Κρατική ενίσχυση στην Aegean

Αγαπητοι του forum,κάποιοι κραζανε το 2009 γιατί να δοθεί κρατική ενίσχυση στην ΟΑ...όλοι ξερετε τα χρέη της ΟΑ ήταν χρέη δημόσιων φορεων (π.χ. ΥΠΕΘΑ κτλ.) και όχι της ίδιας της εταιρείας...όλοι βρίζατε τους τρισκαταρατους δημοσιους υπαλληλούς της ΟΑ...όμως...όπως αποδεικνύεται στο πέρασμα των ετων,τελικά έστω κ χάλια ν ήταν, ένας ήταν ο εθνικός αεροταφορέας με όλα τα προβλήματά του...μόνο όσοι έχετε νου και γνώση μην ξεχνάτε ότι αυτοί που κράζανε για τις κρατικές επιχορηγήσεις,τώρα τις ζητάνε...οι υπόλοιποι απλά βρίστε και καλήνυχτα σας...
 
Θα σας πω και εγώ «Μητσάρα» και υπόλοιποι φίλοι τι θυμάμαι από τον εθνικό μας αερομεταφορέα που προκαλούσε ρίγη συγκίνησης επειδή πετούσε την σημαία της Λαϊκής Θεοκρατίας της Ελλάδας:

1. Την κακή εξυπηρέτηση στο έδαφος αλλά κυρίως στον αέρα.
2. Την δολοφονική μάτια των πληρωμάτων αν τους ζητούσες λίγο νεράκι στις υπερπόντιες πτήσεις ( αφού είχαν κουβέντα οι άνθρωποι στο galley , τι τους διέκοπτα και εγώ; )
3. Τον στόλο με πέντε ή έξη αεροσκάφη από κάθε τύπο ( Β707, B727, B737, B747, A300, ) . Λεφτά υπήρχαν άλλωστε για πολλούς τύπους, τα δικά μου και τα δικά σας. :rolleyes:
4. Κανένα αναπτυξιακό πλάνο ( είχαν αρκεστεί σε 35 προορισμούς με 35 αεροπλάνα 20ετίας ) και συχνότητες της πλάκας με ελάχιστη δυνατότητα ανταποκρίσεων.
5. Τα 5 με 6 χρόνια που τους πήρε για να παραγγείλουν 3 (τρία) ολόκληρα B767-200 και τα οποία τελικά δεν παρέλαβαν ποτέ και τα αντάλλαξαν με 6 737-400. Τόση ευελιξία στις αποφάσεις , τέτοιο όραμα και πλάνο για την εταιρία!!!
6. Τις παρατημένες, βρώμικες και φθαρμένες καμπίνες των επιβατών ( σπασμένα καθίσματα, φθαρμένες ταπετσαρίες, κλιματισμός που έσταζε νερό συνέχεια κλπ ).
7. Τις απεργίες κάθε λίγο και λιγάκι ( ποιος ξεχνάει τα πληρώματα σε πορείες στο Σύνταγμα κάθε λίγο και λιγάκι, με αναμαλλιασμένες αεροσυνοδούς και επιμελώς ατημέλητους φροντιστές; ) .
8. Τις καθυστερήσεις στις πτήσεις και το αναξιόπιστο πρόγραμμα πτήσεων.
9. Τις περίπου 3 με 4 ταυτόχρονες livery της εταιρίας εκεί κάπου στα 90s ( original μπλε σκούρα χρώματα, χρώματα με το ουράνιο τόξο, χρώματα με τις μπλε ρίγες που αντικατέστησαν το ουράνιο τόξο, και τα νοικιασμένα «γαλατά δικά» ). Τόση συνέπεια στο brand και image της εταιρίας....

Το μόνο καλό με την ΟΑ ήταν ότι είχε άρτιες τεχνικές υποδομές και έμπειρο προσωπικό σε μηχανικούς και πιλότους και πολύ φαγητό στις πτήσεις. Αλλά μέχρι εκεί.

