z_pilot":13ucmyet said:
Κοίτα DSP καλά όσα λες εκτός από ένα.Το ότι ο μηχανικός εναέριων και επίγειων μεταφορικών μέσων είναι αεροναυπηγός.Αυτό δεν ισχύει.Αν δεις το τμήμα μηχανολόγων και αεροναυπηγών μηχανικών του πολυτεχνείου της Πάτρας που περιλαμβάνει 2 ειδικότητες,του μηχανολόγου μηχανικού και του αεροναυπηγού μηχανικού και δεις τα μαθήματα που διδάσκονται οι αεροναυπηγοί μηχανικοί θα δεις ότι είναι και περισσότερα και πολύ πιο σχετικά με τα αεροσκάφη απ'ότι του ΕΜΠ στην ειδικότητα που αναφέρειςΔεν έχουν λοιπόν τα ίδια δικαιώματα στην αγορά εργασίας γιατί πολύ απλά δεν έχουν τις ίδιες γνώσεις..Άλλο το ένα,άλλο το άλλο.
Τα πράγματα είναι διαφορετικά από αυτά που λένε οι φροντιστηριάδες, οι καθηγητές των σχολείων και από αυτά που βλέπουμε στο internet στο καθημερινό browsing. (δεν απευθύνομαι προσωπικά σε εσένα z_pilot, είναι κάτι που προβάλλεται λάθος από αυτούς που συμβουλεύουν τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις - βλέπω στο profile είσαι 17)
Το τμήμα της Πάτρας απλά έχει τους αεροναυπηγούς και στον τίτλο. Τα εργασιακά δικαιώματα είναι απολύτως τα ίδια για όλους τους μηχανολόγους μηχανικούς, είτε προέρχονται από την Θεσσαλονίκη, είτε από την Πάτρα είτε από το ΕΜΠ. Τα εργασιακά δικαιώματα είναι κοινά για όλους τους μηχανολόγους και καθορίζονται από το νόμο και το ΤΕΕ, ανεξάρτητα από την ειδικότητα.
Μέχρι και το 3ο έτος, και στα 3 πολυτεχνεια κάνεις γενικά μαθήματα μηχανολόγων μηχανικών. Αυτά είναι Μαθηματικά, Φυσική, Μηχανική, Στοιχεία Μηχανών, ΜΕΚ, κ.α. Στο 4ο έτος έχεις τις εξής επιλογές:
Να γίνεις ενεργειακός μηχανολόγος μηχανικός (αιολική ενέργεια, καλοριφέρ
, κ.α.)
Να γίνεις μηχανικός παραγωγής (περιέχει και λίγο management, οικονομικά κ.α.)
Να γίνεις μηχανικός κατασκευαστής (ρομποτική, CNC, κλπ)
Να γίνεις αεροναυπηγός μηχανικός (δεν υπάρχει στη Θεσσαλονίκη)
Κάνεις 3 εξάμηνα μαθήματα για την ειδίκευση λοιπόν που διαλέγεις και μετά αφιερώνεις ένα εξάμηνο στο dissertation.
Μετά από αυτό, ονομάζεσαι Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός και γράφεσαι στο ΤΕΕ. Έχεις τυπικά τα ίδια δικαιώματα εργασίας, ανεξάρτητα από της ειδίκευσή σου.
Σχετικά με το Πάτρα - Αθήνα:
Όπως είπα, η διαφορά μεταξύ τους έγκειται μόνο στο όνομα. Λίγοι από τους αεροναυπηγούς αποφοίτους και των 2 σχολών καταφέρνουν να βρουν δουλειά στον τομέα τους στην Ελλάδα - οι πιο πολλοί εργάζονται ως 'απλοί' μηχανολόγοι μηχανικοί (η δουλειά αυτή είναι συνήθως στην ΕΑΒ, η σε άλλες βιομηχανίες όπου χρειάζεται η αεροδυναμική, πχ αιολική ενέργεια).
Το ΕΜΠ είναι κάπως καλύτερο σε σχέση με το Πολυτεχνείο Πατρών, και αν κάποιος είναι καλός μαθητής και βγάζει 18,5+ πρέπει να το προτιμήσει.
Πέρα από την αναμφισβήτη φήμη του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (όχι βέβαια και ότι το πολυτεχν Πάτρας πάει πίσω), έχει πολύ περισσότερα και πιο πλήρη εργαστήρια (wind tunnel, turbomachinery, κλπ), καλύτερες υποδομές, και ίσως γνωστότερους καθηγητές (και στην Πάτρα όμως έχει καλούς).
Η απόφαση είναι δική σου. Πάντως, έχε στο μυαλό σου πως σε έναν τόσο δύσκολο τομέα, μπορεί να σπουδάσεις αεροναυπηγός, να βρεις δουλειά εδώ ή έξω, αλλά ποτέ να μην έρθεις σε επαφή με το αεροπλάνο αυτό καθ εαυτό. Συνήθως η εργασία είναι τόσο καταμερισμένη, που είναι πιθανό να ασχολείσαι μονίμως πχ με τεχνικές αεροδυναμικής βελτιστοποίησης των engine nacelles. Η δουλειά του αεροναυπηγού είναι υψηλού επιπέδου και δύσκολη, αλλά πολλές φορές θεωρητική.