Επιβατική κίνηση ελληνικών αεροδρομίων

Χρήστο ευχαριστούμε για τις χρήσιμες πληροφορίες.

Καμμιά φορά αναρωτιέμαι, άν θεωρείται ο τουρισμός η "βαριά βιομηχανία" της χώρας μας (όπως διαλαλούν οι πολιτικοί μας), φαντάσου τί χάλια θα έχει η "ελαφρά βιομηχανία" μας.
Βλέπουμε από τα στοιχεία την Πάλμα ντε Μαγιόρκα, ένα νησί της μεσογείου λίγο μεγαλύτερο της Ρόδου και πιό μικρό από την μισή Κρήτη, που δεν έχει ούτε καλύτερο καιρό από τα νησιά μας και που, παρόλο ότι είναι πανέμορφο νησί, δεν είναι πιό ωραίο από τα δικά μας νησιά (τουλάχιστον τα περισσότερα).

Έχουμε λοιπόν: Η Πάλμα έχει περισσότερη επιβατική κίνηση από την πρωτεύουσα της Ελλάδος (χώρας 11 εκατ. κατοίκων και πόλης περίπου 5 εκ.). Χωρίς να το γράφουν τα στοιχεία, αλλά εύκολα συμπεραίνεται, η Πάλμα έχει περισσότερους επιβάτες από το Ηράκλειο, την Ρόδο και την Θεσσαλονίκη....μαζί (μπορεί και την Κέρκυρα μέσα). Δεν ξέρω πώς σας ακούγεται εσάς αυτό, αλλά εμένα μου ακούγεται τραγικό.

Τρία νησιά έχει η Ισπανία στην μεσόγειο και τα έχει κάνει τουριστικά φιλέτα καλύπτοντας όλο το προφίλ τουρισμού. Νέους, γέρους, οικογένειες, φτωχούς και πλούσιους. Οι Βαλεαρίδες, είναι "ανοικτές" όλο το καλοκαίρι και μόνο η Πάλμα είναι "ανοικτή" όλο τον χρόνο. Και καλά, να δεχτώ ότι να πάς Γενάρη στην Χαλκιδική δεν έιναι και ότι καλύτερο από θέμα ηλιοφάνειας. Αλλά η Ρόδος και η Κρήτη? Δεν μπορούσαν το χειμώνα να δουλέψουν?

Γι'αυτό δεν πρέπει να παραπονιούνται και πολύ οι κάτοικοι κάποιων νησιών για "εγκατάλειψη" και "μαρασμό". Έχουν βάλει και αυτοί το χεράκι τους και βγάλαν τα ματάκια τους.

Όταν ακούω φανφάρες, όπως αυτές που ακούγαμε όταν άνοιξε ο Βενιζέλος, περί "αεροδρομιάρας" και "κόμβου" και άλλα τέτοια, πάντα μου ερχόταν στο μυαλό το αεροδρόμιο της Πάλμα. Το οποίο είχε παράλληλους διαδρόμους με ILS απ'όλες τις πλευρές, τεράστια τέρμιναλ, αυτοκινητόδρομους κλπ, από τον καιρό του....Νώε. Βλέπεις, αυτοί βρήκαν τρόπο να επενδύσουν τα κονδύλια της ΕΟΚ (τότε) για το καλό της πατρίδας τους και για το μέλλον της. Εμείς τα κονδύλια της ΕΟΚ τα κάναμε μεζονέτες διαφόρων. Και όταν κάνουμε κάποιο μεγάλο έργο, πληρώνουμε χαράτσι για να το χρησιμοποιήσουμε, καθώς ούτε κάν μας ανήκει. Βλεπε LGAV , Ρίο , Αττική οδό και αμέτρητα διόδια. Σε λίγο θα έχουμε διόδια για να πάμε στον μπακάλη!
 
gonso":szuf6be3 said:
Αλλά η Ρόδος και η Κρήτη? Δεν μπορούσαν το χειμώνα να δουλέψουν?

Αυτα τα 2 νησια που ειπες, παλι καλα που εχουν καθε τελος χειμωνα - μεσα ανοιξης τα μισα Λυκεια της ελλαδος και βγαζουν καποιο μεροκαμματο (που πολλες φορες ειναι πολυ πανω των προσδοκιων τους)

Αλλα μικροτερα νησια ειναι που πλητωνται περισοτερο, που και το καλοκαιρι θα χασουν λογο της μη ανυπαρκτης ακτοπλοικης γραμμης (βλεπε Ιο. φολεγρανδρο και αλλα). Σε αυτα πανε ή τα Highspeed ή το ροδανθη και Δημητρουλα
 
Ας υποθέσουμε ότι δεν μπορούν να δουλέψουν το χειμώνα ακόμα και νησιά όπως η Ρόδος και η Κρήτη.
Υπάρχουν προορισμοί στην Ελλάδα που είναι πάρα πολύ καλοί για χειμερινό τουρισμό, που αν είχε δωθεί έστω και λίγη σημασία θα αύξανε δραματικά την κίνηση πολλών αεροδρομίων τόσο περιφερειακών (Κοζάνη, Καστοριά, Ιωάννινα, Άκτιο, Ν. Αγχίαλος και άλλα που είναι κοντά σε ορεινούς προορισμούς που είναι δημοφιλείς τον χειμώνα) όσο και των κύριων αεροδρομίων μας. Τα τελευταία δε, αν είχε δωθεί σημασία σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως π.χ. ο συνεδριακός.
Αλλά, τι ψάχνεις να βρεις τώρα...
 
