Επιβάρυνση ταξ/κων γραφείων στα εισιτήρια

  • Thread starter Thread starter Sunshine
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Sunshine

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
15/01/2008
Μηνύματα
82
Likes
0
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgal
ΜΕ «ΚΑΠΕΛΟ» ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΑ 34 ΕΥΡΩ ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΤΟΥΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

Πηγη: εφημερίδα Οικονομία της Ελευθεροτυπίας http://www.enet.gr/online/online_text/c=114,id=42142208

ενδεικτικα σημεία του άρθρου
"Τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια δεν βρήκαν ποτέ πρόσφορο έδαφος για να «προσγειωθούν» στη χώρα μας. Ετσι, στις περισσότερες αεροπορικές γραμμές εξωτερικού οι ξένες εταιρείες παίζουν «μπάλα» μόνες τους ή με αντίπαλο μια «μικρή» Ο.Α. Εξαίρεση αποτελούν οι γραμμές της Γερμανίας, και αυτές προς Λονδίνο, Ρώμη, Μιλάνο και Παρίσι όπου μπαίνουν στο «παιχνίδι» η «Aegean» και η χαμηλού κόστους «EasyJet».

Μετακύλιση

Αεροπορικές εταιρείες και ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν βάλει στη μέση τους επιβάτες, αφού μετακυλίουν σε αυτούς σχεδόν όλες τις επιβαρύνσεις από την τιμή των καυσίμων οι πρώτες ή το σύνολο των λειτουργικών τους δαπανών οι δεύτεροι.

Στη γωνία, όμως, περιμένουν τους επιβάτες καταναλωτές και τα γραφεία ταξιδίων σε μια προσπάθεια να πιαστούν κυριολεκτικά από τα μαλλιά τους για να διασωθούν. Ηδη, ένα από αυτά (συγκαταλέγεται στην πρώτη δεκάδα της ελληνικής αγοράς) βάρεσε «κανόνι» [ας μας πει ο greenland ποιό είναι αυτό] και περί τα πέντε ακόμα της πρώτης εικοσάδας φέρονται να βρίσκονται -σύμφωνα με φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά- σε ιδιαίτερα άσχημη οικονομική κατάσταση.

Ακριβότερα

Διέξοδός τους; Να χρεώνουν «καπέλο» (τέλος εξυπηρέτησης) κάθε φορά που εκδίδουν ένα εισιτήριο. Με αποτέλεσμα ένα εισιτήριο απλής μετάβασης (χωρίς επιστροφή) στην ίδια εταιρεία, στο ίδιο δρομολόγιο και στην ίδια κατηγορία θέσης να κοστείζει αρκετά ευρώ περισσότερα από το ένα γραφείο στο άλλο.

Οι διαφορές προέκυψαν από έρευνα αγοράς που διεξήχθη για λογαριασμό γραφείου ταξιδίων του Ιντερνετ. Σύμφωνα με αυτήν, εισιτήριο απλής μετάβασης από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με Ο.Α. στην ίδια θέση κόστιζε από 73,30 ευρώ αν το αγόραζε κανείς από το Ιντερνετ, μέχρι και 108 ευρώ σε ένα από τα γνωστά γραφεία της Αθήνας (διαφορά 34,65 ευρώ).

Αντίστοιχο εισιτήριο της «Aegean» (ίδια μέρα, αντίστοιχη ώρα) για τον ίδιο προορισμό είχε τιμή 88,30 σε γραφείο online κρατήσεων, μέχρι και 119 ευρώ (διαφορά 30,70 ευρώ). Ενα εισιτήριο απλής μετάβασης σε οικονομική θέση από Αθήνα για Ρώμη με την «Alitalia» κόστιζε από 253,39 ευρώ αν γινόταν μέσω ηλεκτρονικού γραφείου ταξιδίων, μέχρι και 327 σε γνωστό αθηναϊκό τουριστικό γραφείο (διαφορά 73,61 ευρώ)."

