Ναι οκ, αλλά το 40Ε για μια δουλειά που παίρνει 1 λεπτό μαξ, σε μια χώρα που η εργατοώρα είναι στα 7 - 8Ε μεικτά για τέτοια δουλειά, είναι τιμωρία για τον ''κοσμάκη''. Δεν μπορεί να κοστολογείται τόσο ένα λάθος, τόσο εύκολα διορθώσιμο, ούτε ζητά κάποιος κάποια χάρη, πχ να ταξιδέψει άλλος επιβάτης.
Επειδή κάνω αυτή τη δουλειά εδώ και 25 χρόνια, η διαδικασία χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο, λόγω του ότι Aegean και Alitalia είναι εταιρείες μέλη της ΙΑΤΑ και οφείλουν να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς της ΙΑΤΑ και τα πρωτόκολλα EDIFACT ή NDC.
Όταν λοιπόν υπάρχει εισιτήριο μέσα σε μία κράτηση, ΔΕΝ μπορεί να αλλάξει το όνομα με ένα κλικ. Θα πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία.
α) «σπάμε« την κράτηση σε δύο κρατήσεις: μία με τα σωστά ονόματα και μία με τα λάθος ονόματα. Περιμένουμε λίγα λεπτά, ώσπου να δημιουργηθούν τα νέα PNR και να μεταφερθούν στο καθένα από αυτά τα αντίστοιχα εισιτήρια (SPLIT + ETKT SYNC). Αυτή είναι και η πιο κρίσιμη στιγμή, δεδομένου ότι σε EDIFACT περιβάλλον, αν ένα μήνυμα φύγει με διαφορετική σειρά από την προκαθορισμένη, ενδέχεται αντί να γίνει split και ακύρωση, να γίνει πρώτα ακύρωση και μετά split της αρχικής κράτησης, η οποία θα έχει ήδη ακυρωθεί (και τότε απλά ψάχνεις τα ηρεμιστικά σου).
β) δημιουργούμε νέα κράτηση με τα σωστά ονόματα. Εάν δεν υπάρχουν θέσεις στην ίδια τιμή, μιλάμε με το κοντρόλ της αεροπορικής, ώστε να μας φτιάξουν τις πτήσεις στις αρχικές τιμές. Για λίγα λεπτά, η πτήση γίνεται overbooked σε συγκεκριμένους ναύλους.
γ) μόλις επιβεβαιωθούν οι ναύλοι στη νέα κράτηση (μπορεί να πάρει από 10 λεπτά ως 10 ώρες) επανατιμολογούμε την κράτηση. Εισάγουμε μέσα στο fare construction τα στοιχεία των αρχικών εισιτηρίων, χωρίς όμως τα αρχικά ονόματα. Δημιουργούμε ένα ακόμα πεδίο στους φόρους, όπου θα βάλουμε το τέλος αλλαγής ονόματος. Όλα αυτά γίνονται «με το χέρι», διότι το σύστημα δεν καταλαβαίνει ότι εμείς θέλουμε να αντικαταστήσουμε εισιτήριο από άλλη κράτηση.
δ) εκδίδουμε τα νέα εισιτήρια manually και ακυρώνουμε την αρχική κράτηση με τα λάθος ονόματα για να μην είναι overbooked οι ναύλοι.
Αντιλαμβάνεστε ότι η διαδικασία χρειάζεται αρκετό χρόνο και όλα αυτά, αν πάει καλά το SPLIT της πρώτης κράτησης και συγχρονίσουν τα εισιτήρια και δε μας ζητηθούν να στείλουμε φωτοτυπίες διαβατηρίων. Αν το λάθος έχει γίνει σε πτήσεις codeshare, δε θέλω να το σκέφτομαι, καθ' ότι εμπλέκεται τόσο το σύστημα του marketing carrier, όσο και του operating. Εκ πείρας, έχω δει κανονική κράτηση της Vueling που πωλήθηκε ως Iberia μέσω Amadeus (χωρίς να έχει λάθη στα ονόματα) να μην έχει συγχρονίσει πλήρως, αφού το Resiber της Iberia δεν κατάφερε ποτέ να συγχρονίσει την κράτηση με το σύστημα της Vueling, παρά το ότι το Amadeus είχε στείλει σωστά τα στοιχεία στο Resiber.
Οι Low Cost δεν χρησιμοποιούν σήματα EDIFACT, ούτε e-ticketing. Είναι ticketless carriers, συνεπώς οι μεταβολές και οι διορθώσεις γίνονται πολύ πιο εύκολα.