Η Αιγαίου είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί στον κλάδο αερομεταφορών στην Ευρώπη ( κοινή και διεθνής διαπίστωση ) και μια από τις καλύτερες εταιρίες παγκοσμίως στον τομέα της. Της λείπει λίγο το κομμάτι long haul, αλλά αυτό δεν αλλάζει την εικόνα της. Δεν είναι τέλεια, είναι όμως πολύ καλή.

Θα σας πω τι είπε ένας ξένος φίλος μου για την Αιγαίου: IT GIVES GREECE A GOOD NAME!

Ε λοιπόν αυτή η εταιρία αξίζει να υπάρχει. Το πως, πότε και πόσο είναι λεπτομέρειες για άλλους, όχι για μας. :deadthread:
 
6circles":3q2bgbhv said:
Ε λοιπόν αυτή η εταιρία αξίζει να υπάρχει. Το πως, πότε και πόσο είναι λεπτομέρειες για άλλους, όχι για μας.
Και βέβαια πρέπει και θα συνεχίσει να υπάρχει. Το ίδιο πράγμα λέμε. Με τα λεφτά τών Ελλήνων φορολογουμένων. Κρατικοδίαιτη Aegean. Μονά - ζυγά δικά της. Πληρώνετε κορόιδα!
 
Όσοι πιστεύουν ότι πρέπει το κράτος να ενισχύσει την Aegean και τις άλλες αεροπορικές με δανεικά και αγύριστα, μπορούν οι ίδιοι να αγοράσουν μετοχές είναι μια επενδυτίκη ευκαιρία. Ας βοηθήσουν τους μετόχους στον έρανο που κάνουν για να σώσουν την εταιρεία τους. Η Aegean καίει λέφτα αυτό το διάστημα και ζητάει απο τον λάο να κάψει τα δικά του! Μια καινούρια π Ο.Α .


Υ.Γ : Δεν θα γίνεις άνθρωπος ποτέ οπαδέ οπαδέ.
Πανούσης.
 
Καλύτερα να κλειδωθεί και αυτό.

Κανείς δε μίλησε για δανεικά και αγύριστα.

Σοβαρή κουβέντα με ονειρώξεις τύπου π.ΟΑ δε μπορεί να υπάρξει.

Εδώ υπάρχει πόνος, όπως είπαμε κόσμος έχασε κάποτε ένα καλό καναπεδίσιο μεροκάματο και αυτό δε τον αφήνει να δει ότι έχουμε πανδημία και δε λειτουργουμε σα κράτος και οικονομία σε Normal συνθήκες.
 
Το πώς ακριβώς θα στηριχτεί η Αιγαίου από το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί..ίσως να ακολουθηθεί το γερμανικό μοντέλο, που ανέφερα πιο πάνω..δηλαδή κανονική επιχορήγηση με αντάλλαγμα μετοχες
Τώρα, αν κάποιοι δεν αρέσκονται να διαβάζουν τέτοια θέματα μπορούν απλά να τα προσπερνούν και όχι να προτείνουν κλείδωμα του thread , για να μη συνεχιστει η ανταλλαγή απόψεων, αρκεί να γίνεται με πολιτισμένο τρόπο..αν κάποιος ξεφεύγει από του κανόνες μπορεί να διαγραφεται το σχόλιο του, αλλά όχι το θέμα...αυτή είναι και η έννοια της δημοκρατίας ..
 
Συμφωνώ απόλυτα, αυτά να τα πεις στους θιασώτες των δεινοσαύρων (π.ΟΑ).

Για να δεις ποιο μοντέλο θα ακολουθηθεί πρέπει να ξέρεις τι ποσά χρειάζονται. Φαντάζομαι κανείς μα δε ξέρει,
 
