JAA...Tέλος!

  • Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας

gonso

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
23/04/2005
Μηνύματα
1.577
Likes
130
Περιοχή
52N00W
Η πολυσυζητημένη και πανάκριβη ιστορία που λέγεται JAA, παίρνει τέλος.

Σε μερικούς μήνες (μάλλον τέλος 2006), κατεβάζει ρολλά to κατάστημα. Χρόνια ολόκληρα διαδικάσιών, διαβουλέυσεων, επιτροπών, κόντρα επιτροπών, αξιολογήσεων, εγκρίσεων, προσαρμογών, εναρμονήσεων, πάνε περίπατο.

Το νέο "αφεντικό" των ευρωπαικών ουρανών θα είναι η EASA (γνωστή ίσως ήδη σε μερικούς), με βάση την Κολώνία. Η EASA, είναι ένα όργανο πολύ σφικτά αγκαλιάσμένο με την Ευρωπαική Ένωση και την Κομισιόν. Δεν θα είναι ένα "ανέμελο αγόρι" όπως το JAA, που σφύραγε δικούς του σκοπούς. Η ΕΕ θέλει πολύ πιό άμεσο έλεγχο της κατάστασης. Θα είναι κυρίως φορέας στρατηγικής.

Τώρα θα ρωτήσετε, μα κάλα, είδανε και πάθανε οι διάφορες ΥΠΑ και οι εταιρείες και οι πιλότοι και οι μηχανικοί να εναρμονηστούν, και τώρα που εναρμονήστηκαν, κλείνει το JAA? ΕΛΑ ΝΤΕ :evil:

Η δημιουργία της EASA δεν είναι κάτι νέο. Έιναι σχεδιασμένο και γνωστό ότι ένας καινούριος φορέας θα αντικαθαστούσε το JAA. Αυτό που δεν ξέραμε είναι ότι δεν πρόκειται ακριβώς για αντικατάσταση και μετεξέλιξη αλλά για κατάργηση και μία back to the future κατάσταση.

Περισσότερες λεπτομέρειες εντός ολίγων ημερών, πάντως σε γενικές γραμμές, ξαναγυρίζουν εν πολλοίς οι αρμοδιότητες στις κατά τόπους ΥΠΑ. Κυρίως αρμοδιότητες για ...μπετά, τούβλα, βαψίματα, στοκαρίσματα κλπ. Η EASA θα κάνει όμως τον αρχιτέκτονα και τον πολιτικό μηχανικό. ;)

Παιχνίδια εξουσίας με αμήθητα κόστη όλα αυτά τα χρόνια. Ίδωμεν!
 
jaa

Να υποθεσω μειωση των τιμων στα pilot training??η δεν κολλαει?
 
Ίσως...να μειωθούν...αν οι τοπικές ΥΠΑ αναλάβουν την έκδοση των προυποθέσεων...ίσως να απιτούνται λιγότερες ώρες (άρα λιγότερα χρήματα) για τα πρώτα επίπεδα (PPL,night rating...). Δεν νομίζω όμως να υπάρχουν μεγάλες αλλαγές για το ATPL.
 
Όπως γράφω και πιό πάνω, περισσότερες λεπτομέρειες θα έχουμε σύντομα.

Μιλώντας γιά κόστη , αναφέρομαι στα ΤΕΡΑΣΤΙΑ κονδύλια που έπεσαν στο όλο JAA όπως επίσης το κόστος της εναρμόνησης που επιβαρύνθηκαν τα κράτη και οι εταιρείες.

Στό θέμα των χειριστών τα πράγματα μάλλον είναι ξεκαθαρισμένα. Η EASA είναι "υπεράνω" τέτοιων "λεπτομερειών. Θα γυρίσει το μπαλάκι στις ΥΠΑ και αυτές υποθέτω θα διατηρήσουν τα υπάρχοντα JAR (Joint Aviation Regulations) ώς έχουν. Όμως, με την πάροδο του χρόνου όλα αυτά θα διαφοροποιούνται πιστεύω από χώρα σε χώρα.

Τρανό παράδειγμα είναι ότι παρόλο ότι τα JAR είναι ένα ολοκληρωμένο εγχειρίδιο (εγχειρίδια), το κεφάλαιο πέρι "Κανόνων Απασχόλησης Ιπταμένων" (Flight Time Limitations) ποτέ δεν γράφτηκε και έμεινε κενό. Ο λόγος γι'αυτό ήταν ότι δεν μπορούσαν τα κράτη μέλη να συμφωνήσουν σε κοινά αποδεκτούς κανόνες. Έτσι ενώ όλοι εφήρμοζαν τα JAR, στο θέμα απασχόλησης και ωρών πτήσεων των ιπταμένων, η κάθε χώρα έκανε αυτό που ήθελε (δηλαδή αυ΄τό που έκανε πρό JAA).

