Κυπριακά Αεροδρόμια: ρεζίλεμα διεθνώς λόγω χρεώσεων

George KOUMIS

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
13/10/2006
Μηνύματα
35
Likes
0
Όπως αναρτήθηκε στο newsletter της IAOPA:

Taking the shackles off Lebanese GA

IAOPA is working to open up the outside world to general aviation in Lebanon, where the inability to cross international borders means GA is dying on its feet. Members of AOPA Lebanon cannot fly north through Syria or south through Israel – the only way out is via Cyprus, 120 miles away across the Mediterranean. But Cyprus imposes such high costs and inordinate security restrictions on Lebanese pilots that it is proving impossible for them to use the island's two airports, Paphos and Larnaca.
In November Martin Robinson flew to Cyprus with AOPA Lebanon's Hadi and Haytham Azhari with the dual purpose of persuading the airport to revisit its handling charges – a piston single from Lebanon faces fees of €500 – and of talking to the government about easing restrictions on Lebanese pilots, which are not reciprocated; a Cypriot pilot may fly to Beirut with little hindrance.
On the subject of excessive handling charges, some progress was made. Larnaca airport, now privatised, has only two handling agents, whereas IAOPA is pressing the European Commission to suggest a minimum of four to ensure genuine competition. Thanks to Yiouli Kalafati of AOPA Greece, Martin Robinson was able to show the airport authorities contracts held by the same two handling agents on islands in the Aegean, where handling charges were capped at €20 for aircraft under three tonnes. Martin says: "Sometimes it's helpful to explain in plain language that GA doesn't need the services, doesn't need the airstairs, the catering, the push-backs, the baggage handling, that the airlines pay for through their handling fees. Like other airports across Europe, Larnaca is keen to encourage any bit of traffic it can get. The managers were very interested in the effect handling charges have, and I think genuinely receptive to arguments for significant reductions."
In meetings with government officials the economic value of general aviation was explained. Martin says: "We spoke of the the economic multipliers and their effect on the hotel, restaurant, tourist and other trades, and again, I think people were receptive to our arguments. From the security standpoint, it would be a positive move for a system of pre-clearences to be established, where pilots vetted through AOPA Lebanon could come and go without excessive demands."
Without a positive response from Cyprus, GA in Lebanon risks being snuffed out. Pilots are restricted to flying up and down their own coast from Beirut, and activity, already small, is falling.
 
Αν και μού προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι στον σπαρασσόμενο από πολιτικές διαμάχες Λίβανο υπάρχει...γενική αεροπορία,δίκιο έχουν οι άνθρωποι.Ποιός ο λόγος να χρεώνουν τα Κυπριακά αεροδρόμια 500 ευρώ γιά ένα μικρό μονοκινητήριο-λές και οι τάκοι που θα τού βάλουν στίς ρόδες είναι από χρυσάφι-την στιγμή μάλιστα που οι Λιβανέζοι δέν χρεώνουν τόσα πολλά στους Κύπριους ιδιοκτήτες αεροπλάνων ΓΑ;

Μού προκαλεί επίσης εντύπωση το γεγονός ότι οι Λιβανέζοι δέν μπορούν να πετάξουν πάνω από την Συρία.Γιά το Ισραήλ το καταλαβαίνω-υπάρχει εμπόλεμη κατάσταση.Με την Συρία όμως;

Πάντως εύχομαι να βάλουν λίγο μυαλό οι Κύπριοι αρμόδιοι και να χαλαρώσουν λιγάκι-άλλωστε όφελος θα έχουν από τους όποιους Λιβανέζους πηγαίνουν εκεί με τα ιδιωτικά τους αεροπλάνα.
 
Σωστος Hastaroth βλεπεις εδω περα εχουμε καλομαθει με τους Ρωσσους που τα σκανε κανονικοτατα... :rolleyes: ο τιτλος υπερβολικος ομως.
 
Οταν όμως ξυπνήσουν και οι Ρώσοι και δέν θα τα σκάνε πλέον,φαντάζομαι πως οι αρμόδιοι θα αντιληφθούν το λάθος τους.Ελπίζω όμως να μήν είναι αργά τότε.

