- Εγγραφή
- 04/05/2004
- Μηνύματα
- 6.857
- Likes
- 3.468
- Περιοχή
- LGAT, East Terminal
- Website
- www.flickr.com
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- AOA
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGAT
Θα σας μεταφέρω ορισμένα στοιχεία που διάβασα πρόσφατα σχετικά με την εδραίωση ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροσκαφών και τον σταδιακό παραγκωνισμό στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ.
Η κραταιά άλλοτε Aeroflot έχει μόλις 6 ρώσικα αεροσκάφη στο στόλο της (IL-96) από τα 86 συνολικά jets, παρ' όλο που έχει παραγγείλει 30 Sukhoi 95. Ο πιο δημοφιλής τύπος στις χώρες αυτές είναι το Α320 με 150 αεροσκάφη, με το 737NG να απαριθμεί μόλις 39 αλλά να συνοδεύεται από άλλα 150 737 δεύτερης γενιάς και 44 Β757. Στα widebodies η Boeing είναι μακράν πρώτη με 59 Β747 /Β767 /Β777 έναντι μόλις 12 Α330.
Συνολικά πάνω από 570 δυτικά αεροσκάφη πετάνε, με τα 170 να είναι καινούρια Airbus και τα 310 να είναι Boeing κυρίως όμως μεταχειρισμένα. Στις παραγγελίες υπάρχουν 110 ευρωπαϊκά και 69 αμερικάνικα αεροσκάφη.
Όσο αναφορά τα κλασσικά ρώσικα αεροσκάφη, πετάνε μόνο 150 από τα 920 TU-154, και 170 από τα συνολικά 797 TU-134 και αυτά σε μικρές χώρες με άγνωστες κυρίως εταιρίες. Από τα πιο νέα, πετάνε μόνο 30 από τα 60 TU-204 με μόλις αλλά 20 σε παραγγελία. Από τα 106 IL-86 μόνο τα 13 πετάνε πλέον σε charter πτήσεις αλλά και αυτά θα αποσυρθούν εντελώς έως το τέλος του 2009 αφού απαγορεύτηκαν πρόσφατα και στα Αιγυπτιακά αεροδρόμια όπου εκτελούσαν τον κύριο όγκο των πτήσεων τους.
Σε όλα αυτά συμβάλλει και η απουσία μελλοντικών ρώσικων αεροσκαφών, με τις μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες να έχουν στα σχέδιά τους ένα ή και κανένα αεροσκάφος: Η Sukhoi το SU-95 (με σχέδια για το SU-75), η Antonov το AN-148 (με σχέδια για τα AN-158 & AN-16, η Tupolev το TU-204, ενώ η Ilyushin και η Yakovlev δεν έχουν ανακοινώσει κάτι.
Το συμπέρασμα είναι ότι η ρώσικη αεροπορική βιομηχανία πάει κατά διαόλου και είναι πολύ κρίμα να μην μπορεί να στηρίξει ούτε καν τις δικές της εταιρίες. Τα κλασικά ρώσικα αεροσκάφη ήταν πραγματικά καλοφτιαγμένα και πολύ ανθεκτικά, όμως η απουσία συντήρησης ειδικά μετά τη διάσπαση της ΕΣΣΔ αλλά και η αυξημένη κατανάλωση καυσίμων σε σχέση με τα δυτικά, τα οδήγησε στην απόσυρση.
Κρίμα! Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία δεν θα είναι ποτέ η ίδια χωρίς αυτά.
Η κραταιά άλλοτε Aeroflot έχει μόλις 6 ρώσικα αεροσκάφη στο στόλο της (IL-96) από τα 86 συνολικά jets, παρ' όλο που έχει παραγγείλει 30 Sukhoi 95. Ο πιο δημοφιλής τύπος στις χώρες αυτές είναι το Α320 με 150 αεροσκάφη, με το 737NG να απαριθμεί μόλις 39 αλλά να συνοδεύεται από άλλα 150 737 δεύτερης γενιάς και 44 Β757. Στα widebodies η Boeing είναι μακράν πρώτη με 59 Β747 /Β767 /Β777 έναντι μόλις 12 Α330.
Συνολικά πάνω από 570 δυτικά αεροσκάφη πετάνε, με τα 170 να είναι καινούρια Airbus και τα 310 να είναι Boeing κυρίως όμως μεταχειρισμένα. Στις παραγγελίες υπάρχουν 110 ευρωπαϊκά και 69 αμερικάνικα αεροσκάφη.
Όσο αναφορά τα κλασσικά ρώσικα αεροσκάφη, πετάνε μόνο 150 από τα 920 TU-154, και 170 από τα συνολικά 797 TU-134 και αυτά σε μικρές χώρες με άγνωστες κυρίως εταιρίες. Από τα πιο νέα, πετάνε μόνο 30 από τα 60 TU-204 με μόλις αλλά 20 σε παραγγελία. Από τα 106 IL-86 μόνο τα 13 πετάνε πλέον σε charter πτήσεις αλλά και αυτά θα αποσυρθούν εντελώς έως το τέλος του 2009 αφού απαγορεύτηκαν πρόσφατα και στα Αιγυπτιακά αεροδρόμια όπου εκτελούσαν τον κύριο όγκο των πτήσεων τους.
Σε όλα αυτά συμβάλλει και η απουσία μελλοντικών ρώσικων αεροσκαφών, με τις μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες να έχουν στα σχέδιά τους ένα ή και κανένα αεροσκάφος: Η Sukhoi το SU-95 (με σχέδια για το SU-75), η Antonov το AN-148 (με σχέδια για τα AN-158 & AN-16, η Tupolev το TU-204, ενώ η Ilyushin και η Yakovlev δεν έχουν ανακοινώσει κάτι.
Το συμπέρασμα είναι ότι η ρώσικη αεροπορική βιομηχανία πάει κατά διαόλου και είναι πολύ κρίμα να μην μπορεί να στηρίξει ούτε καν τις δικές της εταιρίες. Τα κλασικά ρώσικα αεροσκάφη ήταν πραγματικά καλοφτιαγμένα και πολύ ανθεκτικά, όμως η απουσία συντήρησης ειδικά μετά τη διάσπαση της ΕΣΣΔ αλλά και η αυξημένη κατανάλωση καυσίμων σε σχέση με τα δυτικά, τα οδήγησε στην απόσυρση.
Κρίμα! Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία δεν θα είναι ποτέ η ίδια χωρίς αυτά.