Ναυάγιο Costa Concordia

  • Thread starter Thread starter ToSofoPaidi
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

ToSofoPaidi

Business-Class-Member
Εγγραφή
13/10/2007
Μηνύματα
456
Likes
0
Περιοχή
κόσμος
Website
tosofopaidi.weebly.com
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
TWITTER
ToSofoPaidi
Είναι γνωστό το ναυάγιο με τους αρκετούς νεκρούς, αγνοούμενους κλπ στις ακτές της Ιταλίας. Αναδημοσιεύω ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες στο πλοίο (και τα υπόλοιπα της εταιρείας), με πηγές από τον ιταλικό τύπο. Η αναδημοσίευση δεν έχει να κάνει τόσο με την πολιτική θέση του άθρου (που ασπάζομαι απόλυτα), όσο με το να προσπαθήσουμε να φέρουμε στο μυαλό μας -με τον πλέον τραγικό τρόπο- τι σημαίνει η λέξη κέρδος σε μια επιχείρηση που έχει να κάνει με μεταφορά ανθρώπων. Και βεβαίως να κατανοήσουμε πως το να επιλέγεις προσωπικό με βάση το φαίνεσθαι και την "τιμή" του και όχι τις ικανότητες του έχει άμεση επίπτωση στο ζήτημα της ασφάλειας.

ΥΓ: Αν οι διαχειριστές θεωρούν πως το άρθρο παραβιάζει τους όρους του forum περί πολιτικής, μπορούν (μετά λύπης μου) να το κατεβάσουν, αν και γι' αυτό τον λόγο το ανέβασα στην ενότητα "Πολλά & διάφορα". Ωστόσο θεωρώ πως πρόκειται για ζήτημα ασφάλειας μεταφορών και είναι ιδιαιτέρως κρίσιμο.
 
Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο που δημοσίευσες...δυστύχως έχουμε φτάσει σε αυτό που είπες,για το κέρδος γίνονται σημαντικές ελλείψεις σε υλικό όσο και σε έμψυχο υλικό.
 
Βέβαια ωραίο το άρθρο για τους μισθούς των καμαρώτων και των καθαριστών του πλοίου, ωστόσο η προσάραξή του πλοίου στην ξέρα δεν προήλθε από κάποιο καμαρώτο ή καθαριστή αλλά από τον υπεύθυνο αξιωματικό γέφυρας και εν προκειμένω, όντας πλησίον ξηράς στον ίδιο τον πλοίαρχο ο οποίος αντί να βρίσκεται στην γέφυρα και νηφάλιος "χαριεντιζόταν" με μοντέλλο από την Μολδαβία, σε κατάσταση μέθης.

Όσο για το ζήτημα των ευθυνών της εταιρίας, δυστυχώς παντού έτσι είναι. Όταν το υποβρύχιο Κουρσκ ήταν στο βυθό της θάλασσας και το πλήρωμα μέσα ήταν ζωντανό, το κράτος ήταν αυτό που αποφάσισε ότι είναι προτιμότερο να πεθάνουν από ασφυξία, παρά να δεχτούν βοήθεια από ξένο κράτος για την ανάσυρση, επικαλούμενοι διάφορες ανόητες δικαιολογίες. Ας μην συζητήσουμε για Τσερνόμπιλ ή προσφάτως για Ιαπωνία, όπου τα θύματα είναι χιλιάδες είδικα στην πρώτη περίπτωση. Όλοι θυμάστε την αντίδραση της "εξουσίας". Επομένως είτε το κεφάλαιο είναι ιδιώτης είτε είναι το κράτος, το πρόβλημα ήταν και είναι η κακοδαχείριση της εξουσίας, ότι μορφής και αν είναι αυτή ιδιωτική ή δημόσια.
 
Εγώ πάντως τείνω να συμφωνήσω σε αρκετά σημεία με τον αναγνώστη giorgalis,τον σχολιάσαντα το άρθρο-το οποίο πράγματι είναι μονομερές και αρκετά biased.Μπορεί η συγκεκριμένη εταιρία να έχη τέτοιου είδους "αποικιοκρατικές" πρακτικές,δέν είναι όμως η μόνη εταιρία με κρουαζιερόπλοια στον κόσμο-υπάρχουν και εταιρίες που τηρούν όλους τους κανονισμούς και σέβονται τους εργαζόμενούς τους.Ούτε ο συγκεκριμένος πλοίαρχος (που παρά το γεγονός ότι όντως η συμπεριφορά του ήταν αχαρακτήριστη,δέν έχει αναφερθεί επισήμως ότι ήταν σε κατάσταση μέθης) είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα τών Ιταλών πλοιάρχων ή τών πλοιάρχων γενικώτερα-με την ίδια λογική θα έπρεπε να πούμε πως π.χ. όλοι οι Σαουδάραβες πιλότοι είναι ανεύθυνοι,επειδή έτυχε να είναι τέτοιοι οι πιλότοι τού Tristar τής Saudia που κάηκε μετά την προσγείωσή του στην Riyadh.

