Η Ανατολή... εκσυγχρονίζεται

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.857
Likes
3.468
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Θα σας μεταφέρω ορισμένα στοιχεία που διάβασα πρόσφατα σχετικά με την εδραίωση ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροσκαφών και τον σταδιακό παραγκωνισμό στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ.
Η κραταιά άλλοτε Aeroflot έχει μόλις 6 ρώσικα αεροσκάφη στο στόλο της (IL-96) από τα 86 συνολικά jets, παρ' όλο που έχει παραγγείλει 30 Sukhoi 95. Ο πιο δημοφιλής τύπος στις χώρες αυτές είναι το Α320 με 150 αεροσκάφη, με το 737NG να απαριθμεί μόλις 39 αλλά να συνοδεύεται από άλλα 150 737 δεύτερης γενιάς και 44 Β757. Στα widebodies η Boeing είναι μακράν πρώτη με 59 Β747 /Β767 /Β777 έναντι μόλις 12 Α330.
Συνολικά πάνω από 570 δυτικά αεροσκάφη πετάνε, με τα 170 να είναι καινούρια Airbus και τα 310 να είναι Boeing κυρίως όμως μεταχειρισμένα. Στις παραγγελίες υπάρχουν 110 ευρωπαϊκά και 69 αμερικάνικα αεροσκάφη.

Όσο αναφορά τα κλασσικά ρώσικα αεροσκάφη, πετάνε μόνο 150 από τα 920 TU-154, και 170 από τα συνολικά 797 TU-134 και αυτά σε μικρές χώρες με άγνωστες κυρίως εταιρίες. Από τα πιο νέα, πετάνε μόνο 30 από τα 60 TU-204 με μόλις αλλά 20 σε παραγγελία. Από τα 106 IL-86 μόνο τα 13 πετάνε πλέον σε charter πτήσεις αλλά και αυτά θα αποσυρθούν εντελώς έως το τέλος του 2009 αφού απαγορεύτηκαν πρόσφατα και στα Αιγυπτιακά αεροδρόμια όπου εκτελούσαν τον κύριο όγκο των πτήσεων τους.

Σε όλα αυτά συμβάλλει και η απουσία μελλοντικών ρώσικων αεροσκαφών, με τις μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες να έχουν στα σχέδιά τους ένα ή και κανένα αεροσκάφος: Η Sukhoi το SU-95 (με σχέδια για το SU-75), η Antonov το AN-148 (με σχέδια για τα AN-158 & AN-168), η Tupolev το TU-204, ενώ η Ilyushin και η Yakovlev δεν έχουν ανακοινώσει κάτι.

Το συμπέρασμα είναι ότι η ρώσικη αεροπορική βιομηχανία πάει κατά διαόλου και είναι πολύ κρίμα να μην μπορεί να στηρίξει ούτε καν τις δικές της εταιρίες. Τα κλασικά ρώσικα αεροσκάφη ήταν πραγματικά καλοφτιαγμένα και πολύ ανθεκτικά, όμως η απουσία συντήρησης ειδικά μετά τη διάσπαση της ΕΣΣΔ αλλά και η αυξημένη κατανάλωση καυσίμων σε σχέση με τα δυτικά, τα οδήγησε στην απόσυρση.

Κρίμα! Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία δεν θα είναι ποτέ η ίδια χωρίς αυτά.
 
Προσφατα σε μια πτηση μου απο Βενιζελος ειδα απο κοντα ενα απο τα IL96 της Aeroflot. Δυστυχως δεν ειχα ποτε την τυχη να πεταξω με ενα απο αυτα αλλα ηταν πραγματικα πολυ εντυπωσιακο αεροσκαφος και μια ευχαριστη αλλαγη απο τα Airbus και Boeing που βλεπουμε/πεταμε καθημερινα...Πολυ κριμα που ακομα και η Aeroflot τα αποσυρει σιγα-σιγα...
 
Δυστυχώς η κόκκινη αρκούδα, όπως λεει ο Λιακόπουλος, βρίσκεται σε χειμερία νάρκη στους τομείς ανάπτυξης, χρηματοδότησης & marketing της πολιτικής αεροπορικής βιομηχανίας της.
Είναι όμως πολυτέλεια να υπάρχουν 4 εταιρίες κατασκευής πολιτικών αεροσκαφών, οι Antonov, Ilyushin, Tupolev & Sukhoi και να προσπαθούν να ανταγωνιστούν κολοσσούς όπως η Airbus & Boeing.
Θα ήταν πολύ καλύτερο να συνεργάζονταν στον τομέα αυτόν. {όχι στα στρατιωτικά}

Από την άλλη όμως δεν είναι τυχαίο που πολλές χώρες προτιμούν την ενοικίαση των μεταγωγικών που αναπτύχθηκαν στην πρώην ΕΣΣΔ, όπως τα ΑΝ-124 και ΑΝ-225.

Το "καλοφτιαγμένα και ανθεκτικά" πιστεύω οτι ταιριάζει στη δομή των αεροσκαφών, γιατί από avionics σχετικά πρόσφατα ξύπνησαν.
Συμφωνώ λοιπόν με τον χαρακτηρισμό "καλοφτιαγμένα και ανθεκτικά", διότι ακόμα με την έλλειψη συντήρησης αυτά μπορούν - κακώς βέβαια - και πετάνε. Δυτικά αεροσκάφη δεν πιστεύω οτι θα μπορούσαν να πετάξουν με τέτοια μεταχείριση.