Αυτά σε γενικές γραμμές λέει το άρθρο της Ε. Φυσικά και είναι απαράδεκτο να πληρώνουμε τα 10 λεπτά που κάνει ενα πρακτορείο να μας βγάλει ένα εισητήριο 35 Ε !! Μα όλοι από τον απλό πελάτη περιμένουν την όαση. Για τις αεροπορικές εταιρείες κάπως καταλαβαίνω τις αυξήσεις είναι συναρτήση της αύξησης του πετρελαίου (ή τουλάχιστον αυτήν την διακιολογία προβάλουν) αλλα τα πρακτορεία...Εγω σταμάτησα να πηγαίνω σε πρακτορεία όταν μου ζήτησε ένα από αυτά να πληρώσω 15 Ε για την εξυπηρέτηση που μου έκαναν να δώσουν open εισητήριο μια κατάσταση επιβίβασης... και άλλα 10 Ε όταν πήγα για να πάρω θέση από το open μετα κανα μήνα. Τώρα πια φροντίζω τα εισητήρια που έχω από την εταιρεία μου να τα περνάω με χρήματα μεσω τραπέζης στην κάρτα και κατόπιν e-ticket.
 
Re: Περι φθηνών εισητηρίων

Προσωπική μου άποψη ότι το δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας αποτελεί "μπουρδολογία".

Και η αεροπορική εταιρεία χρεώνει αυτό που η εφημερίδα αποκαλεί "καπέλο", αν κάνεις κράτηση μέσω τηλεφώνου ή του εκδοτηρίου της. Είναι δικαίωμά σου αν δεν θές να τα πληρώσεις, να κάνεις την κράτηση μόνος σου, μέσω της ιστοσελίδας, όπου το service fee είναι μικρότερο ή μηδενικό.

Όσον αφορά το εσωτερικό, οι τρεις εταιρείες που εκτελούν εσωτερικές πτήσεις (ΟΑ, Α3, CY) επιβάλλουν αυτό που η συντάξασα την προηγούμενη ανάρτηση ή η εφημερίδα, αποκαλεί "καπέλο" και ανέρχεται στα €10 ανά αριθμό εισιτηρίου, όταν η πώληση γίνεται μέσω call centre ή εκδοτηρίου. Είναι θέμα χρόνου να δούμε το "καπέλο" και στις online κρατήσεις των ΟΑ. Για πωλήσεις εισιτηρίων εξωτερικού, το αντίστοιχο ποσό κυμαίνεται από €19 μέχρι €30 για μεσαίων αποστάσεων προορισμούς και €45 για διηπειρωτικά. Ας μας κατονομάσει ο δικαστής-δημοσιογράφος που θέλει το καλό μας, το γραφείο που έκανε αυτές τις χρεώσεις για να μπορέσουμε και εμείς να κρίνουμε αναλόγως. Αν και μεταξύ μας, πιστεύω πως το ξεφτέρι μάλλον δεν ξέρει τι του γίνεται και αγνοεί το yield policy των αεροπορικών εταιριών και τη διαφορά των ναύλων στα booking classes, κάτι για το οποίο εμείς ή οι εργοδότες μάς έχουμε πληρώσει για να μάθουμε πως λειτουγεί. Χαίρω πολύ, έτσι εκ του ασφαλούς, γίνομαι κι εγώ δημοσιογράφος.

Δε φταίνε τα ταξιδιωτικά γραφεία που οι περισσότερες εταιρείες που πωλούν εισιτήρια έχουν σχεδόν μηδενίσει τις προμήθειες τους. Είναι πολύ δύσκολο να διατηρήσεις μία επιχείρηση, με 1% επί του ναύλου (όχι των φόρων). Θα μου πείτε "Πρόβλημά σου είναι, δε θα σου το λύσω εγώ". Το φαινόμενο είναι παγκόσμιο. Δεν είναι ελληνική εφεύρεση το service fee. Οι αμερικανοί το ξεκίνησαν (να δεις που τελικά όλα τα κακά από εκεί ξεκινούν), τους ακολούθησαν οι ευρωπαίοι μετά την κρίση του 09/11/2001 και τώρα οι περισσότερες εταιρείες πωλούν εισιτήρια με σχεδόν μηδενική προμήθεια.

sunshine":qofxndh0 said:
Φυσικά και είναι απαράδεκτο να πληρώνουμε τα 10 λεπτά που κάνει ενα πρακτορείο να μας βγάλει ένα εισητήριο 35 Ε !!