Φίλε Pirate και στους συμφωνούντες μαζί σου (mxnk, ovelix και Jak21) δεν υπάρχει λόγος να κλειδώσει το θέμα. Μπορούμε κάλλιστα αλλά με επιχειρήματα να διατυπώνουμε τις απόψεις μας. Επειδή έχω εδώ και καιρό εκφράσει τις απόψεις μου όσον αφορά την κάθε είδους Κρατική βοήθεια είπα να μην ξαναγράψω. Όμως υπάρχει κάτι βασικό που βλέπω η πλειοψηφία το αγνοεί και ασχολείται μόνο με την υποστήριξη της Αιγαίου και ξεθάβει το θέμα της ΟΑ. Ξεκαθαρίζω για άλλη μια φορά ότι:
ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ και ιδιωτικοποιήθηκε η ΟΑ, ΕΠΡΕΠΕ να γίνει και μάλιστα πολύ καιρό πριν.
Για όσο όμως χρονικό διάστημα ήταν Κρατική, το Κράτος όφειλε να την στηρίζει-βοηθάει- χρηματοδοτεί-δανειοδοτεί, όπως θέλεις πες το. Γιατί ακόμα και σήμερα πόσες Κρατικές εταιρείες βοηθούνται? Σε αυτό που με βρίσκει σύμφωνο ως Έλληνα πολίτη είναι ότι οι εκάστοτε Κυβερνήσεις και οι συνδικαλιστές δεν την Διοικούσαν σωστά.
Έκλεισε όμως και τελειώσαμε, ησυχάσαμε αν θέλεις ή ικανοποιηθήκαμε ως Ελληνικός Λαός!!!!.
Στην Ελλάδα όμως σήμερα λειτουργούν και άλλες περίπου 10 Αεροπορικές εταιρείες και δεν μιλάει κανείς τι θα γίνει με αυτές. Εργάζονται και εκεί άνθρωποι, προσφέρουν και αυτές οι εταιρείες φόρους και εισφορές στο Κράτος, αυτές κατά κύριο έργο τους είναι μεταφέρουν μόνο τουρίστες. Ή πλειοψηφία των τουριστών δεν έρχεται με προγραμματισμένες πτήσεις αλλά με ναυλωμένες.
Αναλογική ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΩΝ των αεροπορικών εταιρειών αν είναι να γίνει έτσι.
Δανεικά και γυρισμένα με τόκους αγοράς συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Σε κάθε δάνειο όμως υπάρχει και μια εγγύηση (άλλος εγγυητής, σπίτι, οικόπεδο ή η περιουσία της εταιρείας). Γιατί σας πειράζει να πάρει το Κράτος μερικές χιλιάδες μετοχών (αξίας αντίστοιχης του δανείου) και να ελέγχει και την περαιτέρω πορεία της εταιρείας με μέλη στο ΔΣ?
Όποιοι ονειρεύονται την π.ΟΑ αφήστε τους, μην τους ξυπνάτε.
Προσωπικά έχω προτάσεις:
Μείωση στόλου, δρομολογίων, συρρίκνωση εταιρείας, επαναδιαπραγμάτευση όλων των συμβολαίων, μείωση προσωπικού, μείωση μισθών, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, κλπ. Κάποιες φυσικά δεν σας αρέσουν, δεν πειράζει, απόψεις μας εκφράζουμε άλλωστε. Περιμένω να δω τις καλύτερες δικές σας!!!.
Μιλάς όμως για μεγάλο πόνο που κάποιοι θα χάσουν την δουλειά τους. Ναι είναι κρίμα. Αυτές όμως είναι οι συνθήκες της αγοράς. Με το κλείσιμο όμως της ΟΑ πολλοί περισσότεροι έχασαν την δουλειά τους (χωρίς φυσικά να φταίνε οι ίδιοι) αλλά αμέσως επεκτάθηκε η Αιγαίου και άλλες Ελληνικές αεροπορικές και ξαναβρήκε αντίστοιχος αριθμός εργασία. Πληροφορούμε όμως μετά λύπης μου πως για σχεδόν 11 χρόνια τώρα οι απολυμένοι της ΟΑ δεν έχουν πάρει την ΑΠΟΖΗΜΊΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ !!!!!!!. Αυτό το γνωρίζεται? συμφωνείται με αυτή την αυθαιρεσία - παρανομία του Κράτους? Βλέπετε λοιπόν ότι το Κράτος κάνει ότι γουστάρει και δεν πάει φυλακή κανένας όπως θα πήγαινε ένας ιδιώτης εάν απέλυε εργαζόμενους και να φανταστείτε πως είναι η ίδια πολιτική παράταξη!!!!. Κλείνουμε αζημίως και χρηματοδοτούμε αζημίως???? Όσο για το καναπεδάτο μεροκάματο που λες, αν και δεν το γνωρίζω, πάλι το Κράτος και οι συνδικαλιστές φταίνε που δεν έκαναν έλεγχο.
Να λοιπόν γιατί χρειάζεται ο έλεγχος στην περίπτωση της χρηματοδότησης. Κάποιοι γράψανε για έκδοση ομολόγου ή δανειοδότηση με συνθήκες αγοράς, ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ, έτσι θα κάνει άλλωστε και ο κάθε επιχειρηματίας για να επιβιώσει.
Καλά κάνετε και υποστηρίζετε αυτούς που σας πληρώνουν (δεν ξέρω αν είστε εργαζόμενοι ή μέτοχοι), έτσι έκαναν και οι της ΟΑ, όμως βγάλτε τις παροπίδες και δέστε την λογική της οικονομίας και της αγοράς.
 