Aγαπητά μέλη, δημοσίευσε το ΙΤΕΠ (Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών & Προβλέψεων)τα στοιχεία αφίξεων ελληνικών αεροδρομίων στο πρώτο 4μηνο του 2009. Η συνολική μέιωση των αφίξεων ξένων τουριστών είναι επίσημα στο -7,3%. Η Αθήνα εμφανίζει πτώση -9,8% , Θεσσαλονίκη -7,1% , Καβάλα -18,3% , Ρόδος +26,4% , Χανιά +23% , Σαντορίνη -69,8% , Μύκονος -45,4% , Χίος -38,6% , Κεφαλονιά -26,7% , Κως -20,7% , Κέρκυρα -19,7% , Ηράκλειο -3% , Άραξος -98,9% , Ζάκυνθος -4,1% , Μυτιλήνη +0,4% , Σάμος -16,7%
Πηγή: http://www.itep.gr/pdfs/Tourism_April2009.pdf

περαστικά μας γρήγορα εύχομαι

δικός σας
 
Aγαπητέ πεινεφουλ_τειλς
το γεγονος οτι η ελλαδα πηρε ακομα μια πρωτη δεν μας προξενει και τοση μεγάλη εντύπωση..εξαλλου συγκρίνοντας τις τιμές της μαυτές των άλλων μεσογειακών-τουριστικών περιοχών,ευκολα κάποιος αντιλαμβάνεται τους λόγους για τους οποίους οι δυτικοί ευρωπαίοι μας αποστρέφονται..Ειναι αδιανόητο να βλέπεις πανεμορφα νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος να παρουσιάζουν τετοια κατρακύλα..μονη μας ελπιδα πλεον οι λεφταδες του ανατολικού μπλοκ..spaciba
 
Tolisshow":1kai5m9a said:
το γεγονος οτι η ελλαδα πηρε ακομα μια πρωτη δεν μας προξενει και τοση μεγάλη εντύπωση..εξαλλου συγκρίνοντας τις τιμές της μαυτές των άλλων μεσογειακών-τουριστικών περιοχών,ευκολα κάποιος αντιλαμβάνεται τους λόγους για τους οποίους οι δυτικοί ευρωπαίοι μας αποστρέφονται...

Αγαπητέ Tolisshow η συγκεκριμένη πτώση δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά παγκόσμιο... Αντίστοιχα ποσοστά ΙΑΝ-ΑΠΡ 2009 (ΑΠΡ όπου είναι διαθέσιμο) για ευρωπαικά τουριστικά αεροδρομια

Alicante -15.5% -17.8% -20.8% -6.1%
Antalya -8.8% -6.1% -11.4%
Bodrum 1.0% -5.2% -21.3%
Dalaman 9.8% -5.8% -14.3%
Dubrovnik -10.3% -22.8% -35.1% -6.9%
Faro -4.8% -20.0% -23.0% -1.6%
Furteventura -9.1% -21.7% -25.5% -10.8%
Ibiza -7.0% -13.0% -16.8% 8.8%
Lanzarote -15.3% -20.7% -23.1% -8.2%
Las Palmas -12.1% -15.2% -20.2% 5.6%
Madeira -7.8% -10.5% -15.6% 6.3%
Malaga -18.9% -20.8% -20.8% -5.1
Menorca -14.8% -12.3% -21.0% 2.3%
Palma de Mallorca -8.3% -13.3% -16.5% 1.5%
Tenerife Sur -12.3% -21.1% -21.3% -17.9%
Valencia -31.8% -31.4% -31.6% -15.9%
 

Attachments

  • european-airports-2009.xls
    70,5 KB · Προβολές: 125
Tolisshow":uy1t927y said:
το γεγονος οτι η ελλαδα πηρε ακομα μια πρωτη

Πού είναι η "πρώτη" ???

Προσωπικά θα ήμουν ευτυχής αν στο τέλος της αυτής της χρονιάς η πτώση είναι ΜΟΝΟ γύρω στο 7%.

Είμαστε από τους ακριβότερους προορισμούς της Ευρώπης ενώ η ψαλίδα Value/Money έχει ανοίξει σε δυσθεώρητα επίπεδα.

Όσον αφορά την πτώση ορισμένων αεροδρομίων (και ιδιαίτερα της Σαντορίνης -69,8% και της Μυκόνου -45,4% ) αυτό δεν αφορά το καθαρό κόστος του αεροπορικού ταξιδίου αλλά κυρίως το κόστος διαμονής στα μέρη αυτά.

Ευθύνη γι' αυτήν την κατάσταση έχουν φυσικά πολλοί (από τους τοπικούς άρχοντες & τους μόνιμους κατοίκους , μέχρι τους αρπακολλατζήδες επιχειρηματίες που δρουν εκεί....) αλλά φυσικά κανείς δεν θα την αποδεχθεί.
 
Πού μπορώ να βρώ τις πτήσεις charters που φτάνουν σε κάθε αεροδρόμιο συγκεντρωτικά; Δηλαδή πόσες (και ποιες αν είναι εύκολο) πτήσεις φτάνουν την εβδομάδα στον Αραξο, στην Καλαμάτα κλπ;
 
Μείωση 8,6% κατέγραψαν οι αφίξεις τουριστών στα 13 κυριότερα αεροδρόμια της χώρας το επτάμηνο του έτους, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων.


http://www.skai.gr/articles/news/finance/Μειώθηκανοιαφίξειςτουριστών18082009/
 
Top