Πίστεψέ με ότι μου έχει πάρει μέρες ολόκληρες να βρω θέσεις για ένα εισιτήριο, το οποίο δεν υπήρχε περίπτωση να βγεί από ιστοσελίδα. Είτε το έβρισκα είτε όχι, ο μισθός μου ίδιος είναι. Η παροχή υπηρεσιών δεν διαρκεί πάντοτε τον ίδιο χρόνο ή απαιτεί πάντα τον ίδιο κόπο και αυτό ίσχύει για όλα τα επαγγέλματα, από το "αρχαιότερο" μέχρι αυτό του ταξιδιωτικού πράκτορα.

Όπως τα εστιατόρια έχουν μενού, έτσι και τα ταξιδιωτικά γραφεία που εκδίδουν αεροπορικά εισιτήρια, οφείλουν να έχουν ανηρτημένους πίνακες με τις χρεώσεις τους, κάτι που δεν κάνουν ακόμα και τα online γραφεία. Αν ο πρώην πράκτοράς σου φέρθηκε αντιεπαγγελματικά ή χρεώνει και την ανάσα που παίρνεις στο γραφείο του, δεν μπορείς να γενικεύεις και να καταλήγουμε στην ψυχεδέλεια του να κατηγορούμε τους πάντες ότι βράζουν στο ίδιο καζάνι. Και ο κύριος O' Leary κατηγόρησε τα ταξιδιωτικά γραφεία ότι είναι τα "παράσιτα των αερομεταφορών". Αλλά βέβαια ο συγκεκριμένος έχει το ακαταλόγιστο. Κι εγώ μπορώ να αρχίσω να λέω ότι επειδή κάποια ξανθιά που γνώρισα κάποτε νόμιζε ότι η Porsche Cayenne ονομάστηκε έτσι από το μπαχαρικό, όλες οι ξανθιές είναι ηλίθιες. Ευσταθεί αυτός ο τρόπος σκέψης;

Λύσεις για να πληρώσεις μειωμένο ή μηδενικό service fee υπάρχουν και μάλιστα πολλές, ακόμα κι από ταξιδιωτικά γραφεία. Η λύση είναι μία: σωστή πληροφόρηση, σωστή ενημέρωση, δίκαιη σύγκριση, όχι παραπληροφόρηση. Επίσης, ακόμα κι αν βάρεσε κανόνι το γραφείο, δε χρειάζεται να ανησυχείς για το αεροπορικό εισιτήριό σου. Η ΙΑΤΑ έχει δικλείδες ασφαλείας που σε προστατεύουν αν ο πράκτοράς σου δεν πληρώσει το αεροπορικό εισιτήριο στην αεροπορική εταιρεία, και μάλλον εσύ δεν θα καταλάβεις τίποτα μέχρι την ημέρα που θα το βρεις κλειστό. Για όλα τα άλλα όμως, να ανησυχείς, καθ' ότι αν ο πράκτοράς σου ή το on-line γραφείο δεν πλήρωσε το ξενοδοχείο σου, τότε εκεί δεν σε προστατευει κανένας.

Με ρωτάς ποιο είναι το γραφείο που "βάρεσε κανόνι". Εγώ σε ρωτάω ποιο είναι το on-line ταξιδιωτικό γραφείο για το οποίο έγινε η έρευνα. Μήπως αυτή η έρευνα έχει σκοπό να δείξει ότι το συγκεκριμένο γραφείο χρεώνει λιγότερα απ' ότι ένα συνοικιακό γραφείο; Λέω, μήπως...