Προσωπικά πάντως προτιμώ ταξίδι με Audi παρά με Lada, πάντα με καλά εκπαιδευμένο πλήρωμα, διότι Audi υπάρχουν και στην Αφρική.... :wink:

Αυτό πάντως που μου κάνει εντύπωση είναι η μη χρήση ρωσικού νηολογίου στα δυτικά αεροσκάφη της Αεροφλοτ. Αυτά έχουν VP-*** αντί για RA-***
Γνωρίζει κανείς για ποιό λόγο ή είναι υπόθεση υπερηφάνειας;
 
O λόγος που αρκετά δυτικά αεροσκάφη ρώσικων εταιριών έχουν νηολόγια Βερμούδων ή Ιρλανδίας είναι καθαρά θέμα των τραπεζών και των εταιριών ενοικίασης των αεροσκαφών αυτών στις ρώσικες εταιρίες. Με αυτά τα νηολόγια η τράπεζα ή η ιδιοκτήτρια εταιρία μπορεί να κατάσχει τα αεροσκάφη σε περίπτωση μη πληρωμής ή οποιασδήποτε άλλης "ατυχούς" περίπτωσης των ρώσικων εταιριών, διασφαλίζοντας επίσης ότι συντήρηση γίνεται με τα Δυτικά πρότυπα και όχι με τα Ανατολικά (πχ κανονισμοί Ρώσικης ΥΠΑ).
 
B737Mech":2jky1zo9 said:
Είναι όμως πολυτέλεια να υπάρχουν 4 εταιρίες κατασκευής πολιτικών αεροσκαφών, οι Antonov, Ilyushin, Tupolev & Sukhoi και να προσπαθούν να ανταγωνιστούν κολοσσούς όπως η Airbus & Boeing.
Θα ήταν πολύ καλύτερο να συνεργάζονταν στον τομέα αυτόν. {όχι στα στρατιωτικά}

Υπάρχει σχέδιο συγχώνευσης των Ilyushin, Mikoyan, Irkut, Sukhoi, Tupolev και Yakovlev σε μία ενιαία εταιρεία ρωσικών συμφερόντων (United Aircraft Corporation), το οποίο όμως νομίζω ότι δεν έχει προχωρήσει ακόμη.

B737Mech":2jky1zo9 said:
Αυτό πάντως που μου κάνει εντύπωση είναι η μη χρήση ρωσικού νηολογίου στα δυτικά αεροσκάφη της Αεροφλοτ.

Είχα διαβάσει κάπου ότι η Aeroflot χρησιμοποιούσε ξένο νηολόγιο για τα καινούρια δυτικά αεροσκάφη της για φορολογικούς λόγους.
 
B737Mech":1pf0n386 said:
[...]
Αυτό πάντως που μου κάνει εντύπωση είναι η μη χρήση ρωσικού νηολογίου στα δυτικά αεροσκάφη της Αεροφλοτ. Αυτά έχουν VP-*** αντί για RA-***
Γνωρίζει κανείς για ποιό λόγο ή είναι υπόθεση υπερηφάνειας;

Τελευταια χρησιμοποιειται και το VQ-***
Επομενως, σημερα, οι Ρωσικες Εταιρειες χρισιμοποιουν τα νηολογια RA-***** (Ρωσικο), VP-***(Βερμουδας), VQ-***(Δε γνωριζω...) και EI-*** (Ιρλανδιας)
 
Σημαντικο ειναι ποιο γραμμα ακολουθει.. :mrgreen:

VQ-H** :arrow: Saint Helena/Ascension
VQ-T** :arrow: Turks and Caicos
VP-A** :arrow: Anguilla
VP-B** :arrow: Bermudas
VP-C** :arrow: Cayman Islands
VP-F** :arrow: Falkland Islands
VP-G** :arrow: Gibraltar
VP-L** :arrow: British Virgin Islands
VP-M** :arrow: Montserrat



Πηγη 8)
 
Και για όσα Ρώσικα έμειναν στους ουρανούς (ή τα αεροδρόμια) καλό θα ήταν να ξέρουμε που είναι γραμμένο το construction number του κάθε αεροσκάφους. Οι Ρώσοι ήταν πραγματικά πρωτοπόροι σε αυτό αφού όλοι οι τύποι αεροσκαφών τους έγραφαν το c/n ,πολλές φορές, σε μέρος εξωτερικά της ατράκτου. Βέβαια αργότερα με τα repaints των αεροσκαφών της Aeroflot, άρχισαν να εκλείπουν. Πάντως, όπως και να 'χει το παρακάτω pdf είναι ιδιαίτερα διαφωτιστικό, ενημερωτικό και χρήσιμο και για το που μπορεί κάποιος να δει τα c/n αλλά και στο τι σημαίνουν τα συνήθως πολυάριθμα νούμερα των ρώσικων τύπων.

Ακόμα και τώρα μπορώ να τα διακρίνω σε παλιές μου φωτογραφίες... :roll:
 

Attachments

Top