λόγω του πατέρα μου (και λόγω λίγης πείρας αφού συνήθιζα να κάνω μαζί του βάρδιες στην ΟΑ τότε στο Ελληνικό).

Καταρχήν αν μιλάμε για τώρα και να θέλει η ΟΑ δεν είναι σε θέση να κάνει τιμολογιακή πολιτική αλλά και business management γενικότερα για ευνόητους λόγους. Για μένα και πρόβλημα με την ΟΑ να μην υπήρχε (όπως πολύ παλαιότερα, λίγο αφού δώθηκε απο τον Ονάση αλλά σύντομα άρχισε να παρουσιάζει ελλείματα) αργά ή γρήγορα θα φτάναμε στον ίδιο αποτέλεσμα. Γιατί; Εγώ το αποδίδω στην νοοτροπία (που παίζει πρώτο ρόλο σε κρατικοδίαιτες εταιρείες).

Πάρε όποιο παράδειγμα θες (ΟΑ,ΟΤΕ,ΔΕΗ κα) και θα δεις σε διαφορετικό βαθμό ίσως τα ίδια. Η ΟΑ ίσως είχε απο την πιο πολύ μάσα και αυτό το εκμεταλλέυτηκαν πρώτοι οι κυβερνόντες και διευθυντές αλλά ΚΑΙ οι εργαζόμενοι-συνδικάτα. Οι μεν την χρησιμοποιούσαν απληρωτί για διάφορους κομματικούς σκοπούς, βάζοντας "δικούς μας" για να το εξασφαλίσουν, στην ουσία όμως κάνοντας απλά ενα business management συντήρισης της εταιρίας (και αν). Οι δε απαιτώντας (όπως βλέπουμε με εκβιαστικό τρόπο εις βάρος της εταιρίας) υπερσυμφέροντες όρους, όπως σημβαίνει κατα κώρον στην Ελληνική πραγματικότητα μέσω των συνδικάτων.

Έτσι η εταιρία δεν μπορεί να έχει προοπτική, αλλά περιορισμένο χρόνο επιβίωσης ο οποίος τραβήχτηκε λόγω του μονοπολίου της ΟΑ στην Ελληνική αγορά. Με λίγη λογική περίμενες εσύ καλά νέα για την ΟΑ απο την στιγμή που άρχισε να κόβει routes (Tokyo,Boston,Sidney-Melbourne) και αεροσκάφη?

Βλέπεις το κακό είναι γενικευμένο. Στο εσωτερικό μόλις άρχισε να σπάει το μονοπόλειο (μέχρι να γίνει κανα ατύχημα και στην Aegean οπότε θα δείξει αν λειτουργεί θετικά ο ανταγωνισμός ή μόνο για το κέρδος) αλλά και πάλι εναλλακτικές επιλογές (καράβι) δεν συμφέρουν. Στο εξωτερικό έχει να κάνει και με τον παράγοντα τουρισμός: πάλι κι εκεί η ΟΑ έχει σχετικό μονοπώλειο επειδή οι περισσότερες άλλες πτήσεις είναι απο charter για την Ελλάδα τουτέστι μη κατάλληλος προορισμός η Ελλάδα για scheduled πτήσεις (είτε για τουρισμό είτε για άλλο). Η κύρια πελατεία της δηλαδή είναι Έλληνες !

Συμπέρασμα (για να μην σας πρίζω άλλο) δεν τους ενδιαφέρει και πολύ αρκεί να βγαίνει ένα minimum load δουλειάς ώστε να πετάει ασφαλής η ΟΑ αλλά και να μην χάνουν τις διακοπούλες τους. Όλα αυτά συμβάλουν σε εύκολες λύσεις πχ της αύξησης της τιμής εισιτηρίου λόγω αύξησης τιμής του πετρελαίου ενώ την ίδια στιγμή άλλες αεροπορικές εταιρείες βρίσκουν τρόπους να αντισταθμίζουν πχ λόγω κερδών χωρίς να εφαρμόζουν το προφανές. Για μένα η μεγάλη διαφορά έγκειτε στο πως βλέπεις τη ζωή-δουλειά σου και το "άντε να πάει 2 να σχολάσω" που δυστυχώς έχουμε αντικατοπτρίζεται στην εταιρεία και είναι διαφορετικό απο το να βλέπεις την δουλειά σου σαν προέκταση-βελτίωση του εαυτού σου. Στη τελική αν θέλουμε να θεωρούμαστε έξυπνοι (όπως αρεσκόμαστε να μας λένε) να το αποδείξουμε εδώ (ΟΑ) και όχι να είμαστε μια απο τις 2-3 εταιρείες ντροπή που φυτοζωούν/σαν στις αεροπορικές μεταφορές.
 
Top