Με αγάπη

Greenland
 
Re: Περι φθηνών εισητηρίων

Διαφωνω, καθε κυριακη εναλλασω τις εφημεριδες και εχω διαπιστωσει οτι η Οικονομικη της Ελευθεροτυπιας εχει ατομα που γνωριζουν πολυ καλα την τουριστικη οικονομια , οπως και οτι σχετιζεται με αυτην.
Καλα κανει και τονιζει το καπελωμα , για να ξυπνησουν αυτοι που πανε στα γραφεια τους πλασαρουν οι υπαλληλοι αυτο που θελουν , τους πετανε φουμαρα οτι εψαξαν τη πιο συμφερουσα λυση , ενω στην πραγματικοτητα ψαχνουν τα ακριβοτερα...
Αδικο εχει για το οτι η αεροπορικη αγορα στην Ελλαδα ειναι η πιο υπαναπτικτη στην Ε.Ε; Ποσο καιρο δικαιολογω τις ακριβες χρεωσεις του ΑΙΑ, επειδη οι ανθρωποι ξερουν πολυ καλα οτι ειναι μονοπωλειο;
Ποσες φορες εχω τονισει οτι στην Ελλαδα δεν υπαρχει αεροπορικη παιδεια και κυριως στην Ηπειρωτικη;
Προσηπογραφω το αρθρο της εφημεριδας, εχει απολυτο δικιο.
 
Re: Περι φθηνών εισητηρίων

Με 1% κέρδος δεν έχεις κανένα σοβαρό λόγο να πουλήσεις το ακριβότερο εισιτήριο, όταν η αμοιβή σου είναι ενιαία, ανεξαρτήτως κόστους αερομεταφοράς... Όταν οι προμήθειες ήταν στο 9% ή το 7%, ναι, τότε υπήρχε κίνητρο.
 
Re: Περι φθηνών εισητηρίων

Μα ο ταξιδιωτικός πράκτορας δεν έχει κάποιον λόγω να πουλήσει στον πελάτη του ακριβότερο εισιτήριο. Τα περισσότερα πρακτορεία έχουν fix ποσά το οποία χρεώνουν στους πελάτες τους που δεν εξαρτώνται από τον ναύλο.

Να μην ξεχνάμε ότι και τα περισσότερα online γραφεία χρεώνουν service fee. Όπως και οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες. Η ΟΑ είναι μια από τις τελευταίες εταιρείες που (ακόμη) δεν κάνει κάτι τέτοιο. Όλα τα ξένα online γραφεία χρεώνουν τουλάχιστον 10 € ως service fee. Ποσό που μπορεί να φτάσει και τα 45-50 € για longhaul πτήσεις. Τι να κάνουμε; Από την στιγμή που οι εταιρίες αποφάσισαν να κόψουν τις προμήθειες, τα γραφεία έπρεπε να βρουν άλλους τρόπους. Τσάμπα θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους; Γιατί κάθε πελάτης δεν είναι ο ίδιος και κάθε κράτηση δεν την κάνεις σε 5 λεπτά. Άλλο να ψάχνεις εισιτήριο στο ATH-SKG και άλλο στο KVA-MEX μαζί με ξενοδοχείο ;)
 
Re: Περι φθηνών εισητηρίων

Οι γνωστοί δαιμόνιοι ρεπόρτερ της έγκυρης και αντικειμενικής εφημερίδας ξαναχτύπησαν.
Προστατεύουν τώρα τους αθώους πολίτες από τις ληστρικές επιδρομές των ταξιδιωτικών γραφείων αποσιωπώντας βέβαια οτι το service fee εισπράτεται κανονικότατα από την πλειοψηφία των αεροπορικών εταιριών και κατηγορώντας περίπου σαν απατεώνες τους ταξιδιωτικούς πράκτορες επειδή κάνουν την δουλειά τους και πρέπει να πληρώνονται γιαυτό... 1% προμήθεια σε ένα εισιτήριο π.χ 200euro γνωρίζετε πόσα χρήματα είναι φωστήρες μου?? Πως θα συντηρηθεί ένα γραφείο με τέτοιες προμήθειες?? Αλλά βέβαια τι τους νοιάζει αυτούς , αυτοί κόπτονται για την δημοκρατία και τα συμφέροντα του λαού... τρομάρα τους...
 
Re: Περι φθηνών εισητηρίων

Δε φταιει μονο η μικρη προμηθεια,αλλα και ο απιστευτα μεγαλος αριθμος τετοιων γραφειων σε καθε πολη της Ελλαδας, ενω θα επρεπε λογω και τις ειδικης αδειας που τους χορηγειται να ειναι προκαθορισμενος, αναλογα με τον πληθυσμο, τις γνωσεις κτλ.
Ειναι παρα πολλα και δυστυχως πουλανε το ιδιο προιον το οποιο πωλειται και στο διαδυκτιο. Δυστυχως η ελλειψη πρωτοτυπιας με αναπτυξη διαφορων μορφων τουρισμου απο την συντριπτικη πλειοψηφια των ταξιδιωτικων γραφειων δεν εχει παρα να τα καταδικασει σε αρνητικη οικονομικη πορεια. Οσο και αν δικαιολογουμε το καπελωμα αυτο δεν φτανει απο μονο του να διασωσει την κατασταση.
 
