Re: Coronavirus και Aegean - Εξελίξεις και επιπτώσεις
Luz":311sv2ue said:
Καραμήτρος Air":311sv2ue said:
Όπως έγραψα και στον άλλο το κράτος παρεμβαίνει ώστε να μην χάσει μια εταιρεία που έφτασε να του δίνει 400 εκατομμύρια τον χρόνο.
Οι καρεκλοκένταυροι του που έχεις σε εκτίμηση λόγω ανικανότητας δεν πρέπει να πλησιάσουν το ΔΣ.
Όσο για το ποιος θα διαλέγει πως θα ταξιδεύουμε σκέψου μόνο το ότι επί δεκαετίες όποιο μέσο μεταφοράς είχε στο κουμάντο του αυτό πήγε από το κακό στο χειρότερο.
Επέτρεψε μου λοιπόν να μην εμπιστευτώ την κρίση τους για το ποιο είναι το καλό μου.
Όποιος βέβαια αισθάνεται πως χρειάζεται νταντά μπορεί να πηγαίνει στη Θεσσαλονίκη και με ποδήλατο αν θέλει.
Αλλά επιθυμώ για εμένα να αποφασίζω εγώ.
Δίνει 400εκ ευρώ από τη φορολογία και τις εισφορές και βγάζει κέρδος.Δεν τα χαρίζει στο κέρδος.Κι εγώ που πληρώνω φόρους και εισφορές δίνω στο κράτος.Όμως δεν έρχεται να μου χαρίσει λεφτά...
Οι διοικήσεις στις ΔΕΚΟ ορίζονται από τον εκάστοτε υπουργό και είναι "της αγοράς" δεν είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι.Πριν μερικά χρόνια τη ΔΕΗ τη διοικούσε άνθρωπος που πριν ήταν στην Toyota Europe.Άρα αν το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που έπρεπε, ευθύνεται και ο υπουργός που τον επέλεξε.
• Το κράτος εισπράττει 6-7 φορές περισσότερα από οσα μοιράζει σε μελίσματα η εταιρεία στους μετόχους της!
• Τα 120 που παίρνει απο το κράτος φετος και μάλιστα με δικαίωμα του δημοσίου να πάρει μετοχές της είναι οσα του έδωσε πέρυσι σε λιγότερο απο 4 μήνες!
Εσυ που πληρώνεις φορους και εισφορές εφόσον δουλεύεις στο ιδιωτικό τομέα (αν είσαι στο δημόσιο είναι λογιστικές εγγραφές και δεν μπαίνουν πραγματικά λεφτα στα κρατικά ταμεία) εφέτος εαν έχεις πρόβλημα οπως οι εταιρείες σου καλύπτει το κράτος μερος των ασφαλιστικών σου εισφορών, πρόγραμμα συνεργασία, έκτακτα βοηθήματα και εξτρα δαπάνες για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
ΟΛΑ τα παραπάνω ΔΕΝ ειναι λεφτά που δημιούργησε το κράτος. Φορολόγησε την υπεραξία που παράγουν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι.
• Οι διοικήσεις στις ΔΕΚΟ ουσιαστική εξουσία να αλλάξουν την εταιρεία και την πορεία της δεν έχουν.
Πολύ απλά δεν έχουν διευθυντικό δικαίωμα. Το πραγματικό κουμάντο εχει λόγω του δημόσιου χαρακτήρα τους το συνδικάτο των εργαζομένων τους. Οι διοικητές ενδεχομένως να μπορούν να αλλάξουν τη μάρκα χαρτιού υγείας που προμηθεύεται η εταιρεία ΑΝ συμφωνήσει βέβαια το συνδικάτο.
Luz: Η διαφορα είναι ότι οι Γαλλικοί και οι Αυστριακοί σιδηρόδρομοι είναι κρατικές εταιρείες,και όχι ιδιωτικές,και τα κράτη,που είναι σοβαρά κράτη,θέλουν να διατηρήσουν την κερδοφορία των εταιρειών τους και να μη δώσουν ελεύθερο πεδίο σε ιδιώτες που επιβιώνουν με τα λεφτά του κράτους.Εδώ γίνεται το αντίστροφο.Κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους να πάρουν οι ιδιώτες έργο που ανήκει στο κράτος.
Οι κρατικες εταιρείες μεταφορών σπάνια εως ποτέ δεν είναι κερδοφόρες.
Το κράτος καλα θα κανει να μην επιλέγει αυτο για τους πολιτες του ποιο μεσα για τις μετακινήσεις τους προτιμούν, επιβάλλοντας μάλιστα να χρησιμοποιούν αναξιόπιστες και πανάκριβες υπηρεσίες απλα και μόνο επειδή ειναι κρατικές.
Ο ΟΣΕ αποτελεί τρανό παράδειγμα. Ειχε φταίει την δεκαετία του 90 το κόστος του ανα επιβάτη που μετέφερε να ειναι υψηλότερο απο το να τους έστελνε με ταξι στον προορισμό τους αντι να λειτουργεί ο ίδιος τα τρενα του!
Το χάλι το βλέπουμε με την μητρική ΟΣΕ σήμερα και την ΕΡΓΟΣΕ και τις τεράστιες καθυστερήσει ςστον εκσυγχρονισμό του δικτύου και των σταθμών.
Αυτο που πρεπει να ενδιαφέρει ενα σοβαρό κράτος ειναι να υπάρχουν κερδοφόρες επιχειρήσεις που ροσφέρουν εργο.
Οι έχουσες κρατική διοίκηση σπανίως είναι. Οσο περισσότερες ιδιωτικές λοιπόν τόσο μεγαλώνουν οι πιθανότητες να υπάρχουν κέρδη. Ωστε να εχει το δημόσιο φορολογητέα ύλη να φορολογήσει για να πληρώνει τα έξοδα του.
Ολα τα παραπάνω συμβαίνουν γιατι πολύ απλά η συντριπτική πλειοψηφία των στελεχών τους δεν τρούπωσαν στο Δημόσιο για να δημιουργήσουν και να παράξουν έργο και μετρήσιμα αποτελέσματα. Μπήκαν για να πέφτει ο μισθός βρέξει χιονίσει, να φεύγουν 14:30 για το σπίτι τους και να μην κινδυνεύει ποτέ η θέση τους οτιδήποτε και αν κάνουν ή δεν κάνουν.