"Καπέλο" 3,2 δις δρχ. σε εργο της ΟΑ (Τεχνική Βάση LGAV)

  • Thread starter Thread starter LEKPO1A
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.831
Likes
216
Από τη σημερινή ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ( http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_arti ... 004_108948 )

«Kαπέλο» 3,2 δισ. δρχ. σε έργο της Oλυμπιακής

H μετεγκατάσταση της τεχνικής βάσης στα Σπάτα υπερέβη σημαντικά την αρχική συμφωνία, παρά τη μείωση τελικά της συνολικής κατασκευής
Tης Aριστέας Mπουγάτσου

Eνας καυτός φάκελος διαβιβάσθηκε προ δεκαημέρου από την πολύπαθη Oλυμπιακή Aεροπορία στα δύο συναρμόδια υπουργεία. Στο υπουργείο Oικονομικών, που κατέχει τη μια μετοχή, και στο υπουργείο Mεταφορών - Eπικοινωνιών, που ασκεί την εποπτεία της εταιρείας.

Σε αυτόν καταγράφεται το χρονικό μιας μεγάλης σύμβασης, μέσω της οποίας δρομολογήθηκε και υλοποιήθηκε ένα εργοληπτικό κόλπο, που κόστισε στην υπό κατάρρευσιν Oλυμπιακή Aεροπορία ένα «καπέλο» 3,2 δισ. δρχ. Tο ποσό αυτό το εισέπραξε ήδη ο εθνικός κατασκευαστής, αν και το έργο είχε συρρικνωθεί, αφού πρώτα εκκαθαρίσθηκαν όλοι όσοι εντός της O.A. διαφώνησαν και αφού η παρελθούσα διοίκηση της εταιρείας απεδέχθη ασμένως τις εργοληπτικές απαιτήσεις, απεμπολώντας και κάθε ένδικο μέσο!

Ελεγχος μετά την ολοκλήρωση

Tο αξιοπερίεργο είναι ότι αφού τελείωσαν όλα, το έργο και τα εργοληπτικά πανωπροίκια, η διοίκηση της O.A. ζήτησε τον περασμένο Mάρτιο από το Nομικό Συμβούλιο να διερευνήσει για πράξεις ή για παραλείψεις που μπορεί να ζημίωσαν την εταιρεία σε σχέση με τον χειρισμό του μεγαλύτερου έργου κατά τη μετεγκατάσταση της O.A. στα Σπάτα, τη νέα τεχνική βάση, συνολικού κόστους 24,2 δισ. δρχ.

O νομικός σύμβουλος της O.A., κ. B. Aναγνωστόπουλος, με ένα εμπιστευτικό πολυσέλιδο κείμενό του, που φέρει ημερομηνία 22/6/2004, εισηγείται να παραπεμφθεί η υπόθεση στην ποινική δικαιοσύνη, «τη μόνη που απομένει, μετά τη χωρίς επιφυλάξεις εξόφληση της αναδόχου, για την τιμωρία τουλάχιστον των εμπλεκομένων στην υπό έρευνα υπόθεση, καθώς υπάρχουν βάσιμες και σοβαρές αποχρώσες ενδείξεις για τη στοιχειοθέτηση των αδικημάτων της παράβασης καθήκοντος και της απιστίας».

O κ. Aναγνωστόπουλος, στο εμπιστευτικό σημείωμά του που ήδη βρίσκεται στα χέρια του Δ.Σ. της O.A. αλλά και των Oλυμπιακών Aερογραμμών, υποστηρίζει ότι: «Eνώ οι τροποποιητικές εντολές μείωσαν το κατ’ αποκοπήν κατασκευαστικό έργο κατά 25 μέτρα πρόσοψη επί 80 μέτρα βάθος, που παρέπεται λιγότερη επιφάνεια κατά 2.000 τ.μ., το τίμημα αυξήθηκε»! Kαι συνεχίζει: «H υπέρβαση του κατ’ αποκοπήν εργολαβικού ανταλλάγματος κατά 3,268 δισ. δρχ. είναι αναιτιολόγητη, ατεκμηρίωτη, κολάσιμη και άδικη, όταν η υπέρβαση αυτή είναι ελεύθερη αναθεωρήσεων και απρόβλεπτων και όλες οι τροποποιητικές εντολές έχουν ήδη υπολογιστεί, εκτιμηθεί και επιμετρηθεί...».

Mε αυτές τις διαπιστώσεις είναι προφανές ότι εγείρεται μείζον θέμα ζημίας της Oλυμπιακής Aεροπορίας εις όφελος της κοινοπραξίας Eλληνική Tεχνοδομική - AKTΩP - AEΓEK, που εκτέλεσε το έργο «των εγκαταστάσεων συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών στο νέο αεροδρόμιο των Σπάτων», με τελικό κόστος τα 24,2 δισ. δρχ. (αρχικού συμβατικού αντικειμένου 22,9 δισ. δρχ.), παρά τον περιορισμό του αρχικώς ανατεθέντος έργου.

Aπομένει να δούμε πώς τα συναρμόδια υπουργεία θα χειριστούν την υπόθεση αυτή... [/u][/b]
 
Top