Re: Περι φθηνών εισητηρίων

aakunz":szhzcx27 said:
Προσωπική μου άποψη ότι το δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας αποτελεί "μπουρδολογία".

Δυστυχώς αυτό είναι το επίπεδο των περισσότερων δημοσιογράφων (ανεξαρτήτως θέματος που ασχολούνται). Επιδερμικά άρθρα που καταλήγουν σε αυθαίρετα συμπεράσματα.
Οι φωτεινές εξαιρέσεις υπάρχουν μόνο και μόνο για να τονίζουν τον κανόνα.

aakunz":szhzcx27 said:
Κι εγώ μπορώ να αρχίσω να λέω ότι επειδή κάποια ξανθιά που γνώρισα κάποτε νόμιζε ότι η Porsche Cayenne ονομάστηκε έτσι από το μπαχαρικό, όλες οι ξανθιές είναι ηλίθιες. Ευσταθεί αυτός ο τρόπος σκέψης;


Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει δίκιο η ξανθιά :mrgreen:
Από αυτό το μπαχαρικό ονομάστηκε έτσι.
 
Re: Περι φθηνών εισητηρίων

@aas59
Εγώ υποστήριζα ότι πρόκειται για την πρωτεύουσα της Γαλλικής Γουιάνας...

@jetflight

Δεν είναι θέμα αριθμού γραφείων ανα περιοχή. Είναι θέμα του ότι από τη στιγμή που σου ρίχνουν την πρoμήθεια (στην καλύτερη περίπτωση) στο μισό, θα πρέπει να βγάζεις τη διπλάσια δουλειά για να βγάζεις όσα έβγαζες πριν. Ας μην ξεχνάμε ότι με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο αριθμός των γραφείων που επιχειρούν μεσω διαδικτύου τους έχει δώσει πελατολόγιο πέρα από τα στενά όρια της περιοχής τους. Άρα σε κάθε περιοχή υπάρχουν πολύ περισσότερα γραφεία από όσα υπάρχουν με τη μορφή καταστήματος.

Αναγκαίο κακό λοιπόν και πολύ άκομψο το service fee, αφού φτάσαμε στο σημείο να πληρώνουμε για την παροχή υπηρεσιών και πληροφοριών. Είναι σα να πηγαίνεις στο περίπτερο, να αγοράζεις μία καρτα για το κινητό σου αξίας €9 και ο περιπτεράς να σου εισπράττει επιπλέον €1 για την παροχή της υπηρεσίας πώλησης. Δεν είναι όμως αυτό ο κύριος λόγος της υψηλής τιμής των εισιτηρίων. Σκεφτείτε μόνο ότι στις περισσότερες φορές, τα καύσιμα της σημερινής σας πτήσης, αγοράστηκαν πριν από έξι μήνες και όμως σας ζητείται να πληρώσετε επίναυλο με βάση τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων....

Θυμηθείτε επίσης ότι οι υψηλοί ναύλοι στο εσωτερικό (με το μειωμένο ανταγωνισμό) καλύπτουν τα "σπασμένα" άλλων πτήσεων, της ίδιας εταιρείας τα οποία προέκυψαν από προσφορές, κάτω του κόστους, σε δρομολόγια με μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Ίσως τα €106 ευρώ που πληρώνετε για Σαντορίνη, να καλύπτουν μέρος του εισιτηρίου του συνεπιβάτη σας, ο οποίος πλήρωσε €39 για την ίδια πτήση και κάθεται δίπλα σας.
 
Re: Περι φθηνών εισητηρίων

Θυμάμαι τις χαρακτηριστικές (πρώτες ) διαφημίσεις που είχαν μαζί με την foto του αυτοκινήτου και μία foto της καυτερής αυτής πιπεριάς!!!
 
Top