Και κάτι άλλο:άς πάψουμε πιά να δαιμονοποιούμε τον όρο "κέρδος"-αυτή η νοοτροπία είναι η αιτία που η Ελλάδα δέν παράγει σχεδόν τίποτε και που ο ιδιωτικός τομέας της έχει απαξιωθεί.Ο καθένας που επενδύει τα λεφτά του σε μιά επιχείρηση δέν το κάνει γιά να αποκτήση "δόξαν αϊδιον" που έλεγε και ο Περικλής-το κάνει επειδή περιμένει πως θα πάρη αυτά τα λεφτά πίσω πολλαπλασιασμένα.Το ζήτημα είναι κατά πόσον το κράτος είναι σε θέση να βάζη κανόνες που να εξασφαλίζουν ότι αυτό το κέρδος δέν είναι σε βάρος τής ποιότητας τών παρεχομένων υπηρεσιών και προϊόντων-άλλωστε ένα ποιοτικό προϊόν ή υπηρεσία θα αποφέρη πολύ περισσότερο κέρδος στον επιχειρηματία και γιά περισσότερο καιρό.
 
Γιατί, έχει κανείς την εντύπωση πως μόνο ατην COSTA είναι έτσι;
Οι άλλες εταιρίες κρουαζιέρας δηλαδή πως πορεύονται για να είναι ανταγωνιστηκές και να προσφέρουν 10ήμερες κρουαζιέρες για 600 και 700 ευρώ;
Νομίζει κανείς πως στην ελληνοφανή ΛΟΥΗΣ είναι πολύ διαφορετικά τα πράγματα;

Θα πρέπει επιτέλους να αναζητήσουμε την ευθύνη και σε μας τους ίδιους. Πρώτοι εμείς θέλουμε να απολαμβάνουμε τα ταξιδάκια μας σε τιμές ευκαιρίας. Δε λέω, είναι και το κέρδος των εταιριών που ευθύνεται για τέτοιες καταστάσεις, είναι όμως και η δική μας απαίτηση να έχουμε πολυτέλειες σε τιμές εξευτελιστηκές! Το ίδιο ισχύει εν μέρη και στα αεροπορικά εισητήρια. Μήπως πχ η Ρύαν πληρώνει ικανοποιητικά τα πληρωματά της;

Στα ξενοδοχεία τι γίνεται; Και δε χρειάζεται να πάμε τόσο μακρυα. Δέστε τι γίνεται στα νησιά μας. Ποιοί έχουν αναλάβει όλες τις «βρώμικες δουλειές»; Μήπως καλοπληρωμένοι ντόπιοι; Μάλλον όχι.

Πιστεύω πως το άρθρο δε μας λέει και κάτι καινούριο. Η κριτική είναι πάντα εύκολη σε τέτοιες περιπτώσεις. Το δύσκολο είναι να γίνεται πριν συμβούν τέτοια γεγονότα και να συνοδεύονται και απο αυτοκριτική.

ΥΓ. Βλέπω με πρόλαβε ο Hastaroth! :!:
 
Hastaroth":352vy534 said:
Το ζήτημα είναι κατά πόσον το κράτος είναι σε θέση να βάζη κανόνες που να εξασφαλίζουν ότι αυτό το κέρδος δέν είναι σε βάρος τής ποιότητας τών παρεχομένων υπηρεσιών και προϊόντων-άλλωστε ένα ποιοτικό προϊόν ή υπηρεσία θα αποφέρη πολύ περισσότερο κέρδος στον επιχειρηματία και γιά περισσότερο καιρό.
Το ζήτημα είναι πως ως "άνθρωποι" κάποιοι επιχειρηματίες προτιμούν να ρισκάρουν μερικές χιλιάδες άτομα σε ένα κρουαζιερόπλοιο, ή μερικές εκατοντάδες σε ένα αεροπλάνο, για να βγάλουν λεφτά, εκτός κι αν τύχει να τους ελέγξει το κράτος. Το οποίο κράτος άγεται & φέρεται από τις ορέξεις και τα συμφέροντα των επιχειρηματιών. Φαύλος κύκλος ενώ η αξία της ζωής πέφτει (αντιστρόφως ανάλογα από την αξία μιας μετοχής). Δεν μου αρέσει το αριστερίστικο "κράτος" που ελέγχει τα πάντα, προτιμώ τον άνθρωπο που δρα και κινείται με γνώμονα το σεβασμό στον άλλο.

