i tragiki selida.....

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
ts ts ts... ki ego nomiza pos i oa den eihe atyhimata alla itan i asfalesteri etaireia tou kosmou...

BTW, leipoun arketa!
 
Nai alla des posoi pe8avave se skafos tns OA kai 8a deis oti exei sxetika kaln statistikn... Alels xavouve se eva atuxnma tosous osous n OA ola ta xpovia... Kai kati pou mou ekave evtupwsn... 6 CL-215 ... 9 vekpoi.. Kapou legame gia tnv avavgn evos a3iopistou purosbestikou kai o lex av dev kavw la8os me katsadiase.... To Be-200 eivai teleio skafos, prepei va to 3avapw.. Ta CL-215 dev prepei va snkovwvtai pleov, kai ta CL-415 eivai liga... :evil:
 
Κανείς άνθρωπος που έχει στοιχειωδώς έστω ασχοληθεί με τα της πολιτικής αεροπορίας στην Ελλάδα δεν είναι δυνατό να πιστεύει ότι η ΟΑ δεν είχε ποτέ της θανατηφόρο ατύχημα. Η "ασφαλέστερη αεροπορική εταιρία του κόσμου" ίσως να μην είναι, αλλά τέτοιου είδους χαρακτηρισμοί είναι έτσι κι αλλιώς υπερβολικοί, αποτέλεσμα θετικής ή αρνητικής προκατάληψης και, εν τέλει, άχρηστοι, γιατί δεν έχει καν νόημα να τους αποδίδουμε σε καμία εταιρία.

Δεν ξέρω αν μπορώ να κρίνω την ασφάλεια της ΟΑ και ούτε μου αρέσουν οι μεγάλες κουβέντες. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι τα θανατηφόρα ατυχήματα της εταιρίας ήταν περιπτώσεις "CFIT" (πρόσκρουση στο έδαφος ελεγχόμενης πτήσης) και μάλιστα με αεροσκάφη χωρίς GPWS (Ground Proximity Warning System). Είναι αυτό δικαιολογία :?: Δεν μπορώ να απαντήσω, γιατί το GPWS είναι μόνο ένας τρόπος αποφυγής CFIT μεταξύ πολλών άλλων. Και επειδή οι περιπτώσεις CFIT αποτελούν τη μεγαλύτερη αιτία θανάτων στο χώρο των δημόσιων αερομεταφορών, προφανώς έχουν ασχοληθεί πολλοί άνθρωποι με το θέμα, σαφώς πιο ειδικοί από εμένα. Έχουν ειπωθεί πολλά για CRM, έχουν βελτιωθεί πολύ τα GPWS, έχουν αναβαθμιστεί τα ραντάρ ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, έχουν βελτιωθεί τα ILS και πολλά άλλα. Το αν όλη η μέχρι τώρα συσσωρευμένη εμπειρία στο θέμα της αποφυγής μιας περίπτωσης CFIT έχει ενσωματωθεί στην εκπαίδευση των χειριστών της κάθε αεροπορικής εταιρίας δεν το γνωρίζω. Σχετικές Οδηγίες υπάρχουν, οι ελληνικές αεροπορικές έχουν ενημερωθεί, η εγκατάσταση GPWS προβλέπεται για όλα τα αεροσκάφη από μια κατηγορία και πάνω (περιλαμβάνονται όλα τα αεροσκάφη ΟΑ, A3, T4 στην εν λόγω κατηγορία) κ.λ.π. κ.λ.π., αλλά από εκεί και πέρα είναι θέμα της διοίκησης της κάθε αεροπορικής εταιρίας το πώς θα αντιμετωπίσει το θέμα ασφάλεια.

Και για να καταλήξω κάπου: το θέμα ασφάλεια είναι εξαιρετικά σύνθετο και χρειάζεται η εφαρμογή πολλών διαδικασιών για να είναι μια πτήση όσο το δυνατόν ασφαλέστερη. Π.χ. το GPWS έχει αποδειχθεί ανώφελο σε περιπτώσεις όπου το πλήρωμα έδειξε υπερβολική αυτοπεποίθηση, οπότε είναι και θέμα επανεκπαίδευσης των πληρωμάτων μεταξύ πολλών άλλων. Στην Ολυμπιακή, όμως, δεν έχουν συμβεί ατυχήματα παρόμοια με αυτά που έχουν συμβεί σε πολλές άλλες αξιοσέβαστες αεροπορικές εταιρίες, όπου π.χ. ο κινητήρας ξεκόλλησε από το φτερό, το rear pressure bulkhead δεν είχε τοποθετηθεί σωστά με αποτέλεσμα την αποκόλληση όλου του ουραίου τμήματος του 747 ή τα de-icing boots δεν είχαν βιδωθεί κατάλληλα (to name but a few...)!!! Κρίνοντας, λοιπόν, από το μέχρι τώρα αποτέλεσμα, το επίπεδο ασφάλειας της Ολυμπιακής αν μη τι άλλο δεν είναι ανησυχητικό. Επαναλαμβάνω, όμως, ότι υπάρχουν εσωτερικές διαδικασίες που δεν μπορώ να τις γνωρίζω ούτε για την ΟΑ ούτε για τις άλλες ελλληνικές εταιρίες.

Αυτά από μένα και συγγνώμη αν σας κούρασα με συντομογραφίες και τεχνικές λεπτομέρειες...
 
Top