Ωστόσο είχα την εντύπωση πως γενικά σε θέματα οικονομικής πολιτικής οι Κύπριοι είναι πιό έξυπνοι από εμάς εδώ (π.χ. έχουν χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές,δίνουν κίνητρα σε επιχειρήσεις και ιδιώτες να έρθουν να επενδύσουν εκεί κλπ).Οι υπερβολικές χρεώσεις στα αεροδρόμια γιά τουρίστες που έρχονται με ιδιωτικά αεροπλάνα-οι οποίοι προφανώς δέν είναι απλοί μεροκαματιάρηδες αλλά "τόν φυσάνε" τον παρά και έχουν την διάθεση να τον ξοδέψουν στην Κύπρο-είναι τόσο λάθος που θα το καταλάβαινε κι'ένας πρωτοετής φοιτητής οικονομικού πανεπιστημίου.
 
Οντος υπερβολικός ο τίτλος

Για να πούμε την ωμή αλήθεια,η Hermes που έχει τον έλενχο των 2 αεροδρομίων της Κύπρου δεν περιμένει να βγάλει χρήματα απο τη γενική αεροπορία,πιο εύκολο είναι να τα κάνεις πολύ ακριβά οπως έχει τώρα η κατάσταση για να ξεφορτωθείς τη Γ.Α. για ευνόητους λόγους(κυριως το καλοκαίρι που ο αριθμός πτίσεων στο νησί απο αερογραμμές είναι πολύ μεγάλος).Η ίδια η εταιρία έχει πολύ πιο σοβαρά θέματα να λύσει απο το να προβληματίζεται γιατί οι Λιβανέζοι χειρηστές Γ.Α. δεν μπορόυν να πετάξουν παρα μόνο προς Κύπρο.

Αν κάποιος έχει την ευθύνη είναι η κυπριακή κυβέρνηση που χρόνια τώρα δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει ενα αεροδρόμιο Γ.Α.
 
Δέν νομίζω ότι νοοτροπία μιάς ιδιωτικής εταιρίας πρέπει να είναι το να "ξεφορτώνεσαι" πιθανούς πελάτες-ιδίως όταν δέν υπάρχη ιδιαίτερο κόστος γιά να τους εξυπηρετήσης.

Τα αεροπλάνα τής γενικής αεροπορίας δέν χρειάζονται κάποιον ιδιαίτερο εξοπλισμό γιά το ground handling-στα single engine και light twin ελικοφόρα δέν χρειάζεσαι σκάλες,ανεβαίνεις από τα φτερά ενώ τα κάπως μεγαλύτερα twin props και bizjets έχουν σκάλα ενσωματωμένη στην πόρτα τους.Τουαλετιέρες και baggage load belts δέν χρειάζεσαι-τίς βαλίτσες τίς φορτώνεις με το χέρι και τήν τουαλέτα (στά bizjets,γιατί τα ελικοφόρα δέν έχουν) στέλνεις μιά καθαρίστρια και την καθαρίζει με χλωρίνη.Το πολύ-πολύ να χρειαστής ένα bowser (ή ένα μικρό βυτιοφόρο,άν δέν υπάρχη στόμιο ανεφοδιασμού στην θέση στάθμευσης τού αεροπλάνου) γιά τα καύσιμα.Οπότε ποιός ο λόγος να χρεώνης ένα πεντακοσάρικο γιά την εξυπηρέτηση ενός π.χ. Cessna 172;

Το ότι η Κυπριακή κυβέρνηση έχει ευθύνες επειδή δέν κατάφερε να φτιάξη ένα αεροδρόμιο ΓΑ είναι μέν ένα θέμα,αλλά δέν έχει να κάνη με την τιμολογιακή πολιτική τού handler τών υπαρχόντων αεροδρομίων....
 
Εχω την εντύπωση αν σύμφερε οικονομικά την Hermes θα το έκαναν..
 
Δεν γνωρίζω εάν αυτά τα κολλήματα τα κάνουν οι Κύπριοι λόγω της ΑΟΖ που δεν επικυρώνεται από τους Λιβανέζους (γιατί υποκινούνται από τους ακατονόμαστους) .
Εάν γίνεται γι΄ αυτό τότε καλά κάνουν.
:great:
Όλοι μας κοιτάμε τα συμφέροντά μας.
 
Ετσι είναι η πολιτική χαχα
 
Top