Εσωτερικές πτήσεις που υπερίπτανται άλλης χώρας

Μασσαλής Ιωάννης

Economy-Class-Member
Εγγραφή
13/02/2005
Μηνύματα
184
Likes
2
Σε πρόσφατη πτήση από το Μόναχο στο Βερολίνο ο κυβερνήτης μας ενημέρωσε σε κάποια φάση ότι πετούσαμε πάνω από την Τσεχία, γεγονός πιθανό με βάση τα γεωγραφικά σύνορα των δύο χωρών ( http://www.gcmap.com/mapui?P=muc-txl ). Από απλή περιέργεια, μπορείτε να φανταστείτε αντίστοιχες περιπτώσεις εσωτερικών πτήσεων που υπερίπτανται άλλης χώρας κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Ένα πρόχειρο παράδειγμα που φαντάζομαι, πτήση Ζάγκρεμπ - Ντουμπρόβνικ ( http://www.gcmap.com/mapui?P=zag-dbv - πετά πάνω από τη Βοσνία).
 
Σωστή σκέψη αν τα αεροπλάνα πετούσαν σε ευθεία από το Α στο Β πράγμα που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Πολλές φορές οι εταιρίες επιλέγουν να πετούν σε patterns που δείχνουν παράλογα από θέμα μεγαλύτερης διάρκειας πτήσης με ότι αυτό συνεπάγεται. Μπορεί το κόστος χρήσης του εναερίου χώρου του Μαυροβουνίου να είναι μεγαλύτερο από το να πετάξει πάνω από τις ακτές της Κροατίας η πχ μπορεί να μην επιτρέπεται η πτήση πάνω από το μαυροβούνιο σε Κροάτικες η άλλες εταιρίες. Πάντως αν θυμάμαι καλά το 2002 βλέπαμε πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας κυρίως Aegean να μπαίνουν στον εναέριο χώρο της Τουρκίας στην τελευταία φάση της προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης.
 
Δες και Νορβηγία, πχ OSL – KKN .
 
Προσωπικά έχω πετάξει RHO-SKG κόστα-κόστα άνωθεν της Τουρκίας, την πρώτη φορά μάλιστα είχα μείνει κάγκελο όταν κατάλαβα "από που μας πάει"...
 
Ή επίσης φαντάζομαι να γίνεται το ίδιο απο το Μιλάνο για τη Σαρδηνία...και μερικά πιο 'τραβηγμένα' παραδείγματα κυρίως λόγω γεωγραφικής θέσης του προορισμού θα ήταν οι πτήσεις εσωτερικού των ΗΠΑ για Αλάσκα, ή απο την Αγ. Πετρούπολη για το Κάλινγκραντ...
 
nick15801":wzzbx05n said:
Πάντως αν θυμάμαι καλά το 2002 βλέπαμε πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας κυρίως Aegean να μπαίνουν στον εναέριο χώρο της Τουρκίας στην τελευταία φάση της προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης.
Φαίνεται ότι μπαίνουν. Δεν γίνεται στην πραγματικότητα. Πάντα είναι εντός ελληνικού εναερίου χώρου. Απλά είναι τόσο κοντά τόσο το Lesvos VOR όσο και το Mitilini στην οριογραμμή, κάτι παραπάνω από 5ΝΜ, και δίνουν αυτή την αίσθηση.
OA701":wzzbx05n said:
Προσωπικά έχω πετάξει RHO-SKG κόστα-κόστα άνωθεν της Τουρκίας, την πρώτη φορά μάλιστα είχα μείνει κάγκελο όταν κατάλαβα "από που μας πάει"...
Αυτό οφείλεται στο ότι στην αναχώρησή τους για Θεσ/νίκη ακολουθούν τον αεροδιάδρομο R19 ο οποίος στο κομμάτι του από το ύψος της Τήλου έως αυτό της Νισύρου περνάει ακριβώς πάνω από την οριογραμμή Ελληνικού/Τουρκικού FIR. Kαι μάλιστα στο ανατολικό του όριο περνάει πάνω από την χερσόνησο της Κνίδου. Πάντα βέβαια το α/φ είναι σε επαφή με Έλληνες ΕΕΚ.
 
Thanx spinal.
Οι πληροφορίες είναι κατατοπιστικές και χωρίς το γνωστό ύφος του ξερόλα που έχουμε συνηθίσει. Και πάλι ευχαριστώ.
 
@spinal
Σωστός 8) . Μπορώ να δώ κάπου τους αεροδιαδρόμους της περιοχής μας?

Άλλη μια περίπτωση ίσως είναι πτήσεις από ηπειρωτική Ισπανία για Κανάριους νήσους.
 
Τα περισσότερα συνοριακά αεροδρόμια πέφτουν σε αυτή την κατηγορία. Στο LFSB (Basel-Mulhouse-Freiburg) π.χ. το κατώφλι του 33 απέχει 1,7 ΝΜ από την Ελβετία, ενώ 2,5 ΝΜ δυτικά του είναι η Γερμανία. Τα αεροσκάφη πετούν πάνω από ως και τρεις χώρες για να προσγειωθούν εκεί. Φυσικά, δεν αλλάζουν και ελεγκτή κάθε 3 λεπτά. :mrgreen:

Η Γενεύη (LSGG) είναι σε παρόμοια φάση, ο βόρειός του φράχτης είναι το σύνορο με τη Γαλλία (!).

Δεν ξέρω αν το Γιβραλτάρ (ως overseas territory) θεωρείται εσωτερική πτήση στο ΗΒ. Η προσέγγιση στον 09 του LXGB γίνεται πάνω από ισπανικό έδαφος.

Παρομοίως για τη Melilla (GEML), ισπανικό αεροδρόμιο σχεδόν περιτριγυρισμένο από το Μαρόκο.

Πλάκα-πλάκα, πολύ ενδιαφέρον θέμα. Τα γεωγραφικά παράξενα είναι από τα αγαπημένα μου trivia. Σε συνδυασμό δε με τα αεροπορικά είναι απόλαυση. :great:

Y.Γ.
Δες και το MMTJ.
 
Επίσης πτήσεις Νότιας Γαλλίας για SXB πχ MRS, NCE. To NCE-SXB μάλιστα περνάει από Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία αν υποθέσουμε την ευθεία σαν πορεία.
http://www.gcmap.com/mapui?P=nce-sxb&DU=mi

Και GVA Γενεύη - LUG Λουγκάνο από Γαλλία-Ιταλία
 
Top