Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

gioannis

First-Class-Member
Εγγραφή
29/01/2005
Μηνύματα
897
Likes
0
Περιοχή
Kiato (KOR-PIKAD)
Δεν υπαρχει κατι τετοιο αναμεσα στα χιλιαδες αρθρα και φανταζομαι οτι προκειμενου να ανοιγουμε καθε τοσο νεα τοπικ για μια απλη ερωταπαντηση ,ξεκινω με την εξης ερωτηση, -- Γνωριζει κανεις σε τι θερμοκρασια βγαινουν τα καυσαερια των α/φ στο επιπεδο πτησεως ?
 
αναλογα το αεροπλάνο υποθέτω...
 
Υποθέτω εννοείς τα contrails, γιατί καυσαέρια βγάζει πάντα το αεροσκάφος (όταν δουλέυουν οι μηχανές :rolleyes: )

Εξαρτώνται κυρίως από τις ατμοσφαιρικές συνθήκες στον συγγεκριμένο τόπο και χρόνο. Δηλαδή έχει να κάνει με την θερμοκρασία και την σχετική υγρασία. Χωρίς να μπάινω σε λεπτομέρειες, την μία μέρα μπορεί να αρχίσουν να φαίνονται από τα 27000 πόδια και την άλλη από τα 31000 στο ίδιο αεροσκάφος.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένα αεροσκάφος που πετάει σε ένα συγκεκριμένο ύψος (31000πχ) πάνω από την Ελλάδα (πχ) μία συγκεκριμένη μέρα, μπορεί να μην έχει contrails. Συνεχιζοντας όμως την πορεία του προς κάποιο άλλο μέρος, θα αρχίσει να βγάζει contrails χωρίς να αλλάξει ύψος, μόνο και μόνο επειδή οι συνθήκες είναι τέτοιες.

Ρόλο παίζει επίσης (σε πολύ μικρό βαθμό όμως) ο τύπος του κινητήρα και το βάρος του αεροσκάφους. Δηλαδή ένα Α320 που πετάει στα 35000 και είναι άδειο, έχει λιγότερη θερμοκρασία στις εξαγωγές του κινητήρα από ένα γεμάτο Α320 (εφόσον πετάνε την ίδια ταχύτητα). Η διαφορά της θερμοκρασίας σε συνδυασμό με τις εξωτερικές συνθήκες, μπορεί να εμφανίζει ή όχι contrails.
Αυτή η διαφορά όμως έιναι αμελητέα.
 
gonso":215kv0oz said:
Δηλαδή ένα Α320 που πετάει στα 35000 και είναι άδειο, έχει λιγότερη θερμοκρασία στις εξαγωγές του κινητήρα από ένα γεμάτο Α320 (εφόσον πετάνε την ίδια ταχύτητα).
αυτο προέρχεται οτι το βαρύ χρησιμοποιεί περισσότερη ισχύ απο ότι το ελαφρύ για να πετάνε στην ίδια ταχύτητα.
 
gonso":k9dnrekr said:
Υποθέτω εννοείς τα contrails, γιατί καυσαέρια βγάζει πάντα το αεροσκάφος (όταν δουλέυουν οι μηχανές :rolleyes: )

Εξαρτώνται κυρίως από τις ατμοσφαιρικές συνθήκες στον συγγεκριμένο τόπο και χρόνο. Δηλαδή έχει να κάνει με την θερμοκρασία και την σχετική υγρασία. Χωρίς να μπάινω σε λεπτομέρειες, την μία μέρα μπορεί να αρχίσουν να φαίνονται από τα 27000 πόδια και την άλλη από τα 31000 στο ίδιο αεροσκάφος.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένα αεροσκάφος που πετάει σε ένα συγκεκριμένο ύψος (31000πχ) πάνω από την Ελλάδα (πχ) μία συγκεκριμένη μέρα, μπορεί να μην έχει contrails. Συνεχιζοντας όμως την πορεία του προς κάποιο άλλο μέρος, θα αρχίσει να βγάζει contrails χωρίς να αλλάξει ύψος, μόνο και μόνο επειδή οι συνθήκες είναι τέτοιες.

Ρόλο παίζει επίσης (σε πολύ μικρό βαθμό όμως) ο τύπος του κινητήρα και το βάρος του αεροσκάφους. Δηλαδή ένα Α320 που πετάει στα 35000 και είναι άδειο, έχει λιγότερη θερμοκρασία στις εξαγωγές του κινητήρα από ένα γεμάτο Α320 (εφόσον πετάνε την ίδια ταχύτητα). Η διαφορά της θερμοκρασίας σε συνδυασμό με τις εξωτερικές συνθήκες, μπορεί να εμφανίζει ή όχι contrails.
Αυτή η διαφορά όμως έιναι αμελητέα.

Eyxaristo gia oles aytes tis plhrofories alla htela thn thermokrasia ton kausaerion sthn exagogi.Thank's
 
Μά και αυτό δέν είναι κάτι ενιαίο γιά όλα τά α/φη.Εξαρτάται από τον τύπο τού κινητήρα,την ισχύ κλπ κλπ.Αλλωστε γι'αυτό υπάρχει ειδικό όργανο (θερμόμετρο),τό EGT (exhaust gas temperature) indicator,γιά κάθε κινητήρα τού α/φους.
 
Αν ηξερα οτι θα ηταν τοσο μεγαλο θεμα δεν θα ρωταγα ρε παιδια ενα περιπου ζητησα ........................ απο 500 c εως 700 c η 200 c με 300 c δεν ζητησα 289.5 c .......................... :( :( :(
 
B737-400
FL 320
GW 53 tonnes
OAT = ISA + 5
EGT = 665 βαθμοί Κελσίου
Δουλεμένοι κιντήρες (έχει μεγάλη σημασία μια και το αυξημένο EGT οφείλεται - σε ίδιο thrust setting - στη φθορά του κινητήρα)
 
Blade":tcv86kpn said:
B737-400
FL 320
GW 53 tonnes
OAT = ISA + 5
EGT = 665 βαθμοί Κελσίου
Δουλεμένοι κιντήρες (έχει μεγάλη σημασία μια και το αυξημένο EGT οφείλεται - σε ίδιο thrust setting - στη φθορά του κινητήρα)

S'EYXARISTO POLY...................KATATOPISTIKOTATOS.
 
Top