Κάπως έτσι θα γίνεται και γιά άλλα επι μέρους ζητήματα.
 
Επειδή το αρχικό post του gonso μεταφέρθηκε και σε σχετικό group του yahoo, μεταφέρω την απάντηση που δόθηκε εκεί από μέλος του group:

Δεν έχουν ακριβώς έτσι τα πράγματα.

Με λίγα λόγια:
Το JAA δημιουργήθηκε με σκοπό να εναρμονίσει κανονισμούς και
διαδικασίες οι οποίες ίσχυαν στις χώρες-μέλη. Για να γίνει αυτό
χρειάστηκε πολύ δουλειά και αρκετά χρόνια. Οι κανονισμοί που προέκυψαν
απο αυτή τη διαδικασία, τα JAR, δεν είχαν νομική ισχύ παρα μόνο
συμβουλευτικό ρόλο, έδειχναν δηλαδή στις Υπηρεσίες πολιτικής
Αεροπορίας των χωρών της ΕΕ (και όσων άλλων έξω απο αυτήν συμμετείχαν
στο JAA), τον τρόπο με τον οποίο θα έπρεπε να λειτουργούν όταν τα JAR
θα αποκτούσαν ισχύ νόμου μέσα στην ΕΕ.
Αφού λοιπόν το JAA όλοκλήρωσε το τεχνικό κομμάτι, ιδρύθηκε η ΕΑSA η
οποία ανέλαβε το νομοθετικό έργο. Μέσω της ΕΑSA τα JARs προτείνονται
και αποκτούν ισχύ νόμου μετά την ψηφισή τους απο το Ευρωκoινοβούλιο
και ονομάζονται πλέον PARTs (αντίστοιχο των Αμερικάνικων FARs)
Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ:

http://www.easa.eu.int/home/aboutus_en.html
 
Χρήστο γειά,

Μερικές ερωτήσεις,

1) Από ποιόν μεταφέρθηκε σε άλλο γρουπ το ποστ μου? Μεταφέρθηκε ώς γραμμένο από κάποιον gonso στο airliners, ή παρουσιάστηκε σαν πόστ κάποιου στην λάθρα?

2) Ποιό γρούπ είναι αυτό ?

3) Ποιός απαντάει?

4) Αυτός που απαντάει αυτά που έχεις σε παράθεση, παρακολουθεί όλη την συζήτηση εδώ, ή απλά βλέπει αποσπασματικά ποστ και απαντά? Aν έβλεπε το δεύτερο ποστ μου, δεν λέμε πολύ διαφορετικά πράγματα, και επίσης δεν διαψέυδει ότι η JAA κλείνει.

5) Προφανώς, δεν μπορώ να απαντήσω σε κάποιον μέσω τρίτου (εσένα). Πολύ θα το ήθελα όμως να μπορούσαμε να ανταλλάξουμε απόψεις και όχι να τρώω "σούτ" χωρίς να μπορώ να ρίχνω και εγώ. Μεταφορικά πάντα. Καταλαβαίνεις πιστεύω ότι κάποιος να με διαψεύδει δημόσια χωρίς αντίλογο είναι λίγο offside!

6) Στο αρχικό πόστ έκανα μία πολύ γενική αναφορά στο τί παίζεται, χωρίς να μπώ αναλυτικά στο θέμα. Δεν γράφω εδώ μέσα ότι μου κατέβει. Θα μπορούσα να το είχα πλατύνει το θέμα πάρα πολύ, αλλά τότε θα ήταν θέμα για τους πολύ πολύ λίγους.
 
να υποθεσω αλλαγές στα medicals?
 
s

λογικα οχι.
Αλλαζει ο τροπος "διοικησης".

Απο τι ειχα δει εσενα σε απασχολει για την αρχικη εξεταση στα ματια.
Λεγεται οτι πολυ συντομα η αρχικη εξεταση απο 3 βαθμους μυοπιας που ειναι σημερα θα ανεβει στους 6 βαθμους!!!!!αλλα δεν εχει καμια σχεση με το τελος της Jaa
 
gonso":8kcnswfs said:
Χρήστο γειά,

Μερικές ερωτήσεις,

1) Από ποιόν μεταφέρθηκε σε άλλο γρουπ το ποστ μου? Μεταφέρθηκε ώς γραμμένο από κάποιον gonso στο airliners, ή παρουσιάστηκε σαν πόστ κάποιου στην λάθρα?

2) Ποιό γρούπ είναι αυτό ?

3) Ποιός απαντάει?