Το άρθρο δεν το παρέθεσα ως την απόλυτη αλήθεια, αλλά περισσότερο ως τροφή για σκέψη, μιας και κατά καιρούς συναντώ στο φόρουμ τις ιστορίες Ελληνικών αεροπορικών εταιρειών με απλήρωτους εργαζόμενους κλπ. Απλώς προσπαθώ να φανταστώ πόσο κοντά ή μακριά βρισκόμαστε σε μια τραγωδία, πόσο η τύχη και το γεγονός πως τα αεροσκάφη είναι απίστευτα τεχνολογικά θαύματα μας σώζει από το να ψάχνουμε εκ των υστέρων τις αιτίες. Ανέκαθεν το κέρδος ήταν η κινητήρια δύναμη του συστήματος, ωστόσο θεωρώ πως τα τελευταία 15-20 χρόνια η έννοια του έχει παραμορφωθεί. Οι μέτοχοι πάνω από τους πολίτες.

Στο ναυάγιο τώρα, δεν μου αρέσουν οι ιστορίες τύπου "ο καπετάνιος είχε γκόμενα, έπινε" κλπ. καθώς αυτά είναι για τα κανάλια & τον κίτρινο τύπο. Είναι πάγια τακτική όλων των κρουαζιερόπλοιων να περνάνε κοντά από τις συγκεκριμένες ακτές -παράτυπα- εδώ και χρόνια, άρα ήταν ζήτημα χρόνου να συμβεί το κακό. Αντίστοιχες καταστάσεις συμβαίνουν παντού στον κόσμο. Ποτέ δεν ευθύνεται μόνο ένας, αλλά πολλοί. Αναμένω τα αποτελέσματα των ερευνών και ελπίζω οι "αρχές" να σεβαστούν αρκετά τους νεκρούς.
 
Το αριστερίστικο "κράτος" δέν ελέγχει απλώς,αλλά κάνει το ίδιο τον επιχειρηματία-και εκεί είναι το πρόβλημα.Το να υπάρχη ένας νόμος που θα λέη ότι το πλήρωμα ενός πλοίου ή μιάς επιχείρησης στην ξηρά ή ενός αεροπλάνου κλπ.θα εργάζεται οκτώ ώρες την ημέρα,ούτε λεπτό παραπάνω,και ότι όποιος εργοδότης το παραβαίνει αυτό θα μπαίνη στην ψειρού και θα τού αφαιρήται η άδεια τής εταιρίας,δέν είναι αριστερισμός,αλλά σωστή νομοθεσία.Οπως και το να υπάρχη ένας νόμος που θα λέη ότι οι ελάχιστες αμοιβές τών εργαζομένων θα πρέπη να τους εξασφαλίζουν ένα επίπεδο άνετης διαβίωσης (βασισμένο σε κάποιες προδιαγραφές βέβαια,διότι άνετη διαβίωση είναι ακόμα και το να έχη κάποιος ένα δικό του διαμέρισμα και να μπορή να τρώη σε εστιατόριο δυό φορές την ημέρα και στο τέλος τού μηνός,μετά απ'όλα τα έξοδά του,να τού μένη και ένα διακοσάρι ευρά να τα βάλη στην άκρη) και ότι όποιος εργοδότης βρεθή να δίνη μισθούς έστω και ένα σέντσι λιγώτερο από αυτές τίς ελάχιστες αμοιβές θα μπαίνη στην ψειρού κλπ κλπ.

Τα συμφέροντα τών επιχειρηματιών-τα πραγματικά τους συμφέροντα-είναι να έχουν διαρκώς πολλούς και ευχαριστημένους πελάτες.Και γι'αυτό οφείλουν να παρέχουν υπηρεσίες και προϊόντα σε συγκεκριμένη ποιότητα και με συγκεκριμένες εύλογες τιμές.Δέν είναι κακό να είσαι επιχειρηματίας-κακό είναι να είσαι κακός και ανεύθυνος επιχειρηματίας.....

Βραδυνό edit (γιά να μήν προσθέσω δεύτερο post):Περισσότερα σχετικά με το δυστύχημα-με βίντεο και φωτογραφίες-υπάρχουν στο http://www.shipfriends.gr/forum/top...dia-στο-νησί-giglio-στην-ιταλία/page__st__140
και βέβαια,όπως έχει συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις,ναυτικές και αεροπορικές (αλλά και σιδηροδρομικές και γενικά σε σημαντικά δυστυχήματα),ο ένας ρίχνει το μπαλάκι στον άλλο-ο καπετάνιος στην εταιρία,η εταιρία στον καπετάνιο και πάει λέγοντας.Εμμεσο "θύμα" τής όλης ιστορίας ήταν και ο πρόεδρος τού Ιταλικού νηογνώμονα (δηλαδή τού νομικού προσώπου που κάνει τίς επιθεωρήσεις και πιστοποιήσεις πλοίων με Ιταλική-και όχι μόνο-σημαία) που παραιτήθηκε.....
 
Top