Η πολυσυζητημένη και πανάκριβη ιστορία που λέγεται JAA, παίρνει τέλος.
Σε μερικούς μήνες (μάλλον τέλος 2006), κατεβάζει ρολλά to κατάστημα. Χρόνια ολόκληρα διαδικάσιών, διαβουλέυσεων, επιτροπών, κόντρα επιτροπών, αξιολογήσεων, εγκρίσεων, προσαρμογών, εναρμονήσεων, πάνε περίπατο.
Το νέο "αφεντικό" των ευρωπαικών ουρανών θα είναι η EASA (γνωστή ίσως ήδη σε μερικούς), με βάση την Κολώνία. Η EASA, είναι ένα όργανο πολύ σφικτά αγκαλιάσμένο με την Ευρωπαική Ένωση και την Κομισιόν. Δεν θα είναι ένα "ανέμελο αγόρι" όπως το JAA, που σφύραγε δικούς του σκοπούς. Η ΕΕ θέλει πολύ πιό άμεσο έλεγχο της κατάστασης. Θα είναι κυρίως φορέας στρατηγικής.
Τώρα θα ρωτήσετε, μα κάλα, είδανε και πάθανε οι διάφορες ΥΠΑ και οι εταιρείες και οι πιλότοι και οι μηχανικοί να εναρμονηστούν, και τώρα που εναρμονήστηκαν, κλείνει το JAA? ΕΛΑ ΝΤΕ :evil:
Η δημιουργία της EASA δεν είναι κάτι νέο. Έιναι σχεδιασμένο και γνωστό ότι ένας καινούριος φορέας θα αντικαθαστούσε το JAA. Αυτό που δεν ξέραμε είναι ότι δεν πρόκειται ακριβώς για αντικατάσταση και μετεξέλιξη αλλά για κατάργηση και μία back to the future κατάσταση.
Περισσότερες λεπτομέρειες εντός ολίγων ημερών, πάντως σε γενικές γραμμές, ξαναγυρίζουν εν πολλοίς οι αρμοδιότητες στις κατά τόπους ΥΠΑ. Κυρίως αρμοδιότητες για ...μπετά, τούβλα, βαψίματα, στοκαρίσματα κλπ. Η EASA θα κάνει όμως τον αρχιτέκτονα και τον πολιτικό μηχανικό.
Παιχνίδια εξουσίας με αμήθητα κόστη όλα αυτά τα χρόνια. Ίδωμεν!
Σε μερικούς μήνες (μάλλον τέλος 2006), κατεβάζει ρολλά to κατάστημα. Χρόνια ολόκληρα διαδικάσιών, διαβουλέυσεων, επιτροπών, κόντρα επιτροπών, αξιολογήσεων, εγκρίσεων, προσαρμογών, εναρμονήσεων, πάνε περίπατο.
Το νέο "αφεντικό" των ευρωπαικών ουρανών θα είναι η EASA (γνωστή ίσως ήδη σε μερικούς), με βάση την Κολώνία. Η EASA, είναι ένα όργανο πολύ σφικτά αγκαλιάσμένο με την Ευρωπαική Ένωση και την Κομισιόν. Δεν θα είναι ένα "ανέμελο αγόρι" όπως το JAA, που σφύραγε δικούς του σκοπούς. Η ΕΕ θέλει πολύ πιό άμεσο έλεγχο της κατάστασης. Θα είναι κυρίως φορέας στρατηγικής.
Τώρα θα ρωτήσετε, μα κάλα, είδανε και πάθανε οι διάφορες ΥΠΑ και οι εταιρείες και οι πιλότοι και οι μηχανικοί να εναρμονηστούν, και τώρα που εναρμονήστηκαν, κλείνει το JAA? ΕΛΑ ΝΤΕ :evil:
Η δημιουργία της EASA δεν είναι κάτι νέο. Έιναι σχεδιασμένο και γνωστό ότι ένας καινούριος φορέας θα αντικαθαστούσε το JAA. Αυτό που δεν ξέραμε είναι ότι δεν πρόκειται ακριβώς για αντικατάσταση και μετεξέλιξη αλλά για κατάργηση και μία back to the future κατάσταση.
Περισσότερες λεπτομέρειες εντός ολίγων ημερών, πάντως σε γενικές γραμμές, ξαναγυρίζουν εν πολλοίς οι αρμοδιότητες στις κατά τόπους ΥΠΑ. Κυρίως αρμοδιότητες για ...μπετά, τούβλα, βαψίματα, στοκαρίσματα κλπ. Η EASA θα κάνει όμως τον αρχιτέκτονα και τον πολιτικό μηχανικό.
Παιχνίδια εξουσίας με αμήθητα κόστη όλα αυτά τα χρόνια. Ίδωμεν!