4) Αυτός που απαντάει αυτά που έχεις σε παράθεση, παρακολουθεί όλη την συζήτηση εδώ, ή απλά βλέπει αποσπασματικά ποστ και απαντά? Aν έβλεπε το δεύτερο ποστ μου, δεν λέμε πολύ διαφορετικά πράγματα, και επίσης δεν διαψέυδει ότι η JAA κλείνει.

5) Προφανώς, δεν μπορώ να απαντήσω σε κάποιον μέσω τρίτου (εσένα). Πολύ θα το ήθελα όμως να μπορούσαμε να ανταλλάξουμε απόψεις και όχι να τρώω "σούτ" χωρίς να μπορώ να ρίχνω και εγώ. Μεταφορικά πάντα. Καταλαβαίνεις πιστεύω ότι κάποιος να με διαψεύδει δημόσια χωρίς αντίλογο είναι λίγο offside!

6) Στο αρχικό πόστ έκανα μία πολύ γενική αναφορά στο τί παίζεται, χωρίς να μπώ αναλυτικά στο θέμα. Δεν γράφω εδώ μέσα ότι μου κατέβει. Θα μπορούσα να το είχα πλατύνει το θέμα πάρα πολύ, αλλά τότε θα ήταν θέμα για τους πολύ πολύ λίγους.


Το post μεταφέρθηκε από εμένα στην HellasGA (http://www.hellasga.com). Αναφέρθηκε οτι είναι copy paste απο το συγεκριμένο forum.

Το συγεκριμένο group το παρακολουθούν κυρίως real χειριστές GA και commercial.

Αν θες κάτι περισσότερο καλύτερα private.

Chris
 
Επιστρέφω στο θέμα EASA μετά από χρόνια, τώρα που ξέρουμε (που λέει ο λόγος) τί γίνεται, και τώρα που η JAA είναι ανάμνηση παλιά, κίτρινο γράμμα στο συρτάρι, καινούρια έστησα φωλιά (στην Κολωνία) κλπ.

Είχα την ευκαιρία να μπώ αρκετά στο θέμα, να μιλήσω με ειδικούς, και επιπλέον να πιάσω στα χέρια μου (που ακόμα πονάνε από το βάρος), τα draft και final (όσα είναι), του EASA EU-FCL, EU-OPS.

Οι παρατηρήσεις πολλές και είπα να τις μοιραστώ για να γελάσουμε και να ...κλάψουμε μαζί.

Πρωτού η EASA αρχίσει να "γράφει βιβλία", την πρόλαβε το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο. Βασικά ήθελε να δώσει νομική υφή στα βιβλία του JAA. Τα εγχειρίδια (βασικά το OPS) ανέλαβε να γράψει νομοπαρασκευαστική επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου, με πολλές ώρες πτήσεις ο καθένας, πετώντας συνεχώς bussiness class από τις Βρυξέλλες στα σπίτια τους και πάλι πίσω(!!!). Παρ'όλα αυτά, είναι γενικώς παραδεκτό ότι το EU_OPS, δεν είναι κακό. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι είναι στην ουσία το ίδιο με το JAR-OPS manual, αλλα έχουν αλλαχθεί λέξεις με ποιό νομικούς όρους (μιάς και απευθύνεται και σε ....αεροπόρους). Μοιάζει δηλαδή περισσότερο με νόμο παρά με κανονισμό. Λέξει δηλαδή όπως "επιβάλλεται", έχουν αλλαχθεί με την λέξη "πρέπει". Επίσης (πχ), λέξεις όπως "commander", θα αρχίσουμε να τις ξεχνάμε, μιάς που είναι πολιτκώς μή ορθές και μη σύννομες. Θα αντικατασταθεί με το "pilot in command", σε όλες τις περιπτώσεις.


Η ΕΑSA έπρεπε να καλύψει το EU-FCL πράγμα που έκανε με ένα τόμο........ΝΑ, με το συμπάθειο.


Πρόεδρος της EASA είναι ένας Γάλλος απόστρατος μεγαλο-στρατηγός του Γαλλικού Στρατού, ο οποίος κάποια στιγμή πρίν πολλά πολλά πολλά χρόνια, έβαλε 30-40 ώρες σε κάποιο αεροπλάνο, και φυσικά έκτοτε είναι εξπέρ! Δεξί του χέρι είναι επίσης Γάλλος για τον οποίο δεν μπορεί να πεί κανείς πάρα πολλά, παρά μόνο ότι έχει τρελλό κόλλημα με τις ΥΠΑ των χωρών μελών. Δεν τις "πάει" με τίποτα. Αλλά με τίποτα όμως




Συνεχίζεται......
 
Top