Αγαπήτε,

τα ίδια πράγματα λέμε.

1. Έχω αναφέρει στo thread που σβήστηκε ότι (αν υπάρχουν οι πόροι) όποια Ελληνική αεροπορική το επιθυμει και ήταν βιώσιμη 31/12/2019 πρέπει να στηριχθεί.

2. Γιατι να εμπιστευτώ το δημόσιο τώρα ενώ τα έχει κάνει θάλασσα αποδεδειγμένα σε εταιρίες τύπου ΟΑ, ΕΒΖ, Λαρκο, ΔΕΗ και η λίστα δε τελειώνει. Αν το δημόσιο είναι να έχει λόγο στο management της Α3 ή της Sky καλύτερα να μη πάρουν βοήθεια, θα είναι η αρχή της καταστροφής τους.

3. Όπου το δημόσιο έχει λόγο στο management υπάρχουν ρουσφέτια, προσλήψεις και καθυστερήσεις να παρθούν αποφάσεις και να υπογραφτούν συμβάσεις καθώς φοβούνται όσοι υπογράφουν να μη κατηγορηθούν για κατάχρηση δημοσίου χρήματος κτλ. Δεν είμαστε Γερμανία δυστυχώς.

(ευτύχως το μεροκάματο μου δε το παίρνω σήμερα από το κλάδο ... πάλι καλα να λες)
 
το παράδειγμα του τρόπου χρηματοδότησης της Lufthansa δεν εχει να κάνει με τους αριθμούς, αλλά με τις πολιτικές που ακολουθούνται ΣΗΜΕΡΑ στην Ευρώπη...Βλέπουμε οτι η γερμανική κυβέρνηση απαιτεί απο την εταιρεία να προχωρήσει στην αγορά των Airbus που έχει παραγγείλει και στη φάση αυτή ΔΕΝ ΘΑ ήθελε να προχωρήσει..
Airbus παίρνει και η Αιγαίου... απλά δεν έχουμε εργοστάσιο στη χώρα μας, αλλά είμαι σίγουρος οτι οι πιέσεις θα είναι μεγάλες.
Για τη Lufthansa τα 9 δις ευρώ αντιστοιχούν σε 20% των μετοχών της.
Τέλος, ενισχύσεις δεν παίρνουν όλοι οι ανταγωνιστές της.. Στην Ευρώπη η KLM- Air France έχουν ήδη κρατική συμμετοχή στο 28%, η Αλιταλια κρατικοποιείται, ενώ μια λίστα άλλων εταιρειών (ΤAP, Icelandair, Air Blatic, Tarom, Blue Air, Croatia, Finnair κλπ)έχουν ζητήσει κάποιας μορφής κρατική βοήθεια, χωρίς περισσότερα επ' αυτού
Υπάρχουν και εταιρείες όπως η Ryanair που αντιδρούν σφοδρά για όποιας μορφής κρατική παρέμβαση. Ακούσαμε και τον O'Leary Να απειλεί οτι θα προσφύγει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για αθέμιτο ανταγωνισμό.. κατι που είχε κάνει ο δικός μας Χατζηδάκης παλαιότερα.
 
Top